(انتخابات مجلس هشتم 435)

خاتمي هنوز هم هزينه مي شود!؟
رئيس ستاد اصلاح‌طلبان جوان:
خاتمي بايد موضع خود را نسبت به جريانات تندرو روشن كند
عده‌اي از خوشنامي آقاي خاتمي براي اهداف شخصي و باندي خود هزينه مي‌كنند.
رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران بزرگ:
تغيير تاكتيك تبليغاتي به معناي تغيير در استراتژي نيست

اصلاح‌طلبان و كانديداها ترجيح داده‌اند كه در دور دوم از نام خاتمي هزينه نكنند
فاطمه آليا نماينده مردم تهران اصلاح طلبان مُرده سياسي هستند
انتخابات مجلس هشتم رفراندوم براي خاتمي بود.
محمد زارع فومني رئيس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان جوان در گفتگو با فارس، در خصوص نحوه حضور اين تشكل اصلاح‌طلب در دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي گفت: حمايت از نيروهاي معتدل خط امامي شعار و برنامه هميشگي ما بوده است و در اين مرحله از انتخابات نيز به طبع از همين جريان حمايت خواهيم كرد.

در ليست پيشنهادي ما كه تا چند روز آينده تقديم مردم خواهيم كرد چهره‌هايي شاخص و شايسته از هر دو جريان اصلاح‌طلب و اصولگرا و منطبق بر ديدگاهايمان را معرفي و با تمام قدرت و پرشور در انتخابات آينده شركت خواهيم كرد، خط قرمز ما همواره افراد تندرو و افراطي است و در اين مرحله نيز از اين گروه‌ها دوري خواهيم جست. به نظر ما آقاي خاتمي بايد موضع خود را نسبت به جريانات تندرو روشن كند.

متأسفانه عده‌اي از خوشنامي آقاي خاتمي براي اهداف شخصي و باندي خود هزينه مي‌كنند.

از آقاي خاتمي انتظار اين بود كه با هوشياري بيشتري مانع از تجمع افراطيون كه عاملين اصلي شكست جبهه دوم خرداد بودند به گرد خود مي‌شدند.

و اما!
مرتضي حاجي، رييس ستاد ائتلاف اصلاح‌طلبان تهران بزرگ در دوراول انتخابات مجلس هشتم در گفتگو با ايسنا گفت: نتيجه انتخابات به گونه‌اي شد كه با توجه به ميزان حضور مردم به خصوص در تهران به هيچ عنوان نمي‌توان تحليلي ارايه كرد.

وي درباره حذف لوگوي خاتمي از ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان و اظهارات برخي در اين زمينه با انتقاد از " چگونگي رعايت رقابت و اخلاق سياسي" افزود: علي‌رغم برخي حرف‌هاي عجيب و قريب كه از سوي عده‌اي مطرح مي‌شود، به استنباط من دليل اصلي اين تغيير اين است كه هم خود كانديداها و هم اصلاح‌طلبان ترجيح داده‌اند كه لزومي ندارد اين هزينه به نام آقاي خاتمي انجام شود و گفته شود كه هم از نام آقاي خاتمي خرج كرديد اما نتيجه‌اي به دست نياورديد.

ستاد انتخاباتي اصلاح‌طلبان با يك برنامه مشخص وارد انتخابات شد و در سطح كشور تلاش كرد تا انتخابات پرشوري برگزار شود و در عين حال به موقع نسبت به برخوردهاي غيرقابل توجيه واكنش نشان داد. هم‌چنين هشدار داد كه در سالي كه به نام وحدت ملي نامگذاري شده بود، اين رفتارهاي ضد وحدت مخالف مصلحت كشور است. حال با توجه به نتيجه‌اي كه با جمع معدودي از نامزدها به دست آمد، دليلي براي فراگيري فعاليت ستاد وجود ندارد و بيشتر فعاليت‌ها محدود به ستاد تهران شده است.

با توجه به نتيجه انتخابات در دور اول، اميدي به اين كه نتيجه مورد نظر ما به دست آيد، وجود ندارد؛ لذا توجيه زيادي براي فعاليت گسترده وجود ندارد، اما آقاي خاتمي همواره مورد علاقه همه اصلاح‌طلبان بوده و خواهند بود. در عين حال حمايت ايشان از نامزدهاي اصلاح‌طلب نيز وجود خواهد داشت. حال اين‌كه آيا به مصلحت است كه نام آقاي خاتمي با توجه به اين نتايج قابل پيش‌بيني خرج شود و مورد استفاده قرار بگيرد، به نظر من لزومي ندارد؛ لذا اين تصميم، يعني حذف لوگوي خاتمي در اين دوره دوم انتخابات عاقلانه بود و وفاداري و علاقمندي نامزدهاي اصلاح‌طلبان را به حفظ شخصيت آقاي خاتمي نشان مي‌دهد.

رييس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان تهران بزرگ در دوراول انتخابات مجلس هشتم در ادامه با بيان اين‌كه " تغيير تاكتيك تبليغاتي اصلاح‌طلبان به معناي هيچ‌گونه تغييري در استراتژي آن‌ها نيست" خاطرنشان كرد: اين‌كه گفته مي‌شود به دليل حضور حزب اعتمادملي اين تغيير تاكتيك رخ داده است، درست نيست. ما حزب اعتمادملي و اعضاي آن را از ياران وفادار به آقاي خاتمي مي‌دانيم، در عين حال نه بودن اين عبارت براي مشاركت مردم بازدارنده و نه حذف آن تشويق كننده است.

و البته!

فاطمه آليا نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي نيز در گفتگو با فارس با اشاره به تغيير نام ياران خاتمي از ليست اصلاح طلبان گفته است: با توجه به بررسي هاي صورت گرفته از جامعه مشخص شد كه اقبال به سمت اصولگرايان است همانطور كه در انتخابات مجلس هفتم و رياست جمهوري نهم حركت مردم به سمت اصولگرايان بود.

اصلاح طلبان مي‌دانستند كه ديگر در جامعه جايي ندارند، آنها سعي كردند از خاتمي به عنوان فردي كه داراي محبوبيت و ارتباطات قوي است، شخصيتي را در جامعه ايجاد كنند تا به مردم بگويند كه افرادي كه از ايشان حمايت مي‌كنند، داراي محبوبيت هستند.

اصلاح طلبان به ويژه تندروهاي اين طيف به دليل عملكردي كه داشتند در جامعه جايگاهي را نداشتند و يك مرده سياسي بودند.

آليا با اشاره به اينكه اصلاح طلبان با تمام قوا وارد انتخابات مجلس هشتم شدند، گفت: ياران خاتمي با تمام سرمايه و تواني كه داشتند، وارد عرصه انتخابات مجلس هشتم شدند و چون انتخابات در ايران مردمي است و آنها از جايگاه مردمي برخوردار نبودند، رأي آنها نشان داد كه آنها در رفراندوم ملي شكست خوردند.

آنها به دليل عدم ارتباط مردمي در چند سال حاكميت خود، هم به خودشان ضربه زدنند و هم به شخصيت خاتمي، البته اين ضربه به شخصيت پيش از سياسي شدن ايشان وارد آمد.

انتخابات مجلس هشتم رفراندوم براي خاتمي بود.

نماينده مجلس هفتم با اشاره به عدم اعتماد مردم به ياران خاتمي گفت:در مناطقي كه احتمالاً اقبالي به سوي اصلاح طلبان بود، اين اقبال به سمت اصلاح طلباني بود كه پا روي ارزش‌هاي اين نظام نگذاشته بودند و عملكرد آنها باعث خوشحالي دشمنان نمي‌شد و اين گرايش به سمت ياران خاتمي نبود.

وي در پايان گفت: رأي مردم در انتخابات مجلس هشتم رأي معنا داري بود و نشان از عدم اعتماد آنها به ياران خاتمي و اصلاح طلبان تندرو بود.

منبع :

محمد رضا شوق الشعراء













  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا