• باید از بیت المال صیانت شود
  • ما در شهر طرح تفصیلی نداریم
  • کار در شهرداری باید با هدف الهی صورت بگیرد
  • سرعت فعالیت های شهرداری بایستی افزایش پیدا کند
  • شهر یزد از نظر نما و مبلمان شهری  بسیار اشکال دارد
  • هیچگونه مدیریتی روی بدنه شبکه معابر صورت نگرفته است
  • ما در شهرداری نیاز داریم به اینکه شهردار یک قائم مقام داشته باشد
  • ابتدایی ترین کار این است به وضعیت اداری شهرداری سرو سامان بدهیم
  • بسیاری از پروژه ها به خاطر مشکلات مالی روی زمین مانده و کار نشده است
  • بحث چابک سازی  و اصلاح ساختار اداری شهرداری در اولویت کاری قرار دارد .
  • اراضی افتاده سطح شهر را با دیوار های پیش ساخته زیبا حصارکشی می کنیم
  • بحث مهم دیگری که مورد توجه خواهد بود صداقت در گزارش دهی به مردم است
  • کار خدمات رسانی در تمام نقاط شهر به صورت گسترده و یکنواخت باید انجام شود
  • چند بلوار در سطح شهر در حال اجراست که گشایش ترافیکی خوبی در سطح شهر ایجاد می کند
  • با اعتباری که امسال پیش بینی شده کار اجرایی  یک پارک بزرگ در منطقه حسن آباد آغاز می شود
  • بحث نگهداری فضای سبز با توجه به شرایط اقلیمی ویژه شهر یزد از موضوعات شاخص و ویژه خواهد بود
  • ازدیگر برنامه هایی که باید پیگیری شود اجرای پروژه های بزرگ  همزمان با وظایف دائمی شهرداری است
  • رویکرد شهرداری انشالله ایجاد رضایت مندی و توسعه خدمات واجرای پروژه های عمرانی در سطح شهراست .
  • نیمی از تاکسی هایی که مجوز داشته ، متاسفانه در سطح شهر حضور نداشته و ترددی در جهت ارائه خدمات به مسافرین ندارد.
  • باید زیر ساخت ها امور فرهنگی را شهرداری آماده کند و اجرای کار فرهنگی را به مجموعه های متخصص در زمینه فرهنگی بسپارد .
  • در یکسال فرصت باقی مانده تا انتخابات شوراهای اسلامی شهر تمام هم و غم شهرداری را برای اینکه آسفالت شهر یک سرو سامانی بگیرد
  • اینکه صرفا ما کارشهر الکترونیک و زیر ساخت های الکترونیک را آماده کنیم ولی تسهیل و تسریع در کار مردم صورت نگیرد این خاصیتی برای مردم ندارد!



یزدفردا :علی آبادی :عظیمی زاده با 9 رای موافق اعضای شورای اسلامی شهر یزد به عنوان دومین شهردار منتخب شورای اسلامی سوم شهر یزد به وزارت کشور معرفی شده و تا چند  روز  دیگر رسما سکاندار شهرداری یزد خواهد شد و ما سعی کرده ایم در یک گفتگوی خودمانی  ازاهداف ،برنامه ها وایده هایی که قرار است در مدت باقیمانده تا انتخابات شورای شهر چهارم  انجام دهد ،سئوال کنیم  که شنیدنش قبل از معارفه وی در سمت شهردار یزد خالی از لطف نیست .  قسمت اول این گزارش " گفتگو با مهندس عظیمی زاده شهردار جدید یزد (1):عظیمی زاده کیست و تاکنون چه کارنامه ای دارد؟" که چند روز قبل منتشر شد ه با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد و البته عده ای بر این عقیده بودند که در تنظیم بیوگرافی از شهردار جدید جانب داری شده است  که لازم است این نکته را یاد آور شویم که یزدفردا به عنوان رسانه ای مستقل در طول حیات خود سعی نموده  تنها براساس واقعیات مطالب خود را منتشر نماید    و در تنظیم بیوگرافی تنها کارنامه کاری محمد رضا عظیمی زاده براساس سوابق موجود در پرونده پرسنلی و کارهای انجام شده ایشان تنظیم شده بود.

این اعتقاد هم وجود دارد که در طول فعالیت شهردار جدید به عنوان یک رسانه ناظر فعالیت های شهرداری باشیم و در حد توان نواقص کاری را نقد  نموده و البته به همراه نقد های منصفانه عملکرد مثبت افراد و دستگاه ها نیز انعکالس یابد و در نهایت بهترین قاضی مردم شهر یزد خواهند بود که مستقیم با خدمات شهرداری یزد مرتبط هستند و یزدفردا نیز آمادگی انعکاس نقد های منصفانه را همانند همیشه دارد .

به هر حال سخنان شهردار جدید یزد در رابطه با برنامه ها ،ایده ها و اموری که قرار است در فرصت باقی مانده تا انتخابات شورای اسلامی در یک گفتگوی صمیمی گفت .

عظیمی زاده  در دفتر ریاست دفتر فنی استانداری یزد پذیرای خبرنگار و عکاس یزدفردا بود و با صمیمیتی که ویژه او در طول دوران خدمتش بوده به سئوالات ما پاسخ داد و از گفته ها و نا گفته های پست جدیدش گفت .که نتیجه آن در ادامه می آید :

عظیمی زاده در ابتدا  به برنامه های خود برای شهرداری اشاره نمود و اظهار داشت :یکسری برنامه ها و کارها وجود دارد که در قانون جزو وظایف شهرداری ها پیش بینی شده است،قانون کاملا شفاف تعریف خود از کارهایی که شهرداری باید انجام دهد و چه اختیارات ووظایفی دارد  و تعریف آن در قانون وجود دارد ،یکسری بحث ها هم وجود دارد که تعریف نشده است.

 

صیانت از اموال عمومی و مردم

عمده ترین کاری  برای اداره شهرداری انجام خواهید داد؟

 عمده ترین چیزی که برای اداره شهرداری مد نظرم است و خواهد بود ،صیانت از اموال عمومی و مردم است و باید از بیت المال صیانت شود .و این نکته بارزترین و شاخص ترین انتظار و شاید کمترین انتظاری است که مردم از شهردار دارند . باید انجام داد و این انتظار برآورده شود .

مسئله مهم تر اینکه کار در شهرداری باید با هدف الهی صورت بگیرد  و ما هیچ کاری را به غیر از قصد غربت  و هدف الهی انجام ندهیم  صرفا برای رضای خدا و بستری برای به کمال رسیدن مردم باشد .

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_8699.jpeg

عمده ترین مشکل در شهرداری ؟

در شهرداری یزد  مشکلات زیادی وجود دارد و بسیاری از پروژه ها به خاطر مشکلات مالی روی زمین مانده و کار نشده است .

ابتدایی ترین کار ی که انجام خواهید داد ؟

ابتدایی ترین کار این است به وضعیت اداری شهرداری سرو سامان بدهیم و هر کس را در جای خودش و جایی که شآن و جایگاهش باشد به کار بگیریم و  درآن جایگاه کارش را به نحو احسنت انجام دهد .

اولویت کاری شما؟

بحث چابک سازی  و اصلاح ساختار اداری شهرداری در اولویت کاری قرار دارد .

دومین موضوعی از اهمیت ویژه ای برخوردار است این است که ما در شهر طرح تفصیلی نداریم و طرح تفصیلی چهار تا پنج سال است که در حال تهیه است ،ا زسال 86 تاکنون باید امسال تعیین تکلیف بشود .

برنامه پنج ساله  و چشم انداز بیست ساله شهرداری ،برای اینکه افق های آینده شهرداری مشخص باشد و سلیقه ها در اداره شهرداری واجرای پروژه ها و برنامه ها نقش نداشته باشد باید با  اولویت در سال جدید تهیه شود .


برنامه های کلی و هدفمند شما در سمت شهردار یزد ؟

 

ازدیگر برنامه هایی که باید پیگیری شود اجرای پروژه های بزرگ  همزمان با وظایف دائمی شهرداری است و با توجه به اینکه  شهریزد، شهر مرکز استان است، از این شهر انتظار می رود همیشه چندبرنامه و پروژه بزرگ در دست اجرا داشته باشد .

اگر غفلت کنیم و درگیر کارهای روزمره بشویم و به آنها بپردازیم قطعا شهر یزد عقب خواهد افتاد چه در بحث های ترافیکی ، چه در بحث های فضای سبز و مراکز رفاهی   و چه در مباحث خدماتی و زیر ساختی و ....که اگر توجه نشود شاهد عقب ماندن شهر یزد خواهیم بود .

ایجاد پست قائم مقام شهردار

ما در شهرداری نیاز داریم به اینکه شهردار یک قائم مقام داشته باشد که بتواند با اشراف کامل که  به سایر معاونت ها دارد شهردار را در اجرای کارهایش یاری دهد .

و اگر این قائم مقام زودتر اینها تعریف شده بود تاثیر خیلی خوبی در اداره شهرداری می گذاشت .و این سمت می تواند در اختیار معاون ارشد شهردار باشد که بااختیارات ویژه بتواند کارها را انجام دهد .

 

مبلمان شهری

بحث مبلمان شهری از بحث های بسیار مهم شهر است .شهر یزد از نظر نما و مبلمان شهری  بسیار اشکال دارد و عاملی که می تواند در ایجاد رضایت عمومی شهروندان بسیارموثر باشد،  این است که شهر، دارای بدنه زیبا ،مبلمان زیبا ،فضای سبز زیبا و دلنشین باشد.

اراضی افتاده و پارک های درون محله ای

متاسفانه در شهر یزد اراضی افتاده زیادی وجود دارد که بلاتکلیف مانده است ،خیلی از فضای سبزهای  ما و پارک های درون محله ای ساماندهی نشده است .

از جمله اولین اقداماتی که انجام خواهیم داد این هست که اراضی افتاده سطح شهر را با دیوار های پیش ساخته زیبا حصارکشی می کنیم و البته به مالکین هم اعلام خواهد شد که برای تعیین تکلیف ملک خود به شهرداری مراجعه کنند و سعی خواهد شد برنامه های تشویقی برای مشارکت شهروندان دیده شود .

 

سیما و منظر شهری

هیچگونه مدیریتی روی بدنه شبکه معابر صورت نگرفته است  و این چیزی است که در اکثر کشورهای دنیا حل شده است  و با برنامه روی سیما و منظر شهری کار کرده اند  و متاسفانه شهرداری به تنهایی نمی تواند به این موضوع ورود پیدا کند و آن هم به این  دلیل است که  این کار هزینه  وزمان زیادی می گیرد و همکاری دولت از نیاز های اولیه ورود به این کار است .

دولت هم باید در فصل عمران شهری از طریق اعتباراتی که در اختیار دارد به شهر و شهرداری کمک کند و روی سیما و منظر شهر کار کنند چون مستقیما روی رضایت مندی مردم تاثیر دارد  و به صورت ویژه به موضوع خواهیم پرداخت و پیگیری آن در برنامه شهرداری قرار خواهد گرفت

آسفالت سطح شهر یزد چطور؟

در یکسال فرصت باقی مانده تا انتخابات شوراهای اسلامی شهر تمام هم و غم شهرداری را برای اینکه آسفالت شهر یک سرو سامانی بگیرد و انشالله با پروژه هایی که برای آسفالت تعریف شده است از جمله روکش آسفالت معابر اصلی ،چند معبرهم در دستور کار قرار دارد که انشالله کار اجرایی آنها شروع خواهد شد به اضافه معابر فرعی شهر که معابر خاکی و معابری که نیاز به روکش آسفالت دارد را شامل می شود و در اولین فرصت انجام خواهد شد .

بالا رفتن سرعت فعالیت های شهرداری

سرعت فعالیت های شهرداری بایستی افزایش پیدا کند چه در بخش خدماتی که به مردم ارائه می شود و چه در بخش پروژه های عمرانی  ،

هم در بخش صدور ، پاسخ به استعلامات  و خدماتی که  مستقیما به شهروندان ارائه می شود و هم در بحث شهر سازی ،صدور پروانه ،کمیسیون های ماده صدشهرداری ها سعی می کنیم سرعت عمل شهرداری را بالا ببریم و در فعالیت های عمرانی که برای خدمات رسانی به مردم است سعی می کنیم با پیگیری های مناسب سرعت کار را بالا ببریم .

صداقت در گزارش دهی به مردم

بحث مهم دیگری که مورد توجه خواهد بود صداقت در گزارش دهی به مردم است شهرداری توانی محدود دارد و نیاز های شهرهم نامحدود،قرار نیست که ظرف یکسال کلیه نیازهای شهر را مرتفع کنیم

شاید در ده سال هم نشود که این اتفاق بیافتد به هر حال شهرداری با اولویت هایی که پیش بینی می کند و با بودجه و برنامه یکساله ای که دارد و با نگاه به برنامه پنج ساله  وچشم انداز  بیست ساله   یکسری کارها را در برنامه های اجرایی خودش اولویت بندی می کند .

ما سعی خواهیم کرد تا با صداقت به مردم گزارش دهیم و اگر جایی  واقعا شهرداری توان اجرای کار را ندارد یا در اولویت هاش تعریف نشده و پیش بینی نشده با مردم با صداقت درمیان می گذاریم .

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_8700.jpeg


بحث آی تی و شهر الکترونیک

بحث آی تی و شهر الکترونیک با توجه به زحمات و فعالیت هایی که طی چند سال اخیر روی آن صورت گرفته است ادامه پیدا می کند ولی سعی خواهد شد تا کارها رویکرد اجرایی گیرد،اینکه صرفا ما کارشهر الکترونیک و زیر ساخت های الکترونیک را آماده کنیم ولی تسهیل و تسریع در کار مردم صورت نگیرد این خاصیتی برای مردم ندارد! مردم باید شیرینی اجرای طرح های شهر الکترونیک  و شهرداری الکترونیک را به هنگام اجرا حس کنند، اینکه مباحث را اجرایی کنیم ، قطعا در دستور کار شهرداری خواهد بود

بحث طرح های ترافیکی

در شهر یزد طرح جامع حمل و نقل ترافیک  تهیه شده ،یک طرح نسبتا کاملی که با تصویب در شورای ترافیک استان و شورای عالی ترافیک کشور در حال حاضر به عنوان چراغ راه مباحث ترافیکی شهرداری خواهد بود  .

طرح جامع ترافیک یک سری طرح های تفصیلی نیاز دارد که این طرح ها را با اولویت هایی که خود طرح جامع تعیین کرده ،از جمله بحث یک طرفه سازی تعدادی از معابر ،طرح اصلاحات هندسی ،بحث حمل و نقل انبوه و بحث تامین پارکینگ  به ویژه در سطح شهر در دستور کار یکساله شهرداری قرار می دهیم و در حد توان شهرداری برنامه ریزی   برای عملیات اجرایی این طرح ها  صورت خواهد گرفت .

بلوار های جدید و در دست اجرا

چند بلوار در سطح شهر در حال اجراست که گشایش ترافیکی خوبی در سطح شهر ایجاد می کند از جمله بلوار حضرت آیت الله خاتم ،بلوار ولایت که قطعا در دستور کار شهرداری به عنوان پروژه های نیمه تمام قرار دارد و انشالله بلوار آیت الله خاتم  در سال جاری و  بلوار ولایت هم در اوایل سال آینده تعیین تکلیف و کار اجرایی آن آغاز خواهد شد .

در حوزه ترافیک شهر بحث خط کشی و احیاء خط کشی ها و نصب تابلو های هدایت مسیر در سطح شهر و همچنین اجرای پل های عابر پیاده مکانیزه را به جد پیگیری و دنبال خواهیم کرد  و اعتقاد داریم که کار مناسبی است که در دو بخش ترافیک و سیما و منظر شهری تاثیر خود را خواهد گذاشت .

حمل و نقل انبوه

اتوبوس رانی

همانگونه که قبلا اشاره  شد حمل و نقل انبوه در طرح جامع حمل و نقل شهر یزد دیده شده و موضوع بی آر تی را در دستور کار  داریم و طرح های تفصیلی آن را تهیه و اجرا خواهیم کرد و قطعا رضایت مندی مردم را از اتوبوسرانی بالا خواهد برد و هم اینکه  استقبال مردم از این مدل حمل و نقل را افزایش می دهد .

تاکسی رانی

در بخش تاکسی رانی آماری که وجود دارد الان نیمی از تاکسی هایی که مجوز داشته و در حال حاضر موظف هستند در سطح شهر به مردم خدمات ارائه دهند متاسفانه در سطح شهر حضور نداشته و ترددی در جهت ارائه خدمات به مسافرین ندارد .و با برنامه هایی که پیش بینی خواهد شد، سیستم موجود اصلاح ، تا مردم مجبور نباشند برای مسیرهای معمولی از تاکسی تلفنی که یک مدل  حمل و نقل تشریفاتی است، استفاده نمایند و متحمل هزینه های اضافی شوند

 

فضای سبز

با اعتباری که امسال پیش بینی شده کار اجرایی  یک پارک بزرگ در منطقه حسن آباد آغاز می شود ،و قرار داد ساخت مخزن ذخیره آب آن بسته شده وقطعا  توسعه فضای سبز شهر از جهات مختلف مورد توجه خواهد بود، بحث زیبای منظر شهری ،بهبود فضای سبز عمومی شهر  در برنامه کاری قرار دارد  و طبق برنامه ریزی انجام شده  در رفوژهای میانی بلوار ها بحث زیبا سازی و تغییر چهره شهر مد نظر خواهد بود .

بحث نگهداری فضای سبز با توجه به شرایط اقلیمی ویژه شهر یزد از موضوعات شاخص و ویژه خواهد بود .،و با توجه به شرایط اقلیمی  یکی از کارهای دشوار شهرداری در زمینه نگهداری وفضای سبز موجود است که علاوه بر نگهداری ، نظافت و پاکیزگی اماکن عمومی و فضاهای پارکی در اولویت کار نگهداری این فضاها خواهد بود  موضوع ایجاد فضای سبز های حاشیه معابر خصوصا مواردی که طرح نوار سبز مصوب شده است در دستور کار قرار دارد .

بحث حمایت سازمان پارک ها و  فضای سبز در برنامه خواهد بود و بحث جداسازی آب فضای سبز از آب شرب در اولویت خواهد بود  و در برنامه شهرداری هم قرار دارد ومقداری از طرح اجرایی شده و مهمترین بخش آن هم مربوط به تامین منابع آبی مورد نیاز برای این کار است و تا این منابع تامین و مشخص نشود نمی توان طرح را به صورت کامل اجرایی کرد .

و نیاز به ساخت مخازن ویژه در سطح شهر و همچنین لوله گذاری برای انتقال دارد و این ها محقق نخواهد شد مگر با پیگیری و داشتن برنامه مدون و زمان دار و حمایت ویژه دستگاه های مرتبط با موضوع که مجوز های لازم برای مواردی که نیاز به مجوز دارد و منابع آبی که باید  تامین شود و  طرح های مصوب که  اجرا آغاز خواهد شد .

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_8698.jpeg

توجه به تمام نقاط شهری

رویکرد شهرداری انشالله ایجاد رضایت مندی و توسعه خدمات واجرای پروژه های عمرانی در سطح شهراست .

همانگونه که حسن آباد ،مریم آباد،بلواردهه فجر ،محلات سیدالشهداء، فهادان، سیدگلسرخ، نواب صفوی، امیرآباد و بلوار استقلال و جمهوری اسلامی جزو شهر یزد هستند صفاییه ،شهرک دانشگاه، امام شهر و آزاد شهر و حوزه های استحفاضی هم جزو محدوده ارائه خدمات شهرداری بوده و با تعریفی عامیانه تر جزو شهر یزد هستند و هیچ تفاوتی بین محله خلف باغ ، چهارمنار و بعثت  و گازرگاه و شهرک رزمندگان و ولی عصر و قاسم آباد  با سایر نقاط برای شهرداری وجود ندارد و کار خدمات رسانی در تمام نقاط شهر به صورت گسترده و یکنواخت باید انجام شود و قرار نیست اجرای پروژه های عمرانی در مناطق خاصی از شهر باعث کوتاهی در سایر مناطق بشود  و این قطعا یکی از ویژگی برنامه ریزی های شهری شهرداری خواهد بود .

بحث های فرهنگی

اعتقاد داریم که شهرداری باید وارد بحث های فرهنگی شده و کار انجام دهد و نه به این صورت که مستقیما کار فرهنگی را خودش انجام دهد بلکه باید زیر ساخت ها امور فرهنگی را شهرداری آماده کند و اجرای کار فرهنگی را به مجموعه های متخصص در زمینه فرهنگی بسپارد .

واقعیت این است که بعضی وقت ها شهرداری برای اینکه تخصص کار فرهنگی ندارد و ساختار شهرداری هم برای انجام کارهای فرهنگی شکل نگرفته است و به صرف یک پست سازمانی تنها ،کار فرهنگی از آن مطالبه می شود ومعتقدیم اگر شهرداری ورود پیداکند، نتیجه مثبتی نخواهیم گرفت

ولی شهرداری می تواند با استفاده از  مجموعه هایی که در بخش خصوصی و یا سایر دستگاه ها یی که کار فرهنگی انجام می دهند از انها کمک بگیرد و نتیجه مطلوبی از خروجی آن انتظار داشته باشیم

کار ساخت دو فرهنگسرا در شهر یزد در حال پیگیری است و تهیه طرح  و آغاز عملیات اجرایی آن  قطعا در سالجاری انجام خواهد شد و عملیات اجرایی هردو پروژه شروع خواهد شد که یکی فرهنگسرای بهمن و دیگری فرهنگسرای چهارمنار است  که این دو فرهنگسرا ساخته ، تجهیز و تحویل مجموعه های فرهنگی خواهد شد .

اعتقاد به نیرو های شهرداری دارید یا تیم جدیدی شما را همراهی خواهند کرد ؟

هر مدیری که مسئولیتی را می پذیرد و وارد یک مجموعه می شود قطعا یک تیم کاری موافق با برنامه های خود را باید داشته باشد تا همراستا با برنامه ها و اهداف مجموعه کار کنند و نتیجه مطلوبی گرفته شود .

من اعتقاد دارم که در مجموعه شهرداری پتانسیل زیادی وجود دارد چه در بخش اداری و پرسنلی و چه در بخش توانمندی فنی  و چه در مباحث خدماتی ،به گونه ای که  شهرداری طی چندین سال گذشته نشان داده است که هرجا نیاز به فعالیت چشمگیر ی بوده و بایستی  کار ارزشمندی صورت بگیرد بدنه شهرداری سربلند بوده و موفق عمل نموده است .

 این کارنامه موفق هیچ جایی برای شک  وشبهه در ناتوانی مجموعه برجای نگذاشته است در توانمندی اداری فنی خدماتی شهرداری شکی نیست

اعتقاد دارم که هیچ تیمی نیاز نیست از بیرون برای اداره شهرداری مامور شود بلکه می شود از منابع انسانی خود مجموعه شهرداری  و پتانسیل های بالقوه داخل شهرداری برای اداره شهرداری به خوبی و استفاده کرد.

  در این رابطه شک نداریم و انشالله با استفاده از پتانسیل موجود شهرداری برنامه ها را اجرایی خواهیم کرد

یکسری نیرو به دستگاه های دیگرمامور شده اند  و طبیعتا نیروهای شهرداری که مامور به دستگاه های دیگر هستند را می توان به شهرداری فراخواند و از آنها استفاده کرد  و این حق شهر و شهرداری خواهد بود که با اتکا به داشته های خود اداره شود .

در همین رابطه عده ای از همکاران فعلی شهرداری از دستگاه های دیگر به شهرداری مامور شده اند که اگر به خدمات این دسته از عزیزان نیاز باشد کماکان درخدمتشان خواهیم بود و اگر نیازی نبود قطعا به ادامه ماموریت آنها در شهرداری هم نیازی نخواهد بود و با تشکر از زحمات این عزیزان که تا کنون در راه خدمت به شهر انجام داده اند در اختیار دستگاه های خود قرار می گیرند و به ماموریتشان خاتمه داده می شود .

و نمونه توانایی  و کار تیمی مجموعه شهرداری را همه در اجرای پل چهار راه مهدیه دیده و با تمام وجود لمس کردند و هنوز طعم شیرین خدمت را مردم به یاد دارند .

 http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_8701.jpeg

شهردار جدید یزد در ادامه سرفصل های برنامه ارائه شده توسط وی به شورای شهر را اینگونه اعلام نمود

در آمد

اصلاح ساختار جذب در آمد

پیگیری وصول مطالبات شهرداری

پیگیری وصول چک های برگشتی و جلوگیری از استمهال بدون عذر موجه

پیگیری وصول جرائم کمیسیون های ماده صد

تقویت بنیه کمیسیون ماده 77و اجرای آراء معوق آن

پیگیری تخصیص اعتبارات مناسب دولتی

برنامه ریزی برای یافتن منابع در آمدی مناسب

ساختار اداری

هدفمند نمودن پرداخت ها به پرسنل

تعیین دقیق شرح وظایف هر یک از واحدها

پرهیز از هزینه های غیر ضروری

تکریم ارباب رجوع و احترام به شهروندان

ارزیابی منظم واحدها و نظارت برعملکرد آنها

شایسته سالاری در انتصاب ها

استقرار سیستم مدیریت مشارکت جو

اصلاح چارت تشکیلاتی و برنامه ریزی برای تحقق آن متناسب با ظرفیت های شهرداری

امور مالی

تعیین تکلیف قراردادهای باز و بلاتکلیف شهرداری

استقلال وتقویت واحد امور قراردادهای شهرداری

تقویت واحد های مالی مناطق 

شهر الکترونیک

تداوم فعالیت های خوب صورت گرفته

تلاش در تحقق عینی اهداف شهرداری الکترونیک با کاهش تدریجی مراجعات مردمی و کاهش زمان اجرای فرایند های اداری


املاک

شروع تملک املاک باقیمانده در مسیر بلوار خاتم و بلوار ولایت

شروع توافق به منظور تعریض خیابان کاشانی حدفاصل ابوذر تا شهدای محراب

پیگیری وصول مطالبات املاک سهم شهرداری از راه و شهرسازی

پیگیری اخذ اسناد مالکیت املاک شهرداری

ایجاد سامانه اطلاعات املاک ومستغلات شهرداری

ایجاد ارزش افزوده برای املاک شهرداری

حقوقی

ساماندهی و تعیین تکلیف پرونده های حقوقی شهرداری

راه اندازی دفاتر مشاوره حقوقی رایگان برای شهروندان در مناطق شهرداری

مناطق

افزایش اختیارات مالی مدیران مناطق

تدوین بودجه به صورت منطقه ای متناسب با در آمد منطقه

تقویت واحدهای عمران مناطق

بازگرداندن مدیریت اجرائیات به مناطق

پیش بینی ابزار های تشویقی برای مناطقی که در تحقق در آمد موفق بوده اند

بودجه و برنامه ریزی

افزایش نظارت بر عملکرد بودجه ای با ملادله موافقتنامه برای اجرای پروژه های عمرانی

راه اندازی کمیته تخصیص

تدوین برنامه پنجساله و چشم انداز بیست ساله برای شهرداری

شهرسازی

تعیین تکلیف طرح تفصیلی شهر یزد

برنامه ریزی و مطالعه دقیق برای تعییت تکلیف مخروبه های بافت قدیم

پرهیز ازترجیح منافع شخصی در مباحث شهرسازی بر منافع عموم شهروندان

رسیدگی به سکونت گاه  های غیر رسمی و برنامه ریزی برای توانند سازی آنها و جلو گیری از شکل گیری سکونتگاه های غیر رسمی جدید

نظارت مضاعف بر ساخت و ساز های شهری

اصلاح فرایند اداری و کاهش زمان صدور پروانه و سایر خدمات شهرسازی

ایجاد ساز و کار مناسب برای تسریع در عملکرد کمیسیون های توافقات در مناطق و نظارت بیشتر بر آنها

حذف فرایند های غیر ضرور در مراحل صدور پروانه و کاهش تصدی گری دستگاه های غیر مرتبط و جلوگیری ازورود نظام مهندسی به مباحث اجرائی

تعیین تکلیف اراضی 398 هکتاری حدفاصل یزد و شاهدیه

ترافیک

اجرای طرح جامع ترافیک

اصلاح هندسی تقاطع ها و حذف نقاط حادثه خیز شهر

ساماندهی ورودی های شهر

احداث و توسعه پارکینگ های شهر

تعادل سازنده با راهنمائی و رانندگی در مدیریت ترافیک

برنامه ریزی برای احداث کمربند شرقی

برنامه ریزی برای احداث بلوار دکتر پیرنیا و آیت الله خاتم که تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک دارد

برنامه ریزی برای توسعه حمل ونقل انبوه

عمرانی

برنامه ریزی برای بهسازی آسفالت شهر با اولویت خیابانهای اصلی وبلوارها

توزیع عادلانه عمرانی در همه نقاط شهرورسیدگی بیشتر به مناطق کمتر توسعه یافته

کنترل منظم و دقیق حفاری ها ی سطح شهر

برنامه ریزی برای شروع پروژه های بزرگ

ساماندهی سیما و منظر شهری و بدنه سازی معابر و جلب مشارکت مردمی در نماسازی شهر

تداوم کار پیاده روسازی

پیگیری احداث پلهای راه آهن سطح شهر توسط راه آهن 

پیش بینی درآمد پایدار برای سازمان عمران وبهسازی شهری واخذ رتبه پیمانکاری  وخدمات مشاوره برای سازمان

راه اندازی ایستگاه بتن و کارخانه آسفالت دوم شهرداری یزد

خدمات

بازدید میدانی از سطح شهر بصورت هفتگی و بطور تصادفی باحضور نماینده شورای اسلامی شهر،مدیر منطقه،معاون خدمات شهری و معاونین عمرانی و ترافیک بصورت پیاده وجمع بندی نقاط ضعف و قوت دربخشهای مختلف

الزام به افزایش نظارت موردی برعملکرد واحدهای خدماتی و عمرانی واستفاده از بی سیم در همه رده های نظارتی به صورت گسترده 

تعیین تکلیف کارخانه کمپوست  و اصلاح سیستم وساختار کارخانه برای راه اندازی مجدد

ساماندهی گودهای زباله و نخاله در سطح شهر و جلوگیری جدی از تخلیه نخاله در ورودی ها و حاشیه شهر

تامین دیوار پیش ساخته با آرم شهرداری به منظور حصارکشی مخروبه ها و اراضی بلاتکلیف سطح شهر

فضای سبز

اجرای طرح جداسازی آب فضای سبز از آب شرب

تامین منابع آبی جدید برای فضای سبز شهر یزد و استفاده از سهمیه شهرداری از پساب تصفیه خانه فاضلاب

احداث پارک حسن آباد با استفاده از منابع دولتی وشهرداری

اجرای نوارهای سبزحاشیه بلوارها

همکاری با سایر دستگاهها در اجرای کمربند سبز شهر یزد

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا