بیانیه گروه88 استان یزد،اهانتی صریح به دولت نهم!

یزدفردا "مجید کریمی :بالاخره بعد از اعلام موجودیت گروه 88 در سطح کشور،روز یکشنبه بیانیه ای که ظاهرا با امضای 88 نفر از جوانان استان یزد با اعلام حمایت از خاتمی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری بود تحت عنوان گروه 88 استان یزد منتشر شد.

گروه 88 متشکل ازحامیان جوان سید محمد خاتمی است , که با هدف دعوت مردمی ازسید محمد خاتمی برای حضور در عرصه انتخابات آینده ریاست جمهوری تشکیل شده است.در مرحله اول این حرکت در سطح ملی با صدور بیانیه ای با امضای 88 نفر از سراسر کشور اتفاق افتاد و هم اکنون در سطح استان یزد عملی شده است وطبق برنامه قرار است در سطح شهرستانها نیز به همین صورت اجرا شود.

آنچه در بیانیه کوتاه گروه 88 استان یزد بیشتر جلب نظر می کند.عباراتی همچون: نابساماني هاي اجتماعي، گراني افسار گسيخته، تعرض به آزادي هاي مشروع و تحريم هاي بين المللي است.!

روی صحبت من به عزیزانی است که به گفته خودشان (خودراقبال جامعه و کشورمان مسوول مي دانند) هست.

یادم هست دردوران ریاست جمهوری آقای خاتمی در دانشگاه ما(دانشگاه یزد) تشکلهای زیادی در دانشگاه فعالیت میکردند که اکثرا ژست سیاسی بخود می گرفتندودر آن زمان که مطبوعات کشور دچار بحران شده بودند فعالیتهای چشمگیری داشتند.یک روز یکی از اساتید عزیز جمله ای را گفت که همیشه آویزه گوشم هست .ایشان گفتند: این تشکلها(منظورشان همانهایی که در آنروزها در دانشگاه فعالیت می کردند)بازیچه دست برخی سودجویان سیاسی هستند.واین جوانها که خود را به آب وآتش می زنند واز فلان روزنامه تعطیل شده به دفاع برمی خیزند و ادعای واخواهی حق می کنند،نمی دانند چه اشتباه بزرگی را انجام می دهند.چرا که همانهایی که سنگشان را به سینه می زدند بعد از غائله حتی یادی از آنها هم نکردند....بگذریم.

جوانان عزیز دیارمان(گروه88)..

چرا فکر می کنید که تمام کشور را بي تدبيري ها و نابساماني ها فرا گرفته است؟آیا شکوه کشورمان در عرصه بين اللملي تنها تکیه بر اریکه سازمان ملل به عنوان منادي صلح و گفتگوي تمدن ها ست؟در دنیایی که به مثابه یک بزرگراه عظیم وتمدن ها به مثال اتومبیلهایی که با سرعتی سرسام آور در حرکتند مجالی برای توقف و همصحبتی تمدن هاست؟اشتباه نکنید،نمیخواهم نظریه گفتگوی تمدن ها را رد کنم ولی دردنیای کنونی هر روز ترفندی جدید نیاز دارد. آیا آنگونه که شما میگویید برای وضعیت امروز ايران باید افسوس خورد؟آیا می دانید که چقدر استعدادهای این مرز وبوم در آن دوران سیاست وباصطلاح گفتگوی تمدن ها بخاطر توجه نکردن به جوانان از بین رفت.در آن دوران عده ای قلیل مورد توجه بودند.همانهایی که به اصطلاح چپ گرا شدند! وهمانها هم مقام ومنصب یافتند.جوانانی که لایق حضور وشکوفایی داشتند پشت خط قرار داده شدند وحتی در استان ما اقوام فلان شخصیتی که با آقای خاتمی نزدیک بودندبه سمت مشاورت ومعاونت رسیدند.در دانشگاه بجای اینکه به کلاس درس برویم به تحصن می رفتیم!!عزیزان گرانی وبیکاری این روزها ،ره آورد آن دوران است.پس چرا داعیه مظلومیت سر می دهید؟؟

آیا دور از انصاف نیست که انتخابات راکه رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان تکلیف الهی یاد می کنند به سنگلاخ تشبیه کنیم؟!

آری. کلکم راع و کلکم مسئول. ولی ادامه آن را فراموش کردید!کلکم راع وکلکم مسئول عن رعیه. یعنی همه در مقابل مردم مردم مردم مسئولیم نه فقط خودمان واقواممان!

چرا در آن زمان که مجلس را به تعطیلی کشاندند وسخن از خروج از حاکمیت سردادند به یاد فرمایش مولای متقیان علی (ع) نبودند که (کلکم راع و کلکم مسئول عن رعیه)! مگر مردم در آن زمان حقی نداشتند که باید نزاع آقازاده ها را نظاره کنند.

جوانان یزدی:

شما که حجت را بر سيد بزرگوار جناب حجت الاسلام خاتمي تمام کردید.مواظب باشید ملعبه دست دیگران نشوید!به قول یکی از دوستان سیاست خیلی نامرد است. یادمان نرود که آبروی خاتمی را حامیان او خدشه دار کردند.به امید حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری.

والسلام

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا