به دوستداران استاد آذر یزدی عرض می کنم که آذر یزدی نیاز مالی ندارد.

مسعود میر جلیلی
با سلام . امروز صبح با آقای محمود ملک ثابت یکی از شعرای یزدی که از دوستان نزدیک آذر یزدی و همچنین مدت 4 سال مسئول خانه جوان یزد و بیش از 12 سال ریاست حوزه هنری سازمان تبلیغات استان یزد را بر عهده داشت و سال گذشته به افتخار بازنشستگی نائل شد > دیداری داشتم . از این استاد عزیز پیگیر احوال استاد آذر یزدی شدم و گلایه از اینکه چرا مسئولین ارشد استان کاری برای این استادنویسنده انجام نمی دهند ؟ محمود ملک ثابت جواب داد: بعضی سایتها و روزنامه ها برای مطرح کردن خودشان از موقعیت آذر یزدی سوء استفاده می کنند و اینجانب در جریان مستقیم کارهای انجام شده برای این استاد هستم و چندین مرتبه استانداران وقت و استاندار جدید و همچنین نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد حاج آقا صدوقی و مدیران سابق و فعلی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد دیدار و بازدیدی از محل زنددگی آذر یزدی داشته و کمک هایی کرده اند و حتی ما حاضر بودیم یک نفر را به عنوان خدمتگذار ایشان بگذاریم ولی قبول نکرد و قابل ذکر اینکه اینجانب حامل پیام آقای زم مدیر وقت حوزه هنری به استاد آذر یزدی بودم که تا سقف دو میلیون تومان هر وسیله ای که نیاز دارید بفرمایید تا خریداری شود و استاد آذر یزدی گفت که : فقط دو قفسه برای کتابهایم می خواهم و بیشتر چیزی نمی خواهم و مناعت طبع استاد خیلی بیشتر از این حرفها است که عده ای برای مطرح کردن خودشان کمک نقدی برای استاد آذر یزدی جمع کنند و آذر یزدی دوست دارد زاهدانه و به دور از تشریفات زندگی کند و حتی غذای پختنی هم به ندرت صرف می کند و متاسفانه از هر جایی با ایشان مصاحبه می کنند و فشار به استاد وارد می شود و با توجه به اینکه آذر یزدی متولد 1301 و دارای 86 سال سن می باشد باید استراحت مطلق داشته باشد و متاسفانه عده ای از اهل رسانه ملاحظه کهولت سن استاد را نمی کنند و لذا گاهی مواقع مصاحبه یا اخباری از وی بصورتی منعکس می شود که پس از مطلع شدن و خواندن آن فشار عصبی بسیار زیادی بر استاد وارد می شود و باعث ناراحتی وی می گردد .

همچنین خانه ای در محله خواجه خضر برای آذر یزدی خریداری شده بود ( هزینه آن توسط سفید استاندار وقت و کاظمینی مدیر کل ارشاد وقت پرداخت شد ) که استاد خانه را به شخص دیگری بخشید و اخیرا نیز توسط فلاح زاده استاندار یزد وسایلی از قبیل تلویزیون و تختخواب و دیگر اقلام مورد نیاز استاد خریداری شده است و اینجانب از نزدیک در جریان آن قرار دارم . و حتی استاد فرزند خوانده ای دارد که مبلغی کمک مالی به وی پرداخت میکند و آذر یزدی نیاز مالی ندارد و تنها مشکل استاد به موقع نپرداختن حق انتشار کتابهایی است که چاپ می شود و اگر این مشکل رفع شود مشکل دیگری نخواهد داشت ولی متاسفانه گزارشی که اخیرا از طرف یکی از سایتها منعکس شد > وضعیت را بگونه ای جلوه داده که یکی از دانشجویان از تهران با من تماس گرفت و گفت : شماره حساب آذر یزدی را به من بدهید تا مبلغ ناچیزی که پس انداز کرده ام . برای ایشان حواله کنم . و لذا همینجا به دوستداران استاد آذر یزدی عرض می کنم که آذر یزدی نیاز مالی ندارد و اگر هم داشته باشد از طرف مسئولین ارشد استان که دائما جویای احوال وی هستند تامین شده و خواهد شد و حتی اخیرا چندین دفعه از دفتر مقام معظم رهبری نیز با من تماس گرفتند و پیگیر کارهای انجام شده برای استاد آذر یزدی بودند .

محمود ملک ثابت در مورد سلامتی آذر یزدی گفت : آذر یزدی در بیمارستان تحت نظر پزشکان بوده و چند روز آینده مرخص خواهد شد و الحمد لله مشکل خاصی ندارد اکنون نیز همانند چندی قبل که در همین بیمارستان سید الشهداء یزد بستری و عمل جراحی مختصری داشت و با همکاری دکتر سادات اخوی رییس بیمارستان رایگان محاسبه شد > چند روزی که در بیمارستان بستری است پزشکان بصورت ویژه پیگیر درمان وی هستند .

 

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا