نجات جان 3 عضو يک خانواده از ميان شعله هاي آتش توسط مامور پليس

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: مامور وظيفه شناس پليس شهرستان "مهريز" استان يزد پس از نجات جان زن 50 ساله و دو دختربچه چهار ساله از ميان شعله هاي آتش، روانه بيمارستان شد.

سرهنگ "منوچهر نصيري" فرمانده انتظامي شهرستان مهريز در مصاحبه با خبرنگار ما درباره اين خبر گفت: در ساعت 14 عصر روز گذشته مامور گشت يگان امداد اين شهرستان هنگام گشت زني در سطح شهر و در محله "سلمان" متوجه خروج دود و آتش از يک منزل مسکوني شد.

وي افزود: مامور گشت يگان امداد با حضور در محل حادثه، مشاهده مي کند يک مادر جوان با بيان اينکه دو بچه­ي کوچکش به همراه مادربزرگشان در شعله هاي آتش گرفتار هستند تقاضاي کمک دارد.

نصيري گفت: مامور وظيفه شناس يگان امداد اين شهرستان در کمال ايثار و فداکاري با شکستن شيشه درب ورودي وارد منزل آتش گرفته شد و دو دختر بچه چهار ساله که خود را در زير يک پتو مخفي کرده بودند به همراه مادربزرگشان به بيرون منتقل کرده و جان آنها را نجات مي دهد.

سرهنگ نصيري ادامه داد: با حضور آتش نشاني و اورژانس در محل حادثه، گروهبانيکم "جليل باخداي" که بر اثر استنشاق دود و گاز حاصل از آتش سوزي، بيهوش شده بود به بيمارستان انتقال داده شد.

فرمانده انتظامي شهرستان مهريز در خصوص علت اين حادثه گفت: در بررسي هاي به عمل آمده مشخص شد که دو دختر بچه در حالي که مادرشان بيرون از منزل بوده در حال بازي با کبريت، خانه را به آتش کشيده و از ترس خود را در زير پتو مخفي مي کنند که با فداکاري مامور وظيفه شناس پليس مهريز، از مرگ حتمي نجات پيدا مي کنند.

 

جلسه پرسش و پاسخ فرمانده انتظامي "ابرکوه" با سربازان وظيفه

یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس استان یزد: فرمانده انتظامي شهرستان "ابرکوه" استان يزد در جلسه پرسش و پاسخ سربازان وظيفه گفت: خدمت مقدس سربازي؛ تمرين درس صبر، استقامت، شهامت و پايداري است.

 سرهنگ "احمدکمالي" در جلسه پرسش و پاسخ سربازان وظيفه فرماندهي انتظامي شهرستان ابرکوه، گفت: دوران مقدس سربازي فرصت مغتنمي است تا جوانان در عرصه هاي مختلف به پويايي و رشد برسند و پس از اتمام دوران خدمت با اندوخته هاي خود با گامي استوار و محکم وارد جامعه شده و در توسعه و پيشرفت کشور موثر باشند.

وي با اشاره به نقش مثبت و تاثيرگذار سربازان در برقراري نظم و امنيت گفت: سربازان بهترين حامي و پشتيبان مأموريت هاي پليس در برقراري امنيت هستند و  دوران سربازي فرصت مغتنمي است تا جوانان در عرصه‌هاي مختلف به پويايي برسند و با اندوخته‌هاي خود وارد جامعه شده و هر يک در توسعه پيشرفت کشور نقش آفريني کنند.

سرهنگ کمالي خدمت مقدس سربازي را تمرين درس صبر، استقامت، شهامت و پايداري دانست و تأکيد کرد: سربازان بايد با درک صحيح ارزش اين دوران، به خوبي از آن استفاده کرده و در راه خدمت به مردم و جلب رضاي خداوند متعال بکوشند.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: خدمت مقدس سربازي بايد با نيت پاک باشد تا رضاي حق تعالي را در پي داشته باشد و کاري که براي رضاي خدا و در راه او انجام داده شود خداوند بزرگ هم کمک خواهد کرد تا به موفقيت برسد .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا