در جزیره كوچك زاكینتوس در یونان 700 نفر از جمله یك راننده تاكسی شاغل و یك شكارچی ماهر پرندگان در سال 2011 مستمری ویژه نابینایان را دریافت می كردند. . روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی كه در شماره روز سه شنبه خود منتشر كرد، نوشت: جزیره كوچك و زیبای زاكینتوس در جنوب دریای آدریاتیك تا چندی پیش دچار بلای مرموزی شده بود.

در جزیره كوچك زاكینتوس در یونان 700 نفر از جمله یك راننده تاكسی شاغل و یك شكارچی ماهر پرندگان در سال 2011 مستمری ویژه نابینایان را دریافت می كردند.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_1120.jpeg

 

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فرانسه، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی كه در شماره روز سه شنبه خود منتشر كرد، نوشت: جزیره كوچك و زیبای زاكینتوس در جنوب دریای آدریاتیك تا چندی پیش دچار بلای مرموزی شده بود.

 در بین جمعیت اندك جزیره 700 نابینا وجود داشت كه این تعداد 9 برابر بیشتر از متوسط تعداد نابینایان نسبت به جمعیت در كشورهای توسعه یافته بود.

دولت یونان هر دو ماه یك بار مستمری به مبلغ 724 یورو به نابینایان پرداخت می كند.در میان دریافت كنندگان مستمری كه اعلام كرده بودند ذره ای نمی بینند ، یك راننده تاكسی شاغل و یك شكارچی ماهر پرندگان وجود داشتند.

ماجرای واقعی جزیره نابینایان فقط  یك نمونه از دهها مورد سوء استفاده هایی است كه بر بودجه سیستم بهداشت یونان سنگینی می كند. وزارت بهداشت این كشور اخیرا در گزارشی كشف كرد كه مناطقی از یونان از بیماری های خاصی رنج می برند. اگر 1.5 درصد از ساكنان جزیره كوچك  زاكینتوس می گویند كه نابینا هستند ، در عوض در منطقه وییوتا در یونان مركزی نرخ مبتلایان به آسم بسیار بالا است.

همین طور جزیره كالیمنوس از موارد متعدد بیماری های روانی در رنج است.

كاستاس باكوریس، مدیر سازمان غیردولتی ضد فساد شفافیت بین المللی در یونان می گوید: تمام این موارد نتیجه تبانی  در سطح منطقه ای  بین مقامات اهداكننده مستمری برای جلب آرای عمومی و فساد مالی كاركنان بخش بهداشت است كه گواهی های جعلی بیماری را به مشتریان خود می دهند.

گزارش سالیانه شفافیت بین المللی كه روز سه شنبه در مورد یونان منتشر شد برای پنجمین سال متوالی تایید كرد كه بیمارستان های دولتی یونان فاسدترین سازمان ها در این كشور هستند. در واقع 42 درصد از اقدامات پزشكی با دریافت رشوه صورت می گیرند. از 30 یورو برای گرفتن نوبت بستری شدن تا 30 هزار یورو برای برخی عمل های جراحی.

دولت یونان اكنون به مقابله با این مساله پرداخته است. درواقع، براساس طرح اروپایی كاهش هزینه های عمومی ،دولت یونان باید هزینه های سیستم بهداشتی اش كه در حال حاضر 25 میلیارد یورو در سال است را كاهش دهد. اما مقاومت ها شدید است. پزشكان دست به اعتصاب های بی وقفه می زنند تا علیه كامپیوتری كردن و تمركز سیستم های معاینات و دستورهای پزشكی كه مانع از سوء استفاده ها می شود، اعتراض كنند.

در جزیره زاكینتوس جهت باد تغییر كرده است. استالیوس بوزیكیس، شهردار جدید قصد دارد از جزیره اش یك نمونه مثال زدنی مبارزه علیه فساد مالی بسازد. تحقیقاتی در اواخر سال 2011 آغاز شد. چشم پزشك محلی كه در ازای دریافت رشوه گواهی های جعلی صادر می كرد از مقامش استعفا داد.

 نابینایان جزیره ناگزیر شدند در آتن، پایتخت یونان تن به معاینات جدید چشم بدهند. از 700 نفری كه مستمری نابینایی دریافت می كردند تنها 50 نفر واقعا نابینا بودند. با این حال، هنوز 200 نفر از ساكنان این جزیره مستمری نابینایی را دریافت می كنند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا