قدرت رسانه های اجتماعی را نادیده نگیرید

7 صنعتی که بیشترین سود را از رسانه های اجتماعی می برند

  پرینت
شناسه خبر : 159020 | تاریخ انتشار : 10 شهریور 1399 - 23:51 | 5204 بازدید | تعداد دیدگاه : 0 | ارسال توسط :

یزدفردا :حسین جلالی/سردبیر  :مردم هر روز صدها تصمیم می گیرند. برخی از آنها هوشیار هستند ، اما بیشتر آنها ناخودآگاه بر اساس اطلاعات پیرامون آنها ساخته می شوند.

شبکه های اجتماعی یکی از بهترین نمونه های این امر است. دقیقاً نود و دو درصد از مصرف کنندگان گزارش می دهند که بیش از هر نوع تبلیغات دیگر به رسانه های اجتماعی و تبلیغات دهان به دهان اعتماد دارند. به همین دلیل ، برخی از صنایع بیش از بقیه برتری دارند.

در هر صنعت مارک های فردی وجود دارد که بر رسانه های اجتماعی تسلط دارند ، اما تعداد کمی از صنایع به اندازه گسترده گسترش یافته اند. در زیر هفت صنعتی وجود دارد که رسانه های اجتماعی را درست دریافت کرده اند:

  1. سرگرمی

برای صنعت سرگرمی ، رسانه های اجتماعی به طور طبیعی ارائه می شوند. در مطالعه پست های فیس بوک از 16 سپتامبر تا 15 دسامبر 2015 ، صنعت سرگرمی 63.2 درصد از کل ارسال ها را در شش صنعت مختلف (خرده فروشی ، خودرو ، مخابرات ، خدمات مالی ، غذا و نوشیدنی) به خود اختصاص داده است. صنعت با دومین سهم بزرگ خرده فروشی با تنها 12.4 درصد بود.

وقتی به خرابی آن پست ها نگاه می کنید ، چیز جالبی برجسته می شود. در حالی که عکس ها و تصاویر بیشترین تعداد پست در هر پنج صنعت دیگر را تشکیل می دهند ، این فقط 11.2 درصد در صنعت سرگرمی است. از طرف دیگر ، پیوندهای سنتی 79.3 درصد از پست ها را تشکیل می دهند.

آیا ممکن است از این اطلاعات درسی گرفته شود؟ در حالی که تصاویر بصری مطمئناً قدرتمند است ، این نشان می دهد که طرفداران شبکه های اجتماعی همچنان مجذوب محتوای نوشته شده آموزنده می شوند.

  1. مشاور املاک

یکی دیگر از صنایع فعال اجتماعی ، املاک و مستغلات است. کارگزاران ، کارگزاران ، توسعه دهندگان و مدیران دارایی همه از رسانه های اجتماعی برای بدست آوردن املاک خود در مقابل افراد بیشتری استفاده می کنند. این "علائم مجازی" بسیار سودآورتر از علائم "فروش" سنتی است.

"شما می توانید با استفاده از فیس بوک برای ایجاد تبلیغات بسیار هدفمند، و یا به سادگی دوستان به خواص به اشتراک گذاری در پروفایل های خود را بپرسید. این یک راه آسان برای مردم صحبت کردن در مورد لیست خود را،" یک مستقر در هوستون شرکت مدیریت املاک امتیاز . "فیس بوک در حال حاضر مناسب ترین بستر رسانه های اجتماعی برای بازاریابی اجاره است ، اما اینستاگرام همچنین می تواند در برخی از بازارها استفاده شود."

  1. بازار یابی

در اصل هر کاری که یک برند در شبکه های اجتماعی برای ارتباط با کاربران انجام می دهد نوعی بازاریابی یا تبلیغات است. بنابراین ، منطقا نتیجه می گیرد که صنعت بازاریابی در استفاده از رسانه های اجتماعی تبحر دارد. طبق گزارش صنعت بازاریابی رسانه های اجتماعی سال 2015 (که در آن بیش از 3700 بازاریاب مورد بررسی قرار گرفتند) سایت های شبکه های اجتماعی مانند توییتر ، فیس بوک ، یوتیوب و لینکدین اجزای مهم استراتژی های کلی آنها بودند.

همانطور که احتمالاً می دانید ، بازاریابی ویدئویی به سرعت به یکی از بالاترین بازده ها در محتوای رسانه های اجتماعی تبدیل شده است و 57 درصد بازاریابان در حال حاضر از آن استفاده می کنند (با 72 درصد ادعا می کنند که قصد دارند استفاده خود را از ویدیو در آینده افزایش دهند). سایر یافته های گزارش صنعت عبارتند از:

  • 96 درصد بازاریابان از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده می کنند.
  • 92 درصد از بازاریابان معتقدند که شبکه های اجتماعی برای مشاغل و / یا مشتریان آنها مهم است.
  • 22 درصد بازاریابان بیش از 5 سال است که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.
  • 84 درصد بازاریاب ها ، رسانه های اجتماعی و فعالیت های سنتی بازاریابی خود را ادغام کرده اند.

تعجب آور نیست که بازاریابان رسانه های اجتماعی را به درستی دریافت می کنند ، اما جالب است که چنین توافق گسترده ای در مورد موضوعات و استراتژی های اساسی را ببینید.

  1. خرده فروشی

صنعت خرده فروشی همیشه نزدیک به راس زنجیره غذایی رسانه های اجتماعی خواهد بود. شرکتهای بزرگتر ، مانند Target و Costco ، به عنوان مثال - همیشه موفق خواهند بود ، اما جالب است که موفقیت خرده فروشان کوچکتر را نیز مشاهده کنید. از بزرگترین مزایای این شرکتها می توان به بازخورد محصولات جدید و رفع شکایات مشتریان قبل از اینکه به مشکلات اساسی تبدیل شوند ، اشاره کرد.

برای سایت های معاملات روزانه مانند Groupon و Living Social ، ویروسی بودن پست ها یک استراتژی تبلیغاتی بسیار مقرون به صرفه را ایجاد می کند. دهان به دهان مثبت می تواند کمک زیادی کند و تایید یک کاربر می تواند منجر به فروش ب