آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی استقلال در جدیدترین مصاحبه خود با شبکه «اسکای اسپورت» ایتالیا، گفت: مشکل من از فراتر از فوتبال بود و در آن سیاست دخیل است. در 12 روز گذشته سفارت ایران و ایتالیا برای حل مشکل من تلاش کردند.

وی افزود: مشکل در پرداخت پول نبود بلکه مشکل اصلی انتقال پول به حسابم بود. ایران از سوی آمریکا تحریم شده است در نتیجه انتقال پول بسیار سخت است. این شرایطی است که در کشور ایران وجود دارد و ما به عنوان مربیان حرفه‌ای در آن دخیل نیستیم. به نظرم تحریم ها در زمینه ورزش امری شرم آور است.

سرمربی ایتالیایی درباره اعتراض هواداران استقلال در حمایت از او، گفت: دیدن این همه هوادار در حمایت از من باعث خوشحالی‌ام بود. از طرف دیگر دیدن این هواداران باعث می شد تا احساس مسئولیت بیشتری کنم به همین خاطر امیدوارم به ایران برگردم تا به خاطر تعهدی که به بازیکنان و مسئولان دادم فصل را با استقلال به پایان برسانم.

سرمربی آبی‌پوشان پایتخت در پایان، گفت: در 5 بازی ابتدایی بد عمل کردیم. همچنین در بازی حساس دربی 3 امتیاز ارزشمند را از دست دادیم و بعد از آن انتقادهای زیادی از ما شد. اما بعد از آن عملکردی استثنایی داشتیم و در 10 بازی 9 برد متوالی کسب کردیم. من در ماه های ابتدایی یعنی زمانی که استقلال در شرایط بدی بود به کودکی که در تمرینات تیم حاضر شد،  قول دادم تا استقلال را به صدر برسانم تا قهرمان شود. به او گفتم که من به رئیس باشگاه قولی ندادم اما به تو قول می‌دهم. الان قولی که به آن هوادار کودک دادم مرا تشویق می‌کند تا برگردم. متوجه شدم که ورزشکاران در بسیاری از اوقات ماموریتی اجتماعی دارند. به همین خاطر برای شادی مردم و هواداران امیدوارم بزودی برگردم.

استراماچونی در بخشی از صحبت‌هایی خود هنگامی که صحبت‌های کودک نابینای استقلالی را دید، بغض کرد و چشمانش پر از اشک شد

  • نویسنده : خبرآنلاین
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا