وکیل مدافع سپیده قلیان گفت که موکلم با تودیع وثیقه قبلی به میزان ۵۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شده است.سید جمال‌الدین حیدری منش گفت: وثیقه موکلم همان وثیقه قبلی یعنی ۵۰۰ میلیون تومانی است که در دادسرای شوش سپرده بود. او همچنین گفت: اینکه در رسانه‌ها مطرح شده موکلم با وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی آزاد شده صحت ندارد.

حیدری منش تصریح کرد: موکلم تا زمان اعلام حکم قطعی، از زندان آزاد شده است. سپیده قلیان دانشجوی دامپزشکی دانشگاه دزفول در جریان اعتراضات نیشکر هفت‌تپه بازداشت شده بود.همچنین بر اساس گزارش «ایسنا»، عاطفه رنگریز از بازداشت‌شدگان روز جهانی کارگر هم با قید وثیقه آزاد شد.از سوی دیگر فرزانه زیلابی، وکیل‌مدافع اسماعیل بخشی روز گذشته در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین گفت که اسماعیل بخشی پس از تشریفات تودیع وثیقه، آزاد می‌شود. زیلابی در این باره گفت: در ابتدا وثیقه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی برای موکلم در نظر گرفته شده بود که با مخالفت ما و لوایحی که درخصوص تقلیل وثیقه داده شد و نیز با تصمیم قضات شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران، میزان وثیقه به ۷۵۰ میلیون تومان کاهش یافت و موکلم با ارائه وثیقه ۷۵۰ میلیون تومانی آزاد می‌شود. اسماعیل بخشی‬ در جریان تجمعات کارگران نیشکر هفت تپه بازداشت شده بود.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/98-06-c36-1642.jpg

 اسماعیل بخشی

مرضیه امیری آزاد نشده است

در خبری دیگر به نقل از «ایسنا» زینب امیری یکی دیگر از بازداشت‌شدگان روز کارگر، روز شنبه با تودیع وثیقه از زندان آزاد شد و این در حالی است که در برخی رسانه‌ها از نام زینب امیری به‌عنوان مرضیه یاد شده که این صحیح نیست چرا که مرضیه امیری نام محکوم دیگری است که با جرم دیگر در زندان در حال گذراندن دوران محکومیتش است.چندی قبل در پی انتشار اخباری مبنی بر محکومیت «کارگران معترض هفت تپه» به حبس‌های سنگین ۱۸سال و... سید ابراهیم رئیسی رئیس قوه‌قضائیه با صدور دستوری ویژه درخصوص احکام صادره در این پرونده‌ها از سوی یکی از شعب دادگاه انقلاب دستور داد به سرعت و تحت نظارت رئیس کل دادگستری تهران تجدیدنظر و رسیدگی منصفانه صورت گیرد.

http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/%D8%B9%D8%A7%D8%B7%D9%81%D9%87-%D8%B1%D9%86%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D8%B2-min.jpg

عاطفه رنگریز


http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/_105287901_23d04331-cd1b-41d2-961e-9383f1e71506.jpg

سپیده قلیان

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا