یزدفردا:مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: نابودی بنیان‌های مالی قاچاقچیان یکی از سیاست‌ها و رویکردهای جدید قانون مبارزه با موادمخدر در کشور است.

 

محمد ترحمی مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر روز شنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود:افزایش اقدام ها و اتخاذ تدابیر برای شناسایی اموال قاچاقچیان موادمخدر باید صورت گیرد و نیاز است به منظور شناسایی صحیح و به هنگام این اموال اقدامات اطلاعاتی و بررسی های لازم انجام شود.

وی به ضرورت تغییر رویکردها در مبارزه با مواد مخدر تاکید و بیان کرد: مبارزه با مواد مخدر در حوزه نیروی انتظامی و دادسرا جرم‌محور است که باید اموال‌محور شود زیرا اموال قاچاقچی گلوگاهی موثر برای زمینگیرکردن این افراد است.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر ادمه داد: شناسایی اموال قاچاقچیان به منزله شکستن کمر آن ها و اختلال جدی در روند این فعالیت خانمان سوز است. 

وی با بیان اینکه، طبق  «قانون اصلاحی» سال ۸۹ فقط اموال کسب شده از محل جرم مرتبط با قاچاق مواد مخدر توقیف و مصادره می شد، تصریح کرد: از سال ۹۶ تاکنون ضبط اموال شامل اموال تحصیل شده از محل جرائم مواد مخدر و روانگردان است.

ترحمی خاطرنشان کرد: حضور آمریکا در افغانستان، علاوه بر افزایش مزارع خشخاش، این کشور را از یک منبع مواد مخدر سنتی به یک تولیدکننده عمده مواد مخدر صنعتی تبدیل کرد.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: ۹۰ درصد موادمخدر در دنیا در ایران اسلامی کشف می شود.

وی با بیان اینکه تغییر رویکرد مصرف موادمخدر از سنتی به صنعتی نشان از پویایی مافیای موادمخدر دارد، یادآور شد: باید قوانین مبارزه با موادمخدر کشور پویا و جلوتر از فرآیند عملکرد و تفکر سوداگران مرگ باشد.

مدیرکل حقوقی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر، افزایش کشت و تولید خشخاش در افغانستان را یک برنامه ریزی هدفمند از سوی آمریکایی ها برشمرد و گفت: حضور آمریکا در افغانستان، علاوه بر افزایش مزارع خشخاش، این کشور را از یک منبع مواد مخدر سنتی به یک تولیدکننده عمده مواد مخدر صنعتی در همسایگی ایران تبدیل کرد.

جلسه شورای‌ هماهنگی‌ مبارزه با مواد مخدر استان سمنا با حضور حبیب الله خجسته پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و جمعی از فرمانداران و مسوولان اجرایی برگزار شد و حسن ارگی به عنوان دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان سمنان معرفی شد.

 

منبع: ایرنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا