یزدفردا:علی ابراهیمی عضو فراکسیون امید مجلس گفت: در شرایط فعلی کشور ما و محدودیتی که برای ایجاد شغل وجود دارد به صلاح نیست که یک نفر، ۲ یا چند شغل داشته باشد اما عده‌ای دیگر بیکار باشند.

 

 قانون ممنوعیت تصدی بیش از ۱ شغل، در سال ۷۳ تصویب شده بود و در سال ۹۱ طرحی برای اصلاح آن در مجلس مصوب شد که شورای نگهبان به برخی از مواد آن ایراد گرفت، اما بعد از ارجاع به صحن همچنان در دستور کار صحن علنی قرار داشت و نوبت به بررسی آن نرسیده بود تا اینکه در مهر ۹۷ مجددا توسط کمیسیون اجتماعی احیاء شد تا به زودی در صحن علنی مجلس مورد بررسی نهایی قرار بگیرد. علی ابراهیمی عضو فراکسیون امید مجلس عنوان کرد که تمام سعی مجلس این است که ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل تبدیل به قانون ماندگاری شود. به عقیده این نماینده تصدی بیش از یک شغل توسط عده‌ای خاص قطعا تاثیر منفی داشته چراکه کارها با کیفیت پیش نمی‌رود و از همه مهمتر اعتماد عمومی را خدشه دار می‌کند.

علی ابراهیمی در گفت و گویی گفت: در شرایط فعلی کشور ما و محدودیتی که برای ایجاد شغل وجود دارد به صلاح نیست که یک نفر، ۲ یا چند شغل داشته باشد اما عده‌ای دیگر بیکار باشند.

او با اشاره به حوزه‌های تصمیم گیری در رده‌های بالای کشور اظهار کرد: وقتی تصمیم گیری یک مدیر در دره‌ی بالا می‌تواند در سرنوشت کشور موثر باشد نشان می‌دهد که باید تماما وقت و انرژی خود را برای تصمیم گیری در این حوزه بگذارد. لذا چنانچه تمرکز کند فردا در مقابل عواقب آن هم مسوولیت‌پذیر خواهد بود و می‌داند مورد مؤاخذه قرار می‌گیرد.

برخی از افراد در کشور ما بیش از ۱۰ شغل دارند
عضو فراکسیون امید مجلس ادامه داد: اما در کشور ما به جای اینکه در این خصوص، آیین نامه‌ها و مقررات مورد عمل قرار بگیرد بیشتر بر اساس سلیقه و اعتماد به افراد خاص پیش می‌رود. به جهت مقبولیت و مشروعیتی که برخی از افراد داشتند هر چه شغل بوده را تحویل آنها دادیم و این اشتباهی است که در کشور ما حاکم شده و حتی افرادی را داریم که تعداد تصدی‌های آنها دو رقمی است.

سعی می‌کنیم ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل را تبدیل به قانون ماندگاری کنیم
ابراهیمی تصریح کرد: سوال اینجا است که چرا برخی مسوولین که ادعا می‌کنند کشور وضعیت اقتصادی، سیاسی و اجتماعی حساسی دارد اما چندین پست مهم را فقط به یک فرد می‌دهند؟ اینکه عده‌ای چندین مسند داشته باشند قابل قبول نیست و تمام سعی ما این است که ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل را تبدیل به قانون ماندگاری کنیم که رعایت شود.

تصدی بیش از یک شغل توسط عده‌ای اعتماد عمومی را خدشه دار کرده است
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: این اقدام مسوولین قطعا تاثیر منفی داشته چراکه کارها با کیفیت پیش نمی‌رود و از همه مهمتر اعتماد عمومی را خدشه دار می‌کند. در همین راستا قانون ممنوعیت به کار گیری بازنشسته‌ها را داریم که قانون خوب و محکمی است و شاید تفسیرهایی که روی آن انجام شد باعث تضعیفش شد اما سعی می‌کنیم در قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل نقطه قوت باشیم.

 

منبع: شفقنا

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا