«کارل بیلت» نخست‌ وزیر و وزیر خارجه اسبق سوئد در واکنش به سفر دوباره "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران به فرانسه گفت: اتفاقی درحال رخ دادن است.

بیلت یکشنبه در توئیتی نوشت: اتفاقی درحال رخ دادن است. ظریف روز جمعه در پاریس بود و حالا به این کشور بازگشته و هواپیمایش در بیاریتز فرود آمده است. این سفر جزو برنامه نبود.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه یکشنبه در حساب شخصی خود در توییتر نوشت: «به دعوت لودریان وزیر امور خارجه فرانسه، دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان برای ادامه رایزنی‌ها درخصوص ابتکارات اخیر میان روسای جمهوری ایران و فرانسه، وارد شهر بیاریتز محل برگزاری اجلاس سران گروه هفت شد».

وی ادامه داد: «در این سفر با هیات آمریکایی ملاقات یا مذاکره‌ای صورت نخواهد گرفت».

موسوی همچنین در گفت و گویی اعلام کرد که وزیر امور خارجه پس از توقف کوتاه در شهر بیاریتز، امشب مجدد به تهران بازمی‌گردد تا در راس هیئتی سیاسی عازم پکن شود.

بیاریتز درحال حاضر میزبان نشست سران هفت کشور صنعتی موسم به گروه هفت است. برجام و تلاش برای حفظ آن یکی از مهمترین موضوعات رایزنی‌ها این در این نشست بوده است و در این راستا، امانوئل مکرون رئیس‌ جمهوری فرانسه دیدارهایی در حاشیه این اجلاس با سران کشورهای حاضر در این نشست از جمله دونالد ترامپ رئیس‌ جمهوری آمریکا داشته است.

ظریف روز جمعه هم به دعوت رسمی فرانسه و برای بررسی آخرین وضعیت پیشنهاد مطرح شده از سوی فرانسه به پاریس رفت و با مکرون و لودریان دیدار و گفت‌ و گو کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا