یزدفردا:مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان واگذاری بندر چابهار به روس ها را تکذیب کرد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم بهروز آقایی با بیان این که شایعه واگذاری بندر چابهار به روسیه از اساس کذب محض است، اظهار گرد: هفته گذشته "میلوشکین سرگی" مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی استراخان روسیه صرفا برای بازدید از زیرساختها و ظرفیت های تجاری، ترانزیتی و اقتصادی بندر شهید بهشتی به چابهار سفر کرده بود.

وی ادامه داد: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی آستراخان روسیه در این بازدید به اهمیت و نقش بندر چابهار در اتصال بنادر حاشیه دریای خزر به اقیانوس هند اشاره و گفته بود دولت روسیه و شخص رئیس جمهوری پوتین برای استفاده از این بندر در انتقال کالا به سایر کشورها بویژه شبه قاره هند تمایل دارند و در این بازدید درخواستی مبنی بر واگذاری یا اجاره این بندر به روس ها مطرح نشده است.

وی تصریح کرد: میلوشکین سرگی روز پنجشنبه مورخ 24 مردادماه سال جاری از امکانات و زیرساخت‌های بندر چابهار بازدید و این بندر را در اتصال بنادر حاشیه دریای خزر به اقیانوس هند دارای اهمیت دانست و تاکید کرد روسیه از قابلیت های ترانزیتی در انتقال کالا از این بندر بهره گیری خواهد کرد.

وی افزود: بندر چابهار با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه هشت و نیم میلیون تن کالا و وجود زیرساخت ها و تجهیزات در زمینه ترانزیت کالا، می‌تواند نقش مهمی در توسعه روابط کشورهای CIS، روسیه، افغانستان با کشور های حوزه دریای عمان و اقیانوس هند داشته باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا