یزدفردا:مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی خرمشهر گفت: برای تامین امنیت زایران اربعین حسینی هنگ مرزی خرمشهر آمادگی داشته و پیش بینی لازم صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا سرهنگ منصوررضا عزیزی پنجشنبه افزود: پیش بینی لازم برای تامین امینت زایران اربعین در گذرگاه مرزی شلمچه انجام شده است و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی خرمشهر گفت : به منظور بررسی موارد و نواقص موجود در مرز شلمچه تاکنون پنج نشست هماهنگی برگزار شده و نقاط ضعف و نواقص اربعین پارسال مورد ارزیابی قرار گرفت و هم اینک کمیته ها به دنبال رفع نواقص هستند.

سرهنگ عزیزی تاکید کرد : با توجه به اینکه خروج زایران خارجی اربعین تنها از مرز شلمچه انجام می شود لذا پایانه مرزی شلمچه و سازمان حمل و نقل جاده ای در حال احداث گیت های خروجی ویژه اتباع خارجی در این گذرگاه مرزی می باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه حذف روادید سفر به عراق به منزله حذف مدارک قانونی نمی باشد تاکید کرد:همراه داشتن گذرنامه برای سفر به کربلا لازم و ضروری است. ضمن اینکه هیچگونه گذرنامه ای در مرز صادر نمی شود و زایران قبل از سفر به شلمچه باید گذرنامه تهیه کنند.

فرمانده هنگ مرزی خرمشهر همچنین در خصوص ممنوعیت خروج کالاهای اساسی از مرز شلمچه گفت: برخی اتباع عراقی ضمن سفر به منطقه آزاد اروند اقدام به خرید کالاهای یارانه ای برای خروج از کشور می کنند که با تشدید اقدامات از خروج کالا و ارز از مرز شلمچه جلوگیری می شود.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۳۳ تن برنج، یک تن روغن ، چهار تن فرآورده گوشتی و سه تن فرآورده لبنی در مرز شلمچه کشف و ضبط شد.ضمن اینکه در این مدت ۱۰ فروند شناور عراقی که نقص حریم کرده بودند توقیف شده و ۱۰ نفر دستگیر و به مقامات قضایی ایران معرفی شدند.

وی تامین امنیت مرز ۹۰ کیلومتر شهرستان خرمشهر و مینوشهر را از وظایف هنگ مرزی بیان کرد و گفت: هنگ مرزی با تلاش شبانه روزی ۶۵ کیلومتر مرز خشکی و ۲۵ کیلومتر مرز دریایی را کنترل کرده و امنیت مطلوبی برای مرزنشینان فراهم کرده است.

سفر اتباع عراقی با خودروی شخصی به منطقه آزاد اروند آغاز شد

مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی خرمشهر از ورود خودروهای سواری عراقی به منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: با استقرار دستگاه ایکس ریل سواری در مرز شلمچه امکان سفر شهروندان عراقی با خودروی شخصی به آبادان و خرمشهر فراهم شد.

سرهنگ عزیزی افزود: خودروهای عراقی مجازاند به مدت یک ماه در محدوده منطقه آزاد اروند تردد داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا