قیمت سمند EF۷ کارکرده در بازار ماشین دست دوم
 
فرارو– سمند EF۷ به موتور پایه‌گازسوز مجهز است و گفته می‌شود مدل‌های گازسوز سمند LX یکی از بهترین ماشین‌های داخلی گازسوز به حساب می‌آید. این ماشین در بازار خودرو‌های دست دوم، دست کم ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت مدل‌های جدید ۹۵ و ۹۵ به حدود ۷۰ میلیون تومان می‌رسد. با وجود این قیمت‌های بالا، خرید سمند کارکرده به‌صرفه‌تر از ماشین صفر به‌نظر می‌رسد. چراکه قیمت روز سمند EF۷ در بازار امروز به حدود ۹۰ میلیون تومان رسیده است.
 

قیمت سمند EF۷ کارکرده مدل ۹۵ و ۹۶؛ حدود ۷۰ میلیون تومان

به گزارش فرارو، یکی از فروشنده‌های سمند EF۷ تازه همین دو سال پیش ماشینش را از کارخانه تحویل گرفته و حالا سمند سفیدرنگ مدل ۹۶ خود را با قیمت ۷۴ میلیون تومان اگهی کرده است. او می‌گوید ماشینش کارت طلایی دارد و بیمه آن تا برج ۱۰ اعتبار دارد. این سمند EF۷ در دو سال گذشته حدود ۶۱ هزار کیلومتر راه رفته و مشخص است صاحب آن زمان زیادی را با ماشین گذرانده. با این حال فروشنده ادعا می‌کند ماشین را کاملا سالم نگه داشته و بدنه آن حتی یک لکه رنگ هم ندارد.

سمند EF۷ مدل سال ۹۵ در بازار ماشین‌های دست دوم با قیمت ۶۸ میلیون تومان آگهی شده است. از جزئیات آگهی پیداست که این ماشین در سه سالی که از تولیدش می‌گذرد، حدود ۸۲ هزار کیلومتر راه رفته و کارکرد سالانه آن میانگین ۲۷ هزار کیلومتر بوده است. این یعنی ماشین بیشتر از یک خودرو خانگی کار کرده است. با این حال فروشنده می‌گوید این سمند EF۷ از نظر فنی کاملا سالم است. لنت‌ها، شمع‌ها، تسمه تایم، روغن و فیلتر‌ها به تازگی عوض شده و بیمه شخص ثالث خودرو تا ۹ ماه اعتبار دارد.
قیمت سمند EF۷ کارکرده مدل ۹۳ و ۹۴؛ حدود ۶۰ میلیون تومان

 

یک سمند EF۷ دوگانه‌سوز که در سال ۹۳ تولید شده، این روز‌ها سر از آگهی‌های فروش ماشین دست دوم درآورده. اینطور که پیداست فروشنده می‌خواهد برای این سمند کارکرده سفیدرنگ، ۶۱ میلیون تومان پول بگیرد. او می‌گوید خودش ماشین را از کارخانه تحویل گرفته و سند دسته اول است. در این پنج سال حتی یک بار هم از بیمه برای پرداخت خسارت استفاده نکرده برای همین بیمه‌نامه شخص ثالث ماشین پنج سال تخفیف در کارنامه دارد. فروشنده اعتراف می‌کند بدنه این سمند EF۷ کمی خط و خش دارد. یکی از آن‌ها روی ستون عقب سمت شاگرد است که کمی عمیق به نظر می‌رسد. با این وجود بدنه ماشین حتی یک لکه رنگ هم ندارد. فروشنده می‌گوید ماشینش خانگی است و تا اینجای کار ۷۵ هزار کیلومتر کار کرده است. بر خلاف ادعای فروشنده، کارکرد ماشین در پنج سال کمی بیشتر از یک ماشین خانگی است.

سمند EF۷ کارکرده مدل ۹۴ در بازار دست دوم‌ها به فروش گذاشته شده است. این ماشین دوگانه سوز است و فروشنده می‌گوید خودش آن را از کارخانه تحویل گرفته و مثل جان از آن مراقبت کرده است. برای همین ادعا می‌کند که ماشین کاملا تمیز است. بدنه‌اش حتی یک لکه رنگ هم ندارد و تا جایی که توانسته ماشین را سالم نگه داشته است. این سمند EF۷ از همان ابتدا در کارخانه دوگانه‌سوز شده و اگر آن را بخرید دیگر لازم نیست خبر‌های کارت سوخت بنزین را با استرس دنبال کنید. آنطور که از جزئیات آگهی پیداست، این سمند EF۷ تا حالا ۱۵۰ هزار کیلومتر کار کرده که رقم بالایی به نظر می‌رسد. با این حال فروشنده آن را ۶۱ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است.

قیمت سمند EF۷ کارکرده مدل ۹۰ تا ۹۲؛ حدود ۵۰ میلیون تومان

یک سمند EF۷ خوش‌رنگ مدل ۹۲ حسابی در بازار ماشین‌های دست دوم خودنمایی می‌کند. این ماشین آبی نفتی یا همان سرمه‌ای رنگ است. آنطور که پیداست ماشین از همان اول که از در کارخانه بیرون آمده دوگانه‌سوز بوده است. این ماشین یک بار تصادف کرده که حاصل آن صاف‌کاری و یک لکه رنگ است. فروشنده می‌گوید این سمند EF۷ یک لکه رنگ دیگر هم روی گلگیر دارد که صرفا برای تمیزی است. صاحب ماشین همین یک ماه پیش بیمه شخص ثالث را تمدید کرده و دفترچه آن تا ۱۱ ماه اعتبار دارد. فروشنده می‌گوید تازه لاستیک‌های ماشین را عوض کرده و همگی ۹۰ درصد از عمرشان باقی مانده است. او بیشتر برای مسافرت‌های بین شهری از ماشین استفاده کرده و می‌گوید این سمند، مرد جاده است. کیلومتر ماشین نشان می‌دهد این سمند EF۷ تا به حال ۱۸۵ هزار کیلومتر راه رفته که عدد خیلی بالایی برای یک ماشین مدل ۹۲ به حساب می‌آید. با این وجود فروشنده می‌گوید ماشین از نظر فنی کاملا سالم است و آن را ۵۲ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده. او می‌گوید پای معامله به خریدار واقعی تخفیف می‌دهد.

یک سمند سرمه‌ای رنگ دیگر در بازار با قیمت ۴۷ میلیون تومان آگهی شده است. اینطور که به نظر می‌رسد ماشین یک بار تصادف جزئی داشته، اما از آنجایی که صاحبش ماشین را پیش یک صاف‌کار حرفه‌ای برده، او توانسته تو رفتگی را بدون رنگ دربیاورد. آنطور که از جزئیات آگهی پیداست، این سمند EF۷ دوگانه‌سوز تولید سال ۹۱ است و در این هفت سال حدود ۱۳۷ هزار کیلومتر راه رفته که رقم بالایی به حساب می‌آید. فروشنده می‌گوید تا حالا یک بار هم از خسارت بیمه استفاده نکرده و برای همین بیمه‌نامه شخص ثالث از همان سال اول تخفیف‌دار است. همچنین اعتبار بیمه فعلی تا آخر سال ادامه دارد و در صورت خرید فعلا لازم نیست برای پرداخت حق بیمه شخص ثالث دست به جیب شوید.
 
 

قیمت سمند EF۷ کارکرده مدل ۸۷ تا ۸۹؛ بین ۴۰ تا ۴۵ میلیون تومان

یک فروشنده سمند EF۷ دوگانه‌سوز در بازار ماشین‌های دست دوم، می‌خواد سمند سفیدرنگ مدل ۸۷ خود را با قیمت ۴۳ میلیون تومان بفروشد. فروشنده ادعا می‌کند ماشینش کم‌کارکرد است، اما از کیلومتر ماشین پیداست که این سمند در ۱۱ سالی که از تولید آن می‌گذرد حدود ۱۷۱ هزار کیلومتر راه رفته که رقم بالایی برای یک ماشین خانگی به حساب می‌آید. این سمند LX با موتور EF۷ در کارخانه دوگانه‌سوز شده و از این نظر مطمئن به نظر می‌رسد.
 
به گزارش فرارو، فروشنده می‌گوید خودش این ماشین را از کارخانه تحویل گرفته و سندش دست اول است. او می‌گوید کولر ماشین را تازه سرویس کرده و دیسک و صفحه نو است. همچنین همین چند وقت پیش دو حلقه لاستیک برای چرخ‌های جلو خریده. او مدعی است سرویس‌های معمول ماشین را به موقع و مرتب انجام داده تا آسیبی به قطعات و موتور نرسد. او در هشت سال گذشته از خسارات بیمه شخص ثالث استفاده نکرده و به همین خاطر ماشین دارای هشت سال تخفیف بیمه است.

سمند LX با موتور EF۷ در بین آگهی‌های فروش ماشین دست دوم خودنمایی می‌کند. این سمند EF۷ در کارخانه دوگانه‌سوز شده و تولید سال ۸۹ است. فروشنده می‌گوید بیمه ماشین تا اردیبهشت ۹۹ اعتبار دارد و از ابتدا تخفیف سالانه حق بیمه برای آن محاسبه شده است. به عبارتی هر بار تمدید بیمه شخص ثالث شامل ۱۰ سال تخفیف است. فروشنده اعتراف می‌کند که ماشینش یک لکه رنگ بزرگ دارد. او یک بار از جلو سمت شاگرد تصادف کرده و همان مورد باعث شده کاپوت در آن قسمت به اندازه یک وجب رنگ خوردگی داشته باشد. آنطور که از کیلومتر ماشین پیداست، این سمند EF۷ تا حالا ۲۱۰ هزار کیلومتر کار کرده که رقم بالایی به نظر می‌رسد. با این وجود فروشنده ماشینش را در بازار ۴۴ میلیون تومان آگهی کرده است.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا