یزدفردا:در پي زلزله اخير مسجد سليمان سيد حميد پورمحمدي معاون سازمان برنامه و بودجه كشور در راس هياتي از مسئولين ملي و استاني ضمن حضور در مناطق زلزله زده مسجد سليمان و گفتگوي با مردم و مسئولين خسارات وارده به مردم و نحوه جبران آن را بررسي كردند.

به گزارش یزدفردا به نقل از مركز اطلاع رساني، روابط عمومي و امور بين الملل سازمان برنامه و بودجه كشور، دكتر سيدحميد پورمحمدي در جلسه ستاد بحران مسجد سليمان بيان كرد: امروز موضوع تامين منابع مالي براي باز سازي۱۴۰۰ واحد مسكوني شهري و ۹۰ واحد مسكوني روستايي آسيب ديده از زلزله در دستور كار هيات وزيران است و قرار است دولت با ۲۰۰ ميليارد تومان تسهيلات ارزان قيمت و ۹۳ ميليارد تومان كمك از محل بودجه عمومي بازسازي و مرمت ۱۴۰۰ واحد مسكوني مسجد سليمان را آغاز كند.

وي ضمن بيان حمايت هاي وزارت نفت در قالب ۵۱ ميليارد تومان كمك مازاد بر تعهد و همچنين فروش ساختمانهاي متعلق به اين وزارتخانه و صرف منابع مالي حاصله به تكميل واحد هاي  مسكوني باقي مانده نيمه تمام از اهتمام اين وزارتخانه و بخصوص شخص وزير نفت در كمك به مسجد سليمان تشكر كرد.

پورمحمدي همچنين اظهار كرد: در اقدام قابل تقدير ديگر ارتش جمهوري اسلامي ايران موافقت خود را براي تامين تا ۷۶ هكتار زمين براي ساخت منزل براي آسيب ديدگان از زلزله اعلام كرده است.

پورمحمدي ضمن ابلاغ سلام رييس جمهور و اعضاي دولت و رييس سازمان برنامه و بودجه كشور به اهالي مسجد سليمان گفت دولت عزم جدي دارد كه ده هزار واحد مسكوني باقي مانده از بافت فرسوده مسجد سليمان را بازسازي كند براي اين منظور تفاهم لازم بين سازمان برنامه و بودجه  كشور و بنياد مسكن و استاندار خوزستان صورت گرفته است. بر اساس اين تفاهم سازمان برنامه و بودجه كشور در قالب تبصره ۱۸ منابع مالي لازم براي اين اقدام را فراهم مي كند و بنياد مسكن مسئوليت  اجرايي اين كار را عهده دار خواهد بود و مقامات محلي نيز زيرساخت هاي لازم را فراهم مي كنند و استاندار نيز همه  اختيارات خود را براي موفقيت اين پروژه بكار خواهد بست.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا