یزدفردا:رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان محلات به تخصیص و ابلاغ اعتبار ۳۰۰ میلیارد توماني به‌منظور جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس سراسر کشور اشاره كرد و گفت: تا قبل از مهرماه ۹۸ مدارس خشتی و گلی از سطح کشور حذف می‌شوند.

به گزارش یزدفردا  به نقل از آموزش‌ و پرورش، مهراله رخشانی‌مهر در حاشیه بازدید از پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان محلات از وجود ۲۴ هزار بخاری نفتی در مدارس سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به‌منظور جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس بین استان‌های سراسر کشور توزیع‌شده است.

وی جمع‌آوری بخاری‌های نفتی از مدارس سراسر كشور را از مهم‌ترین اولویت‌‌های سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور برشمرد و افزود: تلاش می‌کنیم تا قبل از آغاز فصل سرما بخاری‌های نفتی از مدارسی که در مناطق دارای سیستم گازرسانی هستند جمع‌آوری شود.

رخشانی مهر تشویق خیرین را از جدی‌ترین برنامه‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس دانست و تصریح کرد: در سال جاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کشور را برگزار کردیم و حدود ۱۴۸۰ میلیارد تومان جذب اعتبار داشتیم که نسبت به سال ۹۷ به مقدار ۲۰ درصد رشد داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: قانون اجازه می‌دهد، در صورتی خیری۵۰ درصد سهم یک پروژه را تأمین کند ۵۰ درصد دیگر را از محل طرح مشارکتی تأمین اعتبار كنيم، لذا طبق پیشنهاد همکاران، نمایندگان و فرمانداران مقرر شد در ساخت یک پروژه ۶ کلاسه خیری مشارکت كنيم و اعتبار موردنیاز را از محل اعتبارات ملی تأمین خواهیم کرد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور ادامه داد: جمع‌آوری مدارس خشتی و گلی کشور تا آغاز سال تحصیلی، از دیگر برنامه‌های مهم سازمان است. همچنين در استان مرکزی ۵ مدرسه خشتی گلی وجود دارد که تا مهرماه جمع‌آوری می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا