یزدفردا:معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهوری گفت: ایجاد اشتغال برای بانوان به ویژه بانوان روستایی و سرپرست خانوار از برنامه‌هایی است که با همکاری ادارات کار در استان ها اجرا می‌شود.

به گزارش یزدفردا به نقل از ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در بجنورد اظهار داشت: با توجه به وضعیت جمعیتی استانهایی مانند خراسان شمالی، برنامه ارتقای تاب آوری بانوان به اجرا درآمد که برای تکمیل و استمرار این برنامه در سال آینده نیز قراردادهایی منعقد شده است.

وی افزود: این آمادگی را داریم که امسال به صندوق‌های اعتباری خرد بانوان کمک کنیم و تسهیلات خاصی برای اشتغال بانوان روستایی پیش بینی شده که به‌زودی اعلام می‌شود. 

وی اظهار کرد: دولت موضوع آموزش و مهارت افزایی زنان روستایی را نیز در نظر دارد که بخش رسمی نظام آموزشی آن توسط مراکز فنی و حرفه ای و دانشگاه علمی و کاربردی انجام می شود و همچنین برگزاری کلاس های مهارت افزایی و توسعه کسب و کار با هدف تربیت نیروهای توانمند و افزایش توانمندی در میان زنان در دست اجرا است.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهوری از ارائه ۸ لایحه برای ارتقای حمایت از زنان در مجلس، دولت و قوه قضاییه خبر داد و گفت: قوانین حوزه زنان در کشور مناسب است و البته برخی قوانین باید اصلاح شود و قوانینی نیز اصلاح‌ شده است و هم اکنون قوانین حمایتی خوبی داریم.

معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری که امروز به استان خراسان شمالی سفر کرده در جمع مدیران و مسئولان سازمان های مردم نهاد مرتبط با حوزه زنان این استان و نیز شورای برنامه ریزی خراسان شمالی حضور یافت.

رونمایی از طرح بانوی آب، بازدید از بند نسوان زندان بجنورد و نیز طرح های اشتغال بانوان در شهرستان های شیروان و فاروج از دیگر برنامه های این سفر یکروزه است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا