آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه گریه در کشور زیاد انجام شده و کار خوبی است اما همه مملکت با گریه نیست، تصریح کرد: باید شعرای فردوسی منش و حماسی گو تربیت شود رشادت ها و حماسه های کشور زنده بماند و با حماسه می توان مشکلات را حل کرد.
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به لزوم توانمندسازی نیروهای مسلح برای مقابله با دشمنان گفت: باید طوری نیروهای مسلح را توانمند کرد که احدی طمع به این کشور نداشته باشد، وظیفه همه بوده که ساختار دفاعی و امنیتی کشور نهایت عقل و علم را داشته باشیم.
به گزارش تسنیم، آیت الله عبدالله جوادی آملی ظهر امروز در همایش ملی«فرهنگ دفاعی- امنیتی بر اساس آموزه های مهدوی» که در موسسه اسراء برگزار شد، با اشاره به نقش فرهنگ مهدوی اظهار داشت: این وظیفه ما و هنر دین پروری بوده که می توانیم از آغاز تاکنون دین را پذیرفته و مهدوی شویم.
وی با بیان اینکه خصیصه نظام مهدوی در این بوده که آنچه پذیرفته ایم قائم بالفعل می شود، ابراز کرد: زمانی که فردی طمع بهشت یا خوف جهنم دارد دیگر مهدوی نمی اندیشد، عادل می تواند باشد ولی عادل مهدوی نیست.
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه از سوره حدید تصریح کرد: در این سوره آمده کسی که قائم بالقسط می شود نه تنها اجازه ستم به خود نمی دهد بلکه اجازه ستم به دیگری را هم نمی دهد و حتی اجازه ستم به ثالث و رابع هم نمی دهد.
وی با اشاره به کلام امیرالمؤمنین(ع) مبنی بر ضرورت مبارزه با ستمگر و ستم پذیری عنوان کرد: ملتی که نفوذ بیگانه را تحمل کرده ملت ذلیلی است، ما سال های جنگ را تحمل کردیم چون فرزند علی(ع) بودیم و سنگین ترین کار این مملکت را فرزندان شما انجام داده اند.
استاد برجسته حوزه علمیه با تأکید بر لزوم توجه به وصیت نامه های شهدا یادآور شد: این خون شهیدان پاک کننده استکبار آمریکا و صهیونیست و استعمار است، زیارت نامه ها برای ما درس مهدویت است

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا