آیت الله جعفر سبحانی با تاکید بر لزوم برقراری ارتباط با عربستان با توجه به مراودات مذهبی، گفت: اگر حج امسال تعطیل می‌شد در چند سال آینده برای برگزاری حج با مشکلاتی مواجه می‌شدیم.

پایگاه خبری تحلیلی یزدفردا (yazdfarda.ir) : این مرجع تقلید در دیدارِ با حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ـ با بیان این‌که سفر معنوی حج تعطیل شدنی نیست، تاکید کرد: در این راستا بسترهای خدمت به زائران فراهم شود.

وی یادآور شد: طبق روایات و تاکید اولیای دین نمی‌توان حج را تعطیل کرد، اگر حج تعطیل شود عذاب خدا بر جامعه اسلامی نازل می‌شود. حج فریضه‌ای الهی است و باید مسؤولان در هر چه با شکوه برگزار شدن آن تلاش کنند.

وی ادامه داد: سفر معنوی حج برکات زیادی برای جوامع اسلامی دارد، یکی از آن‌ها تعامل با کشورهای اسلامی دیگر و خوشحالی شیعیان در عربستان بود که از حضور شیعیان در کشورشان خشنود می‌شدند.

سبحانی اظهار کرد: کشور جمهوری اسلامی ایران باید ارتباط حسنه‌ای با کشورهای اسلامی در منطقه داشته باشد، یکی از این کشورها مصر است که به دلیل وجود منابع و مراکز علمی ارتباط با آن ضروری است.

وی گفت: یکی دیگر از کشورهای منطقه که باید ارتباط خود را با آن حفظ کنیم عربستان سعودی است، چرا که تعاملات و مراودات مذهبی با این کشور داریم.

سبحانی با ابراز خرسندی از نحوه مدیریت حج در سال ۹۶ افزود: زائران از نحوه برگزاری حج راضی بودند باید تلاش شود بسترهای خدمت به زائران فراهم شود.http://www.yazdfarda.com/media/news_gal/file_151112.jpeg

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا