یزدفردا:محرومیت 4ماهه مهدی طارمی از بازی های رسمی شوک بزرگی برای فوتبال دوستان بود.

 

محرومیت 4ماهه مهدی طارمی از بازی های رسمی شوک بزرگی برای فوتبال دوستان بود.
 
به گزارش بانک ورزش، محرومیت 4ماهه مهدی طارمی از بازی های رسمی شوک بزرگی برای فوتبال دوستان بود. طارمی علاوه بر پرسپولیس در تیم ملی هم عملکرد خوبی داشت و کم کم داشت به مهره‌ای ثابت در تفکرات کی‌روش تبدیل می‌شد.
 
با این وجود تیم ملی که باید برای حدود 4 ماه قید حضور این مهاجم را بزند دو بازی دوستانه تدارک دید و کارلوس کی‌روش در نخستین بازی برابر توگو از عناصر هجومی تازه‌ای استفاده کرد. حضور سامان قدوس و کاوه رضایی که عملکرد خوبی هم داشتند نشان داد که دست سرمربی تیم ملی برای انتخاب بازیکن در این پست چندان بسته نیست.
 
اینکه با وجود این همه مهاجم آماده و سرسخت، آیا طارمی می تواند پس از 4 ماه حضور نداشتن در شرایط مسابقه خود را به ترکیب اصلی تیم ملی برساند یا نه سوالی است که تنها کارلوس کی‌روش جوابش را می‌داند.

تاج: دوپینگ حسینی دروغ رسانه‌ای بود


رئیس فدراسیون فوتبال می‌گوید ممکن است فیفا محرومیت یک جلسه‌ای عزت‌اللهی را ببخشد.
 
به گزارش ایسنا، مهدی تاج پس از پیروزی ایران دو بر صفر ایران مقابل توگو در دیداری دوستانه، درباره این دیدار و دیدار آینده ایران مقابل روسیه اظهار کرد: بازی خوبی با تیم‌ملی توگو داشتیم. با پروازی چارتر به این کشور می‌رویم تا با روسیه بازی کنیم.
 
او افزود: من دخالتی در دعوت شدن طارمی، عزت اللهی و حسینی نداشتم و در روزهای اخیر مسئله سیدجلال حسینی بزرگ نمایی شد و سیدجلال هیچ‌گونه دوپینگی انجام نداده و این یکی دروغ رسانه‌ای بوده است. من از رسانه‌ها می‌خواهیم که دیگر به این موضوع نپردازند.
 
رئیس فدراسیون فوتبال درباره محرومیت سعید عزت اللهی گفت: او یک جلسه در جام جهانی محروم است و حتی ممکن است این محرومیت هم بخشیده شود.
 
تاج درباره جلسه‌ای که امروز درباره محرومیت طارمی داشتند بیان کرد: جلسه امروز، جلسه خوب و مفیدی بود و شاید به این بازیکن هم کمک کنیم تا او را با تیم ملی ببریم.
 
او درباره جریمه فدراسیون فوتبال توسط فیفا تصریح کرد: ما مراسم خوبی در تاسوعا برگزار کردیم که از سوی ۸۰ شبکه تلویزیونی دنیا پخش شد. من توقع داشتم صداوسیما همچون گذشته حمایت کند که دیروز موضوعاتی مطرح شد که باعث خدشه دار شدن فدراسیون فوتبال شد. بازی در روز تاسوعا در کشور روسیه و هند پخش زنده شده بود.

پشت‌پرده خط خوردن ۳ پرسپولیسی از تیم ملی

در فهرست اولیه کارلوس کی‌روش نام ۷ بازیکن پرسپولیسی در میان مدعوین دیده می‌شد.
 
در فهرست اولیه کارلوس کی‌روش نام ۷ بازیکن پرسپولیسی در میان مدعوین دیده می‌شد.
 
به گزارش روزنامه خبرورزشی، در حالی که پرسپولیس در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۴ گل از الهلال عربستان خورده بود، مرد پرتغالی؛ علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، حسین ماهینی، کمال کامیابی‌نیا، وحید امیری و حتی مهدی طارمی را به اردوی تیم ملی فراخواند.
 
پس از چند روز کارلوس کی‌روش سه بازیکن پرسپولیس به اسامی حسین ماهینی، کمال کامیابی‌نیا و محمد انصاری را از لیست تیم ملی خط زد تا خیلی‌ها شگفت‌زده شوند.
 
گرچه خط خوردن حسین ماهینی و کمال کامیابی‌نیا می‌توانست قابل پیش‌بینی باشد اما قلم قرمز کشیدن روی اسم محمد انصاری اتفاق عجیبی بود.
 
کارلوس کی‌روش اعتقاد خاصی به محمد انصاری دارد و او را مدافعی خوش‌تکنیک، فنی و بااخلاق می‌داند. مرد پرتغالی در محافل خصوصی و نزد دستیارانش همواره از انصاری تعریف و تمجید می‌کند و خط زدن این بازیکن کمی سؤال‌برانگیز شد.
 
دیروز یک منبع مطلع و نزدیک به فدراسیون به ما خبر داد این قضیه بی‌ربط به بازی برگشت پرسپولیس مقابل الهلال عربستان نیست. لابد می‌دانید برانکو چندی پیش در مصاحبه‌ای اظهار داشت گرچه از دست دادن ملی‌پوشان خود در آستانه دیدار برگشت با الهلال عربستان می‌تواند تأثیر منفی روی عملکرد تیمش داشته باشد اما او وارد دعوای جدید با کی‌روش نخواهد شد.
 
برانکو مدعی شد نمی‌خواهد متهم به بر هم زدن اردو یا بازی دوستانه تیم ملی شود و...
 
حالا به نظر می‌رسد کارلوس کی‌روش باهوش و زرنگ سیاستمدارانه ۳ ملی‌پوش پرسپولیس را خط زد که متهم به تضعیف این تیم قبل از دیدار برگشت مقابل الهلال نشود!
 
کارلوس کی‌روش؛ ماهینی، کامیابی‌نیا و انصاری، ۳ بازیکن کلیدی و آماده پرسپولیس را در اختیار برانکو گذاشت اما علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی و مهدی طارمی محروم را حفظ کرد.
 
شاید بپرسید چرا کی‌روش لطف خود را با خط زدن سیدجلال حسینی، علیرضا بیرانوند و مهدی طارمی تکمیل نکرد؟
 
جواب روشن است. خط زدن علیرضا بیرانوند نزول کرده می‌تواند از لحاظ روحی و روانی هم حسابی او را به هم بریزد.
 
سیدجلال حسینی هم مدت‌هاست از مصدومیت رنج می‌برد و حضور در تمرینات تیم ملی و کار زیر نظر پزشکان باعث تسریع در روند بهبودی او می‌شود.
 
همچنین لطف اصلی را کی‌روش به مهدی طارمی کرد که ۴ ماه محروم است و قادر به همراهی پرسپولیس نیست.
 
دعوت از مهاجم محروم بوشهری به حفظ آمادگی فنی و روحی و روانی طارمی کمک می‌کند تا بیش از این نابود نشود!
 
حالا به ما حق می‌دهید تیتر بزنیم: «کارلوس کی‌روش با خط زدن ۳ پرسپولیسی به برانکو لطف کرد؟!»
 

 

 

 

 

دلیل لغو جلسه طارمی مشخص شد

کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ابعاد مختلف و تازه پرونده شکایت باشگاه ریزه اسپور از مهدی طارمی و محرومیت این بازیکن و همین طور باشگاه پرسپولیس از دو پنجره نقل و ا نتقالات را مورد بررسی قرار می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶
پ
کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال ابعاد مختلف و تازه پرونده شکایت باشگاه ریزه اسپور از مهدی طارمی و محرومیت این بازیکن و همین طور باشگاه پرسپولیس از دو پنجره نقل و ا نتقالات را مورد بررسی قرار می‌دهد.
 
به گزارش ایسنا، امروز قرار بود مهدی طارمی برای پاسخگویی پیرامون دلایل محکومیتش توسط فیفا پس از جدایی از باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال حاضر شود اما کمیته اخلاق که بر اساس وظایف ذاتی خود باید اقدامات مناسب جهت کشف علل و دلایل محکومیت فوتبال ایران را انجام دهد، تصمیم گرفت برای بررسی ابعاد مختلف پرونده فیفا جلسات بیشتری را برگزار کند.
 
بر همین اساس پنج‌شنبه هفته جاری جلسه‌ای با حضور کارشناسان بین‌المللی و حقوقی فوتبال ایران برای بررسی همه جانبه این پرونده برگزار خواهد شد تا پس از پیگیری موارد مختلف و بررسی همه جانبه این موضوع از سوی کمیته اخلاق، اقدامات دیگر از جمله حضور مهدی طارمی و دیگر افراد دخیل در این پرونده در کمیته اخلاق و پاسخ‌گویی به شبهات، انجام گیرد.
 
همچنین کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به باشگاه‌ها به ویژه باشگاه‌های لیگ برتری هشدار داده است که اگر مواردی مشابه به دلیل ضعف مدیریتی و حقوقی اتفاق بیفتد و چهره فوتبال ایران را در مجامع بین‌المللی خدشه‌دار کند، کمیته اخلاق موضوع را به صورت جدی از مدیران ارشد باشگاه از جمله مدیرعامل و اعضای هیات مدیره باشگاه پیگیری و افراد خاطی را مورد بازخواست و اقدامات قانونی قرار خواهد داد.

آخرین وضعیت محرومیت پرسپولیس

تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶
پ
مدیر حقوقی باشگاه‌ پرسپولیس آخرین پیگیری‌های این باشگاه درباره حکم فیفا را شرح داد.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، مدیر حقوقی شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته از حکم اخیر فیفا گفت: سال گذشته پس از اعلام شکایت باشگاه ترکیه‌ای ریزه اسپور از باشگاه پرسپولیس و بازیکن مهدی طارمی، به اقتضای ماهیت وظایف خود پس از جمع‌آوری مدارک و مستندات، اقدام به پاسخگویی کرده ایم و آنچه برای واحد حقوقی احراز شدده، بازیکن قبل از خروج از ایران با باشگاه متبوع به توافق رسیده و حتی این موضوع توسط مقامات مسوول باشگاه در هفته‌های پایانی لیگ برتر در مصاحبه‌ها اعلام شده است و لیکن متاسفانه بازیکن در دوره استراحت و تعطیلات تیم به  کشور ترکیه سفر کرده و متعاقبا اخبار توافقات وی با یک تیم ترکیه‌ای از طریق رسانه‌ها منتشر گردید.
 
در همان زمان با بازیکن و وکیل ایشان تماس حاصل شد که اظهار داشتند؛ هیچ قراردادی توسط آقای طارمی با آن باشگاه ترکیه‌ای منعقد نشده است و تفاهمنامه مقرر شده بین بازیکن و باشگاه مشروط به شرایطی است که در صورت تحقق آن شروط منجر به قرارداد اجرایی خواهد شد و در این راستا نیز هیچ‌گونه وجهی توسط بازیکن از باشگاه ترکیه‌ای اخد نشده است. سپس با توجه به کودتا در ترکیه، نامبرده به کشور بازگشته و پس از جلساتی که با مسوولین باشگاه داشته است، قرارداد خود را در سازمان لیگ ثبت نموده است. بدیهی است کلیه موارد مذکور به همراه مستندات آن به فیفا ارائه شده است.
 
شایان ذکر است؛ فدراسیون از تمام جریانات فوق برابر مکاتبه‌ای که آمده مطلع بوده است.
 
سوال: اما در رسانه‌ها این‌گونه اعلام شده است که باشگاه هیچ‌گونه اقدام حقوقی انجام نداده و این موضوع به وکیل طارمی واگذار شده است.
 
متاسفانه از این فرصت ایجاد شده بعضی اشخاص آگاهانه و بعضی نیز شاید ناآگاهانه منویات داخلی خود را ابراز نموده‌اند و صرف‌نظر از اینکه طرح مباحث حقوقی همیشه مستلزم ارائه مستندات است، بعضی افرادی که علاقه خاصی به مصاحبه دارند و از هر فرصتی برای تریبون به دست گرفتن استفاده می‌کنند و علی‌الخصوص اینکه در شب بازی پرسپولیس با الهلال به دلایل نامعلوم و بدون مستندات اتهاماتی را که در هیچ دادگاه صالح به اثبات نرسیده است به مدیریت باشگاه منتسب نموه‌اند که طرح این ادعاها به دور از اخلاق رسانه‌ای و ورزشی می‌باشد و این حق را نیز برای باشگاه و مسئولین محفوظ می‌باشد تا مراتب را از سوی مراجع صلاح پیگیری نمایند و لیکن به اطلاع هواداران می‌رسانیم که واحد حقوقی باشگاه مستقلا از همان ابتدا با در نظر گرفتن حقوق و منافع باشگاه اقدامات لازم را انجام داده است و وظایف خود را به هیچ کسی محول ننموده است. به اضافه اینکه در حال حاضر یک تیم حقوقی بین‌المللی با دقت در حال بررسی سوابق جهت ثبت اعتراض به دادگاه عالی ورزش است و به وقت مقتضی مستندات و ادله این باشگاه ارائه خواهد شد.
 
سوال: برخی ادعا کرده‌اند که وجه قرارداد طارمی با ریزه اسپور را سال گذشته پرداخت نموده‌اند تا مشکلی گریبان باشگاه را نگیرد.
 
تا به این لحظه در این خصوص وجهی به باشگاه پرداخت نشده است. اگر بین بازیکن با اشخاص ارتباطی هست ما بی‌اطلاعیم و باید از خود افراد سوال شود.
 
سوال: آیا این محرومیت از پنجره نقل و انتقالات ممکن است لغو شود؟
 
برابر قانون، ما درخواست دستور موقت خود را به همراه اعتراض به دادگاه عالی ورزش تقدیم خواهیم کرد اما به هر حال تصمیم گیرنده دادگاه عالی ورزش است. ما امیدواریم بتوانیم نظر مساعد جهت لغو تصمیم فیفا را اخذ کنیم.
 
سوال: چه اقداماتی توسط بازیکن صورت گرفته تا با توجه به اینکه باشگاه به شدت از عدم حضور ایشان متضرر شده تا محرومیت وی به تعویق افتاده یا لغو شود؟ با توجه به اینکه بازیکن و وکیلش از ابتدا مستقلاً اقدامات خود را انجام داده‌اند و ما از اقدامات ایشان بی‌اطلاعیم به هر حال در مدت قانونی بازیکن اختیار دارد که به رأی صادره اعتراض کند.

 

١٠ پدیده که در لیگ هفدهم ظهور کردند

 

شاید از نظر پول، ‌امکانات، ‌برنامه‌ریزی، ‌مدیریت و علم و دانش، فوتبال ما یکی از فقیرترین کشورهای قاره آسیا باشد،‌ منتهی آن چیزی که فوتبال ایران دارد و به وسیله آن بسیاری از مشکلات بزرگ خود را حل می‌کند،‌ داشتن استعدادهای ناب فوتبالی در سرتاسر کشور است.

 

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶

 

پ

 

شاید از نظر پول، ‌امکانات، ‌برنامه‌ریزی، ‌مدیریت و علم و دانش، فوتبال ما یکی از فقیرترین کشورهای قاره آسیا باشد،‌ منتهی آن چیزی که فوتبال ایران دارد و به وسیله آن بسیاری از مشکلات بزرگ خود را حل می‌کند،‌ داشتن استعدادهای ناب فوتبالی در سرتاسر کشور است.

 

 

 

به گزارش شهروند، نیروی انسانی با تکنیک و فیزیک بسیار خوب همواره باعث شده در فوتبالی که مدیریت هیچ برنامه درستی برای جوانگرایی و پرورش استعدادها ندارد، هر‌ سال شاهد ظهور چند فوتبالیست جوان در سطح اول فوتبال کشور باشیم. به دلیل بی‌برنامگی و همچنین جولان‌دهی مافیای دلالی البته فوتبالیست‌های جوان زیادی پشت درِ ورود به لیگ برتر می‌مانند اما در بین آنهایی که به تیم‌های لیگ برتری راه پیدا می‌کنند،‌ هر‌ سال چند فوتبالیست بیشتر از بقیه خودشان را به فوتبال ایران نشان می‌دهند تا مردم فوتبالدوست به خاطرشان به آینده امیدوار باشند.

 

 

 

در این گزارش ١٠ بازیکن جوان حال حاضر لیگ برتر تا پایان هفته هشتم را به شما معرفی می‌کنیم که توانسته‌اند عملکردی خیره‌کننده در ترکیب تیم‌های خود داشته باشند. ستاره‌هایی که در آینده می‌توانند حرف‌های بسیار زیادی در فوتبال ایران برای گفتن داشته باشند؛ مثل سعید عزت‌اللهی، مهدی طارمی،‌ سردار آزمون،‌ میلاد و مهرداد محمدی‌، احسان حاج‌صفی،‌ سروش رفیعی، پیام صادقیان،‌ محسن مسلمان و ...

 

 

 

آقای نیمار!

 

درست است که استقلال بدترین دوران خود را پشت سر می‌گذارد اما در تمام این روزهای سخت هم هواداران از حضور تکنیکی‌ترین ستاره جوان فوتبال ایران در این تیم رضایت دارند. آنها هنوز نیامده به مهدی قائدی لقب نیمار آسیا داده‌اند. فوتبالیستی سرعتی، تکنیکی بسیار جوان و ریزنقش که هر لحظه بوی گل و ایجاد موقعیت خطرناک روی دروازه حریفان را می‌دهد و بدون هیچ تردیدی در سال‌هایی نه چندان دور،‌ به یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های ایران و تیم‌ملی تبدیل خواهد شد که قطعا مورد توجه تیم‌های اروپایی قرار خواهد گرفت، البته اگر تا آن موقع مثل خیلی‌های دیگر به حاشیه نرود!

 

 

 

ستاره آینده‌دار سپاهان

 

رضا میرزایی، بازیکن جوان سپاهان متولد ٢٦/١/٧٥ است که شواهد و قراین و فوتبال او نشان می‌دهد که بدون‌شک با ادامه این روند فوتبال اصفهان یک ستاره بزرگ دیگر را به فوتبال ایران تقدیم خواهد کرد. میرزایی که در زمان عبدالله ویسی به‌عنوان یک بازیکن خیلی جوان به سپاهان آمد‌، هنوز نتوانسته خودش را به‌عنوان یکی از بازیکنان ثابت برای تمام بازی‌ها به کادرفنی ثابت کند، اما هر وقت که وارد بازی می‌شود، اوضاع برای سپاهان با عملکرد خیره‌کننده و خوب او در خط حمله بهتر می‌شود. میرزایی در ابتدای فصل حتی این فرصت را داشت به تیم مالمو سوئد ترانسفر شود که این اتفاق منتفی شد.

 

 

 

مدافع مستحکم مثل مهران درخشان‌مهر

 

امیر قلعه‌نوعی یک تیم خوب و آماده را ساخته و بدون تردید ذوب‌آهن در فصل جاری فوتبال ایران حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت. پرافتخارترین مربی لیگ برتر در این تیم اما از ستاره‌های جوان زیادی هم بهره می‌برد که یکی از آنها پدیده بی‌چون و چرای مسابقات تا به این‌جا یعنی مهران درخشان‌مهر بوده است. مدافعی که سابقه حضور در تمام تیم‌های ملی – به‌جز بزرگسالان - را در کارنامه دارد و با این‌که متولد ١٩/٥/١٣٧٧ است،‌ به یکی از مدافعان ثابت ترکیب ذوب‌آهن تبدیل شده است! او در ١٩سالگی از همین حالا به همه ثابت کرده که می‌تواند خیلی زود به ترکیب تیم‌ملی هم برسد. در ذوب‌آهن محمد ستاری هم جوانی است که عملکرد خوبی داشته و می‌تواند به یکی از بهترین بازیکنان این تیم تبدیل شود.

 

 

 

قلی‌زاده،‌ پدیده جدید سایپا

 

یکی از ویژگی‌های علی دایی در مربیگری بازی دادن او به بازیکنان جوان است. امسال هم در سایپا ستاره‌های آینده‌داری توپ می‌زنند که در بین آنها تا به این‌جا علی قلی‌زاده که به‌عنوان مهاجم یا ‌هافبک هجومی فوتبال بازی می‌‌کند، توانسته نظر مثبت کادر فنی و کارشناسان را به خود جلب کند. او در ترکیب سایپا تا پایان هفته هفتم دو گل هم زده و از بهترین بازیکنان لیگ برتر بوده است که حالا در اردوی تیم‌ملی نیز حضور دارد.

 

 

 

آینده روشن مصلح بی‌حاشیه

 

شایان مصلح بدون هیچ تردیدی یکی از بهترین بازیکنان سپیدرود رشت در لیگ یک بود که توانست کمک زیادی به صعود این تیم به لیگ برتر کند. عملکرد خوب او در لیگ یک باعث شد برانکو ایوانکوویچ تصمیم بگیرد مصلح پرسپولیسی شود و این اتفاق هم رخ داد. حالا مصلح با این‌که هنوز نتوانسته به‌ بازیکن ثابت تیم برانکو تبدیل شود،‌ اما رفته‌رفته دارد خودش را به بهترین تیم حال حاضر فوتبال ایران تحمیل می‌کند و قطعا در آینده به یکی از تاثیرگذار‌ترین بازیکنان پرسپولیس و فوتبال ایران تبدیل خواهد شد. مصلح در زندگی خصوصی خود هم هیچ حاشیه خاصی ندارد و زندگی‌اش بشدت حرفه‌ای است. او متولد ٤/٤/٧٢ است.

 

 

 

محمدرضا آزادی؛ ‌از او بیشتر خواهیم شنید

 

محرومیت باشگاه تراکتورسازی از فعالیت در دو پنجره نقل و انتقالاتی درست است که ضربه‌های زیادی به این تیم زد،‌ اما بهترین فرصت برای جوانگرایی در این تیم ریشه‌دار و پرطرفدار بود. یحیی گل‌محمدی در تراکتورسازی این تهدید بزرگ را به فرصت تبدیل کرد و حالا بازیکنان بسیار جوان و آینده‌داری توانسته‌اند خودشان را به او ثابت کنند. محمدرضا آزادی که متولد ١٦/٦/٧٨ است یکی از آنهاست که گل‌محمدی و مجتبی حسینی سرمربی و مربی تراکتورسازی هم به اطرافیان خود گفته‌اند اگر او قدر خودش را بداند، می‌تواند به فوتبالیست بزرگی تبدیل شود. آزادی در هفته‌های اول به‌عنوان بازیکن ذخیره برای تراکتور به میدان می‌رفت اما حالا به بازیکن ثابت تیم یحیی تبدیل شده و عملکرد خوبی هم داشته است.

 

 

 

میعاد یزدانی،‌ بازیکنی که منصوریان او را نخواست

 

سپیدرود تیم پرطرفدار رشت نتوانسته تا به این‌جای لیگ رضایت هواداران این تیم را جلب کند اما میعاد یزدانی، فوتبالیست جوانی است که همه نگاه‌ها را به خود با فوتبال خوبی که بازی می‌کند، خیره کرده است. میعاد ‌سال گذشته در استقلال حضور داشت اما فرصت بازی به او داده نشد و درنهایت آخر فصل هم در لیست خروج منصوریان قرار گرفت و راهی تیم تازه صعودکرده شهر خود به لیگ برتر شد. یزدانی بدون هیچ تردیدی از جوان‌های خوش‌آتیه فوتبال ایران به حساب می‌آید که با ادامه این روند‌ سال آینده این امکان وجود دارد او را با پیراهن تیم‌های بزرگتر لیگ ببینیم.

 

 

 

ستاره جدید در فوتبال آبادان،‌ رضا جبیره

 

رضا جبیره یکی از پدیده‌های فوتبال ایران است که توانسته درخشش قابل توجهی در ترکیب تیم خوب صنعت نفت آبادان در لیگ امسال داشته باشد. این بازیکن متولد ١٦/٤/٧٦ است و سابقه حضور در تیم‌ملی نوجوانان، جوانان و امید را در کارنامه دارد. جبیره در شهر فوتبالیست‌پرور آبادان توانسته خودش را به رویای تبدیل شدن به یکی از بازیکنان بزرگ فوتبال کشور نزدیک کند و برای تحقق این رویا فقط باید به‌دور از حاشیه همین روند صعودی خود را طی کند.

 

 

 

دشتی؛ پدیده تأثیرگذار شگفتی‌ساز لیگ
پارس جنوبی جم در نخستین فصل حضور خود در لیگ برتر شگفتی‌ساز بزرگ مسابقات تا به این‌جا بوده است که بدون شکست بالاتر از پدیده و پرسپولیس در صدر جدول رده‌بندی حضور دارد. از آن‌جایی که در این تیم شگفتی‌ساز ستاره‌های جوان و آینده‌داری هم توپ می‌زنند باید به علی دشتی اشاره کنیم که بدون تردید جزو بهترین نفرات تیم صدرنشین لیگ تا به این‌جا بوده است. دشتی متولد ٢٩/١٠ /١٣٧٢ است و بدون تردید تا پایان لیگ تمام دقایق بازی‌های او زیر ذره‌بین کارشناسان و مربیان سایر تیم‌ها قرار خواهد گرفت. دشتی هم از آن دسته نام‌هایی است که قطعا در آینده‌ای بسیار نزدیک بیشتر از او در فوتبال ایران خواهیم شنید.

 

 

 

ارجمندیان؛ خوب در تیمی که بد نتیجه می‌گیرد

 

گسترش فولاد تبریز نتایج بسیار بدی تا به این‌جا در لیگ برتر کسب کرده و از همین حالا خیلی‌ها بر این باورند که این تیم از اصلی‌ترین کاندیداهای سقوط به دسته پایین‌تر خواهد بود. جدایی بسیاری از بازیکنان تأثیرگذار گسترش در فصل نقل و انتقالات البته باعث شده زمینه بازی کردن فوتبالیست‌های جوان فراهم شود تا حالا کارشناسان از علیرضا ارجمندیان و آینده روشن این فوتبالیست جوان حرف بزنند که در تاریخ ٦/٢/٧٥ متولد شده است. این بازیکن با وجود نتایج بد تیم، خودش عملکرد بسیار خوبی داشته و قطعا اسم و رسم بزرگتری برای خود دست و پا خواهد کرد.

 

 

 

بهاروند: فضا را برای جوانان باز کردیم

 

حیدر بهاروند، نایب‌رئیس دوم فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ درباره ظهور ستاره‌های جدید در لیگ برتر می‌گوید: «با سیاست‌هایی که در سازمان لیگ مصوب کردیم،‌ خوشبختانه فضا برای جذب بازیکنان جوان توسط باشگاه‌ها بیشتر شد. برای لیگ برتر هفدهم سهمیه بازیکنان رده سنی جوانان و امید را هم افزایش دادیم تا شاهد ظهور پدیده‌های بیشتری در فوتبال کشور باشیم. به‌هرحال باید فضایی فراهم شود که باشگاه‌ها به استعدادهای جوان خود بهای بیشتری بدهند. خیلی‌ جریان‌ها در فصل نقل و انتقالات تلاش داشتند مقدماتی را فراهم کنند تا سهمیه جذب بازیکن بزرگسال به دلیل منافعی که خودشان در نقل و انتقال بازیکنان داشتند، بیشتر شود اما ما پای قانون ایستادیم و با افزایش سهمیه جذب بازیکن جوان و امید به باشگاه‌ها گفتیم اگر نیاز به بازیکن بیشتر دارید از جوان‌ها استفاده کنید. این اتفاق باعث پوست‌اندازی فوتبال کشور هم خواهد شد و قطعا در سال‌های آیده ستاره‌های جوان بزرگی به فوتبال ایران معرفی خواهند شد که می‌توانند به تیم‌ملی ما هم کمک کنند.»

 

 

 

رئیس سازمان لیگ در بخش پایانی صحبت‌های کوتاه خود تأکید کرد: «این نکته را هم فراموش نکنیم که سازمان لیگ نمی‌تواند برای بازی کردن بازیکنان در ترکیب تیم‌ها قانونی وضع کند و به باشگاه‌ها فشار بیاورد. ما تنها می‌توانستیم باشگاه‌ها را با این افزایش سهمیه به عقد قرارداد با بازیکنان جوان ترغیب کنیم که این اتفاق با نتایج مثبتی همراه بود. من شخصا معتقدم باشگاه‌ها به هیچ عنوان از اعتماد کردن به جوان‌ها ضرر نخواهند کرد. هر تیمی که در سال‌های اخیر به جوان‌های خود اعتماد کرده نتایج خوبی گرفته است و از این پس همین‌طور خواهد بود.»


 

پشت‌پرده عصبانیت دایی از کاریکاتور عربستانی!

 

رفتار زشت بازیکن سوری و کاریکاتوریست عربستانی باعث دلخوری علی دایی شده است. این اتفاق رخ داده چون همه یادمان رفته فوتبال بازی در کنار هم خوش بودن است نه جنگ ملتها.

 

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۰۷ مهر ۱۳۹۶

 

پ

 

فرهاد عشوندی در یادداشتی در خبرآنلاین نوشت:

 

 

 

رفتار زشت بازیکن سوری و کاریکاتوریست عربستانی باعث دلخوری علی دایی شده است. این اتفاق رخ داده چون همه یادمان رفته فوتبال بازی در کنار هم خوش بودن است نه جنگ ملتها.

 

 
روز گذشته شاید مهمترین اتفاقی که فوتبال ایران را تحت تاثیر قرار داد رفتار و کری بچگانه بازیکن 23 ساله سوری بود. عمر خربین سوری که با الهلال جلوی پرسپولیس هت تریک کرده است. کاریکاتوریست عربستانی کاریکاتوری از او کشیده بود که شلاق به دست دارد به علی دایی ما و به بیرانوند تازیانه می‌زند.
 
رفتار زشت و نکوهیده ای که واکنشی تند از سوی علی دایی به همراه داشت. راستش این تندی علی دایی قابل پیش بینی بود اما بیایید کمی هم ماجرا را از زاویه نگاه خودمان ببینیم. از رفتارهای مشابه ای که در زمان های هیجانی انجامش می دهیم. همین مایی که وقتی مهدی طارمی در بازی با النصر رو به دوربین ها دوید و با دست نشان داد که گردنشان را قطع کرده است ، چقدر هیجانی شدیم. چقدر برایش به به و چه چه کردیم!
 
همین مایی که هر بار رقیبی را می بریم با ادبیاتی چون زدیم ، کشتیم ، له کردیم ، پوزه شان را به خاک مالیدیم ، به مصاف شان می رویم. مایی که کاریکاتور می کشیم که با انگشت شصت ، کل خاک یک کشور را له کرده ایم. بعد این کاریکاتور و صدها کاریکاتور مثل این را مدام نشر و بازنشر می دهیم ، از ستاره ملی مان تا ستاره سینمای مان. روزی که باختند ، قطعا آنها هم در یادشان می ماند. درست مثل ما که این رفتار زشت عمر خربین و بقیه بازیکنان سوریه در این یکی دو ماه یادمان مانده است.
 
خیلی به بعد سیاسی قصه کاری نداریم که چرا ما آنجا دفاع می کنیم و این ها اینجا با پرچم سوریه به میدان می آیند ، با خود اسد غکس یادگاری می گیرند ، فالوده می خورند و سر خم می کنند اما نگاه شان به ما به چشم یک دوست نیست! این دیگر شاید از بد روزگار است و از بی وفایی اما واقعیت این است که ما هم در زمان پیروزی های همان همین رفتارهای هیجان را انجام می دهیم. ما هم رفتارهای مان گاه به همان بدی است و این کینه دوسویه است.
 
اما ما هم مثل آنها دقیقا زمانی دلخور می شویم که به خودمان توهین می کنند. کاش باور کنیم فوتبال بازی لذت هاست بازی در کنار هم بودن ها. همه همان تعابیری که علی دایی در متنش در پاسخ به خربین و کاریکاتوریست عربستانی نوشته. نه سطرهای بعدی اش که تند شده. بخش هایی که رفتاری زشت را با واژگانی تند پاسخ داده است. آن حرف ها حرف علی دایی نیست. حرف دعواهای سیاسی است.
 
کاش بیاییم باور کنیم ته این کل کل ها که از دایره فوتبال و ورزشخارج می شوند ، می انجامد به رفتارهایی مثل ماجرای سفارت و بعد دوباره چوبش می رود به چشم فوتبال . حالا بازنده آن اتفاق ها آیا کسی غیر از هواداران پرشمار پرسپولیس بوده اند؟
 
بیایید در کنار هم کری بخوانیم اما در زمین فوتبال و با ادبیات فوتبالی . در آمیختن نفرت سیاسی در فرهنگ فوتبالی انتهایش می شود پیدا شدن چند ذهن متعفن که اینگونه به سوی اسطوره فوتبالی جسارت کنند و بعد او در دل همه مشغله هایش ناچار به پاسخ گویی به این افراد بی مقدار باشد.


 

توضیح فرشاد احمدزاده درباره تصویر جنجالی

 

تاریخ انتشار: ۲۳:۴۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶

 

پ

 فرشاده احمدزاده با انتشار تصویری که در پیج مهدی طارمی هم بازنشر شده اتهام قلیان کشی را رد کرد.
 
در پی انتشار تصویری از قلیان کشی دو یار پرسپولیس که بازتاب زیادی داشت ، فرشاد احمدزاده با انتشار همان تصویر و مشخص کردن سه قسمت از عکس تاکید کرده است او و کمال کامیابی نیا قلیان نمی کشیده اند.

 

تحلیل دیدار الهلال - پرسپولیس توسط AFC

 

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار دو تیم الهلال و پرسپولیس در دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا را آنالیز کرد.

 

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۴ - ۰۶ مهر ۱۳۹۶

 

پ

 

تحلیل دیدار الهلال - پرسپولیس توسط AFC

 

 

 

سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا دیدار دو تیم الهلال و پرسپولیس در دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا را آنالیز کرد.

 

 

 

به گزارش تسنیم و به نقل از کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC)، غول‌های سعودی پس از پیروزی هیجان‌انگیر و ویرانگر 4 بر صفر مقابل پرسپولیس ایران در دور رفت از مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2017، یک پای خود را محکم در فینال این رقابت‌ها گذاشتند. سرمربی آنها یعنی رامون دیاز زیرکی تاکتیکی خود و بازیکنانش ضربات تمام‌کننده تأثیرگذاری را نشان دادند.

 

 

 

پرسپولیس که خود را بدون مهدی طارمی می‌دید، سعی کرد تا از فضای پشت مدافعان الهلال که میل به هجوم داشتند، بهره ببرد. برانکو ایوانکوویچ در این بازی در خط حمله‌اش از مهاجمان سریع‌ خود یعنی علی علیپور و گادوین منشا استفاده کرد.

 

 

 

پرسپولیس در همان پنج دقیقه ابتدایی توسط منشا تا آستانه باز کردن دروازه الهلال پیش رفت، اما توپ ارسالی بلند از جناجین پشت مدافعان الهلال را عبدالله حافظ، مدافع حریف دفع و تیمش را نجات داد.

 

 

 

موقعیت گلزنی ابتدای بازی منشا ثابت کرد که رامون دیاز، سرمربی الهلال برای مقابله با تهدید هجومی پرسپولیس برنامه‌ریزی کرده که تأثیرگذار هم بود، به طوری که منشا و علیپور در طول بازی تنها موفق به زدن یک شوت در چارچوب دروازه الهلال شدند.

 

 

 

رامون دیاز، سلمان الفرج و نیکولاس میلسی را در خط میانی قرار داد که توسط عبدالله عطیف و سالم الدوسری در سمت چپ حمایت می‌شدند و کارلوس ادواردو نسبت به همیشه در عمق‌تر و در سمت راست بازی می‌کرد.

 

 

 

الدوسری جای نواف العابد مصدوم که به دیدن او در خط حمله الهلال با سرعت و سبک بازی خاصش عادت کرده بودیم،  در ترکیب قرار گرفته بود. استراتژی دیاز به خوبی جواب داد و الدوسری بیشتری از هر بازیکن دیگر در زمین خلق موقعیت (4) و شوت به سمت دروازه (5) داشت.

 

 

 

الدوسری دو پاس گل از چهار گل الهلال را در این بازی را ساخت. پرسپولیس البته خوش‌شانش بود که الدوسری موقعیت‌ها را یکی پس از دیگری به هدر داد تا نتیجه همان 4 بر صفر باقی بماند.  

 

 

 

الهلال نسبت به پرسپولیس مالکیت توپ و میدان کمتری داشت (48.2 درصد در مقابل 51.8 درصد)، آنها پاس‌های کمتری نسبت به پرسپولیس رد و بدل کردند (429 پاس در مقابل 446 پاس) و سانترهای کمتری انجام دادند (12 سانتر در مقابل 26 سانتر).

 

 

 

مهم اما این بود که شاگردان دیاز دقت بیشتری نسبت به پرسپولیس داشتند و درصد بیشتری از سانترهای خود را به مقصد رساندند (33.3 درصد در مقابل 19.2 درصد) و در مقابل دروازه حریف بهتر کار کرد (46.7 درصد دقت شوت در مقابل 30.8 درصد دقت شوت پرسپولیس).

 

 

 

در نهایت عمر خربین در فرم و شکلی کشنده بود و در این بازی هت‌تریک کرد؛ گل اول او با ضربه سر به ثمر رسید، سپس با پای چپ و در نهایت با پای راست دروازه حریف را گشود. مهمترین آمار هم پیروزی 4 بر صفر الهلال برابر پرسپولیس بود.

 

 

 

زمانی که برانکو ایوانکوویچ فضای پشت مدافعان الهلال را هدف قرار داده بود، نشان داد که می‌داند یاسر الشهرانی و محمد البریک میل هجومی دارند و از هر فرصتی برای حمایت از مهاجمان خود استفاده می‌کنند.

 

 

 

اگرچه دیاز الفرج و میلسی را در میانه زمین گذاشته بود تا مدافعانش را پوشش دهند، بنابراین مانع حرکت بازیکنان پرسپولیس به این فضای پشت مدافعان الهلال شد.

 

 

 

وظایف دفاعی بیشتر هافبک میانی این اجازه را به مدافعان میانی الهلال داد تا بازی بهتری را از خود ارائه دهند.

 

 

 

از میان الشهرانی و البریک و عبدالله الزوری که در نیمه دوم به بازی آمد، یک گل به ثمر رسید و دو موقعیت گل نیز ساخته و پرداخته شد.

 

 

 

نقشه حرارتی نشان می‌دهد که الشهرانی میزان قابل‌توجهی از زمانش را در نیمه زمین حریف گذارنده و الفرج که در نقش هافبک میانی چپ مشغول به ایفای نقش بود، در زمان قابل توجهی از بازی سمت چپ زمین را پوشش داد.


 

طارمی به کمیته اخلاق فدراسیون احضار شد

 

مهاجم جنجالی پرسپولیس به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد.

 

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶
پ
مهاجم جنجالی پرسپولیس به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد.
 
به گزارش خبرآنلاین، مهدی طارمی که عامل اصلی محرومیت پرسپولیس از ۲ پنجره نقل و انتقالاتی و جریمه سنگین باشگاه پرسپولیس از نظر مالی است به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال احضار شد.
 
طارمی باید در مورد ادعای هدایتی مبنی بر اینکه ۱,۱ میلیارد از وی برای تسویه حساب با ریزه اسپور دریافت کرده توضیح بدهد.


 

برای طاهری که کری ۶ تایی‌ها می‌خواند!

 

شانس تغییر در آینده نزدیک در ارکان مدیریتی پرسپولیس حتی می تواند بیشتر از استقلال بحران زده باشد چون حالا و در این کادر مدیریتی ورزش افتخاری صاحب امتیازاتی است که طاهری دیگر آنها را ندارد!

 

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶

 

پ

 

برای طاهری که کری ۶ تایی‌ها می‌خواند!علی‌اکبر طاهری شاید بعد یک‌سال و نیم حالا روی تلخ فوتبال را بهتر ببیند.
 
به گزارش خبرآنلاین، علی‌اکبر طاهری حالا خیلی عریان رودرروی هواداران پرسپولیس است. او که در دو سه سال اخیر مدام با موفقیت های تیم می توانست ژست مدیر پیروز را بگیرد، حالا عیار مدیریتی اش نمایان شده است. در همه سال های قبل که محمود گودرزی وزیر وقت ورزش و دوست گرمابه و گلستانش او را قدیس مدیریتی معرفی می کرد و مدام پز تیمداری اش با 15میلیارد تومان را می داد، در عمل این اتفاق نیفتاده بود. همان پارسال مشخص شد که او خیلی بیشتر از این ها هزینه کرده و حالا ماجرای طارمی خیلی عریان تر حقایق پرسپولیس را نمایان کرده است.  
 
طاهری البته در همه این مدت به لطف بودن برانکو -که خوب یا بد، دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم، تنها میراث قابل دفاع امیر خادم برای استقلال و پرسپولیس است – مدیریت این مرد محبوب کروات و تیمداری اش، توانسته بود از همه پرسش ها درباره درآمدهای دقیق تیم از کمک های مردمی و سامانه هواداری بگذرد و به روند موفق تیم اشاره کند و  انتقادها حتی در حد وزیر را با پشتوانه جماعت هواداری که او را یک سوپرمدیر برای تیم شان می دیدند، پشت سر بگذارد، حالا خیلی شفاف سطح مدیریت واقعی اش نمایان شده است. سبکی از مدیریت که تفاوت زیادی با رویانیان و قبلی ها نداشته است.
 
این مدیر اما به گفته بهرام افشارزاده مدیر پیشین استقلال و البته تائید و تاکید پندار توفیقی در تمام این دو سه سال در جلسات مشترک اسپانسرینگ با حضور مدیران دو باشگاه، برای مدیران رقیب کری می خوانده و مثل یک هوادار گاه از الفاظی مثل 6 تایی استفاده می کرده است!
 
او که به اسپانسر مشترک گفته بوده سهم دو برابری می خواهد و خود را تافته ای جدا بافته می دانسته، حالا شاید زمان مناسبی باشد که به هواداران تیم پاسخ دهد. پاسخ درباره اینکه چرا طارمی فرجامش به اینجا رسیده و چرا قراردادهای قرمزها با آنچه ثبت کرده بودند باید تفاوت می داشته است؟ حالا که دیگر افشارزاده ای نیست که او را چماق کنند و بر سرش بکوبند. در تمام آن روزها قطعا خود طاهری می دانسته هزینه تیمش چقدر بوده و وقتی داشتند آن برخورد را با مدیران تیم رقیب می کردند، او هم می ایستاده و برای شان کری بردن دربی را می خوانده و حتی کلامی درباره واقعیت های تیمش نگفته است.  
 
امروز اما شرایط فرق دارد. خود واقعی مدیریت طاهری نمایان شده. حالا او دیگر نور چشمی نیست و اگر مانده بود برای این بود که پرسپولیس قهرمان آسیا شود. برای اینکه مدام همه فکر می کردند طاهری فوق العاده است و دارد شبانه روزی مشکلات بر جای مانده از رویانیان را حل می کند، نه اینکه خودش هم با همان متد برای تیم مشغول چالش سازی بوده باشد. حالا می توان گفت شانس تغییر در آینده نزدیک در ارکان مدیریتی پرسپولیس حتی می تواند بیشتر از استقلال بحران زده باشد چون حالا و در این کادر مدیریتی  ورزش افتخاری صاحب امتیازاتی است که طاهری دیگر آنها را ندارد!


 

  افشای سند خیانت مهدی طارمی در برنامه ٩٠

 

برنامه ۹۰ شب گذشته در آیتمی به موضوع محرومیت طارمی و پرسپولیس پرداخت.

 

تاریخ انتشار: ۱۰:۱۱ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶
پ
مهدی طارمی برای جدایی از باشگاه ریزاسپور ترکیه یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان از حسین هدایتی دریافت کرد. اما به جای اینکه با این پول قراردادش را با این تیم ترکیه‌ای فسخ کند، بدون انجام دادن این کار به تهران بازگشت و با پرسپولیس قرارداد ۹۵۰ میلیون تومانی امضا کرد.
 
 
 


 

ابعاد تازه از محرومیت مهدی طارمی

 

تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶

 

پ

 

 برنامه نود پرونده ویژه‌ای برای محرومیت طارمی داشت.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ در برنامه نود آیتم ویژه‌ای برای محرومیت مهدی طارمی پخش و دو راز جدید در رابطه با این اتفاق برملا شد. برنامه نود این موضوع را بررسی کرد که اولا باشگاه پرسپولیس یک تخلف بزرگ در تغییر تاریخ قرارداد مهدی طارمی مرتکب شده که فیفا به راحتی آن را فهمیده است. دیگر اینکه طبق ادعای نود، مهدی طارمی در حالی به پرسپولیس برگشت که مبلغ یک میلیارد و صد‌وپنجاه میلیون تومانی کمک شده از طرف حسین هدایتی را برای فسخ به باشگاه ترکیه‌ای پرداخت نکرده و آن را حق خود دانسته است!


 

  گل به خودی طارمی در روزهای حساس

 

مهدی طارمی در روزهای گذشته دردسرهای زیادی برای تیمش درست کرده است.

 

تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶
پ
حکم محرومیت مهدی طارمی، به دست باشگاه پرسپولیس رسیده و به نظر نمی‌رسد راهی برای فرار از این حکم وجود داشته باشد.
 
این مهاجم پرحاشیه، در روزهای گذشته باشگاه پرسپولیس را با چالشی بزرگ روبه رو کرده است.
 
 
 


 

هشدار یک روزنامه به الهلال درباره پرسپولیس

 

روزنامه الریاض عربستان قبل از دیدار برابر تیم فوتبال پرسپولیس به بازیکنان الهلال هشدار داد.

 

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶

 

پ

 

روزنامه الریاض عربستان قبل از دیدار برابر تیم فوتبال پرسپولیس به بازیکنان الهلال هشدار داد.
 
به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از الریاض، دو تیم فوتبال پرسپولیس و الهلال عربستان باید در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا سه شنبه در امارات به مصاف هم بروند.
 
تیم فوتبال پرسپولیس قبل از دیدار برابر الهلال در وضعیت خوبی به سر نمی برد. روزنامه الریاض نوشت: نماینده ایران در دو بازی خود در لیگ ایران پنج امتیاز از دست داده‌اند. آنها چند بازیکن کلیدی خود را برای دیدار برابر الهلال در اختیار ندارند. گذشته از این باشگاه پرسپولیس با محرومیت از سوی فیفا مواجه شده است و نمی‌تواند از بهترین گلزن خود بهره گیرد.
 
این روزنامه عربستانی در ادامه‌  گزارش خود یک هشدار به بازیکنان الهلال داد و نوشت: پرسپولیس در رقابت‌های آسیایی نتوانسته عملکرد خوبی از خود نشان دهد و معمولا برابر الهلال تیم بازنده بوده است. درست است که این تیم ایرانی در شرایط بسیار بدی قرار دارد، اما می‌تواند خطر جدی برابر الهلال باشد. نباید بازیکنان الهلال نماینده ایران را به خاطر روزهای سختی که تجربه می‌کند دست کم گیرند. دست کم گرفتن خط حمله تیم فوتبال پرسپولیس در غیاب بهترین گلزنش مهدی طارمی عواقب خوبی به دنبال نخواهد داشت و باید بازیکنان الهلال هوشیار ظاهر شوند.


 

سومین شوک پرسپولیس در راه است!

 

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۲ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶

 

پ

 

مدیران باشگاه پرسپولیس باید خودشان را برای محرومیت جدید از سوی فیفا آماده کنند.

 

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، آنتونی گولچ بازیکن استرالیایی فصل گذشته پرسپولیس که حضور کوتاه مدتی در این تیم داشت پس از جدایی غیر حرفه ای از این تیم دست به شکایت از باشگاه پرسپولیس زده است تا سرخپوشان پرونده حقوقی دیگری را در فیفا داشته باشند.

 

 

 

مسئولان باشگاه پرسولیس در همان ابتدا نیز سعی کردند توافقاتی را با وی و  وکیل قانونی اش داشته باشند اما گولچ که به خاطر تاخیر بیش از دوماه در دریافت دستمزدش اقدام به جدایی از این تیم کرد حاضر به این توافق نشد و دست به شکایت زد.

 

 

 

گفته می شود حکم مربوط به گولچ نیز در حال تهیه است و به زودی به فدراسیون فوتبال می رسد تا سرخپوشان پس از پرونده مانوئل ژوزه و همچنین محرومیت و جریمه به خاطر نقض در انتقال مهدی طارمی در آستانه سومین شوک قرار بگیرند.


 

برانکو: طارمی شانس آورد چهار ماه محروم شد

 

سرمربی پرسپولیس گفت: طارمی از افراد با تجربه مشورت نگرفت و شانس آورد 4 ماه محروم شد.

 

تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶

 

پ

 

سرمربی پرسپولیس گفت: طارمی از افراد با تجربه مشورت نگرفت و شانس آورد 4 ماه محروم شد.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران، برانکو ایوانکوویچ درباره وضعیت تیم پرسپولیس در آستانه بازی با الهلال عربستان گفت: شرایط خوبی در دبی داریم و مسئولان باشگاه ایرانیان تلاش زیادی انجام دادند و زمین خوبی هم در اختیار ما گذاشتند.

 

 

 

بازی در لیگ قهرمانان آسیا لذت بخش است
برانکو درباره اینکه گفته می شد که به علت اتفاقات رخ داده عصبانی است، بیان کرد: من نمی دانم این خبرها از کجا نشات می گیرد. ما از بازی در لیگ قهرمانان آسیا و تقابل با تیم های بزرگ لذت می بریم.

 

 

 

نبود طارمی مشکل بزرگی برای تیم ماست

 

سرمربی پرسپولیس درباره محرومیت طارمی تصریح کرد: نبود طارمی در بازی با الهلال فقدان بزرگی است. این بازیکن دوفصل پیاپی آقای گل شده است و بازیکن ملی پوش ثابت ماست و تیم ما با حضور این بازیکن متفاوت بازی می کند.
 
او ادامه داد: متاسفانه مهدی طارمی مرتکب اشتباه شد و مشاور های خوبی نداشته است. این بازیکن از افراد باتجربه مشورت نگرفت و شانس آورد که 4 ماه محروم شد.

 

 

 

طارمی باید فرم بدنی اش را حفظ کند
برانکو درباره برنامه اش برای طارمی تصریح کرد: قبل از هر چیز طارمی باید تلاش کند که فرم بدنی اش را حفظ کند و نسبت به قبل بازی اش را بهتر کند. طبیعی است که غیبت طارمی فقدانی برای تیم ماست و باید در نبود این بازیکن به مصاف الهلال عربستان برویم.
 
او درباره اینکه نوراللهی مجوز بازی برابر الهلال را گرفته است، بیان کرد: به هر حال مشکل نوراللهی حل شد و خوشحال هستم که از نوراللهی می توانیم در لیگ قهرمانان آْسیا استفاده کنیم.
 
برانکو درباره میزان آمادگی نوراللهی گفت: طبیعی است که این بازیکن صد در صد آماده نیست چرا که یک سال تمرین نکرده است. البته با شناختی که ازاو دارم،  با تمرین بیشتر به هماهنگی لازم دست می یابد.
 
سرمربی پرسپولیس درباره ارزیابی اش از حضور هواداران برابر تیم الهلال عربستان گفت: به هر حال ما هواداران خوبی داریم که حتی در بازی های که شکست می خوریم ما را تشویق می کنند. امیدوارم در ابوظبی هم از تیم حمایت کنند.

 

 

 

پرسپولیس فقط برای پیروزی به زمین مسابقه می رود

 

او ادامه داد: تیم الهلال عربستان بیش از 60 قهرمانی در آسیا دارد و در دو، سه سال اخیر هم به فینال راه یافته است. اما مهمترین موضوع این است که پرسپولیس همیشه برای برد به زمین می رود و تغییری در تفکرمان ایجاد نمی شود.ارائه بازی خوب و نتیجه گیری وظیفه پرسپولیس در قبال هواداران است.
 
برانکو در پایان خاطر نشان کرد:  الهلال هواداران بیشتری نسبت به الاهلی در امارات دارد اما ما هم از هواداران پرسپولیس می خواهیم که از تیم خود در این بازی حمایت کنند.


 

مستندات پرسپولیس در اعتراض به رای فیفا

 

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۵ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶

 

پ

 

پس از جلسه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و ریاست فدراسیون فوتبال قرار است این باشگاه لایحه دفاعی خود در اعتراض به رای صادره را به دادگاه CAS ارائه کرده و درخواست بررسی مجدد حکم را بکند.

 

 

 

به گزارش ایسنا، پس از صدور رای فیفا مبنی بر محرومیت چهار ماهه مهدی طارمی و همین‌طور محرومیت باشگاه پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالات، علی‌اکبر طاهری طی جلسه‌ای با مهدی تاج راهکارهای قانونی موجود برای اعتراض به این رای را بررسی کردند. با توجه به مستنداتی که وجود دارد قرار بر این است باشگاه پرسپولیس رسما طی نامه‌ای به این رای اعتراض کرده و خواستار بررسی موضوع در دادگاه عالی ورزش (CAS) شود.

 

 

 

۱- با توجه به اینکه در ۲۵ تیر ۱۳۹۵ در کشور ترکیه کودتا شکل گرفت و ناامنی زیادی در این کشور ایجاد شد، مهدی طارمی در همان شب کودتا با مراجعه به سفارت ایران در این کشور خواستار بازگشت به ایران شده است. مسئولان سفارت هم بلافاصله مقدمات سفر مهاجم پرسپولیس به ایران را فراهم کردند تا مهدی طارمی به خاطر ناامنی‌هایی که در ترکیه وجود داشت به ایران باز گردد.

 

 

 

شاید این یکی از دلایل مهم و برگ برنده پرسپولیس در دادگاه CAS همین موضوع باشد، چرا که بر اساس قوانین بین‌المللی اگر در یک کشور ناامنی صورت بگیرد افراد خارجی که تحت قرارداد باشگاه‌ها هستند می‌توانند بی‌قید و شرط آن کشور را ترک کنند.

 

 

 

۲- در قرارداد مهاجم پرسپولیس با باشگاه ریزه‌اسپور آمده بود، مهدی طارمی تنها پس از صدور ITC‌ از سوی باشگاه پرسپولیس رسما بازیکن این باشگاه می‌شود اما تا زمانی که او به تهران بازگشت باشگاه پرسپولیس هیچ ITC‌ برای مهاجم بوشهری تیمش صادر نکرد، این یعنی قرارداد مهدی طارمی با باشگاه ترکیه‌ای کامل نشده است.

 

 

 

۳- از دیگر مواردی که باشگاه پرسپولیس می‌تواند در لایحه اعتراضی‌اش به آن اشاره کند، بحث دریافت مبلغ قرارداد از سوی طارمی است. مهاجم جوان پرسپولیس با وجود اینکه قرارداد خوبی با باشگاه ترکیه‌ای به امضا رسانده بود اما حتی یک یورو هم از این باشگاه دریافتی نداشته است.

 

 

 

باشگاه پرسپولیس می‌تواند با ارائه این مستندات امیدوار باشد که رای دادگاه عالی ورزش را به سود خود برگرداند.

 

 

 

  درباره محرومیت مهدی طارمی نکات قابل توجه دیگری وجود دارد، اینکه اگر پرسپولیس می‌خواهد محرومیت او را تعلیق کند باید درخواست دستور موقت برای تعلیق محرومیت را به دادگاه (CAS) ارائه کند اما در این میان هم مشکلات جدی وجود دارد و شاید به خاطر همین مساله مهدی طارمی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را از دست بدهد زیرا به احتمال فراوان در صورت اعتراض باشگاه، دادگاه عالی ورزش اواخر اسفند ماه رای نهایی خود را صادر می‌کند و اگر محرومیت طارمی تعلیق شده باشد و در آن حکم، محرومیت تایید گردد مهدی طارمی حق حضور در جام جهانی را نخواهد داشت.

 

 

 

با تمام این شرایط باید دید آیا مسئولان باشگاه پرسپولیس این ریسک را به جان می‌خرند و درخواست تعلیق محرمیت مهدی طارمی را ارائه می‌کنند یا خیر؟

 

 

 

سوابق فوتبال ایران در رای‌های فیفا و البته دادگاه عالی ورزش نشان داده هیچ زمانی نمایندگان فوتبال ایران در این دادگاه‌ها پیروز نبودند با این وجود باید منتظر باشیم و ببینیم مدیران باشگاه پرسپولیس و البته فدراسیون فوتبال چه تصمیمی در این باره اتخاذ خواهند کرد.


 

فوتبال ایران در لبه پرتگاه

 

حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بدهی ١٠ میلیارد تومانی پرسپولیس به مانوئل ژوزه و پرونده‌های متعدد شکایت از باشگاه‌های ایرانی در فیفا، محتمل‌ترین خطرات برای فوتبال ایران است

 

تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶

 

پ

 

حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا بدهی ١٠ میلیارد تومانی پرسپولیس به مانوئل ژوزه و پرونده‌های متعدد شکایت از باشگاه‌های ایرانی در فیفا، محتمل‌ترین خطرات برای فوتبال ایران است

 

 

 

به گزارش شهروند،فاجعه‌ها در فوتبال ایران،‌ یکی پس از دیگری به شکلی بدتر تکرار و تکرار می‌شود و آب از آب هم تکان نمی‌خورد! درس گرفتن از اشتباهات قبلی هم پدیده‌ای گمشده در فوتبال کشور به حساب می‌آید! چون اگر درس گرفتنی در کار بود،‌ چند ماه بعد از محرومیت استقلال و تراکتورسازی‌، مهدی طارمی و باشگاه پرسپولیس هم با محرومیت سنگین مواجه نمی‌شدند. در چنین شرایطی مردم فوتبال‌دوست ایران مدام یک سوال را از خود می‌پرسند! 

 

 

 

این‌که «آیا واقعا مدیران شاغل در فوتبال ایران مدیریت بلد هستند؟!» منتهی باز هم هیچ اتفاقی نمی‌افتد! مدیریت فوتبال ایران با مرور ثانیه‌ها و دقیقه‌ها و ساعت‌ها و روزها و هفته‌ها و ماه‌ها و سال‌ها مثلا قدم رو به جلو برمی‌دارد اما این‌طور به نظر می‌رسد مسیر حرکت رو به عقب است! انگار که این مدیریت پله‌‌برقی را برعکس سوار می‌شوند و در آن قدم برمی‌دارند.

 

 

 

نمونه‌هایی از مشکلات مدیریتی

 

آیا فهمیدن فاصله مدیریت فنی،‌ اقتصادی و برنامه‌ریزی آنها نسبت به کشورهای پیشرفته توسط مدیران فوتبال ایران خیلی سخت است؟ مدیرانی که بدهی به بار می‌آورند،‌ مدام اشتباه می‌کنند و باشگاه خود را زیر بار تعهدات مختلف می‌برند؛ تیم‌ها و باشگاه‌های گوناگون در فوتبال ایران نابود می‌شوند.

 

 

 

آبروریزی‌های بین‌المللی با احکام فیفا علیه فوتبال ایران تمام نمی‌شود‌؛ فوتبال ایران هنوز یک زمین تمرین درست‌وحسابی ندارد؛‌ ورزشگاه آزادی هنوز بهترین ورزشگاه ایران است که فرسوده هم شده است؛ سیستم مدیریتی که یک بلیت‌فروشی ساده را نمی‌تواند درست انجام بدهد.

 

 

 

تمام قراردادهای تجاری و اقتصادی‌اش با شکست مواجه می‌شود؛ مدیریتی که برای بازسازی یک ورزشگاه ناتوان است؛ مدیرانی که نمی‌توانند یک بازی دوستانه آبرومند برای فوتبال ایران بگذارند؛ مدیرانی که نمی‌توانند برای چمن و استادیوم‌های محل برگزاری مسابقات فوتبال ایران را استاندارد کنند؛ مدیرانی که نمی‌توانند پول ورزشکاران و مربیان خود را طبق تاریخ مقرر پرداخت کنند و به تعداد شاکیان آنها روز به روز اضافه می‌شود.

 

 

 

مدیرانی که قادر نیستند در مدیریت ورزش بین‌المللی برای منافع فوتبال ایران لابی کنند؛ مدیریتی که اکثر مدیران آن حتی به زبان انگلیسی‌ هم تسلط ندارند و برای تمام سفرهای خارجی با خود مترجم می‌برند! مدیرانی که هیچ برنامه‌ای برای آکادمی‌ها و فوتبال پایه ندارند؛‌ مدیریتی که نمی‌تواند فوتبال ایران را پاک و با فساد برخورد کند. به واقع مردم ایران انتظار دارند با چنین مدیریتی فوتبال ایران به کجا برسد؟

 

 

 

مصاحبه نگران‌کننده داورزنی؛ تعهدات خارجی را سرسری می‌‌گیرند!

 

به تازه‌ترین صحبت‌های محمدرضا داورزنی، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش توجه کنید. او گفته است: «بحران به وجود آمده فقط مربوط به پرسپولیس نیست. مجموعه باشگاه‌ها باید دقت کنند. فدراسیون باید تعهدات را قبل از این‌که موضوع به فیفا کشیده شود، رصد کند. ٥٠ و خرده‌ای پرونده در فیفا وجود دارد و نباید بگذاریم پرونده‌ها زیاد شود. 

 

 

 

باشگاه‌ها نباید تعهدات را سرسری بگیرند و نباید خیلی به پرونده‌هایی که در فیفاست، خوشبین باشند که اتفاقات خوبی رخ می‌دهد چون همه چیز مشخص است.» بله! استقلال و تراکتورسازی دو تیم پرطرفدار این فصل قبل از نقل و انتقالات به خاطر شکایت بازیکنان خارجی محروم شدند و حالا نوبت به پرسپولیسی رسیده که مدیرانش اعلام کرده‌اند از قبل پیش‌بینی این روزها را می‌کردند و از حقوق باشگاه دفاع خواهند کرد! 

 

 

 

این روزها بسیاری از باشگاه‌های فوتبال ایران با پرونده‌های مختلف بدهی به افراد خارجی رو‌به‌رو هستند و فیفا هم دیگر می‌داند وقتی شکایتی از باشگاه‌های ایرانی وصول می‌شود،‌ باید حکم به محکومیت تیم‌های ایرانی بدهد! جالب اینجاست که تمام باشگاه‌های فوتبال ایران در داخل کشور بدهی‌هایی میلیاردی دارند که اگر فدراسیون بخواهد مانند فیفا با آنها برخورد کند، قطعا باید فوتبال ایران را تعطیل و تمام باشگاه‌ها را محروم کند.

 

 

 

خطر حذف نمایندگان ایران از آسیا

 

کنفدراسیون فوتبال آسیا تمام باشگاه‌های ایرانی را به حذف از لیگ قهرمانان آسیا به خاطر بدهی تهدید کرده است. رئیس فدراسیون فوتبال البته با مراجعه به AFC برای باشگاه‌های ایرانی زمان گرفت اما حقیقت اینجاست که نمایندگان ایران پولی در بساط ندارند که بخواهند بدهی‌‌‌های خود را تسویه کنند. 

 

 

 

از طرفی دیگر به کنفدراسیون فوتبال آسیا در تمام سال‌های گذشته نسبت به قرارداد‌ها و درآمدها و شرایط باشگاه‌های فوتبال ایران اطلاعات غلط داده شده است تا تیم‌های ایرانی از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم نشوند. 

 

 

 

با این حال اکثر باشگاه‌ها نتوانسته‌اند مجوز حرفه‌ای بگیرند و این احتمال بسیار بزرگ است که با ورود AFC به این پرونده اکثر باشگاه‌های ایرانی محروم شوند که اگر این اتفاق رخ دهد،‌ فوتبال ایران در تعریفی ساده با خاک یکسان خواهد شد. نکته قابل تامل اما اینجاست که مسیر حرکت مدیریت فوتبال ایران در کمال تاسف به همین سمت است.

 

 

 

مشت‌هایی نمونه خروار؛ فاجعه

 

پرسپولیس به خارجی‌های بسیار زیادی بدهکار است. مدیران باشگاه در همین روزهای اخیر حدود ٦,٥‌میلیارد تومان پول پرونده مانوئل ژوزه را آماده پرداخت به این مربی کردند. البته پرونده‌های دیگری هم در جریان است و حالا موضوع غرامت ٧٨٠‌هزار دلاری به باشگاه ریزه اسپور ترکیه هم به این بدهی‌‌ها اضافه شده است. 

 

 

 

باشگاه استقلال هم مثل رقیب سنتی، شاکیان بین‌المللی زیادی دارد. آنها حتی در مذاکره با کنفدراسیون فوتبال آسیا یک گاف بزرگ و تاریخی در پرونده کاوه رضایی و تیموریان داده‌اند که ممکن است تبعات بسیار سنگینی با ورود کمیته انضباطی AFC برایشان داشته باشد. 

 

 

 

آنها ابتدا به نهاد حاکم بر فوتبال ایران اعلام کرده بودند، بدهی به این دو بازیکن ایرانی ندارند، اما با مرور زمان و پیگیری پرونده مشخص شد که اظهارات آنها درست نیست و مجبور شدند پول هر دو بازیکن را پرداخت و فیش واریزی آن را به AFC ارسال کنند که همین مسأله با واکنش تند کنفدراسیون فوتبال آسیا در گفت‌وگو با مدیران فدراسیون فوتبال همراه شده است. 

 

 

 

آنها از فدراسیون سوال کرده‌اند چرا باشگاه استقلال در این پرونده به آنها دروغ گفته بود و به همین دلیل احتمالا پرونده این باشگاه را در کمیته انضباطی بررسی خواهند کرد. هرایر مگویان هم که باشگاه قرارداد او را یک‌طرفه فسخ کرد حالا پول تمام قرارداد خود و مطالبات گذشته‌اش را می‌خواهد و بحرانی بزرگ برای استقلال شده است. 

 

 

 

تراکتورسازی هم به خاطر عدم پرداخت کامل بدهی‌هایش در خطر کسر امتیاز قرار دارد. از این نوع پرونده‌ها می‌توان باز هم نوشت! از آنجایی که مشت نمونه خروار است،‌ همین مثال‌ها عمق فاجعه و واقعیت را به همه نشان خواهد داد.


 

خشم، تمسخر و همدلی

واکنش‌ها به محرومیت پرسپولیس و طارمی

 

در همین حال داور زنی معاون وزیر ورزش نیز تاکید کرده است "وزارت ورزش تلاش می‌کند که بتواند به باشگاه کمک کند و در کنارش باشد.باید مدیرعامل و هیئت مدیره و وزارت ورزش در کنار هم باشند تا از این شرایط سخت، باشگاه عبور کند."

 

تاریخ انتشار: ۱۷:۵۲ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶

 

پ

 

فرارو- پس از یک هفته بحرانی برای استقلال این بار بحران به پرسپولیس رسیده است. صبح امروز این خبر هواداران این تیم پرطرفدار را در شوک فرو برد؛ در پی شکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه، فدراسیون جهانی فوتبال رای به محرومیت سنگین و جریمه مالی پرسپولیس و مهدی طارمی داد.

 

 واکنش‌ها به محرومیت پرسپولیس و طارمی

 

به گزارش فرارو، آقای گل لیگ برتر و مهاجم تیم ملی ایران به دلیل جدایی غیر قانونی از باشگاه ترکیه‌ای ۷۸۹.۵۰۰ یورو جریمه شده و چهار ماه از همراهی تیمش محروم است.

 

 

 

پرسپولیس نیز از فعالیت در دو پنجره نقل و انتقالات زمستانی و تابستانی محروم شده و تا زمستان ۲۰۱۸ امکان جذب بازیکنان جدید را نخواهد داشت.

 

 

 

سال گذشته مهدی طارمی و رامین رضائیان در انتقالی پرسروصدا و حاشیه ساز به ریزه اسپور ترکیه پیوستند. اما پس مدت کوتاهی با تمایل پرسپولیس، درخواست طارمی، ایفای نقش وکیل، مدیربرنامه و همچنین حسین هدایتی به عنوان تامین کننده مبلغ قرارداد، طارمی از ترکیه به ایران بازگشت و حالا با این بحران بی سابقه مواجه شده است.

 

 

 

ریزه اسپور اسفند ۱۳۹۵ اعلام کرد از طارمی شکایت خواهد کرد اما باشگاه پرسپولیس، این هشدار و سپس شکایت باشگاه ترکیه‌ای را جدی نگرفت.

 

 

 

رسانه‌های وررزشی بارها بابت تبعات قانون‌شکنی طارمی هشدار دادند. پرسپولیس ماه‌ها فرصت داشت تا به صورت مسالمت‌آمیز با طرف ترکیه‌ای به توافق برسد. اما علی اکبر طاهری مدیرعامل پرسپولیس اعلام کرده بود اگر محرومیتی در پی باشد، تنها متوجه طارمی خواهد بوو خطری پرسپولیس را تهدید نمی کند.

 

 

 

فیفا نسبت به قراردادها و تعهدات متقابل بازیکنان با باشگاه‌ها اهمیت بسیاری قائل است. طارمی به دلیل عدم احترام به مفاد قرارداد و ترک باشگاه بدون اطلاع قبلی و بدون دریافت صلح نامه، جریمه شده است.

 

 

 

باشگاه پرسپولیس برای رفع یا کاهش محرومیت، امکان تجدیدنظرخواهی در دادگاه عالی ورزش را دارد اما در صورت تایید مجدد حکم، باید هزینه دادرسی را متقبل شود.

 

 

 

امروز باشگاه پرسپولیس با صدور بیانیه ای از ابلاغ حکم به باشگاه خبر داد و اعلام کرد: «ضمن استفاده از کلیه ظرفیت‌های قانونی در جهت اعتراض به رأی صادره در دادگاه عالی ورزش، با احترام به آرای صادره از طرف فیفا و رعایت مقررات حرفه‌ای فوتبال، از بازیکن در بازی‌های پیش‌رو استفاده نخواهد کرد تا با استفاده از ظرفیت‌های حقوقی، شرایط قانونی به نحو مطلوب مهیا و رعایت گردد.»

 

 

 

این بیانیه همچنین از هواداران و رسانه ها می خواهد: «در شرایطی که تیم نیاز به آرامش و تمرکز دارد، همچنان حمایت‌های بی‌شائبه خود را بیش از پیش از تیم دریغ ننمایند تا مجموعه حقوقی باشگاه با استفاده از ابزارهای حقوقی و مقررات قانونی در جهت باز شدن پنجره نقل و انتقالات و نقض رأی صادره از فیفا با توجه به مستندات خود از حقوق قانونی باشگاه دفاع و اقدامات لازم را انجام دهد.»

 

 

 

پرسپولیس در حساس‌ترین دوران باشگاهی خود به سر می‌برد و روز شنبه برای بازی با الهلال عربستان در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، عازم دبی خواهد شد.

 

 

 

در همین حال داور زنی معاون وزیر ورزش نیز تاکید کرده است "وزارت ورزش تلاش می‌کند که بتواند به باشگاه کمک کند و در کنارش باشد.باید مدیرعامل و هیئت مدیره و وزارت ورزش در کنار هم باشند تا از این شرایط سخت، باشگاه عبور کند."

 

 

 

وضعیت جدید کنونی برای پرسپولیس می تواند بسیار خطرناک باشد. جدای از جریمه و وضعیت مبهم ادامه فعالیت طارمی، مسئله مهمتر  محرومیت پرسپولیس در پایان فصل برای جذب بازیکن جدید است.

 

 

 

خبرآنلاین در این باره نوشته است: «قرارداد خیلی از ستاره های پرسپولیس دو ساله بود. وحید امیری، بیرانوند، حسینی، کمال کامیابی نیا، طارمی و تقریبا همه ستاره هایی که خوش می درخشند و بدنه اصلی تیم را تشکیل می دهند، آخر این فصل قراردادشان به پایان می رسد. پرسپولیس هم طبق حکم فیفا، نه در نیم فصل و نه پایان فصل نمی تواند بازیکن جدیدی بگیرد. در انتهای فصل مشخص نیست کدام یک از این بازیکن ها حاضر می شوند در تیم بمانند. سوالی که پیش می آید این است که آیا این بازیکن ها از خودگذشتگی می کنند یا اینکه رقم قراردادهایشان را بالا می برند؟»

 

 

 

بحران تازه برای پرسپولیس واکنش های متفاوتی در فضای مجازی در پی داشته است.  این اتفاق از یک سو خشم هواداران را برانگیخته است و از سوی دیگر حس همدلی رابرای بازی با الهلال تقویت کرده است.

 

 

 

حمید درخشان پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره درباهر مسئله پیش آمده گفت: «زمانی که مهدی طارمی به همراه رامین رضاییان به ترکیه رفتند چند روزی هم با باشگاه ترکیه‌ای تمرین کردند بنابراین وقتی می‌خواستند به ایران برگردند باید رسما قراردادشان را فسخ می‌کردند نه این که بدون هیچ کاری قراردادشان را یک طرفه فسخ کنند و به تهران بیایند. من فکر می‌کنم در آن زمان مهدی طارمی از مشاوران خوبی بهره نبرد و الان هم چوب همان اتفاقات را می‌خورد.»

 

 

 

او درباره اظهارات طاهری در گذشته که عنوان می‌کرد خطری باشگاه را تهدید نمی‌کند، افزود: «نمی‌دانم چرا در آن زمان این صحبت‌ها مطرح می‌شد اما جلوی ضرر را هر وقت بگیرید منفعت است. الان هم باید باشگاه به دنبال راه چاره باشد. باید یک نماینده را انتخاب کند تا به فیفا برود و این موضوع پیگیری شود البته بهتر است خود آقای طاهری راسا این موضوع را پیگیری کنند. ما هم از اتفاقات به وجود آمده واقعا ناراحتیم.»

 

 

اما مهراب قاسمخانی طنز نویس در یادداشتی اینستاگرامی به شدت از اتفاق رخ داده برای پرسپولیس انتقاد کرده و نوشته است: «جدى جدى بعد از اين همه سال هنوز نفهميدن كه مديريت ورزشى سرشون نميشه ؟ واقعاً اينقدر سخته فهميدنش؟ چقدر ديگه بايد بدهى بالا بيارن تا درك كنن؟ چند تا تيم فوتبال ديگه رو بايد نابود كنن؟ چند تا پرونده آبرو ريزى ديگه بايد رو بشه؟...»

در کنار این اظهار نظرها اظهار نظرهایی در راستای اتحاد و همدلی در فضای مجازی دیده می شود.در همین راستا هشتگ "#قوی_تر_از_قبل" مورد استفاده هواداران این تیم قرار گرفته است. پریسا یکی از این هواداران است که در توئیتی نوشته است: "ما را محروم كنيد، قوى تر مى شويم." 

 

 

 

یکی دیگر از این هواداران نوشته است: "پرسپوليس با محرومیت و ده نفره شدن نه تنها ضعیف نمیشه بلکه وحشی تر و مصمم تر میشه هیچ چیز نمی تواند جلویمان را بگیرد."

 

 

عده ای نیز به تمسخر باشگاه پرسپولیس پرداخته اند. پرویز کاربری است که در این باره نوشته است: "ترامپ درمورد دولت ایران اشتباه می‌گفت، دولت هرچه از برجام دلار بدست می‌آورد به سوریه نمی‌دهد بلکه برای جریمه‌های مسخره پرسپولیس خرج می‌کند."

یا کاربری دیگر توئیت کرده است: «باید همون اول طارمى رو ترنسفر میکردیم یونان. اینجوری انتقام حمله اسکندر رو هم ازشون میگرفتیم.»

 

 

شکایت ریزه اسپور در حالی به نتیجه رسیده است که پرسپولیس درگیر پرونده مانوئل ژوزه سرمربی سابق خود و هواداران نگران عواقب شکایت مربی پرتغالی هستند.


 

پرسپولیس از شکایت باشگاه ترکیه‌ای اطلاع داشت؟

 

وکیل مهدی طارمی می‌گوید که باشگاه پرسپولیس از قبل در جریان شکایت باشگاه ترکیه‌ای قرار داشته است.

 

تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶
پ
 پرسپولیس از شکایت باشگاه ترکیه‌ای اطلاع داشت؟
 
وکیل مهدی طارمی می‌گوید که باشگاه پرسپولیس از قبل در جریان شکایت باشگاه ترکیه‌ای قرار داشته است.

به گزارش ایسنا، صمد ابراهیمی، وکیل مهدی طارمی درباره محرومیت این بازیکن به دلیل شکایت باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه، توضیح داد: لایحه‌های این شکایت چندبار به فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس ارسال می‌شد اما رای نهایی پنج‌شنبه اعلام شده است. من در جلسه امروز بین باشگاه و فدراسیون شرکت نکردم و در جریان جزئیات آن نیستم.

او افزود: مهدی طارمی قطعا در بازی رفت پرسپولیس مقابل الهلال محروم است اما برای بازی برگشت می‌توانیم کاری کنیم که بتواند به میدان برود.

ابراهیمی درباره اعتراض به CAS توضیح داد: اگر بخواهیم این کار را کنیم، هزینه‌بر خواهد بود.


 

فاجعه جدید در راه فوتبال ایران!

 

تصمیم مدیران عصبانی AFC از رفتار استقلالی‌ها به خاطر ارائه گزارش غیر واقعی، می‌تواند زمینه‌ساز فاجعه‌ای نابخشودنی و جدید در فوتبال ایران باشد.

 

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶

 

پ

 

 فاجعه جدید در راه فوتبال ایران!

 

 

تصمیم مدیران عصبانی AFC از رفتار استقلالی‌ها به خاطر ارائه گزارش غیر واقعی، می‌تواند زمینه‌ساز فاجعه‌ای نابخشودنی و جدید در فوتبال ایران باشد.

به گزارش میزان، پرونده شکایت آندرانیک تیموریان و کاوه رضایی از باشگاه استقلال به کنفدراسیون فوتبال آسیا ممکن است کار دست این باشگاه بدهد و تبعات بد و سنگینی به همراه خود داشته باشد.

هرچند اخیرا مدیران تیم بحران‌زده استقلال در مصاحبه‌های خود تاکید کرده‌اند مشکل پرونده تیموریان و رضایی را با پرداخت حق‌وحقوق آنها حل کردند اما منابع موثق خبری به خبرنگار میزان اطلاع دادند احتمال اینکه AFC تصمیم بگیرد تحقیقاتی گسترده از اسناد و مدارک و گزارش‌های ارائه شده از سوی این باشگاه انجام بدهد زیاد است!

ماجرا از این قرار است که در جریان شکایت رضایی و تیموریان به نهاد حاکم بر فوتبال آسیا، AFC در مرحله اول نامه‌نگاری خود موضوع شکایت این دو بازیکن و عدم پرداخت حقوق آنها را با استقلال در میان می‌گذارد. در همان مقطع گویا استقلال در واکنش اولیه هرگونه بدهی به این دو بازیکن را رد می‌کند اما با سخت‌گیری وکلای تیموریان و رضایی، مسوولان AFC جزئیات قرارداد دو بازیکن ایرانی را بررسی می‌کنند و سپس از مدیران باشگاه استقلال می‌خواهند اگر مدرکی دال بر تسویه حساب کامل با این دو فوتبالیست مشهور دارند ارائه دهند.

در این میان کنفدراسیون فوتبال آسیا وقتی متوجه می‌شود که ادعای دو بازیکن ایرانی کاملا درست بوده عملا با استناد به مفاد قانون استقلال را مجبور با پرداخت بدهی‌اش به رضایی و تیموریان می‌کند. به همین ترتیب رایزنی‌هایی با وکلای تیموریان و رضایی انجام می‌شود و در نهایت باشگاه استقلال مجبور می‌شود که پول آنها را پرداخت کند.

بعد از این کار روابط بین‌الملل استقلال و وکلای حقوقی باشگاه فیش واریزی و اسناد تسویه حساب با شاکیان داخلی خود در شرایطی به AFC ارسال می‌کنند که در ابتدا هرگونه بدهی به کاوه و آندو را تکذیب کرده بودند! همین رفتار البته باعث شک مسئولان مربوطه کنفدراسیون فوتبال آسیا به پشت پرده فعالیت‌های باشگاه استقلال شده است.

مسئله نگران‌کننده اما جایی است که اخیرا در حاشیه اجلاسی که در کوالالامپور توسط AFC برگزار شده، مسئولان این نهاد عملا به تیم مدیریتی ایران نسبت به رفتار مدیران باشگاه انتقادی جدی و با صراحت استقلال را متهم به کتمان حقایق کرده‌اند!

مدیران AFC حتی به نمایندگان ایران تاکید کرده‌اند حتما این موضوع را به جدیت بررسی و پیگیری خواهند کرد و در صورت لزوم حتی از کمیته انضباطی نهاد حاکم بر فوتبال آسیا هم کمک خواهند گرفت تا تحقیقاتی گسترده درباره راستی شرایط و مدارک ارائه شده از سوی استقلال در زمینه‌های مختلف صورت بگیرد.

با توجه به اتفاقی که سال گذشته برای باشگاه استقلال افتاد و آنها از یک پنجره نقل‌و‌انتقالاتی محروم شدند، تکرار یک گاف دیپلماسی مدیریتی به هیچ عنوان برای هواداران استقلال قابل توجیه نخواهد بود!

از روز گذشته هم انتشار خبر محرومیت مهدی طارمی و باشگاه پرسبولیس

فوتبال ایران را با شوک روبرو کرده است! به همین ترتیب با توجه به تسویه حساب با رضایی و تیموریان بعید به نظر می‌رسد که مدیران باشگاه استقلال احساس نگرانی برای آینده داشته باشند اما تهدید رسمی مدیران رده بالای AFC در صحبت با مدیران ایرانی در مالزی، قطعا ممکن است تبعات بدی برای استقلال به همراه بیاورد! چرا که همه می‌دانند استقلالی‌ها و سایر باشگاه‌های ایرانی برای اینکه بتوانند مجوز حرفه‌ای بگیرند، اسناد و مدارک و گزارش مالی نادرست به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارائه داده‌اند تا از لیگ قهرمانان هم حذف نشوند!

در چنین شرایطی تصمیم مدیران عصبانی AFC از رفتار استقلالی‌ها به خاطر ارائه گزارش غیر واقعی، می‌تواند زمینه‌ساز فاجعه‌ای نابخشودنی و جدید در فوتبال ایران باشد! حتی اگر استقلالی‌ها از اساس بخواهند فعل‌و‌انفعالاتی که به آن اشاره شد رد یا تکذیب کنند.

 

شوک بزرگ به پرسپولیس

 

تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶

 

پ

 

شکایت باشگاه ریزه اسپور ترکیه به فیفا در آستانه دیدار حساس پرسپولیس برابر الهلال در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ثمر داد و بهترین گلزن سرخ ها محروم شد.

 

 

 

به گزارش خبرنگار مهر، ماجرای این حکم به ابتدای فصل شانزدهم رقابت های لیگ برتر برمی گردد که مهدی طارمی به همراه رامین رضاییان راهی تیم ریزه اسپور ترکیه شدند اما طارمی پس از مدتی به پرسپولیس برگشت تا باشگاه ترکیه ای به خاطر رعایت نکردن اصول حرفه ای از این بازیکن شکایت کند.

 

 

 

در آن مقطع مهدی طارمی با وجود اینکه قراردادش را با این تیم ترکیه ای امضا کرده بود اما بدون توجه به این اقدام از حضور در تمرینات سرباز زد و به پرسپولیس برگشت و با استقبالی فراموش نشدنی از سوی هواداران و بازیکنان کارش را با سرخپوشان آغاز کرد. 

 

 

 

این اقدام با واکنش باشگاه ترکیه ای مواجه شد و پس از پیگیری های فراوان از طریق فدراسیون بین المللی فوتبال، در نهایت فیفا حکم نهایی خود در این مورد را صادر و مهدی طارمی را به مدت چهار ماه از همراهی پرسپولیس محروم کرد.

 

 

 

همچنین باشگاه پرسپولیس نیز در دو پنجره نقل و انتقالات آتی از خرید بازیکن جدید محروم است. این حکم قطعی است و به این ترتیب پرسپولیس در بازی مقابل الهلال عربستان اجازه استفاده از طارمی را ندارد.

 

 

 

خبرنگار مهر کسب اطلاع کرد علاوه بر این دو محرومیتی که برای باشگاه پرسپولیس در نظر گرفته شده است، این باشگاه با جریمه سنگین مالی نیز مواجه خواهد شد که تبعاتش قطعا در نتیجه گیری این تیم تاثیرگذار خواهد بود.

 

 

 

 متن نامه محرومیت پرسپولیس را در زیر مشاهده می‌کنید:

 


 

شوک بزرگ به پرسپولیس

 

 

 

 ترجمه متن حکم صادر شده از سوی فیفا به این شرح است:
 
۱. ادعای باشگاه ریزه ‌اسپور ترکیه تا حدودی مورد موافقت قرار گرفته است.
 
۲. مهدی طارمی باید تا ۳۰ روز آینده مبلغ ۷۸۹۵۰۰ یورو بابت فسخ قرارداد خود با باشگاه ریزه ‌اسپور به این باشگاه ترکیه‌ای پرداخت کند.
 
۳. باشگاه پرسپولیس به صورت مشترک، مسئول پرداخت مبلغ فوق است.
 
۴. اگر در زمان مقرر چنین جریمه‌ای پرداخت نشود، سود پنج درصدی به این مبلغ ‌اضافه خواهد شد و کمیته‌ انضباطی فیفا مسئول بررسی چنین طرح و پیشنهادی است.
 
۵. فیفا و باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه باید خیلی سریع باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی را در جریان این رای قرار دهند و طریقه حل شدن این پرونده را به آنها اطلاع دهد.
 
۶. چهار ماه محرومیت از انجام هر گونه بازی رسمی برای مهدی طارمی تایید می‌شود. این چهار ماه از زمان صدور این اطلاعیه لحاظ می‌شود.
 
۷. باشگاه پرسپولیس برای دو پنجره نقل‌ و انتقالاتی از جذب هر گونه بازیکن داخلی و خارجی محکوم خواهد بود.
 
بر طبق ماده "۵۸" اساسنامه فیفا این تصمیم قبل از تصمیم دادگاه عالی ورزش (CAS) گرفته می‌شود. درخواست برای تجدید نظر از دادگاه عالی ورزش باید نهایتا ۲۱ روز بعد از چنین رایی اعلام شود.


 

واکنش رسانه‌های عرب به صعود پرسپولیس

 

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

 

پ

 

رسانه‌های عربی به انتقاد تند از عملکرد بازیکنان الاهلی بعد از شکست برابر پرسپولیس پرداختند و تیغ انتقاد را به سوی سرمربی اوکراینی و عمر السومه گرفتند.

 

 

 

به‌ گزارش ‌ایسنا، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های دور برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، پرسپولیس و الاهلی در امارات به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی سه بر یک به سود نماینده ایران به پایان رسید تا این پرسپولیس باشد با شایستگی به نیمه نهایی راه پیدا کند.

 

 

 

شکست الاهلی برابر پرسپولیس بازتاب زیادی در رسانه‌های عربی داشت و همه آنها نماینده ایران را شایسته صعود به دور بعد دانستند و به انتقاد از عملکرد بازیکنان الاهلی و به ویژه سرمربی این تیم پرداختند.

 


 

الریاضیه: وداع تلخ الاهلی

 

 

 

این روزنامه عربستانی نوشت: الاهلی نتوانست عملکرد خوبی برابر تیم فوتبال پرسپولیس از خود نشان دهد و با نتیجه سه بر یک تن به شکست داد. شاگردان ربروف اشتباهات بدی در این دیدار داشتند و به مهاجمان پرسپولیس این فرصت را دادند تا بارها دروازهشان را تهدید کنند. سرمربی الاهلی تاکتیک خوبی برای این دیدار انتخاب نکرد و بازیکنان بزرگ این تیم مثل عمر السومه و لئوناردو نتوانستند شب خوبی را پشت سر بگذارند.

 

 

 

نماینده ایران با وجود یک بازیکن کمتر در کارهای دفاعی خوب ظاهر شد و بعد از گرفتن ضربه پنالتی نخست کنترل توپ و میدان را به دست گرفت و در نهایت توانست به دور بعد راه پیدا کند و حریف الهلال شود.

 


 

البیان: اشتباهات ربروف و اظهارت بد موقع السومه

 

 

 

این روزنامه بعد از شکست الاهلی نوشت: جدال حساس دو تیم فوتبال پرسپولیس و الاهلی در لیگ قهرمانان آسیا با پیروزی سه بر یک نماینده ایران به پایان رسید. پرسپولیس با وجود این که در همان دقایق نخست 10 نفره شد، اما سرمربی این تیم همه راه‌ها را با تدابیر درست خود روی مهاجمان الاهلی بست. تیم فوتبال پرسپولیس بعد از 10 نفره شدن به ضد حملات روی آورد و عملکرد ضعیف هافبک های الاهلی باعث شد تا دروازه‌ آنها با وجود 10 نفره شدن حریف تهدید شود.

 

 

 

سرمربی اوکراینی الاهلی نتوانست تیمش را به خوبی آماده این دیدار کند و این پرسپولیس بود که با عملکرد بهتر توانست به پیروزی برسد. عمر السومه قبل از بازی گفته بود که کار پرسپولیس را در نیمه نخست تمام خواهند کرد. او نمی دانست که تا پایان سوت بازی نمی‌توان درباره چیزی با قاطعیت صحبت کرد و این اظهارات او تاثیر منفی روی تیم گذاشت و خود او هم شب ناامید کننده ای را پشت سر گذاشت.

 


 

لوما نیوز: بای بای، الاهلی

 

 

 

این روزنامه عربی نوشت: الاهلی در دیدار برگشت برابر تیم فوتبال پرسپولیس نتوانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و با نتیجه‌ سه بر یک تن به شکست داد تا با توجه به تساوی دو بر دو در دیدار رفت، این نماینده ایران باشد که به دور بعد راه پیدا کند و الاهلی وداع تلخی با این رقابت ها داشت. پرسپولیس در مرحله بعد باید به مصاف دیگر نماینده عربستان یعنی الهلال برود.

 


 

الحوار: ربروف تیم را بی هویت کرده است

 

 

 

این روزنامه عربستانی بعد از شکست الاهلی برابر تیم فوتبال پرسپولیس مانند چند روزنامه دیگر سعودی تیغ انتقاد را به سمت سرمربی تیم گرفت و نوشت: ربروف با تصمیمات عجیب خود باعث شده تا الاهلی هویت خود را از دست بدهد. او مسئول اصلی این شکست به شمار می‌آید و هواداران الاهلی خواستار کنار گذاشته شدن او هستند. سرمربی الاهلی نتوانست که یک تساوی بدون گل به دست آورد. تیم او در 10 دقیقه پایانی بازی به کلی از جریان بازی خارج شد و با دو گلی که دریافت کرد بازنده بازی شد. بازیکنان الاهلی به ویژه‌ عمر السومه در شرایط خوبی به سر نمی‌برند و عملکرد ناامید کننده‌ای از خود نشان دادند.

 


 

اخبار العصر: پرسپولیس به رویای الاهلی پایان داد

 

 

 

پرسپولیس توانست با ارائه یک بازی خوب و با تکیه بر سرعت بالای مهدی طارمی و علی علیپور برابر الاهلی به پیروزی برسد تا حریف الهلال در نیمه نهایی شود. نماینده ایران با این  پیروزی ارزشمندی که به دست آورد به رویا پردازی الاهلی برای قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا پایان داد و حریف الهلال در نیمه نهایی شد.

 


 

موجز العراق: پرسپولیس با بشار رسن به نیمه نهایی صعود کرد

 

 

 

این روزنامه عراقی به ستایش از عملکرد بشار رسن، بازیکن عراقی پرسپولیس پرداخت و نوشت: نماینده ایران با پیروزی برابر الاهلی عربستان توانست به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. بشار رسن که در نیمه دوم به جای مسلمان به میدان رفت، توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد و یک پنالتی‌ هم به سود تیمش بگیرد. الاهلی در دقایق پایانی بازی عملکرد ناامید کننده‌ای از خود نشان داد و این باعث شد تا نماینده ایران کار را تمام کند.

 


 

الریاض: پرسپولس شادی هواداران عربستانی را خراب کرد

 

 

 

این روزنامه عربستانی هم بعد از بازی نوشت: تیم فوتبال پرسپولیس توانست با نتیجه سه بر یک برابر الاهلی به پیروزی برسد تا با توجه به تساوی دو بر دو در دیدار رفت جواز صعود به دور بعد را به دست آورد. با وجود این که شانس الاهلی برای صعود به دور بعد بیشتر بود، اما این تیم نتوانست از فرصت‌های  خود به خوبی استفاده کند.

 

 

 

هواداران فوتبال در عربستان بعد از صعود تیم‌ ‌ملی به جام جهانی و صعود الهلال به نیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا غرق در شادی بودند، اما  شکست الاهلی کام آنها را تلخ کرد. بازیکنان الاهلی عملکرد شرم آور و ناامید کننده‌ای از خود نشان دادند و با وجود  10 نفر شدن حریف هم نمی‌توانستند که خطری را ایجاد کنند. با این شکست عربستان تنها یک نماینده در بین چهار تیم دارد و آن الهلال است.


 

حواشی بازی پرسپولیس - الاهلی

 

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶

 

پ

بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس در پایان بازی با الاهلی عربستان برانکو ایوانکوویچ را روی دست گرفتند.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس توانست در شبی که تعویض های برانکو ایوانکوویچ بار دیگر درخشان بود با نتیجه ۳ بریک از سد الاهلی عربستان بگذرد.

* سرمربی سرخپوشان پایتخت پیش از آنکه مهدی طارمی  ضربه پنالتی خود را تبدیل به گل کند مانع از خوشحالی بازیکنانش شد.

* * در پایان بازی علی علیپور یکنفره برانکو را روی کول گرفت و چند قدمی با او حرکت کرد.

* بازیکنان پرسپولیس پس از اتمام بازی، برانکو یوانکوویچ را در میان اشک و حسرت بازیکنان الاهلی عربستان روی دست بردند.

* مهدی طارمی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

* شادی مخصوص محسن مسلمان و فرشاد احمدزاده و همچنین شادی این بازیکن با مهدی طارمی در چمن ورزشگاه محمد بن زاید ابوظبی امارات در نوع خود جالب توجه بود.

* برانکو و بازیکنان پرسپولیس در پایان مسابقه به سمت تماشاگران پرسپولیس رفتند و با آنها مشغول تشویق ایسلندی شدند.

* کمال کامیابی نیا که در دقیقه ۱۱ از میدان مسابقه اخراج شده بود به شدت خوشحال بود و سر از پا نمی شناخت.

 

طارمی: در شرایط سختی الاهلی را بردیم

 

تاریخ انتشار: ۲۲:۱۶ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶

 

پ

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید تیمش در شرایط سختی برابر الاهلی به پیروزی رسید.

به گزارش ایسنا، مهدی طارمی پس از برتری پرسپولیس مقابل الاهلی اظهار کرد: بازی خیلی سختی بود. مخصوصا به خاطر شرایط آب و هوایی زیرا ما به این هوا عادت نداشتیم و در هوای سردتر فوتبال بازی می‌کردیم. به هر حال از دقیقه ۱۱ بازی هم ۱۰ نفره شدیم و شرایط برای ما سخت‌تر شد.

وی افزود: ما می‌خواستیم بازی را ببریم و با وجود فشار زیاد بازی همه چیز را تحمل کردیم و سعی کردیم بازی خوبی را به نمایش بگذاریم.

 

گزارشی از ليگ فوتبال كودكان حاشيه‌نشين شهرهای مختلف

فوتباليست‌های حاشيه نشين!

 

صلات ظهر سيستان و بلوچستان، مربي با لباس سفيد كنار زمين ايستاده، زمين هيچ شباهت به زمين فوتبال ندارد اما تنها زمين فوتبال شهرستان «سرباز» است، آفتاب مستقيم و بيرحم مي‌تابد، بچه‌ها با انگيزه در زمين مي‌دوند و تمرين مي‌كنند، گويي براي مسابقه‌اي مهم آماده مي‌شوند.

 

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶

 

 

صلات ظهر سيستان و بلوچستان، مربي با لباس سفيد كنار زمين ايستاده، زمين هيچ شباهت به زمين فوتبال ندارد اما تنها زمين فوتبال شهرستان «سرباز» است، آفتاب مستقيم و بيرحم مي‌تابد، بچه‌ها با انگيزه در زمين مي‌دوند و تمرين مي‌كنند، گويي براي مسابقه‌اي مهم آماده مي‌شوند.

 

 

 

به گزارش اعتماد، تماشاچي‌هاي عبوري نمي‌دانند كه مسابقه‌اي در كار نيست، اما مربي بيست و سه سال است كه خودش و شاگردانش را براي يك ميدان بزرگ آماده مي‌كند.

 

 

 

ماشيني از پيچ جاده كم‌عبور مرزي، صفيركشان عبور مي‌كند. اتفاقي كه براي هيچ كدام از حاضران در ميدان خاكي فوتبال غيرعادي نيست.

 

 

 

اما چند دقيقه بعد، ماشين دور مي‌زند، بر مي‌گردد. دو زن و يك مرد از ماشين پياده مي‌شوند. سلام و احوالپرسي گرم و بعد آشنايي دوسويه اعضاي جمعيت دانشجويي امام علي و تيم مدرسه فوتبال شهرستان سرباز. نظم و انضباط تيمي در آن برهوت كم‌عبور توجه اعضاي جمعيت را جلب مي‌كند و بهانه‌شان مي‌شود براي دعوت از تيم منسجم و آماده سرباز براي حضور در ليگ پرشين.

 

 

 

حالا بچه‌ها انگيزه‌اي جدي پيدا كرده‌اند. حضور در ليگ پرشين، بعد از صعود از رقابت‌هاي مقدماتي منطقه شرق كشور. گرماي آفتاب رنگ مي‌بازد، خاك بلند شده از دل زمين هم. حالا بچه‌ها انگيزه پيدا كرده‌اند، حالا براي مسابقه‌اي بزرگ آماده مي‌شوند.

 

 

 

هر چند آنها كه از جاده عبور مي‌كنند اين را نمي‌دانند. در دل بچه‌ها اما غوغايي به‌پاست. شايد هر شب خواب قهرماني ببينند و ميدان‌هاي رقابتي كه هر روز بزرگ‌تر و حرفه‌اي‌تر مي‌شود.

 

 

 

صداي‌شان قرار است از نزديك‌ترين نقطه به مرز پاكستان در قلب پايتخت شنيده شود و استعدادشان قرار است از وسعت دل دشت سيستان قد بكشد تا دامنه‌هاي البرز كوه. در صلات ظهر شهريوري تهران، سعيد بزرگ‌زاده، مربي تيم سرباز مي‌گويد: «من با اين اميد تمريناتم با بچه‌ها را در اين بيست و سه سال ادامه دادم كه يك روزي يك چشمي بيايد و آنها را ببيند، مطمئن بودم كه يك روزي يك نفر از اين جاده رد مي‌شود و تمرينات ما را مي‌بيند، استعداد اين بچه‌ها را مي‌بيند. بارها به بچه‌ها گفتم كه ما با جديت تمرين مي‌كنيم تا زماني كه استعدادهاي‌مان ديده شود. پنج نسل در ميدان (زمين) فوتبال ما رشد كردند، زميني كه سنگلاخ است و شرايط مطلوبي ندارد و ما خودمان با دست صافش كرديم و تا حدودي مناسب شده براي بازي، اما يك حسن بزرگ دارد و آن هم اينكه لب جاده قرار گرفته و همين حسن بود كه ما را بعد از اين‌همه سال رساند به تهران و ليگ پرشين.»

 

 

 

ليگ پرشين را جمعيت امام علي(ع) سه سال است كه با حضور تيم‌هايي متشكل از كودكان حاشيه‌نشين شهرهاي مختلف ايران، برگزار مي‌كند. ليگي كه فوتبال را بهانه مي‌كند تا انتخابي نو پيش پاي كودكان محلات حاشيه شهرها قرار دهد. تو بگو معجزه‌اي به سبزي زمين فوتبال براي كودكاني كه گاهي تنها انتخابي كه پيش روي‌شان قرار دارد سياهي است.

 

 

 

كار، تمرين، كار، تحصيل، كار...

 

اردوگاه چمران در خواب قيلوله است. بچه‌ها هر كدام روي تخت ولو شده‌اند و گرماي آخرين روزهاي تابستان را بيرون در جا گذاشته‌اند و استراحت مي‌كنند تا ساعاتي بعد بروند به زمين فوتبال و نتايج تمرينات‌شان را در چند ماه گذشته به رخ تماشاچي‌ها بكشند. خوابگاه‌ها مرتب و منظم است و بچه‌ها روي تخت‌هاي دو طبقه استراحت مي‌كنند.

 

 

 

تيم هر شهر در يك خوابگاه ساكن شده بچه‌هاي گرگان و كرمانشاه رفته‌اند اردو تا تهران را ببينند. در خوابگاه كناري بچه‌هاي تيم كردستان مستقر هستند، مودب و آرام و متين. تقريبا ٢٠ نفر در خوابگاه هستند اما هيچ صدايي نيست، سكوت دم ظهر سايه انداخته در فضاي خوابگاه. در ميان همين سكوت، روي سكوي جلوي خوابگاه تيم كردستان مي‌نشينيم تا با ابراهيم و فريدون صحبت كنيم. با چشم‌هايي كه يادآور مردمان سختكوش دامنه‌هاي زاگرس است و چهره‌هاي آفتاب سوخته اهالي كوهستان.

 

 

 

ابراهيم آرام و كوتاه پاسخ سوالات را مي‌دهد؛ پسر ١٥ ساله كرد، دو سال است كه در ليگ پرشين حضور دارد. در پست دفاع راست پرشين كردستان بازي مي‌كند و مي‌گويد بازيكن محبوبش رامين رضاييان است، بازيكني كه تا به حال از نزديك نديده اما بازي‌هايش را دوست دارد.

 

 

 

گپ‌مان از فوتبال مي‌رسد به بهارستان، محله‌اي كه ابراهيم و فريدون در آن زندگي مي‌كنند، ابراهيم ساده و صميمي مي‌گويد: «ما قبلا توي روستا زندگي مي‌كرديم، الان آمديم شهر سقز در يك خانواده فقير زندگي مي‌كنيم. وضعيت محله‌مان اصلا خوب نيست، خيلي افراد سر خيابان جمع مي‌شن، گاهي هم دعوا مي‌كنن.»

 

 

 

از ١١ سالگي براي تامين مخارج خانواده و هزينه تحصيلش كار مي‌كند. از بقالي و كابينت‌سازي تا ساندويچي؛ مي‌گويد پدرش مسن و از كار افتاده شده و همين است كه او مجبور است كار كند چون چشم خانواده به دست اوست. چشمانش توي صورت استخواني و ميان گونه‌هاي برجسته‌اش مي‌چرخد و مي‌گويد: «توي شهر ما خانواده‌ها بچه‌ها رو مجبور ميكنن تا خرج تحصيلشون و دفتر كتابشون رو خودشون دربيارن، اكثر بچه‌ها بايد برن سر كار.»

 

 

 

فريدون هم‌سن و هم‌محلي ابراهيم است و در نقطه مقابل او در زمين فوتبال در پست دفاع چپ بازي مي‌كند، ابروهايش را بالا مي‌گيرد تا نام بازيكن مورد علاقه‌اش را بگويد: «كارواخال و تيم رئال رو دوست دارم، اما بازي‌هاي ايران رو دنبال نمي‌كنم.»

 

 

 

فريدون اين روزها در يك كارگاه جوشكاري كار مي‌كند، قبلا هم كارهاي ديگر از جمله كارگري را تجربه كرده، حالا اما پر از انگيزه و اميد است در ليگ پرشين: «تو شهر خودمون كسي نمي‌اومد بازي ما رو ببينه، اما اين ليگ امكانات زيادي داره و بازيمون بيشتر ديده ميشه، آدم‌هاي معروف ميان بازي‌ها رو مي‌بينن، مي‌تونيم پيشرفت كنيم، همين باعث ميشه انگيزه پيدا كنيم.»

 

 

 

حضور در ليگ پرشين هرچند شيرين و به ياد ماندني است، اما چندان راحت هم نبوده: «خانواده خيلي موافق نبودن، چون من تنها كسي‌ام كه تو خونه كار مي‌كنم، تو اين مدتي كه اردو هستم، مشكل پيدا ميشه، به خاطر همين خيلي موافق اومدنم نبودن.» آرزوي فريدون توپ زدن در يك تيم مطرح است و تجربه فوتبال حرفه‌اي، آرزويي كه سه سال است تلاش براي رسيدن به آن را از ليگ پرشين و تمرين‌هاي جدي براي حضور در آن شروع كرده: «من ترجيح مي‌دم تو فوتبال موفق بشم، البته درس هم دوست دارم اما فوتبال رو بيشتر دوست دارم.»

 

 

 

ايجاد تغيير مثبت در زندگي بچه‌ها مهم‌تر از برد و باخت در بازي قهرماني، سرپرست تيم نونهالان و نوجوانان كردستان است و نماينده جمعيت امام علي در اين استان. درمورد محلاتي كه بچه‌هاي تيم كردستان در آن زندگي مي‌كنند مي‌گويد: «با اينكه بزرگ‌ترين معضل محلات حاشيه در ايران موضوع اعتياد است، اما خوشبختانه در شهرستان سقز خيلي كم با اين معضل روبه‌رو هستيم و به نسبت شهرستان‌ها و استان‌هاي ديگر كمتر موارد مربوط به اعتياد را مي‌بينيم.

 

 

 

اما معضل اصلي ما در اين منطقه كمبودها و مشكلاتي است كه ناشي از فقر اقتصادي خانواده‌هاست و همين كمبودها و خواسته‌هايي كه نا ديده گرفته مي‌شود، ريشه بسياري از خشونت‌هايي مي‌شود كه ما در بچه‌ها مي‌بينيم، معضل اصلي ما در اين منطقه خشونت است. اما خوشبختانه فوتبال توانست اين موضوع را در بين بچه‌ها تا حد زيادي كمرنگ كند.»

 

 

 

سرپرست تيم كردستان چند سالي است كه در منطقه شناسايي انجام مي‌دهد و از نزديك با خانواده‌هاي آسيب ديده در ارتباط است، و زماني كه اشتياق بچه‌ها را براي حضور در تيم فوتبال ديده، تصميم گرفته تا از اين ابزار براي ايجاد انگيزه در حوزه‌هاي ديگر زندگي بچه‌ها هم استفاده كند: «ما حضور در تيم پرشين را مشروط كرديم به موفقيت بچه‌ها در تحصيل، خيلي هم جواب گرفتيم، ٩٠درصد بچه‌ها انگيزه داشتند براي درس خواندن براي اينكه در تيم پرشين بازي كنن، در عين حال اين موضوع در اخلاق و شخصيت‌شان هم تاثير خيلي مثبتي داشت.»

 

 

 

گله‌مندي قهرماني در مورد امكانات شهرستان هم قابل تامل است: «هيات فوتبال استان و شهرستان و اداره ورزش و جوانان استان هيچ‌وقت نتوانسته حتي شرايط مشابه ليگ پرشين را براي جوانان استان ايجاد كند. با اينكه بودجه دولتي دارند متاسفانه به دليل اينكه دلسوزي لازم را ندارند و مي‌خواهند مشكلات را از پشت ميز حل كنند، نه خودشان اقدامي مي‌كنند نه شرايط را براي ما مهيا مي‌كنند. براي من سرپرست مهم نيست اين بچه‌ها برنده شوند يا بازنده، براي من مهم اين است كه بچه‌ها در اين فضا شخصيتي پيدا كنند كه وقتي برگشتند به محله‌شان بتوانند به چند نفر ديگه هم كمك كنند. اما مسوولان تا سودي نبينند اقدامي نمي‌كنند.»

 

 

 

زانيار حسن‌زاده، مربي تيم نوجوانان و نونهالان سقز است و براي تقويت توان فني اعضاي تيم مدت‌ها وقت گذاشته و مي‌گويد: «ما با حمايت خيرين جمعيت توانستيم در يك سال گذشته تمرينات خوب و منظمي داشته باشيم، و تيم نسبت به سال گذشته خيلي قوي‌تر شده، مربي‌هاي ديگه هم معتقدند كه از نظر تيمي بخت اول قهرماني هستيم. اما مهم‌تر اين است كه اين ليگ خيلي خوب مي‌تواند به بچه‌هاي آسيب‌ديده كمك كند كه با شرايط سخت و معضلاتي كه در محلات‌شان وجود دارد مقابله كنند و با كمك فوتبال از خشونت محيط زندگي‌شان فاصله بگيرند. بچه‌هاي ما در مناطقي زندگي مي‌كنند كه پر از آدم‌هاي خلافكار است، اما با روندي كه طي شده، بچه‌ها توانسته‌اند تبديل به الگوهايي در محل زندگي‌شان و بين هم سن و سال‌هاي‌شان بشوند، به طوري كه بچه‌هاي ديگر محله هم مي‌خواهند در تيم پرشين بازي كنند، همين موضوع هم باعث شده كه ما براي سال آينده برنامه منسجم‌تري داشته باشيم.»

 

 

 

مربي‌ها با ما گريه مي‌كنند و با ما مي‌خندند

 

«ما الان تو يه سني هستيم كه دوست داريم با هم رقابت كنيم. اما تو اين ليگ بايد با هم دوست و هم پيمان بشيم. اما خود من راستشو بخوايد براي بُرد اومدم» اينها را مجتبي مي‌گويد، با صداقتي دلنشين و لحني ساده، ١٥ ساله است و دو سال است كه در تيم پرشين ساري در پست دفاع راست بازي مي‌كند.

 

 

 

در مورد بازيكنان مورد علاقه‌اش مي‌گويد: «رامين رضاييان در ايران در دفاع راست بازي مي‌كند و در فوتباليست‌هاي جهان هم پيكه و پويول رو دوست دارم كه البته الان از دنياي فوتبال خداحافظي كرده» و بعد در مورد رامين رضاييان با هيجان مي‌گويد: «رامين رضاييان الان داره تو ليگ بلژيك بازي ميكنه، بچه ساري هم هست، خيلي دوست دارم از نزديك ببينمش، اگر يه روزي بشه ببينمش بهش ميگم كه سعي مي‌كنم اخلاقم مثل تو باشه و حتي تلاش مي‌كنم بهتر از تو باشم.»

 

 

 

پدر مجتبي سه سالي مي‌شود كه از دنيا رفته و او تنها نان‌آور خانه است، اين روزها در مغازه آپاراتي محله‌شان مشغول كار است و مي‌گويد: «از ١٠ سالگي اونجا كار مي‌كنم زماني كه پدرم هم زنده بود كار مي‌كردم، اما از وقتي پدرم فوت كرده بيشتر ساعت‌هاي روز رو مجبورم كار كنم.»

 

 

 

برقي توي چشمانش مي‌دود وقتي از آينده فوتبالي‌اش مي‌گويد: «بعضي از استعدادياب‌ها ميان بازي‌ها رو مي‌بينن. اگر آدم واقعا بخواد حتي اگر وضعيت مالي خوبي نداشته باشه تو همين ليگ هم مي‌تونه پيشرفت كنه، آدم نبايد نااميد بشه بايد باور كنه كه جايي هست كه بتونه توش موفق باشه. ما تو يك محله‌اي زندگي مي‌كنيم كه بچه‌ها اكثرا وضعيت مالي خوبي ندارن اما واقعا فوتبال دوست دارن و تو كوچه پس كوچه‌ها بازي مي‌كنن. بچه‌ها بايد باور كنن كه ميتونن خودشون رو بالا بكشن حتي اگر تو فوتبال نتونستن توي كارهاي هنري مي‌تونن هنرشون رو نشون بدن.»

 

 

 

و بعد جمله‌اي مي‌گويد و به رد پاي يكي از بچه‌ها كه از مقابل‌مان عبور مي‌كند خيره مي‌شود: «خدا وقتي يك چيزي رو از آدم مي‌گيره يك چيز بيشتري بهش ميده. ما تو جمعيت مربي‌هايي داريم كه مثل پدر و مادر هستن براي ما؛ با گريه ما گريه ميكنن، با خنده ما خنده مي‌كنن.» مجتبي مي‌رود تا براي رفتن به ورزشگاه آماده شود و اين جمله را جا مي‌گذارد روي سكوي كنار خوابگاه: «خدا وقتي يك چيزي رو از آدم مي‌گيره يك چيز بيشتري بهش ميده.»

 

 

 

نخستين چيزي كه در چهره پيمان مي‌شود ديد همان مرامي است كه بچه‌هاي حاشيه به جاي تمام نداشته‌هاي‌شان دارند. مرام بين بچه‌هاي حاشيه‌نشين يك مفهوم عميق و مهم است، پيمان هم چند قدمي كه همراه‌مان مي‌شود، هم در لحن بيانش و هم در ادب كلامش مي‌شود مرام را به وفور پيدا كرد. ١٦ ساله است و در پست نوك حمله بازي مي‌كند، با اشتياق مي‌گويد مهدي طارمي را خيلي دوست دارد. سه سال است كه با تيم پرشين همراه است، اما هميشه روي نيمكت ذخيره نشسته، اما به خودش و مربي‌ها قول داده تا سال آينده تلاش كند تا توي تركيب باشد.

 

 

 

مي‌گويد: «بيمارستان بستري بودم. دود خوره شده بودم. چون وضعيت خونه‌مون خوب نبود، به همين خاطر به تمرين بچه‌ها نرسيدم.»

 

 

 

دو سال است كه ترك‌تحصيل‌كرده، لابه‌لاي حرف‌هايش به اعتيادش اشاره مي‌كند و اينكه چند سالي درگير مصرف شيشه بوده، اما حالا يك ماهي مي‌شود كه اعتيادش را كنار گذاشته. از شرايط خانواده‌اش مي‌گويد و اينكه دود مواد آنقدر در خانه زياد بوده كه مدتي دود خوره (بخوري) شده و بعد هم اعتيادي تحميلي را تجربه كرده.

 

 

 

اعتيادي كه در تمام مدت ابتلا به آن، به فكر تركش بوده و بالاخره با كمك اعضاي جمعيت رها شده و حالا در خانه يكي از اقوام كه اعتياد ندارند، از فضاي خانه پر دودشان فاصله گرفته. و در آخر هم به فوتبال اشاره مي‌كند و انگيزه‌اي كه براي ترك هميشگي موادش دارد تا بتواند يك روزي در تركيب اصلي پرشين بازي كند. اميرصالح رشيديان، سرپرست تيم پرشين ساري است.

 

 

 

٥ سال است كه در نمايندگي جمعيت امام علي در ساري فعاليت مي‌كند، مي‌گويد مهم‌ترين مشكلي كه در شهرشان براي بچه‌ها وجود دارد اين است كه تحصيل خيلي براي خانواده‌ها در اولويت نيست و از طرف ديگر اعتياد خيلي به بچه‌ها نزديك است: «مهم‌ترين نگراني ما براي بچه‌ها اين است كه در معرض اعتياد هستند. در تمام محله‌ها مهم‌ترين مشكل اعتياد است. بچه‌هاي ما در يك سانتي‌متري اعتياد هستند، تعدادي از بچه‌ها، به جبر شرايط و با فشار نزديكان‌شان، مواد جابه‌جا مي‌كنند يا فروشنده هستند.»

 

 

 

اما در كنار مرور تلخي‌هايي كه با آن دست به گريبانند از اتفاقات مثبت در تيم پرشين هم مي‌گويد: «ابوالفضل يكي از بچه‌هاي ما در دوره اول ليگ پرشين بود، شايد عجيب باشد اما بچه‌ها آنقدر در مورد قوانين فوتبال بي‌اطلاع بودند كه مثلا ابوالفضل نمي‌دانست آفسايد يعني چي؟ اما همين بازيكن آنقدر استعداد داشت و پيشرفت كرد در بحث فني كه دوره گذشته آقاي گل ليگ پرشين شد. اينكه بازي‌اش ديده شد و توانست استعدادش را نشان دهد

 

 

 

خيلي در روحيه‌اش تاثير داشت. البته از نظر اخلاقي هم به موازات بعد فني فوتبال، تغيير كرد. اوايل خيلي سركش بود و رفتارهاي ناهنجاري داشت، اما الان بعد از دوسال ما تغييرات ملموسي در رفتارش مي‌بينيم. يكي از تاثيرات مستقيم ورزش روي بچه‌ها اين بود كه خشونتي كه در رفتارشان بود تا حد زيادي كاهش پيدا كرد. از طرفي بچه‌هايي داشتيم كه درگير اعتياد بودند و با كمك فوتبال توانستند اعتيادشان را كنار بگذارند.»

 

 

 

امير صالح در مورد چشم‌اندازي كه براي آينده بچه‌هاي تيم پرشين دارند هم مي‌گويد: «شايد بهترين چشم‌اندازي كه مي‌شود براي آينده اين بچه‌ها متصور بود اين باشد كه بايستند كنار ما و به هم نوع خودشان كمك كنند.»

 

 

 

بدون امكانات قهرمان مي‌شويم

 

خوابگاه تيم سيستان و بلوچستان هم آرام است و بازيكنان در حال استراحت. مربي اما آنقدر مهمان‌نواز هست كه بخواهد ياد مردمان بلوچ جنوب شرق را دوباره زنده كند. ساده و بي‌آلايش دعوت‌مان مي‌كند به داخل خوابگاه، آنجا كه بازيكنان تيم يك در ميان لباس بلوچي به تن دارند و چهره‌هاي آفتاب‌سوخته‌شان خبر از تمرينات سخت زير خورشيد گرم بلوچستان مي‌دهد. صحبت مصاحبه كه مي‌شود همه متين را نشان مي‌دهند، پسر ١٧ ساله و محجوبي كه عينك به چشم دارد و مي‌گويند كاپيتان تيم است، لباس تيم بارسلونا را به تن دارد و مي‌گويد بازي مسي را خيلي دوست دارد، چون خيلي قدرتمند بازي مي‌كند، مربي آرام مي‌گويد: «خودش هم مثل مسي قوي بازي مي‌كند»

 

 

 

و انگار دل متين از اين تاييد مربي غنج برود، فقط مي‌خندد. اما بحث قرمز و آبي كه مي‌شود، معلوم مي‌شود متين استقلالي است و خسرو حيدري هم بازيكن مورد علاقه‌اش در ميان بازيكنان داخلي.

 

 

 

كل كل آبي و قرمز توي خوابگاه شروع مي‌شود: «اينجا همه قرمزن» از انتهاي خوابگاه يك نفر داد مي‌زند: «ما آبي هستيم» يك نفر سرش را از زير پتو بيرون مي‌آورد و مي‌گويد: «فقط طارمي، قرمزته» و در ميان اين كل كل‌ها متين ادامه مي‌دهد و مي‌گويد: «از هفت سالگي دارم فوتبال بازي مي‌كنم، بيشتر هافبك وسط بازي مي‌كنم، در واقع بازي‌سازي مي‌كنم براي تيم» وسط حرف‌هاي متين در مورد امكانات و زمين فوتبال در شهرشان، ميلاد كه در طبقه پايين يكي از تخت‌ها نيم‌خيز شده مي‌گويد: «نيست، هيچ امكاناتي نيست تو شهر ما، ما هيچي نداريم، امكانات صفر، مسوولان ما به درد ما نمي‌رسن، هيچ به فكر ما نيستن.»

 

 

 

عثمان ١٧ ساله است، سر و وضع مرتبي دارد و حسابي به موهايش رسيده تا مرتب و بي‌نقص باشند، اما دل پر گله‌اي دارد: «ما تو ميدوني (زمين فوتبال) تمرين مي‌كرديم كه نه آب داشت نه امكانات، تو گرماي ٤٠ درجه بلوچستان تمرين كرديم، ما اومديم نشون بديم با اينكه هيچي نداريم ميخوايم قهرمان بشيم. مربي ما خيلي زحمت ما رو كشيده، هيچ كس هم از مسوولان حمايت نمي‌كنه. روز قبل بازي به تك‌تك‌ بچه‌ها زنگ ميزنه و يادآوري مي‌كنه، بچه‌ها هم خيلي انگيزه دارن.»

 

 

 

محبوبيت مربي تيم به جز همين چند جمله‌اي كه عثمان مي‌گويد، در كلام بچه‌ها پيدا نيست، اما در رفتارشان مي‌شود به ميزان محبوبيت سعيد بزرگ‌زاده، مربي تيم پرشين سيستان و بلوچستان سرباز پي برد. وقتي روي لبه تخت مي‌نشيند، همه بچه‌هايي كه از دور حرف‌ها را گوش مي‌دادند، با شوق مي‌آيند و به احترامش دورش حلقه مي‌زنند. مربي بلوچ مي‌گويد ٢٣ سال است كه در منطقه خودشان سعي دارد بچه‌ها را دور هم جمع كند و يك تشكيلات منسجم تيمي براي بازي فوتبال تشكيل دهد.

 

 

 

يك مدرسه غيررسمي فوتبال هم دارند كه تمام مختصات يك مدرسه فوتبال را دارد: «بچه‌هاي تيم امروز پرشين بچه‌هايي هستن كه زماني من با پدران و برادرانشون همبازي بودم. با تمام مشكلاتي كه بود ما مدرسه فوتبالمون رو حفظ كرديم. مدرسه فوتبال ما همه نظم و نظام مربوط به يك مدرسه فوتبال رو داره، اما هنوز به شكل رسمي ثبت نشده. اين مدرسه فوتبال ما طوري اداره شده كه وقتي دو تا از بچه‌هاي جمعيت امام علي آمدند سر زمين ما و تيم ما رو ديدن تعجب كردن كه در يكي از نقاط دورافتاده كشور كه يك ساعت با پاكستان فاصله داره، تيمي وجود داره كه آنقدر همه‌چيزش منظم و اصولي است.»

 

 

 

و بعد ماجراي آشنايي شان با اعضاي جمعيت را تعريف مي‌كند و مي‌گويد: «تصور كنيد ما ٢٣ سال اين مدرسه فوتبال رو ما سرپا نگه داشتيم و تيمي كه الان تو ليگ پرشين آمده پنجمين نسلي است كه تو اين مدرسه تربيت شده، بعد از پنج نسل تازه تيم ما ديده شده، مي‌گن ثمره صبر شيرينه، همينه.»

 

 

 

سعيد از هفت سالگي فوتبال را در ايرانشهر شروع كرده و در ليگ استان و دسته سه كشور هم بازي كرده، اما دغدغه اصلي‌اش تربيت و معرفي بچه‌هايي است كه در زمينه فوتبال استعداد دارند.

 

 

 

صحبت از ليگ پرشين كه مي‌شود، مي‌گويد: «پارسال بازيكن‌هايي داشتيم تو تيم پرشين كه امسال ٩٩ درصدشون رفتن براي كارگري تو بندر و عسلويه و شيراز، بعضي از بچه‌هاي همين تيم پولي تو جيبشون نبود كه بيان تهران، رفتن يك مدتي كارگري تا بتونن بيان تهران، رفتن كشتي خالي كردن و كار كردن تا دست خالي نباشن تو تهران. زماني كه قيمت سوخت رفت بالا خيلي از بچه‌هاي ما مدرسه رو رها كردن، فقط به خاطر پول و رفتن تو كار قاچاق سوخت، چون تنها نان‌آور خانواده‌شون هستن. ما خودمون رو سفير و نماينده همه مردم سيستان و بلوچستان مي‌دونيم، پارسال ما كاپ اخلاق ليگ رو گرفتيم، به بچه‌ها هم گفتيم كه شما سفير همه مردم منطقه‌تون هستين، استعدادتون رو نشون بدين، ما از اين طريق خيلي اميدواريم كه استعدادهاي بچه‌ها ديده بشه.»

 

 

 

و از فرصت‌طلبي‌هايي مي‌گويد كه گاهي دلسردشان مي‌كند: «بزرگ‌ترين مشكل ما در حال حاضر زمين بازي است، پارسال جمعيت امام علي به ما قول داد كه براي ما زمين بخره و بسازه، اما متاسفانه زميني كه ما در نظر گرفتيم مالك خصوصي داره، مالك وقتي متوجه شد كه خيرين قراره هزينه زمين رو بدن، يك زمين ٥٠ ميليوني رو ٥٠٠ ميليون مي‌خواد به ما بفروشه، ما گفتيم كلا فوتبال رو مي‌گذاريم كنار.»

 

 

 

بچه‌هاي بي‌شناسنامه، يكي از چالش‌هاي اصلي ليگ پرشين

 

ميثم واحدي مسوول برگزاري ليگ پرشين است و در مورد هدف برگزاري ليگ مي‌گويد: «امسال ليگ پرشين با شركت ٥٠ تيم از محلات حاشيه سراسر كشور آغاز شد و بعد از مرحله مقدماتي در نهايت ٢٢ تيم به مرحله نهايي رسيدند كه در سه رده با هم رقابت مي‌كنند. ليگ پرشين فرصتي است براي حضور و بروز بهترين و ناب‌ترين استعدادهاي فوتبال كشور كه در مناطق حاشيه شهر فرصتي براي ديده شدن نداشتند. ساختار ورزش كشور ما يا كلا در اين مناطق حضور ندارد يا در ناكارآمدترين شكل، در شناسايي استعداد بچه‌هايي كه ما در سه دوره برگزاري اين ليگ شاهد بوديم شاهد استعدادشان بوديم، كاملا غيرموثر و ناموفق هستند. در عين حال بچه‌ها در كنار توانمندي‌هاي فني‌شان در حوزه اخلاق هم مي‌توانند الگوهاي خوبي در جامعه ورزشي باشند و با تكيه بر همين اخلاق، پيام‌آور صلح و دوستي هستند. در بعضي تيم‌ها ما مي‌بينيم كه چندين قوميت حضور دارند و بچه‌ها با قوميت‌هاي مختلف از بلوچ و فارس گرفته تا افغان و كرد و لر در كنار هم در عين رقابت رفاقت هم دارند و نشان مي‌دهند كه در فضاي كودكي‌شان چقدر زيبا توانسته‌اند الگوي صلح و همگرايي باشند براي جامعه پرتنش امروز ما. هدف اصلي ليگ پرشين اين است كه يك فرصت انتخاب در اختيار كودكان حاشيه‌نشين قرار بگيرد. از طرف ديگر متاسفانه بحث مسووليت اجتماعي ورزش در كشور ما، اصلا مورد تاكيد نيست و ساختار آموزشي ورزش ما هيچ برنامه‌اي براي پرورش مربيان و ورزشكاراني كه نگاه اجتماعي داشته باشند، ندارد. نگاه اجتماعي به طور كلي در ورزش ما كمرنگ است. با اينكه بسياري از ورزشكاران مطرح ما از زمين‌هاي خاكي كارشان را شروع كرده‌اند، و مي‌توانند به نوعي در كنار اين بچه‌ها باشند و براي‌شان انگيزه ايجاد كنند، اما مي‌بينيم كه غايبند.»

 

 

 

ميثم در خصوص بعد مددكاري در ليگ پرشين هم مي‌گويد: «ورزش در ليگ پرشين به عنوان يك ابزار قوي مددكاري توانسته بسيار تاثيرگذار عمل كند، در محله‌هايي كه اين بچه‌ها تحت تاثير معضلاتي نظير فقر و اعتياد زندگي سختي را تجربه مي‌كنند، ورزش هم نقش پيش‌گيرنده در ورود بچه‌ها به فضاي آسيب‌هاي اجتماعي را دارد و هم در بحث مددكاري و درمان مي‌تواند در تغيير الگوهاي اجتماعي و فرهنگي بچه‌ها بسيار تاثيرگذار باشد. اين جاي سوال دارد براي ما و جامعه ورزشي ما كه با اين همه تاثير‌گذاري عميقي كه ورزش مي‌تواند در زندگي كودكان آسيب‌ديده داشته باشد، چرا ساختار ورزش ما اينقدر كمرنگ است و در اين فضاها غايب است؟»

 

 

 

مسوول برگزاري تيم پرشين درمورد حمايت چهره‌هاي ورزشي از ليگ پرشين هم مي‌گويد: «چند نفر از ورزشكاران حضور پيدا كردند و حمايت كردند، اما تا به امروز هيچ توجه و حمايتي از ساختار ورزشي كشور و از مسوولان و جامعه ورزشي نداشتيم. نه تنها حمايتي نبود كه مشكل هم داشتيم. ما از هشت ماه قبل از تمام ارگان‌هاي مرتبط با حوزه كودك و معضلات اجتماعي و نيز حوزه ورزش، پيگير بوديم براي زمين برگزاري مسابقات و تا آخرين لحظات هيچ پاسخ شفافي به ما ندادند تا اينكه بعد از هشت ماه به ما گفتند زمين باشگاه ديهيم در شمال شرق تهران را در يك وقت نامناسب مي‌توانيم در اختيار شما قرار دهيم. در ساعات گرم روز هم تمرين و بازي براي بچه‌ها سخت بود و هم امكان حضور تماشاچي را نداشتيم.»

 

 

 

اما مهم‌ترين چالش ليگ پرشين، به يك معضل بزرگ اجتماعي بر مي‌گردد كه سال‌هاست مورد بحث نهادهاي مردمي حامي كودكان است: «چالش ديگري كه ما در ليگ داريم بحث بيمه بچه‌هاست، تعداد زيادي از بچه‌هاي ما اوراق هويت و شناسنامه ندارند و در بحث بيمه اين موضوع مشكل‌ساز است، شركت‌هاي بيمه هم اين مسووليت را قبول نمي‌كنند. اگر بيمه ورزشي هم انجام شود، چون بچه‌ها شناسنامه ندارند، اگر دچار حادثه‌اي شوند، شركت‌هاي بيمه پاسخگو نيستند. نكته ديگر اينكه بسياري از بچه‌هاي ما اتباع افغان هستند كه براي حضورشان در مسابقات رسمي مشكل داريم.»

 

 

 

فوتبال به مثابه راه نجات

 

رويا منوچهري، مسوول خانه ايراني شهرري است، با اينكه امسال تيم شهرري در مرحله مقدماتي از دور رقابت‌ها حذف شده، او و دوستانش از شهر ري آمده‌اند تا بچه‌ها را تشويق كنند، در مورد تاثير فوتبال روي كودكان آسيب ديده مي‌گويد: «لباس ورزشي كه بچه‌ها مي‌پوشند يا كفش ورزشي و زمين چمني كه بچه‌ها مي‌روند براي تمرين و مربياني كه وقت مي‌گذارند براي بچه‌ها جايگاه ويژه‌اي دارد. در بيشتر محلاتي كه ما كار مي‌كنيم بچه‌ها از كودكي مجبورند كار كنند. از صبح تا شب يك بچه ١٠ ساله بايد كار كند، پدرش اعتياد دارد و هزينه يك روز اعتيادش ٥٠ هزار تومان است و اين بچه نبايد كمتر از اين مقدار پول به خانه ببرد. اما همين بچه با سختي تمام تمرينات فوتبال را دنبال مي‌كند. از شب قبل از روز تمرين به من پيام مي‌دهد كه پدرش را راضي كنم كه بيايد سر تمرين. موضوع بعدي بحث هويت بخشي است. روز افتتاحيه ليگ مي‌ديديم كه بچه‌ها خودشان را با هويتي كه در تيم پرشين داشتند معرفي مي‌كردند، دروازه‌بان تيم، مدافع تيم و... فوتبال يك انگيزه مضاعف براي بچه‌هاست.»

 

 

 

مربي‌ها و مددكاران جمعيت هم از اين فرصت حسن استفاده را مي‌كنند: «فوتبال الان براي ما يك جور دستاويز شده براي نجات بچه‌ها از شرايطي كه دارند، وقتي ما وارد محلات مي‌شويم خانواده‌ها خيلي نسبت به تغيير مقاومت مي‌كنند، وقتي هم كه مي‌گوييم بياييد خانه ايراني درس بخوانيد به ما مي‌خندند و مي‌گويند ما با اين شرايط درس به چه كارمان مياد، اما وقتي حرف فوتبال مي‌شود، خيلي استقبال مي‌كنند. ما در شهرري بچه‌هاي زيادي داريم كه در كارخانه شيشه با حقوق ناچيزي كار مي‌كنند و فقط جمعه‌ها بيكارند، اين بچه‌ها كاملا بي‌سوادند، اما وقتي سال پيش آمدند در تيم فوتبال و در ليگ شركت كردند و رسانه‌ها با آنها مصاحبه كردند، خودشان به اين نتيجه رسيدند كه چقدر بد است كه بي‌سواد هستند و تصميم گرفتند درس بخوانند. در حال حاضر جمعه‌ها صبح تمرين فوتبال دارند و عصر در خانه ايراني درس مي‌خوانند. جايگاه اجتماعي جديدي براي خودشان تعريف كرده‌اند. اين بچه‌ها در جامعه كوچك خانواده و محله وقتي خودشان را مقايسه مي‌كنند با پدر و هم‌محلي‌هاي‌شان خيلي نيازي براي تغيير احساس نمي‌كنند، ولي وقتي در چنين فضايي قرار مي‌گيرند الگوهاي بهتري را پيش روي‌شان دارند.»

 

 

 

هيچ اشكالي نداره، بازي ادامه داره

 

نزديك زمين چمن دانشگاه شهيد بهشتي، صداي بوق و جيغ و تشويق تماشاچي‌ها لاي درخت‌هاي كهنسال پيچيده. مستطيل سبز با نقطه‌هاي كوچكي كه رنگارنگ در آن مي‌دوند و بالن سفيد رنگي كه در آسمان تاب مي‌خورد و مي‌گويد اينجا ليگ فوتبال پرشين در حال برگزاري است.

 

 

 

مربي‌هايي كه در خانه‌هاي ايراني جمعيت بچه‌ها را تشويق مي‌كنند تا از جبر محيط و خانواده رها شوند و انتخاب درستي براي زندگي‌شان داشته باشند، حالا روي سكوي تماشاچي‌ها با تمام وجود بچه‌ها را تشويق مي‌كنند. توپ يكي از تيم‌ها وارد دروازه شده، بازيكنان در زمين شادي مي‌كنند و معلم‌ها روي سكوي تماشاچي‌ها، اما حواس همه به تيمي كه گل خورده هم هست و شعار «هيچ اشكالي نداره، بازي ادامه داره» تيمي را كه يك گل عقب است، تشويق مي‌كند. مسابقه اينجا با تمام بازي‌ها فرق دارد، اينجا بازنده‌اي وجود ندارد، اينجا همه برنده‌اند. همه تلاش مي‌كنند تا هم خودشان و هم حريف‌شان برنده باشد.


 

(تصاویر) شادی خاص کی‌روش

 

تیم ملی فوتبال ایران در نهمین دیدارش در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ برابر کره جنوبی به تساوی بدون گل رسی. این دیدار حاشیه‌هایی به همراه داشت.

 

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۶

 

پ

 

تیم ملی فوتبال ایران در نهمین دیدارش در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ برابر کره جنوبی به تساوی بدون گل رسی. این دیدار حاشیه‌هایی به همراه داشت.
 
به گزارش ایسنا، دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، بدون گل مساوی تمام شد تا ایران همچنان تنها جهان باشد که در مسابقات انتخابی جام جهانی روسیه دروازه‌اش را بسته نگه داشته است. این دیدار اما بدون حاشیه هم نبود.
 
پیش از آغاز دیدار، شین تائه یونگ سرمربی تیم ملی کره برخورد بسیار گرمی با کارلوس کی‌روش داشت. در روزهای اخیر جنگ لفظی زیادی از سوی کره‌ای‌ها درباره کارلوس کی‌روش درسانه‌های کره‌ای دیده می‌شد.

 این دو مربی بعد از بازی هم برخورد خوبی با هم داشتند.
 
در دقیقه ۵۱ بازی در حالی که توپ روی هوا بود و سعید عزت‌اللهی به همراه کیم مین جائه بازیکن تیم فوتبال کره برای تصاحب توپ پریده بودند، در لحظه فرود روی زمین، کف پای عزت‌اللهی با سر بازیکن کره برخورد کرد که داور مسابقه این حرکت را عمدی تشخیص و به شماره شش ایران کارت قرمز نشان داد.
 
عزت اللهی که خود نیز در این صحنه از ناحیه صورت آسیب دیده بود با ناراحتی زیاد زمین را ترک کرد تا در ادامه ایران با ۱۰ نفر به بازی ادامه دهد.
 
پس از این اتفاق کارلوس کی‌روش برای ترمیم تیمش، رضا قوچان‌نژاد را از زمین خارج کرد و به جای او علی کریمی را به زمین فرستاد. همچنین با خروج اشکان دژاگه از بازی و ورود مهدی طارمی، بازوبند کاپیتانی تیم ملی را احسان حاج صفی به دست بست.
 
در پایان بازی و با حفظ رکورد شکست ناپذیری تیم ملی و بسته ماندن دروازه ایران، کارلوس کی‌روش یکی از شادترین مردان میدان بود وبه شیوه خاصی شادی کرد.


 

زور کره به ایران ۱۰ نفره هم نرسید

 

تاریخ انتشار: ۱۸:۲۶ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۶

 

پ

تیم ملی فوتبال ایران که پیش از این صعود ش به جام جهانی را قطعی کرده است در دیداری تشریفاتی و با ترکیبی ۱۰ نفره مقابل کره جنوبی به تساوی دست یافت.

به گزارش مهر، تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی از ساعت ۱۶:۳۰ امروز پنجشنبه در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه و در ورزشگاه جام جهانی سئول دیدار برابر کره جنوبی را آغاز کرد که پیش از این با پیروزی برابر ازبکستان در دیداری که ۲۲ خردادماه در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شد، صعود خود به این دوره از رقابت های جام جهانی را قطعی کرده بود تا برای پنجمین بار و البته دومین دوره متوالی در جام جهانی شرکت کند.

کارلوس کی روش برای آغاز دیدار برابر کره جنوبی علیرضا بیرواند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمد انصاری، میلاد محمدی، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری، اشکان دژاگه و رضا قوچان‌نژاد را ترکیب تیمش قرار داد.

نیمه نخست دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی با تساوی بدون گل به پایان رسید. این نتیجه در پایان نیمه دوم بازی هم حفظ شد در حالیکه تیم ملی فوتبال ایران از دقیقه ۵۲ با اخراج سعید عزت اللهی ۱۰ نفره رقابت با مقابل کره جنوبی را ادامه داد.

گزارش این بازی را در زیر می خوانید:
* دیدارهای تیم های کره جنوبی و ایران در حالی با قضاوت داور استرالیایی به نام «پیتر گرین» آغاز شد که ظرفیت ورزشگاه جام جهانی سئول با حضور تماشاگران کره ای تکمیل شده است.

* کره ای ها که برای صعود به جام جهانی به امتیاز کامل دیدار برابر ایران نیاز دارند، از همان دقایق ابتدایی مسابقه سعی کردند تا جریان بازی را به سود خود کنترل کنند. آنها در دقیقه سوم مسابقه توسط «کیم چئول» یک موقعیت جدی برای گلزنی ایجاد کردند که با عبور توپ از کنار دروازه ایران البته نتوانستند از آن به نتیجه برسند.

* اولین کارت زرد این مسابقه در دقیقه ۹ به مرتضی پورعلی‌گنجی داده شد.

* تا دقیقه ۱۰ بازیکنان ایران که نسبت به حریف با خیال آسوده تری وارد زمین شده اند، بازی منطقی و آرامی ارائه کردند. در همین دقایق توسط رضا قوچان نژاد حمله خوبی تدارک دیده شد که البته به کرنرل منجر شد. بازیکنان ایران از این موقعیت نتوانستند استفاده کنند تا بازی همچنان بدون گل پیش برود.

* در دقیقه ۱۴ خطای انصاری فر روی بازیکن کره ای، موقعیتی را درون محوطه جریمه برای بازیکنان کره ای ایجاد کرد. «سان» بازیکن کره ای که بود که نتوانست از ضربه ایستگاهی برای گلزنی استفاده کند. این ضربه در نهایت منجر به یک کرنر شد که آنهم دروازه ایران را تهدید نکرد.

* در دقیقه ۱۹ جدی ترین موقعیت گلزنی برای بازیکنان کره جنوبی ایجاد. البته توپی که با ضربه سر بازیکن بازیکن کره ای به سمت دروازه ایران زده شد، به فاصله چند سانتی متر از کنار دروازه عبور کرد تا همچنان نتیجه بدون گل مساوی باشد.

* در دقیقه ۲۶  بعد از اینکه ضربه احسان حاج صفی گلی را برای تیم ملی فوتبال ایران به همراه نداشت، بازیکنان کره جنوبی یک موقعیت ضد حمله برای گلزنی به دست آوردند که البته ثمری برای آنها نداشت.

* ۳۰ دقیقه از آغاز بازی گذشته است اما همچنان دو تیم کره جنوبی و ایران بدون گل مساوی هستند.

* در دقیقه ۳۳ مصدومیت وحید امیری که در اثر برخورد با حریف کره ای ایجاد شد، توقف چند دقیقه ای بازی را به همراه داشت.

* در دقیقه ۳۶ سعید عزت الهی هم به دلیل برخورد با بازیکن کره ای دچار آسیب دیدگی شد.

* در دقیقه ۳۸ ضربه رضا قوچان نژاد به سمت دروازه کره جنوبی توسط دروازه بان این تیم گرفته شد تا در این صحنه هم توپی از خط دروازه عبور نکند.

* در دقیقه ۴۱ پاسکاری بازیکنا ایران، رضا قوچان نژاد را در موقعیت گلزنی قرار دارد اما به اوت رفتن توپ توسط مدافعان کر جنوبی، فرصت استفاده از این موقعیت را از این بازیکن و تیم ایران گرفت.

* در دقیقه ۴۶ پرتاب بلند کره ای ها از کنار زمین ایران ثمری برای آنها نداشت.

* در دقیقه ۴۴ و برای نیمه اول دیدار تیم های ایران و کره جنوبی دو دقیقه وقت اضافه از سوی داور استرالیایی اعلام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نیمه نخست دیدار تیم های ملی فوتبال کره جنوبی و ایران بعد از دو دقیقه وقت اضافه بدون گل به پایان رسید.

* در دقیقه ۴۶ اولین حمله تیم ایران در نیمه دوم با ضربه بی ثمر رامین رضائیان که به اوت رفت، منجر به گل نشد.

* در دقیقه ۵۲ سروش عزت الهی بادریافت کارت قرمز از داور مسابقه از زین بازی اخراج شد. این کارت بعد از برخورد شدید عزت الهی با بازیکن کره ای به وی داده شد.

* در دقیقه ۵۴ و بعد از ۱۰ نفره شدن تیم ملی فوتبال ایران، کارلوس کی روش اولین تعویض خود را انجام داد و علی کریمی را به جای رضا قوچان نژاد وارد زمین کرد.

* در دقیقه ۶۳ دومین تعویض در ترکیب تیم ملی فوتبال انجام شد. بر این اساس اشکان دژاگه جای خود در زمین را به مهدی طارمی داد و بازوبند کاپیتانی هم را هم در اختیار احسان حاج صفی قرار داد.

* در دقیقه ۶۸ ملی پوشان کره جنوبی موقعیتی را که در محوطه ایران به دست آورده بودند با سماجت رامین رضائیان از دست دادند.

* در دقیقه ۷۰ و بعد از ارسالی که توسط وحید امیری روی دروازه کره جنوبی انجام شد، مهدی طارمی می توانست یک موقعیت گلزنی برای خود و تیم ایران ایجاد کند که البته چنین نشد و این در حالی بود که دروازه بان کره ای عملکرد خوبی در مهار توپ نداشت.

* در دقیقه ۷۲ خطای علی کریمی، یک ضربه ایستگاهی در اختیار بازیکنان کره جنوبی که البته نتوانستند از آن استفاده مثمرثمری داشته باشند. قبل از استفاده از این موقعیت، اولین تعویض در ترکیب تیم ژاپن انجام شد.

* در دقیقه ۷۵ کی روش سومین و آخرین تعویض را در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران انجام داد و طی آن روزبه چشمی را به جای وحید امیری وارد زمین کرد.

* در دقیقه۷۶ داور مسابقه در مورد حرکت روزبه چشمی در پشت محوطه ایران را اعلام خطا کرد و بدین ترتیب موقعیت استفاده از یک ضربه ایستگاهی دیگر برای کره ای ها ایجاد کرد. چونگ در این صحنه شوت خطرناکی به سمت درازه ایران زد که از بالای دروازه عبور کرد و منجر به گل نشد.

* در دقیقه ۸۴ دومین تعویض در ترکیب تیم ملی کره جنوبی انجام شد. در این جابه جایی کیم جائه از زمین خارج شد و جای خود را به کیم ژو داد.

* در دقیقه ۸۶ خروج به موقع بیرانوند قبل از اینکه بازیکن کره ای به نام کیم شین از توپ ارسالی هم تیمی هایش برای ضربه سَر استفاده کند، این موقعیت را از وی گرفت.

* در دقیقه ۸۶ سومین تعویض در ترکیب تیم کره جنوبی انجام شد و لی دونگ  که ظاهرا محبوبیت زیادی بین کره ای ها دارد به جای  هوانگ وارد زمین شد. پیش از این تعویض کره ای ها موقعیتی ها را در محوطه ایران ایجاد کردند اما نتوانستند از آن برای باز کردن دروازه ایران استفاده کنند.

* در درقیقه ۸۹ و پیش از پایان وقت قانونی نیمه دوم، داور اعلام ۴ دقیقه وقت اضافه کرد.

 

 

 در دقیقه ۹۲ آخرین حمله کره ای ها برای گلزنی انجام شد. در این موقعیت تازه واردترین بازیکن کره ای ها یعنی لی دونگ شوتی زد که از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دیدار برگشت تیم های ملی فوتبال کره جنوبی و ایران در مرحله انتخابی جام جهانی در حالی با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسیده بود که کره ای ها در دیدار رفت متحمل شکست یک بر صفرشده بودند. این دیدار ۲۵ مهرماه در ورزشگاه آزادی برگزار شد و تیم ملی فوتبال ایران با تک گل رضا قوچان نژاد صاحب برتری شد.

 

قوچان‌نژاد جانشین آزمون در خط حمله

 

زننده هر دو گل ایران در دو بازی گذشته با کره‌جنوبی به دلیل محرومیت و البته مصدومیت فرصت حضور در جمع ملی‌پوشان را از دست داد تا غیبت سردار آزمون به یکی از سوژه‌های جالب رسانه‌های کره در روزهای منتهی به دیدار مرگ و زندگی دو تیم در روز نهم مقدماتی جام جهانی‌ ۲۰۱۸ روسیه تبدیل شود.

 

تاریخ انتشار: ۲۱:۵۴ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۶

 

پ

زننده هر دو گل ایران در دو بازی گذشته با کره‌جنوبی به دلیل محرومیت و البته مصدومیت فرصت حضور در جمع ملی‌پوشان را از دست داد تا غیبت سردار آزمون به یکی از سوژه‌های جالب رسانه‌های کره در روزهای منتهی به دیدار مرگ و زندگی دو تیم در روز نهم مقدماتی جام جهانی‌ ۲۰۱۸ روسیه تبدیل شود.

 

 

 

به گزارش روزنامه خبرورزشی نوشت، کره‌ای‌ها در عین حال که از غیبت ستاره سرشناس حاضر در لیگ برتر روسیه به عنوان خوش‌شانسی نام می‌برند، به همان اندازه هم از غیبت سردار ابراز نگرانی می‌کنند چون جانشین آزمون را مهاجمی خطرناک‌تر و در عین حال کابوس‌وارتر برای کره معرفی کرده و از بازگشت رضا قوچان‌نژاد به ترکیب اصلی ایران خبر دادند.

 

 

 

سایت Hankok Daily در گزارشی پیرامون تغییرات ایران نسبت به آخرین سفری که به کره‌جنوبی داشت، نوشت: «کارلوس کی‌روش مدعی شده تیم فعلی از تمام تیم‌های قبلی ایران که مقابل کره به میدان رفته، قوی‌تر و تاکتیک‌پذیرتر است. ادعایی که با نگاهی به فهرست نفرات این تیم، کاملاً درست نشان می‌دهد چون ایران با کلکسیونی از بازیکنان جوان و مستعد بی‌جهت به تیم اول قاره آسیا تبدیل نشده است. شاید اگر هر تیم دیگری بود و می‌دید مهاجم و گلزن اول را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار ندارد، با نگرانی به آن نگاه می‌کرد اما حتی غیبت سردار آزمون، بهترین گلزن ایران هم کی‌روش را نگران نکرده چون او برای پرکردن جای خالی این بازیکن گزینه‌ای در اختیار دارد که نام او برای کره‌ای‌ها یادآور خاطرات تلخ و کابوس‌آور اولسان در دور مقدماتی جام جهانی‌ ۲۰۱۴ برزیل است. مهاجمی که با گل خود روی اشتباه مدافع کره باعث شد کی‌روش با مشت‌های گره کرده جنگ‌های روانی را از چوی کانگ هی و شاگردانش ببرد و به عنوان تیم اول به برزیل برسد».

 

 

 

رسانه‌های کره در حالی از بازگشت گوچی به ترکیب اصلی ایران به عنوان تک‌مهاجم در بازی عصر فردا نام می‌برند که این بازیکن در چهار سال بعد از جام جهانی‌ ۲۰۱۴ برزیل به انتخاب دوم کی‌روش پرتغالی در خط حمله ایران تبدیل شد و همواره به عنوان مهاجم جانشین به میدان رفت. ستاره این روزهای هیرنوین هلند که در میان طرفداران کره‌ای چندان محبوبیتی ندارد و هر‌گاه نام او به میان می‌‌آید، خاطرات تلخی برای آن‌ها تداعی می‌شود، دوباره به کابوسی عجیب برای طرفداران کره تبدیل شده است چون با انگیزه‌ای که او برای پرکردن جای خالی سردار و تکرار درخشش چهار سال قبل دارد، هیچ بعید نیست دوباره شاهد گلزنی‌های او در سئول باشیم. نکته‌ای که نویسنده Hankok Daily به آن اشاره و به مدافعان کره برای مهار او هشدار داد. 

 

 

 

«رضا قوچان‌نژاد ملقب به گوچی در لیگ هلند درخشان ظاهر شد و فصل قبل با ۱۹ گل توانست رتبه سوم برترین گلزنان را به خود اختصاص بدهد. او در نهایت آمادگی حالا انتخاب اول کی‌روش برای خط حمله است و غفلت از او می‌تواند تاوان سنگینی برای کره داشته باشد از همین‌رو شین تائه یونگ و مدافعان تیم باید حسابی مراقب او باشند».

 

 

 

در بخش پایانی گزارش سایت Hankok Daily آمده است: سرمربی پرتغالی ایران علاوه بر قوچان‌نژاد بازیکنان دیگری نیز در خط حمله خود دارد که می‌توانند میزبان را سورپرایز کنند از جمله کریم انصاری‌فرد مهاجم المپیاکوس، مهدی طارمی یکی از بهترین گلزنان ایرانی لیگ قهرمانان آسیا از پرسپولیس و حتی سامان قدوس ملی‌پوش جدید فوتبال ایران و بازیکنی دوملیتی از سوئد که برای اولین بار پیراهن تیم ملی را در سئول برتن خواهد کرد.


 

سورپرایزهای فهرست جدید تیم‌ملی

 

تاریخ انتشار: ۰۰:۲۶ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶

 

پ

 

به این اسامی توجه کنید: علیرضا بیرانوند، حامد لک، علیرضا حقیقی، وریا غفوری، روزبه چشمی، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، سعید آقایی، رامین رضاییان، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی،‌ امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، سامان قدوس، علی کریمی، اشکان دژاگه، مهدی ترابی، وحید امیری، مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد، کریم انصاری‌فرد و سردار آزمون.

 

 

 

به گزارش شهروند، این فهرست ٢٤نفره ارایه شده از سوی کی‌روش به فدراسیون فوتبال برای انجام دو بازی رسمی باقیمانده تیم ‌ملی در مقابل کره‌جنوبی و سوریه در مرحله نهایی انتخابی جام‌جهانی است. این فهرست مثل همیشه سروصدای زیادی به پا کرده و نکات بسیاری دارد که در این گزارش به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد.


سامان قدوس، جدید‌ترین دورگه

در بین نفرات دعوت شده به اردوی تیم‌ملی یک نام جدید هم وجود دارد که کی‌روش در جریان سفرهای خود و بررسی عملکرد بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ‌های اروپایی او را دعوت کرده است؛ سامان قدوس ٢٣ساله که پدر و مادرش ایرانی هستند و در سوئد متولد شده است. او دو بازی دوستانه البته برای تیم‌ملی سوئد انجام داده ولی درنهایت با مذاکرات صورت گرفته با کی‌روش برای حضور در تیم‌ملی ایران به توافق نهایی رسید.

 

 

 

این بازیکن ١٧٦سانتی‌متری که در سال‌های اخیر درخشش خیره‌‌کننده‌ای با پیراهن اوسترسند در لیگ برتر سوئد داشته، خودش را در فوتبال اسکاندیناوی به‌عنوان یک پدیده معرفی کرده است. به نظر می‌رسد که سرمربی تیم‌ملی برنامه ویژه‌ای برای استفاده از قدوس در درازمدت دارد. این بازیکن توانایی بازی در پست مهاجم،‌‌ هافبک هجومی و وینگر چپ را دارد و بهترین گزینه برای جانشینی اشکان دژاگه و مسعود شجاعی که به پایان فوتبال خود نزدیک می‌شوند به حساب می‌آید. قدوس البته اخیرا با مراجعه به سفارت ایران در سوئد برای دریافت پاسپورت ایرانی هم اقدامات لازم را انجام داده است. قدوس در مصاحبه با شبکه tv٤ سوئد پیرامون حضورش در ایران گفته است: «من در سوئد آموزش دیدم و بزرگ شدم و این کشور را دوست دارم. اما بستگان و اقوامم در ایران هستند و آنها می‌خواهند برای ایران بازی کنم.»


حاج‌صفی بخشیده شد و شجاعی خط خورد!

چند هفته‌ای می‌شود که همه منتظر روشن شدن تکلیف احسان حاج‌صفی و مسعو شجاعی برای حضور در تیم‌ملی بعد از بازی کردن با پیراهن باشگاهی خود در یونان مقابل نماینده اسراییل بودند. کی‌روش در تمام این مدت سکوت اختیار کرده‌ و درباره این دو بازیکن هیچ صحبتی را مطرح نکرده بود. درنهایت روز گذشته بالاخره تکلیف این دو بازیکن مشخص شد.

 

 

 

احسان حاج‌صفی که دو پست عذرخواهی در اینستاگرام خود منتشر کرده بود به اردوی تیم‌ملی با مساعدت فدراسیون و مراجع ذیربط دعوت شد تا عملا خطر تعلیق هم از سر فوتبال ایران برداشته شود، اما مسعود شجاعی که پیش از این هم به خاطر مصاحبه بسیار جنجالی با خبرنگار ایرانی پناهنده در کشور خارجی‌ که با ‌بی‌بی‌سی هم همکاری دارد، حسابی خبرساز شده بود،‌ در فهرست جدید تیم‌ملی جایی ندارد. عده‌ای از بازیکنان بعد از خط خوردن شجاعی برای او در شبکه‌های اجتماعی پست‌های حمایتی منتشر کردند، اما به‌نظر می‌رسد که شرایط برای بخشیده شدن حاج‌صفی فراهم شده و با این‌که کی‌روش گفته شجاعی هنوز شانس برای بازگشت دارد،‌ این بازیکن هم تقریبا کارش با تیم‌ملی به پایان رسیده و مخالفت زیادی هم با بازگشت کاپیتان وجود دارد.


بازگشت حقیقی،‌ دعوت از نورافکن برای نخستین‌بار
علیرضا حقیقی پس از مدت‌ها دوباره از سوی کی‌روش به اردوی تیم‌ملی دعوت شده است. دروازه‌بان اول ایران در جام‌جهانی و جام ملت‌های آسیا،‌ پس از پشت‌ سر گذاشتن مصدومیت، باز هم این فرصت را دارد که برای قرار گرفتن در دروازه‌ تیم‌ملی رقابت کند و باید دید کی‌روش باز هم به او اعتماد خواهد کرد یا خیر. یکی دیگر از اتفاقات جالب توجه این فهرست این است که امید نورافکن، ستاره جوان استقلال با درخشش خود کی‌روش را مجاب کرد که او را برای نخستین‌بار به تیم‌ملی دعوت کند. شرایط خوب فوتبالی نورافکن جوان عملا این شانس را به او می‌دهد که با تلاش بیشتر با توجه به فلسفه کی‌روش برای جوان‌گرایی،‌ به بازیکن ثابت تیم‌ملی تبدیل شود و باید دید او می‌تواند اعتماد کامل سرمربی را به مرور زمان به دست بیاورد یا خیر. دعوت نشدن کاوه رضایی نیز در نوع خود جالب است. او برای پیشرفت بیشتر و جلب رضایت کی‌روش، به شارلوای بلژیک پیوست که درحال‌ حاضر با ٥ پیروزی متوالی صدرنشین لیگ فوتبال این کشور است. با وجود این، او باز هم به تیم‌ملی دعوت نشد.

ماجرای فهرست ٣٧نفره برای جام‌جهانی از زبان سرمربی تیم‌ملی
کی‌روش: شجاعی از تیم ‌ملی خط نخورده است

کی‌روش درباره فهرست جدید تیم‌ملی این توضیحات را ارایه داده و گفته است: «درست است که به جام‌جهانی صعود کرده‌‌ایم، اما تمرکز خود را روی هدف حفظ رکورد گل نخوردن و نباختن گذاشته‌ایم و مهم است که دوباره مقابل کره برنده شویم. در چنین شرایطی به فکر آینده تیم‌ملی هم هستیم و برنامه‌ریزی برای شرکت در جام‌جهانی را آغاز کرده‌ایم و این بازی‌ها به اضافه بازی‌های دوستانه و کمپ‌های تمرینی، به ما در مسیر پیشرفت کمک می‌‌کند. پس، بازی با کره و سوریه را با همان انگیزه‌ای دنبال می‌کنیم که وارد مسابقات شدیم.»

 

 

 

کی‌روش در پایان درباره فهرست اسامی بازیکنان دعوت شده گفت: «برای آوردن بازیکنان جوان‌تر به تیم و آماده‌سازی جام‌جهانی روسیه از بازیکنانی چون روزبه چشمی (دفاع) امید نورافکن (هافبک) و سامان قدوس (مهاجم) استفاده کرده‌ایم. فهرست دعوت شده، استراتژی ما را برای کار با گروهی از ٣٧بازیکن نخبه منعکس می‌کند. ضمن این‌که این فهرست و تفکرات بدان معنی نیست که بازیکنان باتجربه‌ای را که برای همیشه با خود داشتیم، کنار بگذاریم. بازیکنانی مانند پژمان منتظری، مسعود شجاعی، آندرانیک تیموریان و خسرو حیدری به کار خود در فهرست ٣٧نفره بازیکنان نخبه به‌عنوان گزینه‌های مهم برای تیم‌ملی ادامه می‌دهند.»

 

 

فهرست تیم‌ملی برای جام‌جهانی بسته شده است؟
صحبت‌های کی‌روش درباره فهرست ٣٧نفره بازیکنان نخبه به خوبی نشان می‌دهد که فهرست تیم‌ملی برای حضور در جام‌جهانی از حالا مشخص است و بازیکنان دیگر که در لیگ برتر بازی می‌کنند در‌ سال منتهی به جام‌جهانی کار بسیار سختی دارند تا وارد فهرست کی‌روش شوند. به‌ویژه حالا که تنها پنج تیم پرسپولیس، ‌استقلال، سایپا،‌ سپاهان و فولاد خوزستان در تیم‌ملی بازیکن دارند و سایر باشگاه‌ها حتی یک نماینده‌ هم در فهرست کی‌روش ندارند و کی‌‌روش عملا همان‌طور که منتقدان او اعلام می‌کنند، اعتماد کامل به لیگ ایران ندارد و بیشتر تمرکز خود را روی آموزش و پیشرفت کردن نفراتی گذاشته که در فهرست ٣٧نفره با عنوان«نخبه» قرار دارند.

 

حراست پرسپولیس پیگیر "توهین به طارمی"

 

یک عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: حراست این باشگاه پیگیر موضوع توهین به مهدی طارمی است.

 

تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

 

پ

 

یک عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: حراست این باشگاه پیگیر موضوع توهین به مهدی طارمی است.
 
حمیدرضا گرشاسبی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس پیش از سفر به عمان، اظهار کرد: تیم طی روزهای گذشته تمرینات خوبی را انجام داده است و کادرفنی در تلاش بود آمادگی بازیکنان را در بهترین حالت نگه دارد. الان هم بازیکنان بسیار سر حال هستند و فکر می‌کنم تیم با این شرایط بازی خوبی برابر الاهلی انجام خواهد داد. امیدوارم همه از پرسپولیس که به نوعی نماینده فوتبال ایران است، حمایت کنند تا بتوانیم از حیثیت فوتبال ایران دفاع کنیم. طی روزهای گذشته هم کمیته‌ هواداران باشگاه تلاش‌هایی را انجام داده تا با اعلام فراخوان در عمان ایرانیان مقیم این کشور را برای حضور در ورزشگاه تشویق کند. امیدوارم هواداران به ورزشگاه بیایند و از پرسپولیس در مقابل حریف حمایت کنند.
 
او در ادامه‌ درباره حواشی اخیر پرسپولیس هم، گفت‌: آقای طاهری به عنوان مدیرعامل باشگاه  تلاش زیادی را انجام دادند تا حواشی را جمع کنند. به‌ هر حال ایشان پیگیر موضوع فحاشی به مهدی طارمی هستند. حتی حراست باشگاه هم این قضیه را پیگیری می‌کند تا مشخص شود قضیه از چه قرار است. طارمی بازیکن خوب ما است که دو سال آقای گل شده  و نیاز به حمایت دارد. هواداران نباید به سرمایه‌های باشگاه اهانت کنند.
 
این عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره این  که آیا قرار است داربی دوستانه در آلمان برگزار شود یا خیر؟ گفت‌: هنوز نامه و یا درخواستی به باشگاه پرسپولیس نرسیده است. هر زمانی که درخواست دادند این موضوع را بررسی می‌کنیم و اگر شرایط مالی مناسب بود و باشگاه پول خوبی به دست می آورد مطمئنا به آنها جواب مثبت می‌دهیم.
 
او درباره وضعیت پرونده ژوزه هم، گفت‌: هنوز رای مانوئل ژوزه صادر نشده است اما رای دستیارانش آمده و باشگاه در تلاش است تا بتواند این مطالبات را پرداخت کند. تا به حال هم هواداران کمک خوبی در این زمینه  انجام داده‌اند. ما هم نگرانی‌هایی در این زمینه داریم اما همه اعضای هیات مدیره و آقای طاهری در تلاش هستند تا موضوع را حل کنند.
 
گرشاسبی درباره پیشنهاد اسپانسر جدید به پرسپولیس اظهار بی‌اطلاعی کرد.


 

طارمی و منشا با هم از تمرین خارج شدند

 

تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

 

پ

 

دو مهاجم تیم پرسپولیس پس از پایان تمرین امروز با یکدیگر عکس یادگاری گرفتند.

 

 

 

 به گزارش ایسنا، پس از پایان تمرین امروز پرسپولیس و در حالی که بازیکنان قصد خروج از ورزشگاه شهید کاظمی را داشتند، مهدی طارمی به همراه گادوین منشا از ورزشگاه خارج شد که همین موضوع توجه عکاسان و خبرنگاران را جلب کرد.

 

 

 

طارمی و منشا با هم از تمرین خارج شدند

 

 

 

در ادامه این دو کنار یکدیگر ایستادند و عکس یادگاری گرفتند تا نشان بدهند با یکدیگر هیچ اختلافی ندارند.

 

 

 

مهدی طارمی هم با شوخی به منشا می‌گفت: همه این حاشیه‌ها را خبرنگاران می‌سازند.


 

واکنش برانکو به شایعات درباره پرسپولیس

 

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۶

 

پ

 

سرمربی پرسپولیس گفت: الاهلی در کنار الهلال جزو بهترین تیم‌های عربستان و آسیا است و بازی سختی مقابل این تیم خواهیم داشت.

 

 

 

به گزارش ایسنا، برانکو ایوانکوویچ بعد از تمرین امروز پرسپولیس در جمع خبرنگاران درباره بازی با الاهلی گفت: دیروز بازی الاهلی را نگاه کردم و آنها ثابت کردند تیم خوبی هستند. تفکرات ما و اطلاعاتی که از آن ها داریم نشان می‌دهد الاهلی در کنار الهلال جزو بهترین تیم‌های عربستان و آسیاست. آنها پارسال از الهلال هم بهتر ظاهر شده و بازیکنان جدیدی گرفته‌اند. همچنان بازیکنان خطرناکی در الاهلی بازی می‌کنند که نشان می‌دهد بازی سختی در پیش داریم. با این حال افتخار داریم در لیگ قهرمانان بازی می‌کنیم و تمام تلاشمان این است تا افتخار تیم‌های ایرانی باشیم.

 

 

 

او در مورد روحیه بازیکنانش اظهار کرد: این‌که در لیگ قهرمانان و مقابل الاهلی بازی خواهیم کرد، بالاترین انگیزه است. تمام ایرانی‌ها مقابل تلویزیون قرار می‌گیرند و از این سمت فکر نمی‌کنم مشکلی باشد. متاسفانه سیدجلال مصدومیت کوچکی دارد.

 

 

 

سرمربی پرسپولیس همچنین در مورد نتایج ضعیف سایر تیم‌های ایرانی مقابل عربستانی‌ها تصریح کرد: به این موضوع فکر نمی‌کنم چون ما کیفیت خودمان را نشان داده‌ایم. به نتیجه استقلال و العین کاری ندارم و با روحیه زیادی به استقبال این بازی می رویم.

 

 

 

برانکو در پاسخ به این پرسش که آیا به فینال مسابقات فکر می‌کند، گفت: فعلا به این موضوع فکر نمی‌کنیم چون در مرحله یک چهارم نهایی هستیم. تیم‌های خوبی به این مرحله صعود کرده‌اند.

 

 

 

او در مورد بازگشت احمد نوراللهی هم توضیح داد: او با تیم تمرین می کند و آمادگی این را خواهد داشت تا در لیست اصلی ما قرار داشته باشد چون ظرفیت این را دارد. اما یک مقدار زمان می برد تا به فرم کامل برسد چون یک سال نبوده است اما انگیزه لازم را دارد.

 

 

 

برانکو درباره وضعیت بشار رسن نیز گفت: او بازیکن جوانی است و تنها بیست سال سن دارد اما آینده خوبی در انتظارش است. در حال حاضر آماده است اما دوباره باید به تیم ملی‌اش ملحق شود. امیدوارم رسن بتواند خودش را با معیارهای ما تطبیق دهد.

 

 

 

سرمربی پرسپولیس درباره کمال کامیابی‌نیا خاطرنشان کرد: او را همچنان در تیم خواهیم داشت. یک سری مشکلات داخلی و شخصی داشت. من در کنفرانس خبری هم گفتم کمال بازیکنی حرفه‌ای است. او حتی یک ماه قبل از پیش بینی پزشکان، آماده تمرین شده بود.

 

 

 

او در واکنش به حاشیه‌هایی که در بازی با سیاه جامگان ایجاد شد، عنوان کرد: کدام حاشیه‌ها را می‌گویید؟ اینجا اصلا وجودمان به خاطر هواداران است. همیشه یک سری اتفاقات این چنینی افتاده و می‌دانیم هواداران بهترین شخصیت را دارند و ما هم بهترین تیم هستیم. ما مقابل سیاه‌جامگان فرصت برد داشتیم و داور هم تاثیر خودش را گذاشت. معتقدم گلشان مردود بود اما این هم جزئی از فوتبال است. داور چه فایده دارد عذرخواهی کند؟

 

 

 

برانکو در پایان درباره سیستم چرخشی و جابجایی بازیکن در تیمش به خبرنگاران گفت: به شخصه به استاندارد شدن تیم اعتقاد دارم. بعضی بازیکنان نمی‌توانند بازی کنند اما هر چه سریع تر باید تیم را استاندارد کرد.


 

فعالیت خانه فساد به اسم یک پرسپولیسی!

 

فردی که خود را به عنوان وکیل مهدی طارمی معرفی کرده بود با اجاره یک واحد آپارتمان لوکس در شمال تهران اقدام به راه اندازی خانه فساد کرده بود که با اعتراض همسایه ها و دخالت پلیس ماجرا برملا شد.

 

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۶

 

پ

فردی که خود را به عنوان وکیل مهدی طارمی معرفی کرده بود با اجاره یک واحد آپارتمان لوکس در شمال تهران اقدام به راه اندازی خانه فساد کرده بود که با اعتراض همسایه ها و دخالت پلیس ماجرا برملا شد.
 
به گزارش مهر، این فرد سودجو که ادعا کرده بود وکیل مهاجم پرسپولیس است و عکس هایی با وی نیز به مالک آپارتمان نشان داده بود، این واحد را به اسم طارمی اجاره می کند اما با وجود اصرارهای مالک برای دیدن طارمی، هیچ خبری از این بازیکن نمی شود!
 
پس از مدت کوتاهی که این واحد به فرد سودجو اجاره داده می شود همسایه ها به خاطر سروصدای غیرمتعارف زنان و دختران موضوع را به پلیس گزارش می دهند که این امر باعث عصبانیت و خط و نشان کشیدن وکیل قلابی می شود.
 
فرد سودجو این اپارتمان را به محل رفت و آمد دختران و زنان جوان و انجام امور غیراخلاقی و قمار تبدیل کرده بود که با وساطت پلیس و اعتراض همسایه ها ماجرا به پایان رسید.

 

طارمی همراه بازیگر زن سینما در راه مشهد

 

مهدی طارمی که اعلام کرده بود جایزه بهترین بازیکن لیگ شانزدهم را به موزه حرم امام رضا(ع) اهدا می کند راهی این شهر شد. طارمی در اینستاگرام عکسی را کنار فرهاد ظریف و لیلا بلوکات بازیگر سینما منتشر کرده و به نظر می‌رسد وی به همراه این دو نفر راهی مشهد شده است.

 

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۶ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۶

 

پ

 

مهدی طارمی که اعلام کرده بود جایزه بهترین بازیکن لیگ شانزدهم را به موزه حرم امام رضا(ع) اهدا می کند راهی این شهر شد. طارمی در اینستاگرام عکسی را کنار فرهاد ظریف و لیلا بلوکات بازیگر سینما منتشر کرده و به نظر می‌رسد وی به همراه این دو نفر راهی مشهد شده است.

 

 

طارمی همراه بازیگر زن سینما در راه مشهد

 

تلاش برای پایان‌دادن به ماجرای حاج‌صفی و شجاعی

 

واکنش‌ها به بازی‌کردن دو لژیونر ایرانی مقابل یک تیم اسرائیلی ادامه دارد.

 

تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶

 

پ

 

فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هم ضمن محکوم‌کردن این موضوع عنوان کردند این مورد بررسی خواهد شد.
 
به گزارش شرق، واکنش‌ها به بازی‌کردن دو لژیونر ایرانی مقابل یک تیم اسرائیلی ادامه دارد.

 

 

 

احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی دو ملی‌پوش ایرانی تیم پانیونیوس یونان، پنجشنبه‌شب در یک اقدام کم‌سابقه در دیدار تیمشان مقابل مکابی تل‌آویو به میدان رفتند.

 

 

 

این دو در بازی رفت شرکت نکردند، اما در بازی برگشت با تأکید باشگاه مجبور به بازی شدند. حضورنیافتن ورزشکاران ایرانی مقابل ورزشکاران اسرائیلی، یکی از اصول ورزش ایران است، به‌همین‌ دلیل بازی‌کردن شجاعی و حاج‌صفی در این مسابقه مسئله‌ساز شد و گروهی از رسانه ها و شخصیت‌ها خواستار برخورد با این دو بازیکن شدند.

 

 

 

فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش هم ضمن محکوم‌کردن این موضوع عنوان کردند این مورد بررسی خواهد شد. در آن‌سو چندین فوتبالیست معروف ایران از جمله علی کریمی، فرهاد مجیدی، مهدی طارمی و... با انتشار پیام‌هایی در صفحات اینستاگرامشان به دفاع از حاج‌صفی و شجاعی پرداختند و تأکید کردند این دو بازیکن مجبور بودند در این مسابقه شرکت کنند.

 


این ماجرا آن‌قدر فراگیر شد که خیلی از چهره‌های سیاسی هم درباره آن اظهارنظر کردند. برخی خواهان تنبیه این دو بازیکن شدند و شدیدا به این ملی‌پوشان تاختند.

 

 

 

سیدکاظم دلخوش، عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: بازی‌کردن مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی مقابل تیم اسرائیلی در مجلس بررسی خواهد شد، علی مطهری، نایب‌رئیس مجلس و مصطفی هاشمی‌طبا نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اما ضمن محکوم‌کردن اتفاق رخ‌داده، تأکید کردند بهتر است دیگر به این ماجرا پرداخته نشود.

 

 

 

علی مطهری که همواره علاقه خاصی به فوتبال داشته در کانال تلگرام خود دراین‌باره نوشت: «بازی آقایان مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی، دو بازیکن ایرانی تیم باشگاهی یونانی در مقابل تیم باشگاهی اشغالگران فلسطین، قابل‌توجیه نیست؛ باید مانند آقای علیرضا جهانبخش در سال گذشته که در بازی رفت و برگشت حاضر نشد، عمل می‌کردند. هر دو، ملی‌پوش خوب ما هستند. خوب است قول بدهند که تکرار نمی‌کنند تا غائله ختم شود».

 

 

 

مصطفی هاشمی‌طبا، رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی هم تأکید کرد بهتر است فدراسیون فوتبال نسبت به این موضوع واکنشی نشان ندهد. «این دو ورزشکار نباید بازی می‌کردند، آنها می‌توانستند در قراردادشان بدون آنکه اسم خاصی بیاورند، این بند را اضافه کنند که اختیار دارند در دو، سه بازی به میدان نروند. آنها باید در زمان نوشتن قرارداد راهنمایی می‌شدند. ما نباید موضوع را دولتی کنیم، چراکه ورزشکاران ما به‌خاطر شرافتشان با رژیم غاصب صهیونیست بازی نمی‌کنند. از طرفی قانونی هم نداریم که به ورزشکار ایران بگوید نباید مقابل نماینده رژیم صهیونیستی به میدان برود؛ بنابراین فکر می‌کنم فدراسیون فوتبال نباید در این خصوص عکس‌العمل خاصی داشته باشد، چرا که ممکن است دخالت دولت مطرح شده و فدراسیون فوتبال محروم شود. همین که مردم این موضوع را تقبیح کردند کافی است و فدراسیون بهتر است عکس‌العملی نشان ندهد».

 


هاشمی‌طبا به نکته بسیار مهمی اشاره کرده است. به اعتقاد او اگر فدراسیون فوتبال یا وزارت ورزش، شجاعی و حاج‌صفی را محروم کنند، مراجع بین‌المللی آن‌ را دخالت دولت و سیاست در امور فوتبال می‌دانند و برخورد شدیدی با فوتبال ملی ایران خواهند داشت.

 

 

 

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی تأکید دارد باید در قراردادهای بازیکنان ایرانی با باشگاه‌ها با درایت خاصی این اتفاق پیش‌بینی می‌شد. او درباره رویه‌ای که سازمان تربیت بدنی در دوره ریاست او در بازی‌های مقابل ورزشکاران اسرائیلی پیش می‌گرفت توضیح داد: «ما با روش‌ها و دستورالعمل‌هایی که داشتیم این موضوع را خنثی می‌کردیم؛ البته آنها بهانه داشتند و می‌گفتند ما تبعیض نژادی داریم؛ درحالی‌که دو انسان در حال ورزش هستند اما فکر می‌کنم این دو فوتبالیست می‌توانستند بدون اینکه اسم خاصی از تیمی بیاورند در قراردادشان این اختیار را پیش‌بینی کنند که در چند مسابقه شرکت نکنند».

 

 

 

پس از پیروزی انقلاب اسلامی ورزشکاران ایرانی در دفاع از مردم فلسطین، رژیم اسرائیل را به رسمیت نشناختند و در میادین بین‌المللی با ورزشکاران این رژیم رودرو نشده‌اند. اتفاق اخیر در دیدارهای مقدماتی لیگ اروپا رخ داد و احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی در قالب یک تیم یونانی به مصاف یک تیم اسرائیلی رفتند. این موضوع البته بی‌سابقه هم نبوده است.

 

 

پیش از این مهرداد میناوند مجبور شده بود به همراه تیم اشتروم‌گراتس اتریش مقابل یک تیم اسرائیلی بازی کند، این درحالی است که بازیکنانی مثل وحید هاشمیان و علیرضا جهانبخش، باشگاه‌های خود را متقاعد کردند که در مسابقات تیم‌هایشان با حریفان اسرائیلی حضور نداشته باشند.

 

واکنش طارمی به خبر جر و بخثش با خوردبین

 

تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۶
پ
 مهاجم قرمزها می‌گوید جر و بحثی با سرپرست تیمش نداشته است. 
 
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ خبر تمرین روز شنبه پرسپولیس این بود که مهدی طارمی با محمود خوردبین به خاطر ممانعت از حضور دو هوادار خردسال به تمرین، درگیری لفظی پیدا کرده است. تصاویری هم در این زمینه منتشر شده بود. طارمی اما در واکنش به این درگیری به روزنامه پیروزی می گوید: «کدام جر و بحث؟! محمودخان تاج سر من است.»


 

ناراحتی طارمی به خاطر ممنوعیت ورود سه دختر خردسال

 

تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

 

پ

حضور سه کودک خردسال در محل تمرین امروز پرسپولیس حاشیه‌ساز شد.

به گزارش ایسنا، تمرین تیم پرسپولیس پس از پیروزی مقابل تراکتورسازی از ساعت ۱۷:۳۰ امروز در ورزشگاه شهید کاظمی پیگیری شد.

فرشاد احمدزاده به دلیل مصدومیت امروز همراه سایرین تمرین نکرد. هم‌چنین کریم باقری به‌دلیل حضور در مراسم تحلیف رییس‌جمهور در تمرین امروز غایب بود.

حسین ماهینی هم در گرم کردن همراه سایرین بود اما پس از لحظاتی به سالن وزنه رفت. او هم مصدومیت جزئی دارد.

تمرین پرسپولیس امروز با صحبت‌های برانکو برای بازیکنان آغاز شد. سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس حدود ۱۰ دقیقه پیش از آغاز تمرین برای بازیکنانش به صحبت پرداخت.

در ادامه بازیکنان زیر نظر مارکو به گرم کردن پرداختن سپس در سه گروه تقسیم شده و تمرینات کششی و تعادلی را در دستور کار خود قرار دادند.

بخش بعدی تمرین امروز دویدن و پرش از روی موانع بود. شاگردان برانکو بیش‌تر وقت خود را به انجام تمرینات بدنسازی اختصاص دادند.

دروازه‌بان‌ها از همان ابتدا و پس از گرم کردن از سایرین جدا شده و زیر نظر ایگور پانادیچ تمرین کردند.

سه دختر بچه خردسال امروز همراه مهدی طارمی به تمرین پرسپولیس آمده بودند تا این تمرین را از نزدیک تماشا کنند. آنان پس از این که به کنار زمین آمدند با دخالت مامور حراست از کنار زمین به پشت دروازه برده شدند که همین موضوع باعث ناراحتی مهدی طارمی شد که مهاجم پرسپولیس به خاطر این موضوع به محمود خردبین اعتراض کرد و گفت مگر این‌جا گارد امنیتی دارد؟ همه چیز روی نظم است و فقط این یک مساله باقی مانده است؟

در ادامه با دخالت محمود خردبین این سه کودک خردسال به روی نیمکت ورزشگاه آمدند تا بتوانند تمرین را تماشا کنند.

حدود ۵۰ هوادار تمرین امروز پرسپولیس را از نزدیک تماشا کردند.

به گزارش ایسنا، برانکو ایوانکوویچ صبح امروز به همراه مترجمش به یک یتیم‌خانه در کرج رفت و از آن‌جا بازدید کرد. مترجم سرمربی پرسپولیس هم در اقدامی جالب ۲۰۰ متر زمین را به این موسسه خیریه بخشید.


 

برق و صدای کنسرت «لیان» قطع شد

 

سرپرست گروه موسیقی «لیان» درباره قطع نور و صدای سالن برگزاری تازه ترین کنسرتش، توضیحاتی را ارائه داد.

 

تاریخ انتشار: ۱۷:۲۹ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

 

 

سرپرست گروه موسیقی «لیان» درباره قطع نور و صدای سالن برگزاری تازه ترین کنسرتش، توضیحاتی را ارائه داد.
 
به گزارش مهر، محسن شریفیان سرپرست گروه موسیقی «لیان» که شب گذشته تازه‌ترین کنسرت این گروه را در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار کرد توضیح داد: متاسفانه در کنسرت شب گذشته ۱۳ مرداد و اواخر اجرای برنامه که با استقبال بسیار گرم مخاطبان مواجه بودیم مدیران سالن ناگهان صدای سالن را قطع کردند تا آخرین قطعه ما در کمال تعجب بدون سیستم صوتی اجرا شود. اصلا چرا بایستی صدای سالن قطع شود در حالیکه مخاطب همچنان در تالار اجرای برنامه حضور دارد؟ من سوالم از مدیران محترم سالن میلاد نمایشگاه این است که وقتی گروهی هزینه بسیار گران ۷۵ میلیون تومان را برای کرایه سالن می دهد آیا باید چنین رفتاری صورت گیرد؟
 
وی ادامه داد: با توجه به محدودیت هایی که در جنوب کشور برای برگزاری برخی از کنسرت ها وجود دارد بسیاری از مخاطبان جنوبی هستند که با صرف هزینه های زیاد به تهران می آیند تا تماشاگر کنسرت ما باشند. ما باید باور کنیم که تماشاگر ایرانی تماشاگر متینی است و نباید چنین رفتاری با مخاطبان و گروه اجرایی شود. متاسفانه این برای دومین باراست که در سالن میلاد نمایشگاه چنین برخوردی با گروه «لیان» می‌شود.
 
سرپرست گروه «لیان» تصریح کرد: اگر دوستان مشکلی هم در برنامه ما دیده بودند حداقل به احترام تماشاگر نباید این کار را می کردند و می توانستند بعد از برنامه از ما توضیح بخواهند نه اینکه بروند و به یکباره برق و صدای سالن را قطع کنند. باور کنید کاری که ما روی استیج انجام می دهم گوشه ای از موسیقی نواحی مردمان جنوب ایران است و با تمام هزینه های سنگینی که برای ما، تهیه کننده و حتی مخاطب دارد فضای پرانرژی را با در نظر گرفتن تمامی قوانین و مقررات فراهم می کنیم.
 
گروه موسیقی «لیان» در تازه ترین کنسرت خود که شب گذشته به همت موسسه «کامیاب بهاران» به تهیه کنندگی علی حق شناس در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد گوشه هایی از موسیقی منطقه بوشهر را برای طرفداران خود اجرا کرد.
 
برق و صدای کنسرت «لیان» قطع شد
 
محسن شریفیان در ابتدای این کنسرت با تسلیت درگذشت محمود جهان ناخدای موسیقی جنوب با پخش تصاویری از نماز خواندن محمود جهان در استودیو، رو به حاضران گفت: این تصاویر را خودم در سال های گذشته از محمود جهان ثبت کرده بودم و فقط و فقط به خاطر برخی افراد که نقل قول هایی عجیب درباره محمود جهان داشتند، این تصاویر را امشب پخش کردم. محمود جهان خواننده بی نظیری بود که سهم زیادی از معرفی موسیقی جنوب به همه کشور داشت. یادش گرامی.
 
این کنسرت که در ابتدا با آیین نواخته شدن بوق های شاخی شروع شد، در تلاش بود از همان ابتدا به معرفی آیین های مذهبی و بومی بوشهر و جنوب بپردازد. شریفیان پیش از این گفته بود: «بوق ها در موسیقی ایران کاربرد زیادی داشته و دارند ولی در مقاطعی از تاریخ معاصر به انحصار مذهب و آیین های مذهبی درآمده اند و آن نقش مهم در موسیقی بومی و نواحی ایران را از دست داده اند. سه نمونه بوق در بوشهر از قدیم تاکنون بوده که استفاده های مختلفی در موسیقی بوشهر از آنها می شود. بوق هلال شکل، بوق مارپیچی شکل و بوق حلزونی. سازهایی که از پیشینه ای قدیمی در موسیقی بوشهر برخوردارند و بوق مارپیچی یادگار مهاجرت آفریقایی ها به بوشهر است.»
 
اجرای قطعات پرطرفدار لیان که با همراهی و استقبال دوستداران موسیقی همراه بود با درخواست هایی مبنی بر اجرای قطعاتی چون «توبه» و دیگر آثار همراه بود و شریفیان در این بخش گفت: قبل از اینکه به سالن بیایم با محمد بحرانی حرف زدم و گفت مدیون منی که در این سالن یاد من نکنی. ما هم همه با هم به یادش هستیم و نمی دانیم چه کسانی باعث شدند جناب خان ترور شود ولی مطمئنم محمد بحرانی خیلی زود با اتفاقی جدیدتر به صحنه باز خواهد گشت.
 
حضور مهدی طارمی، محسن مسلمان و حسین ماهینی سه ستاره پرسپولیس روی صحنه اجرای زنده لیان دیگر بخش این کنسرت بود. شریفیان گفت: ما امروز می خواهیم با حضور ستاره های پرسپولیس به شما تشویق ایسلندی را یاد بدهیم.
 
شریفیان پس از گفتن این جملات در حالی که سه ستاره پرسپولیس روی صحنه حاضر بودند با همراهی طبل بزرگی که روی صحنه بود، کل سالن را به تشویق ایسلندی واداشت.



 

چرخش روی کاکُل طارمی

 

مراسم بهترین‌های فوتبال ایران در شرایطی برگزار شد که مثل همیشه کم‌وکاستی‌های زیادی داشت. این مراسم می‌توانست با برنامه‌ریزی بهتر، طوری برگزار شود که درشأن فوتبال ایران باشد اما از همان ابتدا، بی‌نظمی و بی‌برنامگی نشان داد که نمی‌توان به برگزاری یک مراسم برنامه‌ریزی‌شده امید داشت.

 

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۰ مرداد ۱۳۹۶

 


 

مراسم بهترین‌های فوتبال ایران در شرایطی برگزار شد که مثل همیشه کم‌وکاستی‌های زیادی داشت. این مراسم می‌توانست با برنامه‌ریزی بهتر، طوری برگزار شود که درشأن فوتبال ایران باشد اما از همان ابتدا، بی‌نظمی و بی‌برنامگی نشان داد که نمی‌توان به برگزاری یک مراسم برنامه‌ریزی‌شده امید داشت.

 

 

 

به گزارش شهروند، با این حال، دکور و صحنه‌آرایی مراسم انتخاب برترین‌های لیگ نسبت به سال‌های گذشته شرایط بهتری داشت و پیشرفت کرده بود.

 

 

 

 چرخش روی کاکُل طارمی

 


کت‌وشلوارهای براق
یکی از عجیب‌ترین نکته‌های این مراسم، لباس‌های بازیکنان حاضر در سالن بود. فدراسیون فوتبال درنهایت بی‌سلیقگی کت‌وشلوارهای اداری براق و متحدالشکل در اختیار بازیکنان قرار داده بود تا همه آنها ظاهری یک شکل داشته باشند. این ایده عجیب نه‌تنها باعث تحسین اهالی فوتبال نشد بله انتقاداتی را هم به دنبال داشت. تنها بازیکنی که زیر بار پوشیدن این لباس‌های عجیب نرفت، مهدی طارمی بود که مثل همیشه با تیپ عجیب و غریبش از همه متمایز بود.

 


دروی جوایز توسط پرسپولیسی‌ها
در سالیان گذشته همواره حرف و حدیث‌های زیادی درباره انتخاب برترین‌های فوتبال وجود داشته اما امسال که اکثر عناوین به پرسپولیس اختصاص یافت، جایی برای اعتراض نبود. مهدی طارمی با عملکرد خوبی که در پرسپولیس داشت، هم به‌عنوان مرد ‌سال انتخاب شد و هم جایزه آقای گلی را به خود اختصاص داد. پرسپولیس با قهرمانی زودهنگامش بهترین تیم شد و برانکو ایوانکوویچ هم عنوان مربی برتر را به خود اختصاص داد. جایزه دستکش طلایی به علیرضا بیرانوند و عنوان بهترین مدافع هم به سیدجلال حسینی اهدا شد.

 


برانکو چُرت همه را پاره کرد
برانکو ایوانکوویچ، علیرضا منصوریان و علی دایی کاندیدای دریافت جایزه بهترین مربی فصل بودند و درنهایت این جایزه به برانکو ایوانکوویچ رسید که فصلی رویایی را برای پرسپولیس و هوادارانش رقم زد. برانکو وقتی روی سن حاضر شد، بسیار سرزنده و پرانرژی بود و با شوخی‌های بانمکی که کرد، توانست فضای سالن را از کسلی حاصل از اجرا و برنامه‌ریزی ضعیف مسئولان خارج کند.

 

 

 

البته بقیه پرسپولیسی‌ها که برای دریافت جوایز روی سن آمدند، حتی حاضر به صحبت‌کردن پشت میکروفن نشدند. نفراتی مثل سیدجلال حسینی و بیرانوند که این روزها درگیر گرفتن مطالبات خود از باشگاه نفت هستند، با سکوت جوایزشان را دریافت کردند و حتی از تشکر و حرف‌های کلیشه‌ای معمول چنین مراسمی هم خبری نبود.

 


کفش به جای دستکش
بی‌برنامگی فدراسیون فوتبال برای اجرای این مراسم تا جایی پیش رفت که به بهترین گلر به جای دستکش طلایی کفش طلایی دادند! ظاهرا مسئولان اعتقاد داشتند؛ بیرانوند موقعیت‌های حریف را با استوک‌هایش دفع کرده و به همین دلیل به جای دستکش طلا به او کفش طلا دادند.

 


استقلال و فقط دو نماینده
نایب قهرمان‌شدن تیم علیرضا منصوریان می‌توانست جوایز بیشتری را نصیب استقلال کند اما همان‌طور که گفتیم، پرسپولیسی‌ها آن‌قدر در لیگ شانزدهم خوب بودند که تردیدی برای انتخاب پرسپولیسی‌ها برای اکثر عناوین وجود نداشت. استقلال در مراسم برترین‌های لیگ امید ابراهیمی و امید نورافکن را به‌عنوان نماینده داشت.

 

 

 

ابراهیمی جایزه بهترین‌ هافبک لیگ را به خود اختصاص داد و امید نورافکن هم با درخشش در‌سال گذشته پدیده لیگ برتر شناخته شد. البته مهدی قائدی هم که الان بازیکن استقلال است، توانست عنوان پدیده ‌سال گذشته لیگ دسته اول را به دست بیاورد. او ‌سال گذشته در تیم شاهین بوشهر به میدان رفت.

 


اهمیت ویژه به فوتبال بانوان
همین که لیگ فوتبال بانوان که با مشقت و مشکلات مالی زیاد برگزار می‌شود، اتفاق خوبی برای ورزش کشورمان است. انتخاب بهترین‌های این لیگ هم اگرچه به مفصلی لیگ برتر آقایان نیست، اما می‌تواند دلگرمی و انگیزه زیادی را بین بازیکنان این تیم ایجاد کند. در مراسم انتخاب برترین‌های لیگ فروغ موری به‌عنوان بهترین بازیکن و زهرا حاتمی‌نژاد به‌عنوان خانم گل این لیگ انتخاب شدند.

 


داوران و مشکل همیشگی حق‌الزحمه
وقتی هدایت‌الله ممبینی که برای معرفی بهترین‌های داوری فصل گذشته روی صحنه آمد، بعد از تشکر از داوران، می‌خواست درباره حق‌الزحمه داوران و بدعهدی فدراسیون در پرداخت حق و حقوق آنها و همچنین حق پخش تلویزیونی صحبت کند که مجری مراسم صحبت‌های او را قطع کرد و از فغانی خواست روی سن بیاید که چون علیرضا فغانی در سالن نبود، پدرش جایزه او را گرفت.

 


حاشیه معرفی با اخلاق‌ها
یکی از مهمترین بخش‌های این مراسم، معرفی بهترین‌های لیگ برتر فوتبال ایران بود. در این بخش ابتدا محمدرضا پورمحمد بازیکن فصل گذشته صنعت نفت آبادان به‌عنوان بهترین بازیکن اخلاق فصل ٩ گذشته انتخاب شد. تیم فوتبال ذوب‌آهن هم عنوان بهترین تیم اخلاق را به دست آورد و علی شجاعی سرپرست این تیم جایزه گرفت.

 

 

 

نکته جالب این بود که مجری برنامه سرپرست ذوب‌آهن را به اسم کوچک روی صحنه و در پخش زنده مراسم بهترین‌ها خطاب قرار می‌داد. محمدحسین میثاقی که از مجریان و گزارشگر سرشناس صداوسیماست، در این مراسم اجرای خوبی نداشت. ظاهرا برگزارکنندگان برنامه عامل اصلی سردرگمی این مجری جوان بودند، چون اطلاعات درستی درباره نفراتی که قرار است روی سن بیایند، به او نداده بودند.

 


بی‌اهمیتی وزیر به درخواست طارمی
سیدجلال حسینی، امید ابراهیمی و مهدی طارمی سه کاندیدای دریافت توپ طلای بهترین بازیکن ایران بودند. رقابتی که به ‌نظر می‌رسید بیشتر بین سیدجلال حسینی و مهدی طارمی باشد. درحالی‌ که طارمی جایزه‌های بهترین مهاجم و بهترین گلزن را گرفته بود، به نظر می‌رسید حسینی بهترین بازیکن فصل شود اما درنهایت این عنوان هم به طارمی رسید.

 

 

 

طارمی هنگامی که می‌خواست برای دریافت جایزه‌اش روی سن بیاید، به حسینی اصرار کرد که با او همراه شود. طارمی می‌خواست این جایزه را از دست سیدجلال بگیرد و با قرارگرفتن در پشت میکروفن خطاب به وزیر گفت که اجازه دهد او جایزه‌اش را از دست کاپیتان پرسپولیس بگیرد اما وزیر هیچ اعتنایی به درخواست عجیب طارمی نداشت و درنهایت شخصا توپ طلا را به مهدی طارمی اهدا کرد.

 


آقای وزیر پرانرژی
در بخش پایانی این مراسم طولانی که تا ساعت یک بعد از بامداد ادامه داشت، نوبت وزیر بود که روی سن برود. این‌که چرا مسئولان برگزاری این مراسم حضور وزیر روی سن را به‌عنوان آخرین برنامه قرار داده بودند، بسیار عجیب بود. طولانی‌شدن مراسم باعث خستگی همه حضار و بازیکنان شد و وقتی که او روی سن قرار گرفت، با طعنه از میثاقی پرسید که چرا همه حاضران در سالن خواب‌آلوده هستند!

 

 

 

البته خود سلطانی‌فر برخلاف بقیه از انرژی بالایی برخوردار بود و با رفتارش روی سن نشان داد از گردانندگان اصلی مراسم و حضار بهتر ذات و فلسفه برنامه‌ریزی و حضور در چنین مراسم‌هایی را می‌داند. وزیر در خواندن و معرفی بهترین تیم و بهترین بازیکن همان کاری را که درست بود، انجام داد و هیجان‌انگیزتر از مجری مراسم که شغل اصلی‌اش اجرای برنامه و گزارش فوتبال است، عمل کرد. علی‌اکبر طاهری مدیرعامل پرسپولیس جایزه بهترین تیم را از دستان وزیر دریافت کرد و درحالی‌ که حضار برای پایان مراسم بی‌تابی می‌کردند، به هواداران پرسپولیس قول رفع مشکلات را داد.

 


واکنش سازمان لیگ به انتقادها
حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ واکشن جالبی به منتقدان برگزاری مراسم برترین‌های فوتبال دارد. او در این‌باره می‌گوید: «در این مواقع همیشه بهانه‌هایی برای اعتراض وجود دارد. ما به‌ خاطر پخش زنده ساعت آغاز مراسم را عقب انداختیم؛ چون مجری برگزاری مراسم معرفی بهترین‌ها قرارداد‌های اسپانسرینگ داشت و این برنامه باید پخش تلویزیونی می‌شد. طولانی‌شدن مراسم هم به این دلیل بود که ما می‌خواستیم از لیگ پایه هم تقدیر شود تا آنها دیده شوند.

 

 

این موضوع به طولانی‌شدن برنامه می‌ارزید.» بهاروند درباره انتقادها از برترین‌ها می‌گوید: «هر بازیکن و یا مدیر و باشگاهی که ابهام یا اعتراضی به انتخاب‌ها دارد، می‌تواند به سازمان لیگ مراجعه کند تا ما لیست دقیق رأی‌گیری انجام‌شده از هیأت‌های فوتبال، باشگاه‌ها، مربیان، کارشناسان و منتخب اهالی رسانه‌ها را به آنها نشان بدهیم.»

 

مسلمان: برای خیریه بازی می‌کنیم!

 

تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۶

 

پ

 

هافبک بازیساز پرسپولیس بازی کردن در تیمش را به کار کردن در یک خیریه تشبیه کرد.

 

 

 

به گزارش ایسنا، محسن مسلمان پس از پیروزی دو بر صفر پرسپولیس مقابل فولاد خوزستان درباره مطلبی که یکی از روزنامه‌ها به نقل از یکی از مسئولان باشگاه منتشر کرده بود و مهدی طارمی و او را به حاشیه‌سازی متهم کرده بود، اظهار کرد: صحبت من با کسی که این حرف‌ها را زده این است که اگر جنم دارد به خود من این حرف‌ها را بزند. ما تاکنون بهترین بازی‌ها را انجام داده‌ایم و نمی‌دانم چرا یک روز قبل از بازی ما این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند.

 

 

 

او ادامه داد: در این دو سال بهترین بازی‌ها را انجام دادم. کسی که پشت سر ما حرف می‌زند بی‌وجود است چرا باید پشت سر سرمربی و دو بازیکن اصلی تیم این صحبت ها انجام شود؟ آن فرد اگر وجود دارد بیاید سر تمرین و به ما بگوید شما فلان کار را انجام داده‌اید نه اینکه در روزنامه ها پشت سر ما حرف بزند.

 

 

 

مسلمان اضافه کرد: نمی‌دانم آن فرد چه کسی است اما می‌دانم این حرف‌ها به خاطر این است که ما پولی نگرفته‌ایم و اگر دم از حساب و کتاب می‌زنیم، می‌گویند شما حاشیه درست می‌کنید.

 

 

 

هافبک پرسپولیس درباره پرداخت مطالباتشان گفت: قرارداد من در این دو سال گذشته به ترتیب ۹۰۰ و ۹۵۰ میلیون تومان بوده که با آپشن در حدود یک و نیم میلیارد می‌شود. اما استقلال یک میلیارد و ۷۰۰ برای رضایتنامه شجاعیان و یک میلیارد و ۵۰۰ هم به خود او می‌پردازد. چطور حقوق ما را نمی‌دهند؟ فقط می‌توانم بگویم که ما برای خیریه بازی می‌کنیم!

 

 

 

مسلمان درباره بازی تیمش برابر فولادخوزستان گفت: بازی بسیار خوب بود. پس از پشت سر گذاشتن بدنسازی توانستیم به خوبی در زمین حاضر شویم و شرمنده هواداران حاضر در ورزشگاه نشویم.

 

 

 

او درباره برخوردهایی که در درون زمین رخ داد نیز گفت: این برخوردها در فوتبال پیش می آید و شرایط بازی ایجاب می کرد که بازی درگیرانه ای را ارائه دهیم.


 

چه کسی پرسپولیس را به هم می ریزد؟

 

يك روز بعد از ادعاي مقام مسئول پرسپوليس مبني بر اينكه محسن مسلمان و مهدي طارمي تيم را به هم مي‌ريزند، اين دو ستاره به آن واكنش نشان دادند.

 

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۶

 

پ

 

يك روز بعد از ادعاي مقام مسئول پرسپوليس مبني بر اينكه محسن مسلمان و مهدي طارمي تيم را به هم مي‌ريزند، اين دو ستاره به آن واكنش نشان دادند.


به گزارش خبر ورزشی، محسن مسلمان در اين رابطه به ما گفت: آقايي كه نمي‌دانم چطور وارد فوتبال و باشگاه بزرگ پرسپوليس شده، در مورد من و مهدي حرف‌هايي زده كه به خيالش ما را روبه‌روي هواداران قرار بدهد. به اين آقا مي‌گويم زحمت نكش و خودت را خسته نكن چون من و مهدي كنار هواداران پرسپوليس هستيم و نه روبه‌روي آنها.

وي ادامه داد: كارنامه ما مشخص است. در مورد عملكرد ما كارشناسان بايد نظر بدهند اما تعداد گل‌هاي مهدي طارمي معلوم است و همه مي‌دانند كسب عنوان آقاي گلي و تكرار آن چقدر سخت است. منتي سر پرسپوليس نيست. براي دل خودم كردم ولي با دست بانداژ شده، شكسته و مصدوم به زمين رفتم و هيچ كم‌كاري‌اي نكردم. بعد از اين هم سرم را به خاطر پرسپوليس جلوي توپ مي‌گذارم و جانفشاني مي‌كنم ولي اجازه نمي‌دهم يك فرد غيرفوتبالي، من و مهدي را زير سؤال ببرد.

مسلمان افزود: من نمي‌دانم ناراحتي اين آقاي مسئول بابت چيست؟ اينكه مهدي مستقيم با هواداران پرسپوليس حرف زد؟ مگر خودتان هميشه شعار نمي‌دهيد كه هواداران صاحبان اصلي باشگاه هستند؟ پس چرا با يك حرف دلي مهدي طارمي با طرفداران پرسپوليس دست و پاي خودتان را گم كرديد؟ (با حرارت بيشتري) آقاي مدير! شوخي‌هاي من و مهدي تيم را به هم مي‌ريزد يا حرف‌هاي شما؟

شماره 77 پرسپوليس در پايان خيلي خودماني خطاب به هواداران گفت: من و مهدي حرف‌هاي بيشتري هم براي گفتن داريم و به موقع هم اين حرف‌ها رو مي‌زنيم ولي همين‌قدر بدونين كه من و مهدي طارمي جون‌مون رو هم براي پرسپوليس مي‌ديم.

اما بشنويد از مهدي طارمي كه كنار محسن مسلمان بود و پس از اتمام صحبت‌هاي همبازي خود، گوشي را گرفت و به ما گفت: نمي‌خواستم ديگر حرفي بزنم اما آقايان ول‌كن نيستند. به قول محسن، ما اهل خودزني نيستيم ولي در آستانه بازي اول پرسپوليس مقابل فولاد خوزستان، تيم را به هم مي‌ريزند. پنج‌شنبه ما بايد با چه كسي بازي كنيم؟ چه كسي را بايد شكست بدهيم؟ نمي‌دانيم با فولاد خوزستان بازي داريم يا مديران باشگاه؟!

آقاي گل ادامه داد: واقعاً نمي‌دانم از ناكامي پرسپوليس، آقايان چه سودي مي‌برند؟ من و مسلمان عادت كرده بوديم حرف‌هاي‌مان را داخل زمين بزنيم اما آقايان به اصطلاح مدير و مسئول كه بيرون زمين تخصص دارند، اجازه نمي‌دهند!

مهدي طارمي در پايان گفت: من هرچه دارم، از پرسپوليس است و مثل محسن جانم را هم براي موفقيت تيم محبوبم مي‌دهم. من و محسن و همه بچه‌هاي پرسپوليس تكرار قهرماني را هدف گرفته‌ايم، البته اگر اين آقايان مسئول بگذارند!

 

طارمی: به وقتش می‌گویم با من چه کردند

 

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برای به حاشیه نرفتن پرسپولیس تا به حال سکوت کردم اما به وقتش به هواداران می‌گویم مدیران باشگاه با من و امثال من چه کردند.

 

تاریخ انتشار: ۱۷:۳۳ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶

 

پ

 

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس گفت: برای به حاشیه نرفتن پرسپولیس تا به حال سکوت کردم اما به وقتش به هواداران می‌گویم مدیران باشگاه با من و امثال من چه کردند.
 
مهدی طارمی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص وضعیتش در تیم فوتبال پرسپولیس و اتفاقاتی که در چند وقت اخیر پیرامون او رخ داده، گفت: من به خاطر اینکه به تیم محبوبم پرسپولیس حاشیه‌ای وارد نشود تا به حال یک کلمه هم علیه باشگاه حرف نزدم و همواره سکوت کردم و همه چیز را درون خودم ریختم.
 
وی ادامه داد: این اتفاق باعث شد تا هواداران عزیز‌مان واقعیت‌های باشگاه پرسپولیس را متوجه نشوند و در این بین فقط به من فحاشی می‌کردند که من به خاطر عشق به پرسپولیس و هوادارانش موضعی نگرفتم. من به خاطر هوادارانی که از صمیم قلب آنها را دوست‌شان دارم همه بی‌احترامی‌ها را به جان خریدم و هیچ حرفی نزدم تا مبادا پرسپولیس وارد حاشیه نشود. متاسفانه شاهد بودیم که از سوی باشگاه برخی خبرها به جاهای خاصی می‌رفت و علیه ما منتشر می‌شد که وقتی پیگیر ماجرا می‌شدیم متوجه شدیم که خود باشگاه این خبرها را به آن‌ها داده تا ما را مقابل هواداران قرار دهند.
 
آقای گل دو فصل اخیر فوتبال کشورمان تصریح کرد: برای اینکه پرسپولیس به حاشیه نرود حرفی نزدم اما امسال همه واقعیت‌ها را خواهم گفت. مردم فکر می‌کنند مدیران باشگاه چه انسان‌های خوبی هستند اما من همه واقعیت‌ها را به وقتش خواهم گفت.
 
طارمی ادامه داد:‌مطمئنا به هواداران پرسپولیس می‌گویم چرا امسال می‌خواستم از پرسپولیس جدا شوم. پرسپولیس تیم محبوب من است اما به خاطر برخی مسائل حاضر بودم شانس قهرمانی آسیا و احتمال مرد آسیا شدن را از دست بدهم اما از پرسپولیس بروم چون شرایط اصلا خوب نیست. آقایان دو سال من را جلوی هواداران قرار دادند.
 
مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس در پایان اظهار داشت: هواداران مطمئن باشند به وقتش می‌گویم که مدیران باشگاه در این 2 سال با من و امثال من چه کاری انجام دادند.


 

 

(عکس) رونمایی از خالکوبی مهدی طارمی!

 

مهدی طارمی که تا به امروز مشخص نبود روی بدنش خالکوبی دارد با حرکت نمایشی که در دقایقی این بازی داشت، خالکوبی اش را ناخواسته به نمایش گذاشت.

 

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۳۱ تير ۱۳۹۶

 

پ

 

خالکوبی مهاجم پرسپولیس تهران هم مشخص شد.
 
به گزارش ایلنا، پرسپولیس تهران از ساعت 21 امشب در سوپر جام فوتبال فوتبال ایران به مصاف نفت تهران رفته و این بازی با اصرار طارمی برای گلزنی در حال پیگیری است.
 
در دقیقه 5 این دیدار سانتر زیبایی به محوطه نفت ارسال شد که با تلاش مهاجم پرسپولیس برای گلزنی روی حرکت آکروباتیک همراه شد اما این ضربه ناموفق بود و از خالکوبی آقای گل رونمایی شد.
 
مهدی طارمی که تا به امروز مشخص نبود روی بدنش خالکوبی دارد با حرکت نمایشی که در دقایقی این بازی داشت، خالکوبی اش را ناخواسته به نمایش گذاشت.

 

 

(عکس) رونمایی از خالکوبی مهدی طارمی!

 

دوری سه هفته‌ای منشا از پرسپولیس

 

بازیکن تازه وارد به جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ صبح امروز عمل جراحی اش را انجام داد.

 

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۸ تير ۱۳۹۶

 

پ

بازیکن تازه وارد به جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ صبح امروز عمل جراحی اش را انجام داد.

به گزارش ایلنا، مهاجم تازه وارد سرخپوشان که در اردوی اوکراین این تیم عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد انتظار می رفت از هفته ابتدایی با مهدی طارمی زوج منسجمی را شکل بدهد و به دنبال درخشش در پیراهن پرسپولیس باشد اما یک بیماری معادلات را بر هم ریخت.

مشکل گادوین منشا مربوط به ناحیه هموروئید او است و این بازیکن برای بهبود ناراحتی خود نیاز به جراحی این ناحیه داشت. منشا امروز زیر تیغ جراحی رفت و برای پس از سه هفته به بهبودی کامل دست پیدا می کند.

با این وجود منشا تا 17 مردادماه نمی تواند فعالیت داشته باشد و او پس از این تاریخ تمریناتش را از سر می گیرد تا به ترکیب سرخپوشان در لیگ برتر ملحق شود.

 

زنگ خطر برای طارمی و دانیال ماهینی

 

با اعلام وثوق احمدی، خطر محرومیت برای مهدی طارمی و دانیال ماهینی وجود دارد.

 

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۲ - ۲۶ تير ۱۳۹۶

 

پ

 

با اعلام وثوق احمدی، خطر محرومیت برای مهدی طارمی و دانیال ماهینی وجود دارد.
 
به گزارش ایسنا، روزبه وثوق احمدی امروز (دوشنبه) در نشست خبری در رابطه با فسخ یک طرفه قرارداد بازیکنان نکته مهمی را بیان کرد. او با بیان اینکه فسخ یک طرفه می‌تواند تبعات سنگینی برای بازیکنان داشته باشد گفت: فسخ یک جانبه یک تیغ دو لبه است. درست است که فسخ قرارداد بازی بازیکنان مهیا شده اما اگر به محض اینکه بازیکن اعلام کند فصل تمام شده و به دلیل دریافت نکردن پول، قراردادش را فسخ کند، باشگاه مبدا می‌تواند شکایت کند که او نمی‌توانسته طبق قانون این کار را انجام دهد چرا که به تعهداتشان عمل کرده‌اند و در این لحظه بررسی‌ها انجام می‌شود و اگر فسخ غیر موجه باشد، بازیکن جریمه می‌شود.
 
او افزود: ما نمی‌توانیم جلوی بازیکن را بگیریم که فسخ نکند تا بررسی‌ها انجام شود. مثال بارز آن هم مهدی طارمی است. او فسخ کرد و برای پرسپولیس هم بازی کرد اما کماکان پرونده شکایت ریزه اسپور در فیفا باز است. اگر فسخ کنند و غیر موجه باشد غرامت وجود دارد و میزان غرامت به شرایط و سن و سال و پارامترهای زیادی بستگی دارد. کمیته تعیین وضعیت بر اساس آن، رای صادر می‌کند. اگر فسخ قرارداد غیر موجه باشد به محرومیت چهار ماه و شش ماه منجر می‌شود. باشگاه جدید هم چون این بازیکن را تحریک کرده، دعوت می‌شود و برای این موضوع سوال می‌شود و می‌تواند تا دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شود. باید خیلی دقت کنند که حق فسخ را به هر نحوی استفاده نکنند. ممکن است تاوان سنگینی داشته باشد.
 
به این ترتیب خطر محرومیت چهار تا شش ماهه برای طارمی به دلیل فسخ یک طرفه با ریزه اسپور تورکیه و دانیال ماهینی که استقلال خوزستان مدعی است فسخش غیرقانونی بوده وجود دارد و از طرفی حتی باشگاه سایپا هم در ماجرای دانیال ماهینی می‌تواند متضرر شود.


 

طارمی به اردوی پرسپولیس ملحق شد

 

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۲۲ تير ۱۳۹۶

 

پ

 

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس به اردوی تیمش در اوکراین اضافه شد.

 


به‌ گزارش ‌ایسنا، مهدی طارمی که صبح امروز (پنجشنبه) به اوکراین سفر کرده بود، در اردوی تیم فوتبال پرسپولیس حضور یافت تا تمریناتش را برای فصل جدید رسما آغاز کند.

او از  آغاز تمرینات پرسپولیس در فصل جدید، به تمرین این تیم نیامده بود.



 

ادعای عجیب پدر طارمی

 

تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۱۹ تير ۱۳۹۶

 

پ

 

پدر مهدی طارمی می‌گوید این بازیکن با هدف گرفتن رضایتنامه از پرسپولیس راهی اردوی اوکراین می‌شود!

 

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛باشگاه پرسپولیس صبح امروز دوشنبه اعلام کرد مهدی طارمی در پرسپولیس ماندنی است و این بازیکن به زودی برای حضور در اردوی سرخپوشان راهی اوکراین خواهد شد.

 

 

 

طارمی در این مدت تلاش زیادی برای گرفتن رضایتنامه از باشگاه پرسپولیس انجام داد تا به یک تیم اروپایی برود ولی به نظر می رسد برای رسیدن به این هدف ناکام مانده و حالا با اعلام باشگاه، در پرسپولیس ماندنی شده است. با این حال پدر مهدی طارمی مدعی شد هدف اصلی این بازیکن از سفر به اوکراین موضوع دیگری است.

 

 

 

علیشاه طارمی در این خصوص به خبرنگار مهر، گفت: تا جایی که بنده می دانم مهدی قرار است امشب راهی اوکراین شود و رضایتنامه اش را از پرسپولیس بگیرد.

 

 

 

او در خصوص اینکه مسئولان باشگاه پرسپولیس در ایران هستند و طارمی می خواهد از چه کسی رضایتنامه بگیرد؟ تاکید کرد: آقای ترکاشوند در اوکراین هستند و قرار است با وی صحبت کند. اگر مهدی رضایت گرفت که جدا می شود وگرنه در همان اوکراین می ماند و با تیم تمرین می کند.


 

طارمی در پرسپولیس ماندنی شد

 

مهدی طارمی که طی روزهای اخیر در تلاش برای حضور در فوتبال اروپا بود و بر این اساس طی روزهای اخیر در تمرینات این تیم غایب بود، در نهایت تصمیم نهایی خود برای آینده‌ی فوتبالی‌اش را برای حضور در این تیم گرفت.

 

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۱ - ۱۹ تير ۱۳۹۶

 

 

مهدی طارمی که طی روزهای اخیر در تلاش برای حضور در فوتبال اروپا بود و بر این اساس طی روزهای اخیر در تمرینات این تیم غایب بود، در نهایت تصمیم نهایی خود برای آینده‌ی فوتبالی‌اش را برای حضور در این تیم گرفت.
 
به گزارش ورزش سه، طبق اعلام محمدعلی ترکاشوند، معاون باشگاه پرسپولیس و مسوول نقل و انتقالات این تیم، این بازیکن در نهایت تصمیم خود را برای حضور در جمع پرسپولیسی‌ها گرفته و به زودی به اردوی سرخپوشان اضافه خواهد شد.
 
طارمی شب گذشته با اعلام این موضوع به مسوولان پرسپولیس، آنها را به تکاپو برای دریافت ویزای مربوط به حضورش در اوکراین که محل برگزاری اردوی سرخپوشان است، کرده و در صورتی که امروز ویزایش نهایی شود، به کیف سفر خواهد کرد.
 
مهدی طارمی که از چندی قبل تمامی اخبار مهم مربوط به نقل و انتقالاتی را به خود اختصاص داده بود و از حضورش در یونان، قطر، چین و ژاپن و ... اسم برده می‌شد، در نهایت با توجه به شرایط موجود تصمیم گرفت در سال منتهی به جام جهانی بهترین تصمیم را در خصوص آینده‌اش اتخاذ کند و در جمع شاگردان برانکو ایوانکوویچ حضور یابد.
 
این مساله طی روزهای اخیر مورد توجه بازیکنان پرسپولیس و هم‌تیمی‌های طارمی نیز قرار گرفته بود و آنها با انتشار پست‌های خواهان بازگشت او به جمع خود بودند. در نهایت طارمی که برای جدایی از جمع سرخپوشان به مجوز از سوی باشگاه و پرداخت مبلغ مدنظر آنها احتیاج داشت، با توجه به اینکه پیشنهادات وارده چندان از نظر مالی و البته کیفی نمی‌توانستند خواسته‌های طرفین را برآورده کنند، ترجیح داد با اعلام آمادگی برای بازگشت و حضور در جمع این تیم، برای فصل هفدهم نیز پیراهن شماره 9 را بر تن کند.
 
با حضور مهدی طارمی در این تیم برانکو و مسوولان پرسپولیس موفق شدند عملکردی موفق در حفظ اسکلت اصلی تیم از خود به جا بگذارند و تنها سروش رفیعی از جمع ستاره‌ها جدا شده و با توجه به حضور چند مهره کارآمد آنها همچنان مدعی جدی فصل آینده خواهند بود.
 
برانکو ایوانکوویچ اکنون در خط حمله خود مهدی طارمی، گادوین منشا، علی علیپور، وحید امیری و محمدامین اسدی را در اختیار دارد و از شرایط مناسبی برای حضوری قدرتمند در فصل آتی لیگ در ایران و آسیا برخوردار خواهد بود.


 

الغرافه قطر در آستانه‌ی جذب مهدی طارمی

 

روزنامه الشرق قطر از نزدیک شدن مهدی طارمی به باشگاه الغرافه قطر سخن به میان آورد و اعلام کرد چه بسا این مهاجم گلزن فصل بعد در لیگ ستارگان قطر توپ بزند.

 

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۶
پ
روزنامه الشرق قطر از نزدیک شدن مهدی طارمی به باشگاه الغرافه قطر سخن به میان آورد و اعلام کرد چه بسا این مهاجم گلزن فصل بعد در لیگ ستارگان قطر توپ بزند.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از الشرق، سرنوشت مهدی طارمی هم چنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و معلوم نیست که این بازیکن فصل بعد در پرسپولیس خواهد بود یا این تیم را ترک خواهد کرد. پیش بینی می‌شد که با توجه به اصرار طارمی به جدایی از سرخ‌پوشان این مهاجم گلزن راهی یک تیم بزرگ اروپایی شود، اما هنوز نتوانسته به این خواسته خود برسد.
 
روزنامه الشرق از مشتری قطری مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس سخن به میان آورد و نوشت که الغرافه به طارمی نزدیک شده و این احتمال وجود دارد که این بازیکن ایرانی به زودی راهی این تیم قطری شود.
 
طارمی یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد. باشگاه پرسپولیس اعلام کرده که تنها درصورتی رضایت نامه مهاجم خود را می دهد که یک میلیون یورو پرداخت کند و باید دید که در نهایت سرنوشت این بازیکن چه خواهد شد.
 
طارمی در فصلی که گذشت عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. او بهترین گلزن لیگ ایران شد و در لیگ قهرمانان آسیا و انتخابی جام جهانی هم بسیار خوب ظاهر شد و شانس بالایی برای کسب انتخاب بهترین بازیکن آسیا در سال جاری دارد.



طارمی تعیین تکلیف شد

تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۶
پ

باشگاه پرسپولیس موضع خود را در قبال مهاجم این تیم که سودای لژیونر شدن دارد را مشخص کرد.

به گزارش فارس، به دنبال مراجعات و تماس های متعدد مهدی طارمی با باشگاه، مبلغ فسخ قرارداد وی 4 میلیارد تومان تعیین شد. طارمی برای پرداخت این مبلغ دو هفته زمان خواست اما با پایان یافتن این زمان مبلغ توافقی تامین نشد. طارمی که باید در تمرینات حاضر می شد مجدداً از باشگاه درخواست مهلت کرد. در آخرین تماس محمودرضا فاضلی با طاهری که روز گذشته انجام شد شرایطی مطرح گردید که مورد توافق باشگاه نبود.

مدیران باشگاه اعلام کرده اند طارمی فقط با پرداخت مبلغ توافقی به صورت نقد می تواند جدا شود. کادر فنی هم ایده ها و برنامه های خود را بر اساس نبود طارمی چیده و در حال تمرین و آماده سازی تیم است.

هر زمان طارمی پول فسخ را بپردازد می تواند برود و اگر نپرداخت باید برگردد و در سال منتهی به جام جهانی ، برای حضور در ترکیب تیم با بقیه نفرات رقابت کند. در این مدت هم از زمان پایان دو هفته مهلت تعیین شده قبلی، روزانه جریمه ای مطابق قرارداد برای او لحاظ خواهد شد.

کادر فنی در حال حاضر برنامه‌ای برای جانشینی طارمی ندارد و حتی در صورت ترانسفر طارمی به احتمال فراوان جای او در لیست خالی می ماند تا در کوران رقابت‌ها چنانچه در هر پستی به بازیکن نیاز باشد بتوانند از سهمیه آزاد استفاده کرده و حتی خارج از پنجره نقل و انتقالات ترکیب خود را ترمیم کنند.

با این شرایط به نظر می رسد باشگاه پرسپولیس خودش را درگیر داستان رفتن و ماندن طارمی نمی‌کند و این بازیکن است که باید در سال منتهی به جام جهانی هر چه زودتر تکلیف خود را مشخص کند. اگر ماندنی باشد طبق اعلام مسئولان باشگاه پرسپولیس باید هم جریمه شود و هم روزهای غیبت در تمرینات را جبران کند که کار سختی است و اگر رفتنی شد پرسپولیس پول خوبی دریافت خواهد کرد.


 

طارمی تیم آینده‌اش را انتخاب کرد!

 

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۱۵ تير ۱۳۹۶

 

پ

سایت خبری باشگاه پانیونیوس یونان خبر داد که مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس تمام پیشنهادهای خود را رد کرد و پانیونیوس را انتخاب کرد.

به گزارش فارس، به نقل از سایت خبری باشگاه پانیونیوس یونان، مهدی طارمی، مهاجم 24 ساله به هواداران پرسپولیس اعلام کرده است که او می‌خواهد در پانیونیوس بازی کند در نتیجه او تمام پیشنهادهای دیگر از ژاپن، هلند و ... را رد کرده است.

پیش از این طارمی در تمرینات پرسپولیس حضور پیدا نکرده بود و این اقدام او به نوعی درخواست جدایی از تیم ایرانی بود.

طارمی اعلام کرده است که پانیونیوس مقصد بعدی او است و دلیل این امر نیز به خاطر حضور مسعود شجاعی و احسان حاج صفی دو هموطنش در پانیونیوس است. او معتقد است که می‌تواند در کنار دو هموطنش در این باشگاه خوش بدرخشد. او مدعی شده است با پانیونیوس پیشنهادی یک ساله خواهد داشت.


 

برانکو: پرسپولیس را بدون طارمی بستم

 

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۵ تير ۱۳۹۶

 

پ

ستاره ملی‌پوش پرسپولیس به جای تمرین ترجیح داد به ملاقات طاهری برود.

به گزارش ایسنا، روزنامه خبرورزشی نوشت: «برانکو پیش‌تر تصمیم خود را به باشگاه اعلام کرده بود: «تیم فنی‌ام برای لیگ هفدهم را بدون طارمی بسته‌ام. مهدی اگر هم برگردد، باید خودش را به من ثابت کند. او از بقیه بچه‌ها عقب است و باید خیلی تلاش کند تا ثابت شود از بقیه بچه‌ها کمتر نیست!»

خاطرتان باشد فصل گذشته هم برانکو چنین حرف‌هایی در قبال رامین رضاییان زد؛ چرا که دلش بابت حسین ماهینی قرص بود. برانکو جانشین رامین را پیدا کرده بود و همه دیدند چه بلایی در لیگ هفدهم سر ملی‌پوش پرسپولیس آورد! حالا مرد کروات، گادوین منشا را برای خط حمله خود پیدا کرده است؛ مهاجمی که می‌تواند به زعم برانکو جای خالی مهدی طارمی را پر کند. بنابراین به نظر می‌رسد در صورتی که مهدی طارمی مشتری اروپایی پولدار نداشته باشد و به اوکراین هم نرود، فصل دشواری همچون رامین رضاییان را از روی نیمکت پرسپولیس تجربه کند.»


 

استندآپ تراژدی "طارمی"

 

تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۴ تير ۱۳۹۶

 

پ

 

ديگر همه خسته شده‌اند. مهلت ١٤روزه برانكو به مهدي طارمي ديروز تمام شده بود اما او به‌جاي زمين تمرين باشگاه، در ساختمان باشگاه حاضر شد تا به‌همراه وكيلش همچنان براي چگونگي جدا شدن از تيم چانه بزند.

 

 

 

به گزارش اعتماد، تجربه سال قبل براي پرسپوليس و طارمي در حال تكرار است. مهدي طارمي كه در دو فصل گذشته آقاي گل ليگ ايران شده است اين روزها قصد جدايي دارد و مي‌خواهد فوتبالش را در يكي از باشگاه‌هاي اروپايي پيگيري كند اما اين بازيكن يك سال ديگر با باشگاه پرسپوليس قرارداد دارد و براي جدايي از اين باشگاه بايد مبلغي را به عنوان حق ترانسفر پرداخت كند. شايد به همين خاطر اين جدايي منتفي شده و طارمي بايد دوباره پيراهن پرسپوليس را بر تن كند.

 

 

 

باشگاه پرسپوليس كه با درخشش مهاجم نامدارش قهرماني در ليگ شانزدهم را جشن گرفت، دوست ندارد اين بازيكن را به راحتي از دست بدهد و مي‌خواهد تا حد امكان از فروش او درآمدزايي كند. طارمي كه در پايان فصل قبل زماني كه پرسپوليس نتوانست قهرماني به دست بياورد، ساز جدايي كوك كرد و به يكي از باشگاه‌هاي تركيه‌اي رفت تا در آنجا فوتبال بازي كند، اما دوباره به تيم بازگشت، امسال عزمش را جزم كرده تا هر طور كه شده در يكي از باشگاه‌هاي اروپايي به فوتبالش ادامه دهد.

 

 

 

همان فصل قبل درست زماني كه مهدي طارمي از انتقالش به باشگاه تركيه‌اي پشيمان شده بود و با ابراز ندامت از كارش، به پرسپوليس بازگشت، عنوان كرد مي‌خواهد تا زماني كه باشگاه خواستار حضور اوست به فوتبالش در پرسپوليس ادامه دهد اما با پايان فصل و قهرماني اين تيم وقتي واسطه‌هاي مختلف پيشنهادات باشگاه‌هاي اروپايي را براي اين بازيكن آوردند باز هم وسوسه فوتبال در اروپا گريبانگير مهدي طارمي شد. اما چرا اين بازيكن نمي‌تواند به راحتي از پرسپوليس جدا شود.

 

 

 

  بر اساس قراردادي كه طارمي در ابتداي فصل قبل با پرسپوليس امضا كرد، او دو سال بايد در خدمت اين باشگاه باشد. يعني الان مهاجم جوان پرسپوليس يك فصل ديگر با اين تيم قرارداد دارد يعني اگر بخواهد از اين باشگاه جدا شود، بايد رضايتنامه خود را بگيرد كه در قبال اين رضايتنامه هم بايد مبلغي به عنوان حق ترانسفر به باشگاه پرسپوليس پرداخت شود. البته باشگاه پرسپوليس اعلام كرده براي صدور رضايتنامه طارمي خواهان دريافت يك ميليون يورو است.

 

 

 

مبلغي بسيار زياد كه شايد هر باشگاه اروپايي حاضر به پرداخت اين مبلغ نشود. اما باشگاه پانيونيوس يونان حاضر شده مبلغ يك ميليون يورو براي صدور رضايتنامه طارمي پرداخت كند. البته شرايط اين باشگاه يوناني هم خاص و جالب به نظر مي‌رسد. باشگاه يوناني اعلام كرده تنها در صورتي حاضر به پرداخت اين مبلغ است كه دستمزد مهدي طارمي كاهش يابد و قرارداد او هم با اين باشگاه يوناني حداقل سه ساله منعقد شود.

 

 

 

مساله‌اي كه باعث ناراحتي و اختلاف طارمي با باشگاه يوناني شده است دقيقا همين مدت پيشنهادي قرارداد باشگاه يوناني است چرا كه طارمي در سالي كه به جام جهاني منتهي مي‌شود، دوست ندارد قرارداد بلندمدت با يك باشگاه ببندد تا پس از جام جهاني كه شايد پيشنهادات چشمگيري از باشگاه‌هاي ديگر به دستش برسد، تحت قرارداد يك باشگاه ديگر باشد. البته مذاكرات مدير برنامه‌هاي اين بازيكن با پانيونيوس به نتايج خوبي هم رسيده است. اين باشگاه قبول كرده كه قرارداد يك ساله با طارمي منعقد كند اما در قبال اين قرارداد يك ساله حاضر نيست مبلغ يك ميليون يورو بابت رضايتنامه طارمي بپردازد.

 

 

 

از طرف ديگر باشگاه پرسپوليس هم حتي حاضر نيست يك يورو به مهدي طارمي تخفيف بدهد و قويا اعلام كرده فقط در صورت پرداخت يك ميليون يورو رضايت‌نامه مهدي طارمي را صادر مي‌كند. براي همين منظور طي روزهاي گذشته عبدالصمد ابراهيمي كه وكالت مهدي طارمي در تهران را بر عهده دارد چندين بار به باشگاه پرسپوليس رفت و مذاكراتي را با علي‌اكبر طاهري انجام داد تا بلكه بتواند رضايت باشگاه پرسپوليس را بگيرد.

 

 

 

مذاكرات طرفين حتي به پيشنهاد پرداخت اقساطي مبلغ ترانسفر هم كشيده شد اما باز هم باشگاه پرسپوليس اين پيشنهاد را نپذيرفت و اعلام كرد مبلغ درخواستي‌اش فقط بايد به صورت نقد پرداخت شود. طي آخرين مذاكراتي كه وكيل طارمي با باشگاه پرسپوليس انجام داد قرار بر اين شد كه ظرف ٤٨ ساعت پس از اين مذاكره، تكليف مهدي طارمي براي حضور در باشگاه پرسپوليس يا جدايي از اين تيم مشخص شود. روز دوشنبه كه بازيكنان و اعضاي تيم فوتبال پرسپوليس براي صدور ويزاي شينگن به سفارت آلمان رفتند، خيلي‌ها منتظر بودند تا ببينند مهدي طارمي همراه ساير بازيكنان به سفارت آلمان مي‌رود يا خير.

 

 

 

چرا كه اگر او به سفارت آلمان مي‌رفت مشخص مي‌شد كه قصد دارد در پرسپوليس بماند و حضورش در باشگاه‌ پانيونيوس رسما منتفي شده است. اما از آنجايي كه ملي‌پوشان تيم فوتبال پرسپوليس يك ماه قبل براي حضور در اردوي اتريش ويزاي شينگن دريافت كرده بودند ديگر نياز به حضور در سفارت آلمان نداشتند و به همين خاطر طارمي هم به همراه ساير ملي‌پوشان پرسپوليس در محل سفارت ژرمن‌ها حضور نيافت تا باز هم حضور يا عدم حضورش در باشگاه پرسپوليس در هاله‌اي از ابهام قرار بگيرد.

 

 

 

محمدعلي تركاشوند كه اين روزها وظيفه نقل و انتقالات باشگاه پرسپوليس را بر عهده دارد طي آخرين مصاحبه‌اي كه انجام داد عنوان كرد حضور مهدي طارمي در باشگاه‌هاي اروپايي منتفي شده و او قطعا پيراهن پرسپوليس را در فصل هفدهم خواهد پوشيد. شايد اظهارات اين مسوول آنقدر موثق نباشد كه بتوانيم به آن استناد كنيم چرا كه تركاشوند پيش از اين هم درباره برخي مسائل اظهارنظرهايي داشته كه بعدا تكذيب شده است. اتفاقات ديروز دفتر باشگاه و حضور طارمي نشان داد او نمي‌خواهد در پرسپوليس بماند.

 

 

 

اعضاي تيم فوتبال پرسپوليس براي برگزاري اردوي آماده‌سازي خود روز چهارشنبه تهران را به مقصد كي‌يف ترك مي‌كنند. بر اساس اعلام سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس اگر طارمي قصد دارد در پرسپوليس بماند بايد در اين اردو همراه سايرين به تمرين بپردازد. بنابراين اگر طارمي قصد دارد در پرسپوليس بماند بايد تا روز چهارشنبه به تمرين‌هاي پرسپوليس برود و همراه اين تيم به اوكراين سفر كند. بنابراين ظرف امروز بايد منتظر روشن شدن تكليف اين بازيكن براي جدايي يا ماندن در تيم قرمزهاي پايتخت باشيم.



 

طارمی باز هم نیامد

 

تاریخ انتشار: ۲۲:۴۳ - ۱۳ تير ۱۳۹۶

 

پ

 

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس که قرار بود در تمرین این تیم حاضر شود باز هم در محل تمرین حضور نیافت.

 

 

 

به گزارش ایسنا، مهدی طارمی که پس از کش و قوس‌های فراوان نتوانست رضایت‌نامه‌اش را از باشگاه پرسپولیس بگیرد، قرار بود از امروز در تمرینات این تیم شرکت کند اما علاوه بر تمرین صبح، او عصر امروز هم به تمرین نیامد تا نشان دهد پرونده جدایی‌اش از باشگاه پرسپولیس هنوز باز است.

 

 

 

باشگاه پرسپولیس برای صدور رضایت‌نامه این بازیکن خواهان دریافت چهار میلیارد تومان شده است.


 

طارمی: رضایت‌نامه‌ام را بدهید

 

مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس هم‌چنان به دنبال رضایت‌نامه‌اش است.

 

تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۳ تير ۱۳۹۶
پ
مهاجم تیم فوتبال پرسپولیس هم‌چنان به دنبال رضایت‌نامه‌اش است.
 
به‌ گزارش ‌ایسنا، با وجود این که روز گذشته (دوشنبه) مهلت ۱۴ روزه باشگاه پرسپولیس به مهدی طارمی برای بررسی پیشنهادات اروپایی‌اش و همین طور پرداخت مبلغ رضایت‌نامه به حساب باشگاه پرسپولیس به اتمام رسید اما این بازیکن صبح امروز به محل تمرین پرسپولیس نرفت و در جلسه‌ای با علی اکبر طاهری و همین طور حمیدرضا گرشاسبی شرکت کرد تا هم‌چنان پیگیر دریافت رضایت‌نامه‌اش باشد.
 
با وجود این که باشگاه اعلام کرده تخفیفی در مبلغ صدور رضایت‌نامه به طارمی نمی‌دهد اما این بازیکن باز هم خواستار صدور رضایت‌نامه‌اش شد. طارمی هم‌چنان پیگیر این مساله است و بنابراین به نظر می‌رسد در تمرین عصر پرسپولیس هم شرکت نخواهد کرد.
 
باشگاه پرسپولیس برای صدور رضایت‌نامه مهدی طارمی که یک‌سال دیگر با این باشگاه قرارداد دارد، یک میلیون یورو (حدود ۴ میلیارد تومان) تعیین کرده است.


 

رامین رضاییان بالاخره آبی‌پوش شد!

 

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۳ تير ۱۳۹۶

 

پ

 

مدافع تیم ملی کشورمان در تمرینات تیم جدیدش حاضر شد.

 

 

 

به گزارش ایلنا، رامین رضاییان بعد از یک فصل بازی برای پرسپولیس تصمیم به جدایی از این تیم گرفت و دقیقا یک سال قبل به همراه مهدی طارمی در تمرینات ریزه اسپور ترکیه شرکت کرد ولی در نهایت به جمع سرخ پوشان بازگشت و البته فصل را با تیم برانکو ایوانکوویچ به پایان نبرد.

 

 

 

رامین رضاییان بالاخره آبی‌پوش شد

 

 

 

این مدافع راست که با تمرینات اختصاصی و با وجود دوری از شرایط بازی، به ترکیب تیم ملی بازگشت و مقابل ازبکستان به میدان رفت در هفته‌های اخیر شایعه حضورش در استقلال تهران بود ولی عنوان می‌کرد علاقه دارد راهی اروپا شود و فصل آینده به‌عنوان لژیونر فعالیت داشته باشد.

 

 

 

رضاییان روز گذشته به بلژیک سفر کرد و نخستین تمرین خود را با تیم اوستنده انجام داد که اتفاق جالب آبی بودن رنگ پیراهن تمرینی این تیم همانند ریزه اسپور که سال قبل در تمرینات آن حضور یافت، است.

 

 

 

این مدافع راست ملی‌پوش ایرانی برای پیوستن به اوستنده بلژیک یک رقیب اروپایی دارد و قرار است کادر فنی این تیم از بین دو وینگری که در تمرینات حضور دارند، یک نفر را انتخاب و قراردادش را نهایی کنند.

 

 

 

با وجود اینکه رضاییان در بلژیک حضور دارد و با اوستنده تمرین می‌کند اما گفته می‌شود باشگاه استقلال نیز به این بازیکن اولتیماتوم داده تا روز چهارشنبه هفته جاری تصمیم نهایی خود را درباره تیم فصل آینده‌اش اعلام کند.

 

 

 

با این حال مدیر برنامه رضاییان می‌گوید قرارداد رضاییان با اوستنده بلژیک تا پایان هفته جاری امضاء می‌شود.

 

 

 

رامین رضاییان بالاخره آبی‌پوش شد

 

 

 

رامین رضاییان بالاخره آبی‌پوش شد

 

 

 

 


 

لژیونر شدن طارمی منتفی شد

 

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس از ماندن طارمی در این تیم خبر داد.

 

- ۱۲ تير ۱۳۹۶

 

پ

 

مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس از ماندن طارمی در این تیم خبر داد.
 

 

به گزارش خبرآنلاین، پرسپولیس در حالی روز چهارشنبه برای برگزاری اردوی دو هفته‌ای به اوکراین خواهد رفت که مهدی طارمی در این اردو تیمش را از ابتدا همراهی نخواهد کرد. مسئولان باشگاه پرسپولیس این اطمینان را به برانکو داده‌اند که اگر طارمی در پرسپولیس ماندنی شود خیلی زود و ظرف یکی دو روز مقدمات سفر او به اوکراین را فراهم خواهند کرد.

 

 

 

البته پندار خمارلو در مصاحبه ای با رادیو اعلام کرد لژیونر شدن طارمی منتفی است و به زودی به اردوی سرخپوشان در اوکراین خواهد رفت.


 

دایی: طارمی می‌تواند در اروپا بازی کند

 

 - ۱۱ تير ۱۳۹۶

 

 

سرمربی سایپا گفت: طارمی باید تصمیم درستی بگیرد، او می‌تواند در اروپا بازی کند.

به گزارش فارس، علی دایی بعد از دیدار تدارکاتی سایپا و تیم ملی دانشجویان که با برتری 3 بر یک سایپا به پایان رسید، گفت: تمرینات خود را از چند وقت پیش آغاز کردیم و یک اردوی خوب در اردبیل داشتیم. سعی می‌کنیم از این به بعد بازی‌های دوستانه را بیشتر انجام دهیم. از تیم ملی دانشجویان تشکر می‌کنم فردا هم با پارس‌جنوبی بازی می‌کنیم.

دایی افزود: روند خود را ادامه می‌دهیم تا هم از بازیکنان شناخت پیدا کنیم و هم بتوانیم نتایج خوبی را در لیگ برتر کسب کنیم. البته باید دو سه پست دیگر یارگیری کنیم با این حال از بچه‌ها تشکر می‌کنم که از روز اول با توجه به تمرینات سختی که داشتند خوب کار کردند و اگر نقاط ضعف‌مان را برطرف کنیم و در پست‌هایی که می‌خواهیم بازیکنان خوبی جذب کنیم تیم خوبی را روانه لیگ خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی براینکه به نظر می‌رسد تیم فصل گذشته او یعنی نفت تهران وضعیت مالی‌اش خوب شده است، گفت: ان‌شاءالله این تیم هم موفق باشد و ان‌شاءالله همه تیم‌ها وضع‌شان خوب شود. امیدوارم نفت اینقدر وضعش خوب شود که بتواند پول بازیکنانی که جذب کرده را بپردازد و مربیانش نیز با آرامش تیم را تمرین بدهند و بازیکنانش هم با آرامش تمرین کنند. این خواسته قلبی من است و دیگر کاری به گذشته ندارم چون الان در تیم سایپا هستم. دوست ندارم به گذشته فلش‌بک بزنم و درباره آن صحبت کنم اما ان‌شاءالله تیم نفت هم موفق باشد.

سرمربی تیم سایپا در پاسخ به سؤالی در مورد اینکه گفته می‌شود مهدی طارمی قصد دارد از پرسپولیس برود و به فوتبال اروپا لژیونر شود، گفت: مهدی توانایی زیادی دارد و باید یک تصمیم درست بگیرد تا بتواند خودش را نشان دهد. او می‌تواند در اروپا بازی کند و جزو گزینه‌های خوب است.

دایی در مورد برگزاری دربی سرخابی‌ها در کشور آلمان عنوان کرد: کار بسیار خوبی در حال انجام شدن است ایرانی‌های خارج از کشور و افرادی که سال‌ها نتوانستند به ایران بیایند می‌توانند بازی تیم‌های مورد علاقه خود را ببینند امیدوارم این کار ادامه‌دار باشد.

وی در مورد مطرح شدن خبری مبنی بر حضور او در بایرن مونیخ و اینکه این انتقال جزو پنج انتقال برتر آسیا شناخته شده و چه می‌شود بعد از این همه سال به اتفاقاتی که او رقم زده مراجعه می‌شود، اظهار داشت: این نظر لطف شما است مطمئنم امروز در فوتبال ایران بازیکنان خوبی داریم که می‌توانند به موفقیت‌های زیادی برسند. بازیکنان ما باید تلاش زیادی کنند تا به فوتبال اروپا منتقل شوند. باید گذشته را فراموش کنیم و زمان حال مهم است باید در این راستا قدم برداریم.


 

توضیح برانکو درباره جانشین احتمالی طارمی

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: حریفان‌مان قدرتمند شده‌اند و کارمان در فصل آینده سخت خواهد بود.

 

- ۱۱ تير ۱۳۹۶


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: حریفان‌مان قدرتمند شده‌اند و کارمان در فصل آینده سخت خواهد بود.

به گزارش فارس، برانکو ایوانکوویچ در پایان تمرین، گفت: حریفانمان قوی شدند اما ما هم بازیکنانی خوبی گرفتیم، خلیل‌زاده، مصلح، منشا و ... را جذب کردیم، کار در فصل پیش‌رو بسیار سخت است.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه مهدی طارمی قصد جدایی دارد و آیا منشا می‌تواند از جانشین خوبی برای او باشد، اظهار داشت: بله می‌تواند، طارمی پیشنهادات زیادی دارد و خیلی‌ها او را می‌خواهند اما باشگاه‌ هم منافع خودش را در نظر می‌گیرد.

وی در مورد دربی آلمان، تصریح کرد: یک بازی تدارکاتی مهم برای ما است. این بازی حساس است و می‌خواهیم در همه بازی‌ها برنده شویم.

 

برانکو در پاسخ به این سوال که‌ آیا برای جانشینی طارمی بازیکن دیگری جذب می‌کنند، تصریح کرد:‌ همانطور که گفتم منشا را گرفتیم.

 

 

 

وی در مورد وضعیت بشار رسن، تصریح کرد: در آینده خواهیم دید چه اتفاقی می‌افتد.


 

درخواست طارمی از باشگاه پرسپولیس

 

 - ۱۱ تير ۱۳۹۶

روز گذشته سایت خبری باشگاه پانیونیوس نوشت مهدی طارمی مهاجم تیم ملی ایران، پرسپولیس را ترک کرده و به این تیم یونانی خواهد پیوست.

به گزارش خبر ورزشی، پانیونیوس از طریق محمودرضا فاضلی ایجنت شناخته شده ایرانی ساکن آلمان و مسعود شجاعی ستاره خود در حال مذاکره با آقای گل ایران است که او را به یونان بکشاند. خود مهدی طارمی هم با وجود داشتن پیشنهاد از شاختار دونتسک روسیه و گلاسکورنجرز اسکاتلند بدش نمی‌آید به لیگ یونان برود چرا که در این کشور شرایط برای درخشش مهاجم ایرانی مهیاست.

موفقیت کریم انصاری‌فرد و مسعود شجاعی در لیگ یونان باعث شده که مهدی طارمی برای رفتن به این کشور وسوسه شود. البته شنیدیم ستاره بوشهری پیشنهادی هم از تیم پاناتینایکوس یونان دارد اما به دلیل حضور مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی بیشتر راغب است به پانیونیوس برود. اما مشکل کجاست؟

از آنجایی که مهدی طارمی تا پایان لیگ هفدهم با پرسپولیس قرارداد دارد بنابراین حضورش در لیگ یونان منوط به رضایتنامه باشگاه ایرانی است.

باشگاه پرسپولیس هم یک میلیون یورو معادل ۴میلیارد تومان نقد می‌خواهد تا رضایتنامه مهدی طارمی را صادر کند. مهدی طارمی که تا روز جمعه مرخصی گرفته بود، مرخصی خود را تا چهارشنبه تمدید کرد و امروز (یک‌شنبه) به تهران می‌آید تا بار دیگر با مسئولان باشگاه پرسپولیس مذاکره کند. این ستاره بوشهری از شهر زادگاه خود هم تماس‌هایی با مسئولان باشگاه داشته و حتی شنیدیم گفته است: «همه طلبم را می‌بخشم، پولی هم که شما می‌خواهید را حاضرم قسطی پرداخت کنم. فقط کمک کنید به اروپا بروم. من می‌خواهم در اروپا و لیگ یونان آقای گل بشوم و با چنین پشتوانه‌ای به جام‌جهانی بروم. لطفاً کمک کنید!»

گویا مهدی طارمی روی هم رفته ۷۰۰، ۸۰۰میلیون تومان از باشگاه پرسپولیس طلبکار است و این مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان کمتر از درخواست طاهری و دوستان است.

مهاجم بوشهری باسابقه دو مرتبه آقای گلی در لیگ برتر ایران خوب آگاه است که با آقای گلی در یونان یا اروپا می‌تواند در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه خریداران بهتری هم پیدا کند. خاصه آن‌که محمودرضا فاضلی هم مدیربرنامه‌های اوست؛ ایجنتی که علی کریمی را به بایرن مونیخ، مهدی مهدوی‌کیا و وحید هاشمیان را به هامبورگ، جواد نکونام را به اوساسونا در اسپانیا و البته مسعود اوزیل را به رئال‌مادرید ترانسفر کرد. فاضلی قادر است مهدی طارمی را هم به بوندس‌لیگا ببرد به شرط آن که یک فصل در یونان یا لیگی سطح پایین‌تر از کشور آلمان بدرخشد.

توضیح ضروری: باشگاه پانیونیوس که به مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی حدود ۱۳۰هزار یورو پرداخت کرده بود حاضر است برای مهدی طارمی دست جیب‌تر شده و ۲۰۰هزار یورو بپردازد؛ مبلغی که هم برای خود طارمی است و هم رضایتنامه‌اش!

تصویر طارمی روی جلد دو روزنامه یونانی

- ۱۰ تير ۱۳۹۶
طارمی گویا به لیگ یونان نزدیک شده‌است.
 
 
به گزارش خبرآنلاین مهدی طارمی در تلاش است تا به اروپا برود و امروز هم مذاکراتی با باشگاه پرسپولیس داشت. امروز هم دو نشریه چمپیون و لایت یونان تصویری از او روی جلد خود منتشر کردند. 

 

طارمی پیشنهادهای چین و قطر را رد کرد

 - ۰۸ تير ۱۳۹۶
 

 

مهاجم ملی‌پوش پرسپولیس که برای لژیونر شدن تلاش می‌کند، به حضور در تیم‌هایی از کشور چین و قطر تمایلی نشان نداد.

به گزارش تسنیم، مهدی طارمی که برای مذاکره با چند تیم خارجی از پرسپولیسی‌ها اجازه گرفته، کارهای مربوط به رفتنش را به محمودرضا فاضلی، مدیر برنامه‌های خود سپرده تا او با باشگاه‌های اروپایی مذاکره کند.

باشگاه پرسپولیس موافقت خود را با ترانسفر طارمی مشروط به پرداخت حق فسخ یک میلیون یورویی اعلام کرده و از همین‌رو مدیر برنامه‌های این بازیکن به دنبال انجام انتقال او به اروپاست. در حالی که طارمی از کشورهایی مانند چین و قطر پیشنهاداتی دارد که مبلغ درخواستی پرسپولیس را پرداخت می کنند اما خود این بازیکن تمایلی به رفتن به این کشورها ندارد.

هدف مدیر برنامه مهاجم پرسپولیس هم عقد قرارداد یک ساله یا مشروط با داشتن حق فسخ پس از یک سال است تا طارمی در سال قبل از جام جهانی ضمن آشنایی نسبت به شرایط فوتبال حرفه‌ای اروپا، بتواند پس از جام جهانی به تیم دیگری نقل مکان کند.


 

پرسپولیس به پانیونیوس: یک میلیون یورو بدهید طارمی را ببرید!

 

- ۰۷ تير ۱۳۹۶

 


 

باشگاه پرسپولیس برای صدور رضایتنامه مهاجم ملی پوش خود برای رفتن به باشگاه پانیونیوس یک میلیون یورو درخواست کرد.

به گزارش فارس، به نقل سایت کانون هواداران باشگاه پانیونیوس یونان، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی، دو بازیکن ایرانی چهارشنبه(امروز) به آتن می‌آیند و قراردادشان را پنجشنبه با پانیونیوس امضا می‌کنند. یکی از این دو بازیکن ایرانی با چمدان‌هایش به آتن آمده تا فوتبالش را اینجا ادامه دهد و دیگری نیز برای ادامه فوتبالش در اروپا به آتن آمده است.

این دو بازیکن ایرانی چهارشنبه یا پنجشنبه به باشگاه پانیونیوس می‌آیند تا شجاعی قراردادش را تمدید کند و حاج صفی نیز برای امضا قرارداد به باشگاه می‌آید.

آنچه به طارمی دیگر بازیکن ایرانی مربوط می‌شود این است که باشگاه پرسپولیس برای فسخ قراردادش 1 میلیون یورو می‌خواهد. با این حال هنوز همه چیز تمام نشده است و گزینه طارمی روی میز پانیونیوس قرار دارد.


 

احتمال جدایی بیرانوند از پرسپولیس

 

 ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

 


 

پس از قطعي شدن جدايي سروش رفيعي از جمع پرسپوليسي‌ها مسوولان اين باشگاه تلاش زيادي در جهت حفظ ساير ستاره‌هاي خود كرده‌اند. اين در حالي است كه مسوولان باشگاه فنرباغچه تركيه اصرار زيادي براي جذب عليرضا بيرانوند دارند و حتي در اين بين حاضر به پرداخت حدود يك ميليون يورو شده‌اند.

 

 

 

به گزارش اعتماد، عليرضا بيرانوند، دروازه‌بان شماره يك تيم ملي فوتبال ايران و باشگاه پرسپوليس كه سال بسيار خوبي در تيم پرسپوليس داشت، عملكردش در تيم ملي هم تحسين‌برانگيز بوده است. او كه در ٧ ديدار تيم ملي درون دروازه قرار گرفت و توانست دروازه تيم را بسته نگه دارد حالا پيشنهاد بسيار جدي از باشگاه‌هاي اروپايي از جمله فنرباغچه تركيه دارد.

 

 

 

از آنجايي كه بيرانوند تا سال ١٤٠٠ با پرسپوليسي‌ها قرارداد دارد بايد براي جدايي از اين تيم و پيوستنش به تيم‌هاي اروپايي رضايت‌نامه كتبي از باشگاه پرسپوليس بگيرد به همين خاطر مسوولان باشگاه فنرباغچه كه از اين موضوع اطلاع داشتند پيش از اين يك بار به تهران آمدند و در جلسه با پرسپوليسي‌ها، خواستار صدور رضايت‌نامه دروازه‌بان شماره يك‌شان شدند.

 


در آن جلسه كه درباره مباحث مختلفي بحث شد، در نهايت علي اكبر طاهري پيشنهاد ٢ ميليون يورويي به مديران فنرباغچه داد و عنوان كرد در قبال پرداخت اين پول رضايت‌نامه بيرانوند را صادر كند.

 


پس از آن جلسه به نظر مي‌رسيد پروژه ترانسفر دروازه‌بان خرم‌آبادي پرسپوليس به تركيه، منتفي شده باشد اما طي دو روز گذشته رابط اين باشگاه به تهران آمد تا مجددا باب مذاكره را باز كند. از قرار معلوم باشگاه تركيه‌اي حاضر شده تا سقف يك ميليون يورو براي رضايت‌نامه بيرانوند به اين بازيكن بدهد و از طرف ديگر پيشنهاد ٨٠٠ هزار يورويي را به عنوان دستمزد به اين بازيكن داده است. البته تهيه منزل مناسب براي اين بازيكن و خانواده‌اش و همين طور خودرو هم از ديگر بندهايي است كه قرار است در قرارداد بيرانوند گنجانده شود.

 


شايد روزي كه علي‌اكبر طاهري پيشنهاد ٢ ميليون يورويي به مديران فنرباغچه داد تصور مي‌كرد با اين كار به نوعي با جدايي دروازه‌بان تيمش مخالفت كرده است. او كه به خوبي مي‌داند اين دروازه‌بان چقدر در موفقيت تيمش و رسيدن پرسپوليس به قهرماني نقش داشته، دوست ندارد در اين مقطع حساس با جدايي او موافقت كند اما حالا كه رابط باشگاه فنرباغچه پيشنهاد يك ميليون يورويي ارايه كرده است بايد ديد مديران پرسپوليس چقدر پاي حرف خود مي‌ايستند و با جدايي بيرانوند مخالفت مي‌كنند.

 


 البته در اين روزهاي بد اقتصادي و در شرايطي كه باشگاه پرسپوليس به‌شدت به منابع مالي نياز دارد تا بتواند بخش اعظم بدهي‌هاي خود را پرداخت كند به نظر مي‌رسد ترانسفر عليرضا بيرانوند نقش مهمي در بهبود شرايط مالي اين باشگاه داشته باشد. البته پرسپوليسي‌ها از طرف واسطه‌هايي مذاكراتي را هم با رشيد مظاهري انجام داده‌اند تا در صورت جدايي از بيرانوند با دروازه‌بان فصل گذشته ذوب آهن قرارداد همكاري امضا كنند.

 

 

 

اگر قرارداد ترانسفر بيرانوند به امضا برسد و اين دروازه‌بان به باشگاه تركيه‌اي برود شايد به عنوان نخستين دروازه‌بان ايراني باشد كه به ليگ حرفه‌اي كشور همسايه مي‌رود و اميدوار است با بازي كردن در اين تيم، بتواند روزهاي موفقي را در يكي از باشگاه‌هاي معتبر اروپايي طي كند. البته در اين ميان جدايي سروش رفيعي كار باشگاه پرسپوليس را بسيار سخت كرده است. مديران پرسپوليس كه از اين جدايي بسيار ناراحتند و از سوي هواداران اين باشگاه تحت فشار قرار گرفته‌اند، دوست ندارند يك بار ديگر با اعتراض هواداران پرسپوليس
مواجه شوند.

 


با وجود اينكه تركاشوند در مصاحبه‌اي اعلام كرد سروش رفيعي در پرسپوليس ماندني است اما هافبك خلاق فصل گذشته پرسپوليس در صفحه شخصي خود اعلام كرد قصد ندارد به فوتبالش در ايران ادامه دهد. او حتي در اين باره از هواداران عذرخواهي كرد و گفت هيچ‌وقت نمي‌خواست با احساسات هواداران پرسپوليس بازي شود و به همين خاطر پيش از آنكه فصل به پايان برسد موضوع جدايي‌اش را با برانكو ايوانكوويچ در ميان گذاشته تا سرمربي تيم به فكر بازيكن جايگزين در پست او باشد. البته اخبار ديگري كه از نقل و انتقالات باشگاه پرسپوليس به گوش مي‌رسد بحث تمديد قرارداد كمال كاميابي‌نياست.

 


پيش از اينكه فصل نقل و ا نتقالات رسما آغاز شود، پرسپوليسي‌ها اصرار زيادي داشتند تا قرارداد هافبك دفاعي تيم‌شان را تمديد كنند. از آنجايي كه كاميابي‌نيا پيشنهادات جدي از چند باشگاه اروپايي و همين طور قطري داشت پاي ميز مذاكره نرفت تا با اتمام قراردادش با خيال راحت براي آينده‌اش تصميم بگيرد. او كه اين روزها سرگرم مذاكره با باشگاه‌هاي مد نظرش است، روز گذشته در محل باشگاه پرسپوليس هم حاضر شد تا درباره تمديد قراردادش با مديران اين باشگاه صحبت كند.

 


پرسپوليسي‌ها كه پيش از اين قرارداد ٩٠٠ ميليون توماني با كاميابي‌نيا به امضا رسانده بودند براي فصل جديد پيشنهاد قراردادي ٩٥٠ ميليون توماني به هافبك تدافعي تيم‌شان دادند كه همين موضوع باعث ناراحتي شديد كمال كاميابي نيا شد تا اينكه جلسه را بدون خداحافظي ترك كند.

 


البته صحبت‌هاي مدير برنامه اين بازيكن نشان داد اين بازيكن مي‌خواهد فوتبالش را در ايران ادامه دهد در پرسپوليس ماندني است و طي جلساتي كه در روزهاي آينده برگزار خواهد شد قراردادش را رسما تمديد  خواهد كرد.


موضوع پيشنهاد باشگاه ديناموزاگرب كرواسي به مهدي طارمي هم به بحث اصلي نقل و انتقالات باشگاه پرسپوليس تبديل شده است. مهاجم پرسپوليس كه فصل گذشته با اتمام قراردادش در يك كار نسنجيده به تركيه رفت و با يكي از باشگاه‌هاي اين كشور قرارداد همكاري امضا كرد، بدون اينكه مدتي از قراردادش سپري شود مجددا به پرسپوليس بازگشت تا فوتبالش را در تيم پرطرفدار پايتخت ادامه دهد. او حالا با يك پيشنهاد جدي از سوي باشگاه ديناموزاگرب كرواسي مواجه شده است اما به نظر مي‌رسد مديران باشگاه پرسپوليس كه نمي‌خواهند اين روزها روند موفقيت تيم‌شان متوقف شود با اين پيشنهاد مخالفت كرده‌اند و اجازه جدايي طارمي را نداده‌اند. بايد ديد با وجود اين مخالفت، طي روزهاي آينده چه اتفاقي در باشگاه پرسپوليس رخ مي‌دهد و آيا طارمي از جمع قرمزپوشان جدا مي‌شود يا سال آينده هم شاگرد برانكو خواهد بود.

 

در سازمان لیگ ثبت با سند برابر نیست

 

 ۳۰ خرداد ۱۳۹۶

 


باشگاه‌های «فرهنگی و ورزشی» ایران در حالی قرارداد بازیکنان خود را در سازمان لیگ ثبت می‌کنند که در بسیاری از موارد مبالغ ثبت شده با مبالغ واقعی همخوانی ندارد.

به گزارش مهر، اتفاقی که در ایام نقل و انتقالات و به هنگام جدایی ها و دعواها رخ می دهد کنار رفتن ماسک دروغ است در مورد اعداد و ارقامی که ثبت می شوند و همه می دانند واقعیت ندارند و البته وقتی پرده ها کنار می روند مسئولان در «کوچه علی چپ» قدم می زنند.

قرارداد کاوه رضایی که در مورد حق و حقوقش درگیر شده و در نهایت از استقلال جدا شده بود در سایت سازمان لیگ یک میلیارد تومان ثبت شده بود. همان روزها هم همه می دانستند بازیکنی که یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان با پرسپولیس قرارداد نبسته نمی تواند با استقلال یک میلیارد قرارداد ببندد. در نهایت وسط گلایه های استقلال از کاوه و مصاحبه اعضا مشخص شد که قرارداد کاوه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده و البته یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون آن را دریافت کرده است. در مورد سایر بازیکنان گران قیمت هم هنوز کار به درگیری کشیده نشده وگرنه آنها هم ثبتشان با سندشان برابر نیست.

این موضوع البته که به استقلال مربوط نمی شود. بررسی قراردادهای بیرانوند، طارمی و سید جلال حسینی به ترتیب۹۵۰، ۹۵۰ و ۷۵۰ میلیون تومان ثبت شده بود که در نگاه اول قابل قبول به نظر نمی رسد.

در واقع ثبت با سند در سازمان لیگ و بخش قراردادها برابر نیست و در این سازمان هم ظاهرا در این روزها کسی وجود ندارد که یقه تیم ها را بگیرد که چرا با پسوند فرهنگی دروغ را ترویج می کنند و اصلا هم ناراحت نیستند.

 

چهار ستاره سرنوشت‌ساز بازار نقل‌ و‌ انتقالات

 

- ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

 

 

 

فصل نقل‌وانتقالات به روزهای اوج خود رسیده و باشگاه‌ها با حداکثر توان برای جذب نفرات جدید تلاش می‌کنند. در حال حاضر تکلیف بسیاری از بازیکنان موجود در بازار روشن شده، اما هنوز هستند کسانی که بتوانند معادلات را تغییر بدهند و لیگ فوتبال ایران را شوکه کنند. از بین بازیکنانی که حضور یا عدم حضور هر کدام‌شان در یک تیم بسیار تعیین‌کننده و سرنوشت‌ساز خواهد بود، می‌توان به چهار نفر اشاره کرد: مهدی طارمی، احسان حاج‌صفی، رامین رضاییان و البته پژمان منتظری.

 

 

 

دوای درد استقلال

 

پژمان منتظری در حال حاضر بازیکن آزاد است و در مورد او گفته می‌شود که در آستانه پیوستن به باشگاه استقلال قرار دارد. در این میان هم مدیریت باشگاه مساله مذاکره با پژمان را تایید کرده و هم علیرضا منصوریان رسما دست نیاز به سمت این بازیکن دراز کرده است. 

 

 

 

منتظری قطعا یکی از بهترین خریدهای استقلال در تاریخ لیگ برتر بود. او که با آبی‌پوشان به دو عنوان قهرمانی در لیگ‌های هشتم و دوازدهم دست یافته، بین دو نیم‌فصل لیگ سیزدهم در حالی استقلال را ترک کرد که این تیم در صدر جدول رده‌بندی قرار داشت. با این وجود از زمان جدایی پژمان دیگر آب خوش از گلوی استقلالی‌ها پایین نرفت. آنها دیگر نه قهرمان شدند و نه حتی تا همین دربی آخر طعم پیروزی برابر پرسپولیس را چشیدند. 

 

 

 

منتظری در بدو جدایی از استقلال راهی ام‌صلال قطر شد و پس از آن به الاهلی از همین کشور پیوست. امسال اما گفته می‌شود شرایط الاهلی مثل گذشته نیست و شاید منتظری از این تیم جدا شود. هرچند ظاهرا هم‌تیمی‌های پژمان در باشگاه قطری با او در تماس هستند تا این بازیکن را برای تمدید قرارداد مجاب کنند. منتظری که چندی پیش در برنامه نود اعلام کرده بود استقلال ایستگاه پایانی فوتبالش خواهد بود، در این سال‌ها کیفیت بالایی در تیم ملی داشته و قطعا حضورش در جمع آبی‌پوشان به این تیم کمک خواهد کرد.

 

 

 

معمای رامین

 

رامین رضاییان هم دیگر ستاره بلاتکلیف این روزهای فوتبال ایران است. رامین با باشگاه پرسپولیس قرارداد دوساله داشت، اما برانکو تحت هیچ شرایطی حاضر به ادامه همکاری با این بازیکن نشد. در نهایت نیز پرسپولیسی‌ها مبلغی پول از این بازیکن گرفتند و رضایتنامه او را صادر کردند. 

 

 

 

از آن زمان به بعد ماه‌ها است که رضاییان خانه‌نشین شده و فقط در مسابقات ملی به میدان رفته! او منتظر پایان فصل بود تا تیم جدیدش را برای فصل آینده انتخاب کند. در این میان استقلالی‌ها که از همکاری با وریا غفوری راضی نبودند، تصمیم گرفتند مذاکرات جدی با رضاییان داشته باشند. با این وجود ظاهرا ریسک بالای این انتقال و تبعات اجتماعی آن برای رامین باعث شده او پیشنهاد استقلالی‌ها را نپذیرد. 

 

 

 

گفته می‌شود رضاییان برای حضور در استقلال دریافت دوونیم میلیارد تومان در یک سال را شرط کرده تا عملا این انتقال غیرممکن باشد. در حال حاضر گمانه‌زنی‌های جدی در مورد احتمال حضور رامین در لیگ بلژیک وجود دارد. در غیر این صورت هر تیم ایرانی که مقصد بعدی رضاییان باشد، یک مهره ارزشمند فنی گرفته که تقابلش با پرسپولیس برانکو هم دیدنی خواهد بود.

 

 

 

احسان و سپاهان

 

احسان حاج‌صفی سال‌هاست که مشتریان زیادی در بازار نقل‌وانتقالات دارد. با این وجود او همیشه نشان داده در ایران فقط برای سپاهان بازی می‌کند. پیش از این در چند مرحله مذاکرات باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال با این بازیکن جدی شد، اما احسان در نهایت تصمیم گرفت قراردادش را با طلایی‌‌پوشان تمدید کند. 

 

 

 

این روزها اما خبر می‌رسد حاج‌صفی پاسخگوی مدیران باشگاه سپاهان نیست و این مساله به احتمال جدایی او دامن زده است. با این وجود، ظاهرا همچنان نمی‌توان حاج‌صفی را در لباس یک تیم ایرانی دیگر تصور کرد. او که پیش از این یک تجربه ناکام در لیگ دوی آلمان داشت، حالا دوباره هوس لژیونر شدن کرده و گفته می‌شود با باشگاهی از یونان در حال مذاکره است. ماندن یا نماندن حاج‌صفی هم در سپاهان می‌تواند معادلات کورس فصل آینده را تحت تاثیر قرار بدهد؛ به‌خصوص که سپاهان با کرانچار و خریدهای جدیدش امید زیادی برای موفقیت در لیگ هفدهم دارد.

 

 

 

داستان تکراری طارمی

 

حکایت مهدی طارمی هم شنیدن دارد. این بازیکن بوشهری سه سال است که به پرسپولیس آمده و هر سه سال در فصل تابستان شایعاتی در مورد جدایی‌اش مطرح می‌شود. او حتی پارسال از این تیم جدا شد و به ریزه‌اسپور ترکیه رفت، اما پشیمان شد و برگشت. این پشیمانی البته برای شخص طارمی و باشگاه پرسپولیس تبعات زیادی داشت؛ تا آنجا که هنوز پرونده شکایت ترک‌ها از طارمی در اتاق حل اختلاف فیفا باز است. 

 

 

 

حالا اما ظاهرا درخشش در تیم ملی باعث شده دوباره فیل طارمی یاد هندوستان کند. او دیروز با انتشار پستی مشکوک روی صفحه اینستاگرامش از خداحافظی نوشت و اینکه شاید راهی جز رفتن باقی نباشد! این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که طارمی هنوز یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و جدایی‌اش از این باشگاه مستلزم اخذ رضایتنامه کتبی خواهد بود. با این موضع‌گیری جدید، به نظر می‌رسد قصه طارمی و پرسپولیس حالا حالاها ادامه داشته باشد!


 

مسی هم آمار طارمی را در آرژانتین ندارد!

 

 - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

 


 

 ۳ بازی پشت سر هم و ۳ گل زده متوالی آمار فوق‌العاده‌ای بود که مهدی طارمی به جای گذاشت.

 

 

 

به گزارش خبر ورزشی، شاید سند صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را سردار آزمون نوشت اما امضای آخر را مهدی طارمی پای آن انداخت.

 

 

 

پسرک بوشهری بعد از گوچی، محمد نصرتی، خداداد عزیزی و غفور جهانی آخرین بازیکنی بود که گل صعود تیم ملی ایران به جام جهانی را زد. شما را نمی‌دانیم اما ما از مصاحبه و گپ زدن با آقای گل فوتبال ایران، ستاره پرسپولیس و حالای تیم ملی سیر نمی‌شدیم! با ما و مهدی طارمی باشید تا انتهای یک مصاحبه خودمانی پس از صعود به جام‌ جهانی.

 

 

 

تبریک می‌گویم، ۳ گل در ۳ بازی متوالی در مقدماتی جام‌جهانی!

 

(با تواضع خاصی) کار خاصی انجام ندادم. وظیفه‌ام را به کمک سایر بچه‌ها انجام دادم. از کادرفنی و همه همبازیانم در تیم ملی تشکر می‌کنم که کمک کردند مثمرثمر باشم.

 


 

بی‌تعارف این خطایی که مدافع ازبک روی تو انجام داد، پنالتی بود؟

 

شک نکنید پنالتی بود! بازیکن حریف بی‌احتیاطی کرد و من هم شگردم گرفتن پنالتی است.

 

 

 

ناراحت نشدی که مسعود شجاعی آن پنالتی را گل نکرد؟

 

آقامسعود کاپیتان تیم ماست و به همه ما کمک می‌کند. او، اشکان دژاگه و سایر بزرگ‌ترها در تمرین و مسابقات به ما روحیه می‌دهند و اصلاً به خودم اجازه نمی‌دهم در این رابطه حرفی بزنم. خودم هم این تجربه را دارم و می‌دانم زدن پنالتی خیلی هم راحت نیست. مسعود شجاعی بازیکن بزرگی است و دیدید خیلی حرفه‌ای با این مسئله کنار آمد و بازی خود را انجام داد.

 

 

 

آن‌قدر خوب بودی که الکس نوری، سرمربی وردربرمن، از عملکرد تو و همین‌طور سردار آزمون تعریف کرد.

 

از الکس نوری تشکر می‌کنم. باعث افتخار همه ماست که یک ایرانی در فوتبال بوندس‌لیگا به عنوان سرمربی فعالیت می‌کند. این تعریف سرمربی وردربرمن، وظیفه من را سخت‌تر کرد. ان‌شاءالله بتوانم انتظارات مردم، مربیان خودم و کارشناسان را برآورده کنم.

 

 

 

پس از بازی در گفت‌وگو با سایت AFC عنوان کردی که «نمی‌خواهیم در جام جهانی روسیه فقط ۳ بازی انجام بدهیم و قصد داریم از گروه‌مان صعود کنیم»، درست است؟

 

این خواسته کادرفنی و بر و بچه‌های تیم ملی است اما نیاز به حمایت داریم. همه آسیا می‌دانند مربی بزرگی مثل کارلوس کی‌روش بالای سر تیم ایران است. در مورد خودم نمی‌گویم اما بر و بچه‌های بااستعدادی هم داریم و فقط باید بیشتر حمایت شویم؛ بازی تدارکاتی مناسب با تیم‌های مطرح دنیا، زمین مناسب و یکسری خواسته‌های آقای کی‌روش که اصلاً هم زیادی نیست. ما پتانسیل صعود به مرحله دوم جام جهانی روسیه را داریم به شرط آنکه حمایت شویم.

 

 

 

دیشب (دوشنبه‌شب) و پس از صعود ایران به جام جهانی چند تا زنگ از بوشهر داشتی؟

 

خیلی زیاد. همه همشهریان، دوستان و اقوام لطف کردند و تماس گرفتند. خوشحالم که تمام ایران دوشنبه شب شاد بودند. این صعود را به همه مردم کشورم تبریک می‌گویم.

 

 

 

پس از پایان بازی سردار آزمون به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. در نظرسنجی برنامه ۹۰ هم باز سردار آزمون با فاصله کم نسبت به تو اول شد، نظری نداری؟

 

من و سردار نداریم. ما یک تیم هستیم. به نظر من ستاره ما تیم ایران بود. شما دیدید در هر بازی با ترکیبی متفاوت به میدان رفتیم ولی نتیجه گرفتیم و چیزی از اقتدار ایران کم نشد. ما یک تیم بودیم که گل نخوردیم، جنگیدیم و خوب دفاع کردیم. بنویسید رمز صعود ما همدلی کادرفنی، بچه‌ها و همه بود.

 

 

 

مسی هم آمار طارمی را در آرژانتین ندارد!

 

لطفاً تعجب نکنید! ما را هم بابت صعود به جام‌جهانی روسیه متهم به جوزدگی نکنید! خودمان هم می‌دانیم لیونل مسی ستاره فوتبال جهان و یکی از نوابغ تاریخ است. آنچه نوشتیم فقط مربوط به مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. مهدی طارمی در ۳ بازی آخر تیم ملی ۲ گل ۳ امتیازی زد و گلی هم مقابل ازبکستان به ثمر رساند که امضای نهایی صعود ایران به جام جهانی بود. از آن دست‌ گل‌هایی که بازیکنان برزیلی و آمریکای جنوبی می‌زنند و بی‌تعارف فراتر از آسیا بود.

 

 

 

از آن طرف لیونل مسی در انتخابی جام جهانی در منطقه آمریکای جنوبی در حد انتظار نبوده و حتی در بازی دوستانه اخیر آرژانتین مقابل برزیل که با برتری یک بر صفر آلبی‌سلسته پایان یافت هم روز آرامی را پشت سر گذاشت. حالا باز هم به ما می‌گویید جوزده شدیم؟!


 

واکنش طارمی به ماندن در پرسپولیس

 

 - ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

 

 

 

طارمی به سوال در مورد تمدید قرارداد با پرسپولیس پاسخ دقیقی نداد.

 

 

 

به گزارش خبرآنلاین؛ دقیقا در شرایطی که تحت فشار است کاری می کند کارستان.آدم را یاد علی دایی می اندازد.او هم زمانی که منتقدان علیه اش می شدند گل های قشنگی می زد و به راحتی این فشارها را از روی خودش بر می داشت.طارمی هم در هفته های اخیر چنین وضعیتی را داشته است.

 

 

 

از دست دادن پنالتی های زیاد باعث شده تا خیلی ها به او اعتماد نداشته باشند.با این حال گل زیبایی که او در جریان این بازی به ثمر رساند پاسخی بود به همه کسانی که به او می گفتند گل نزن! به عقیده خیلی ها این بازیکن از هر چند موقعیتی که گیرش می آید فقط یکی از آن را تبدیل به گل می کند اما...

 

 

 

گل فوق العاده ای زدی.

 

این گل کار همه بچه های تیم بود. می خواستیم با اختلاف بیشتر ازبکستان را ببریم چون حق مان بود. اگر پنالتی گل می شد فکر کنم بالای 4 گل به این تیم می زدیم. باز خدا را شکر که بردیم و رفتیم جام جهانی. امیدوارم مردم از این صعود لذت برده باشند. از الان به بعد کار ما تازه شروع می شود.

 

 

 

حالا ایران در جام جهانی است.خیلی ها می گویند دیگر وقت صعود فرا رسیده است و ...

 

نمی خواهیم زنگ تفریح تیم ها باشیم. اگر می خواهیم حضور قدرتمند داشته باشیم باید کار کنیم. باید تلاش کنیم تا بتوانیم خودمان را بالا بکشیم و انشالله موفق باشیم. تیم هایی که به جام جهانی می آیند، همه قدرتمند هستند. اگر می خواهیم سری بین سرها باشیم، باید کار کنیم. هزینه کنیم. قطعا این تیم می تواند در جام جهانی هم موفق باشد چراکه هدف ما فقط صعود نبوده است.

 

 

 

البته جای خیلی از مردم در ورزشگاه خالی بود.

 

بله اما خدا را شکر که پیش مردم سربلند شدیم. هدف همه ما در تیم ملی اول خوشحالی دل مردم است.

 

 

 

مهدی طارمی در پرسپولیس می ماند؟

 

من فعلا درباره تیم ملی حرف می زنم.لطفا سوالات حاشیه ای نپرسید.


بهترین بازیکن تیم ملی در شب تاریخی چه کسی بود؟

- ۲۳ خرداد ۱۳۹۶
 
ایران با درخشش ستاره هایش ازبکستان را شکست داد و به جام جهانی 2018 صعود کرد.
 
به گزارش ایلنا، تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در چارچوب هفته هشتم مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 با نتیجه 2-0 ازبکستان را از پیش رو بردارد و با 20 امتیاز در فاصله دو هفته تا پایان رقابت ها صعود خود به جام جهانی 2018 روسیه را قطعی کند.
 
برنامه نود پس از پایان بازی دیشب ویژه برنامه خود را روی آنتن برد. سوال نظرسنجی برنامه دیشب انتخاب بهترین بازیکن میدان بود و شش گزینه هم وجود داشت. سید جلال حسینی، میلاد محمدی، رامین رضاییان، سعید عزت اللهی، مهدی طارمی و سردار آزمون شش گزینه بودند که در نهایت به انتخاب مردم سردار آزمون بالاتر از طارمی بهترین بازیکن شد.
 
بهترین بازیکن تیم ملی در شب تاریخی چه کسی بود؟
 
اما واقعا در بازی دیشب که بهترین نمایش تیم ملی هم نبود کدام بازیکن بهتر عمل کرد؟
 
سید جلال حسینی:
 
بهترین بازیکن تیم ملی در شب تاریخی چه کسی بود؟
 
 مدافع کهنه کار تیم ملی به سان بازی رفت در ترکیب اصلی حضور داشت و جای پژمان منتظری را گرفته بود. سید جلال نمایش کم نقصی داشت و در چند صحنه با هوشیاری اشتباهات به وجود آمده از طرف دیگر بازیکنان را رفع و رجوع کرد و یک کلین شیت دیگر را بای ایران به ثبت رساند.
 
سید جلال در نیمه نخست یک شوت زد که راهی به چارچوب نداشت. او 32 بار توپ را لمس کرد و 23 پاس برای هم تیمی های خود ارسال نمود. دقت پاس سید جلال 6/82٪ بود. آقای شماره 4 با اینکه در خط دفاع بازی می کرد اما هیچ خطایی را انجام نداد و یک بار هم تکل زد.
 
رامین رضاییان:
 
بهترین بازیکن تیم ملی در شب تاریخی چه کسی بود؟
 
بدون تیم است اما طوری بازی می کند انگار در کوران بازی ها قرار دارد. رامین دیشب هم نمایش فوق العاده ای داشت. 90 دقیقه بی امان طول زمین را پیمود. هم در حمله ها مشارکت فوق العاده ای داشت و هم در مواقع لزوم یار و یاور خط دفاع بود. رامین چند بار با ارسال های مواج معروف خود دفاع حریف را به هم ریخت و تنها یک یا دو بار توسط جلال الدین ماشاریپوف بازیکن مدنظر استقلال جا ماند و نبرد تن به تن را باخت.
 
رامین در این بازی یک شوت هم زد که راهی به چارچوب نداشت. او 75 بار توپ را لمس کرد. 43 پاس برای هم تیمی های خود ارسال کرد. دقت پاسش 4/81٪ بود. یک تکل موفق هم به نام خود ثبت کرد تا یکی از بهترین های تیم ملی در شب تاریخی اش باشد.
 
میلاد محمدی:
 
بهترین بازیکن تیم ملی در شب تاریخی چه کسی بود؟
 
در روسیه به اوج بلوغ خود رسید و حالا بی تردید بهترین مدافع چپ فوتبال ایران است و جایش در ترکیب اصلی گارانتی شده است. محمدی با سرعت فوق العاده اش روی سکوها لقب میگ میگ را از هواداران گرفت. در تمام نبردهای تن به تن برتر بود. به خوبی روی دست طارمی و بعد از او امیری باز می شد. هم پاس می داد هم سانتر می کرد و هم در مواقع لزوم به تو می زد. میلاد مانند یک جنگجوی تمام عیار برای کوچکترین موقعیت ها، حداکثر توانایی اش را می گذاشت و همین باعث شده بود اینقدر بازی اش دیده شود.
 
قل بزرگ خانواده محمدی یک خلق موقعیت داشت. دقت پاسش 5/79٪ ثبت شد. 39 پاس داد و 68 بار توپ را لمس کرد.دو خطا انجام داد و دو خطا هم رویش انجام شد.
 
سعید عزت اللهی:

بهترین بازیکن تیم ملی در شب تاریخی چه کسی بود؟
 
بهترین اتفاق ممکن برای سعید انتقال قرضی از روستوف به آنژی بود. این را می شد به وضوح دید که چقدر سعید نسبت به چند ماه قبل بهتر شده است. خونسردی ذاتی شماره 6 جوان با پاس های قطری کم نقص و به قول معروف بند کفشی ادغام شده بود. او در اوج جوانی به سان یک بازیکن سی و چند ساله خط میانی را نظم می داد و به خوبی به علی کریمی کمک می کرد. عزت اللهی به موقع به خط حمله هم کمک می کرد و بالانس خوبی را به وجود آورده بود.
 
سعید یک شوت زد که در چارچوب نبود. خلق موقعیت نداشت اما 55 پاس داد و 69 بار هم آن را تاچ کرد. دقت پاس او 9/70٪ بود و یک تکل موفق هم به نام خود ثبت کرد. سعید یک بار مرتکب خطا شد و یک خطا هم بر رویش انجام شد.
 
مهدی طارمی:

بهترین بازیکن تیم ملی در شب تاریخی چه کسی بود؟
 
در فضای مجازی شوخی جالبی با او شده بود. گفته بودند طارمی یا استاد اسدی است یا لیونل مسی. حد وسط ندارد و درست هم می گفتند. طارمی یا بهشت بهشت است یا جهنم جهنم. یا بهترین است یا بدترین. در برابر ازبکستان شماره 17 هر دو را تجربه کرد. یک نیمه کم فروغ داشت و یک نیمه هر کاری که می توانست انجام داد. در 45 دقیقه اول وینگر چپ بود. همکاری های دو نفره اش با محمدی و فرارهای گاه و بیگاهش هم نتیجه نداد. مصدومیت جهانبخش باعث شد تا طارمی از ابتدای نیمه دوم به سمت راست بیاید. این تغییر در کمتر از 7 دقیقه جواب داد. طارمی با تبحر بالایش در پنالتی گیری توانست ایران را در آستانه گل دوم قرار دهد. این پایان کار مهاجم بوشهری نبود. طارمی در دقیقه 88 ماموریت ده گله کردن خود را آغاز کرد. توپ را از میانه میدان گرفت. به سردار پاس داد و استارت زد. روی خط آفساید توپ را پس گرفت و وارد محوطه شد. انزور اسماعیلوف را با یک حرکت بدن از جریان بازی خارج کرد و در عین تعجب با خونسردی فوق العاده ای یک بغل پای ساده به توپ زد و دروازه همبازی قدیمی خود را برای بار دوم گشود و به باشگاه گلزنان دو رقمی تاریخ تیم ملی اضافه شد.
 
طارمی در این بازی سه شوت زد که یکی از آنها در چارچوب بود و همان هم گل شد. 40 بار توپ را لمس کرد و 25 پاس با دقت 76٪ به هم تیمی های خود داد. 4 تکل زد. سه خطا گرفت و دو بار هم روی بازیکنان حریف خطا کرد.
 
سردار‌آزمون:
 
بهترین بازیکن تیم ملی در شب تاریخی چه کسی بود؟
 
در بهترین زمان ممکن گل زد و به عقیده خیلی از کارشناسان گل او در همان نیمه اول نسخه حریف را پیچید و ایران را جهانی کرد. پاس علی دایی طور جهانبخش را خداداد وار به گل تبدیل کرد و همزمان تونل و دروازه لوبانوف را افتتاح نمود. سردار در این بازی هر کاری که می شد را انجام داد. هم گل زد و خود را 19 گله کرد. هم پاس گل دوم را به دوست صمیمی اش داد و هم با کارتی که گرفت دو اخطاره شد و بازی با کره جنوبی را از دست داد.
 
سردار در این مسابقه دو شوت زد که یکی از آنها در چارچوب بود که دست بر قضا همان هم تبدیل به گل شد. یک بار خلق موقعیت کرد که آن هم به گل منتهی شد. 25 بار تاچ توپ داشت و 18 پاس داد که دقت آن 7/66٪ بود. دو تکل داشت و دو بار هم خطا کرد  یک بار هم رویش خطا شد.
 
تکمله: حالا انتخاب با شماست که بهترین بازیکن را با توجه به عملکردشان انتخاب کنید. شما چه فکر می کنید؟ سید جلال و دفاع بی نقصش، رضاییان و فرارها و ارسال های ویرانگرش، محمدی و جنگندگی و سرعت مثال زدنی اش، عزت اللهی و میدان داری و پختگی اعجاب انگیزش، آزمون و گل خداداد وارش یا طارمی و نیمه دوم شاهکارش؟ کدام بهتر بودند؟


(عکس) مهدی طارمی در لباس سربازی

 

 ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

 

 

مهدی طارمی با گل‌هایی که در چند بازی اخیر تیم ملی به ثمر رساند نقش پر رنگی در صعود به جام‌جهانی داشت.

 

 

میزان عکسی از دوران خدمت سربازی طارمی منتشر منتشر کرد.


آقای گل لیگ برتر فوتبال در تیررس اروپایی ها

 - ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

مهاجم گلزن سرخپوشان پایتخت مدنظر یک تیم یونانی قرار گرفته است.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ مهدی طارمی، آقای گل 2 فصل اخیر لیگ برتر فوتبال ایران که ابتدای فصل گذشته هم با پیشنهادی از لیگ ترکیه مواجه بود و مدتی هم در این کشور بود، این روزها نیز یک پیشنهاد از یکی از تیم های یونانی دریافت کرده است. 
 
البته رقم این پیشنهاد خیلی چشمگیر نیست و تنها فایده پذیرفتن آن در این است که این بازیکن در اروپا به میدان می رود.
 
همچنین عملکرد درخشان طارمی در لیگ شانزدهم باعث شده بود که وی از چند تیم اسپانیایی و قطری پیشنهاد دریافت کند اما وی این پیشنهادات را قبول نکرده است. 
 
گفته می شود طارمی در جمع دوستانه بیان کرده که دوست دارد در پرسپولیس بماند تا در لیگ قهرمانان آسیا بتواند دوباره برای سرخپوشان پایتخت مثمرثمر باشد و تعداد گل های خود را در این رقابت ها افزایش بدهد. 
 
به هر حال باید دید واکنش طارمی و باشگاه پرسپولیس به این پیشنهاد که به احتمال زیاد به زودی به صورت رسمی به آنها خواهد رسید چه خواهد بود؟


فروشگاهی به نام تهران!

- ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

محمد رضا محسنی کارشناس مسائل شهری گفت: آنهایی که تجربه خرید از مگامال‌های خارج از کشور را دارند، می‌دانند که این فروشگاه‌ها معمولا یا در مرکز شهر قرار دارند یاکاملا در حاشیه و دارای فضای تفریحی و رفاهی، پارکینگ و امکانات متعدد دیگری هستند که اساسا برای عادلانه شدن دسترسی عموم شهروندان به کالاهای مصرفی شکل می‌گیرند و درعین حال مراقبت می‌شود که به بافت شهری و فروشگاه‌ها و تولیدی‌های کوچک صدمه‌ای وارد نشود.

به گزارش ایران، یک مغازه‌دار ورشکسته: تا زمانی که این مگامال‌ها و مراکز خرید توی این محل و آن محل ساخته بشود وضعیت بدتر از این هم می‌شود. نگاه کنید به همین مجتمع بزرگی که در میدان حر ساخته‌اند. کلی مغازه دارد همه چیز هم می‌فروشند. سوپرمارکت و فرش و لوازم خانگی و لباس و... خب با این وضعیت معلوم است کسی از مغازه‌های محلی خرید نمی‌کند. حالا هم مجبورم با ماشین کار کنم تا چرخ زندگی‌ام بچرخد.

آسید کریم، بقال سرکوچه از دستم شاکی است؛ آنقدر شاکی که جرأت نمی‌کنم وارد مغازه‌اش شوم. روی صندلی چوبی‌اش تکیه زده و بی‌آنکه نگاهم کند می‌گوید: «برو از همان فروشگاه‌هایی که صندوق عقب ماشین‌ات را تا خرخره پر می‌کنی خرید کن، جنس‌های من به درد شما نمی‌خوره. برو...»

آسیدکریم پیرمرد ریزجثه‌ای است و از زمانی که یادم می‌آید عرقچین سبز رنگی به سر دارد. آسید دیگر مثل آن زمان که برنج و قند و شکر و روغن کوپنی را یک تنه بین مردم محله پخش می‌کرد، توان و قدرت ندارد. گاهی روی همان صندلی قدیمی که همسن و سال من است خوابش می‌برد و مشتری‌‌ها بیدارش می‌کنند. یک سالی می‌شود که سرشب نشده بقالی را می‌بندد. مغازه‌اش با 30 سال پیش فرقی نکرده. هنوز هم قفسه‌‌های فلزی روی دیوار پر از تاید و ریکا و رشته فرنگی است. کیسه‌های لوبیا و نخود و عدس و لپه و برنج را هم دقیقاً جلوی یخچال قدیمی در یک صف چیده.

می‌روم تو نخ پیرمرد و آنقدر شوخی می‌کنم تا حال و هوایش عوض شود و ببینم چرا این همه بدخلقی می‌کند. دست بر قضا چند روز پیش برادر کوچکترم را دیده که از فلان مگامال کلی خرید کرده و حالا آنقدر ناراحت است که می‌خواهد کلاً قید بقالی را بزند و کرکره مغازه‌اش را برای همیشه پایین بکشد:

«از زمانی که این فروشگاه‌ بزرگ‌ها را زده‌اند، بازار ما هم خوابیده. کسی دیگر از ما خرید نمی‌کند. همه مثل داداش سرکار عالی می‌روند از همان‌جا خرید می‌کنند. صرف نمی‌کند پول برق و مالیات بدهی و سودی هم نکنی. جنس‌ها را زیر قیمت می‌دهم برود پی‌کارش و بقالی را جمع می‌کنم.»

پیرمرد حرف حساب می‌زند مگر روزی چقدر فروش دارد؟ با آمدن این مگامال‌ها کاسبی مغازه‌دارهای محلی کساد شده از بقال و قصاب و خیاط گرفته تا میوه‌فروش و نانوا و چینی‌‌فروش همه‌شان شاکی‌اند. می‌گویند تحریم تمام شد ولی بازار ما با آمدن این مگامال‌ها از قبل هم کسادتر شده.

داود، قصاب محله‌ قدیمی‌مان است و مثل بیشتر هم‌صنفی‌هایش فربه. نشسته و فوتبال می‌بیند. اعصاب هم ندارد چرا که مهدی طارمی پنالتی را خراب کرده. زیر لب غرغری هم می‌کند که آنها را سانسور می‌کنم. مرغ‌ها توی یخچال از راست نظام گرفته‌اند. مرتب و منظم. نگاه بی‌چشم‌شان به روبه روست. توی آن یکی یخچال هم چند ران و سر دست گوسفند و گوساله از چنگک‌های فولادی آویزان است. ماجرا مال چند روز پیش از رمضان است.

نگاه جست وجوگرم داود را به حرف می‌آورد: «چیزی به ماه رمضان نمانده ولی بازار کساد است. این یخچال‌‌ها باید خالی باشند ولی کو مشتری؟ سال‌‌ها پیش وضعیت خیلی بهتر بود مردم خرید می‌کردند ولی الان پول‌شان را می‌برند جای دیگر خرج می‌کنند، لنگه‌اش زن خودم؛ دیشب گفت جمعه برویم چی چی استار خرید کنیم! والا مخم سوت کشید و با عصبانیت گفتم زن حسابی همین شما هستید که بازار من و امثال من را کساد می‌کنید. طومار نوشته بود؛ تاید و شامپو و مایع ظرفشویی فلان مارک و نخود و لوبیا و کلی خرت و پرت که از همین مغازه‌های دور و اطراف هم می‌شود خرید. می‌گوید آنجا تنوع جنس‌هاش زیاده! والا با این وضعیت کاسبی صرف ندارد.»

درددل‌های کاسب‌های محل ذهنم را مشغول می‌کند، بندگان خدا راست هم می‌گویند مثل قدیم مشتری ندارند، نمونه عینی آن خود من. شاید برای خرید کوچکی در حد 10- 20 هزار تومان از همین مغازه‌‌ها خرید می‌کنم و برای خرید حسابی می‌روم فروشگاه.

وضعیت آنقدر نسبت به گذشته تغییر کرده که حتی مادرجان‌مان هم خریدهایش را فهرست می‌کند و ماهی یکبار به یکی از همین مگامال‌ها می‌رود و از شیر مرغ تا جان آدمیزاد می‌خرد. توجیهش هم این است به جای اینکه هر روز برای خرید از این مغازه به آن مغازه برود ماهی یکبار 2 ساعت فروشگاه می‌رود و هر چیزی که می‌خواهد می‌خرد. تنوع جنس‌‌ها خیلی زیاد است و بعضی‌های‌شان هم تخفیف خورده‌اند.

بالاخره این هم نوعی تفکر است. شاید هم خوب باشد، مثلاً دیگر نیازی به صرف زمان زیادی نیست و تنوع اجناس و تخفیف و... از نکات مثبت آن باشد ولی از سوی دیگر مغازه‌هایی که تا دیروز بسیاری از مایحتاج‌مان را از آنها می‌خریدیم، همان‌‌هایی که حساب دفتری داشتیم و اگر پولش چند روزی این طرف و آن طرف می‌شد به روی خودشان نمی‌آوردند، حالا نفس‌شان به شماره افتاده. بسیاری از آنها نتوانستند با غول مگامال‌هایی که اساساً تعریفی دیگر دارند، مقابله کنند و شکست سخت و تلخی خوردند مثل یکی از بچه‌محل‌های قدیمی‌ ما به نام رضا.

رضا همسن و سال خودم است. 36 سال دارد و تا همین چند ماه پیش بوتیک داشت ولی بعد از 15 سال عطایش را به لقایش بخشید. بازارش روی پاشنه در نچرخید و مجبور شد کرکره مغازه را برای همیشه پایین بکشد و برود مسافرکشی.

رضا هم مثل بقیه از برخی بی‌تفاوتی‌ها و ناملایمات کسانی که می‌توانستند برای حل این معضل کاری بکنند گلایه‌مند است. می‌گوید: «تا زمانی که این مگامال‌ها و مراکز خرید توی این محل و آن محل ساخته بشود وضعیت بدتر از این هم می‌شود. نگاه کن همین مجتمع بزرگی که در میدان حر ساخته‌اند. کلی مغازه دارد همه چیز هم می‌فروشند.
 
سوپرمارکت و فرش و لوازم خانگی و لباس و... خب با این وضعیت معلوم است کسی از مغازه‌های محلی خرید نمی‌کند.با باز شدن فروشگاه‌های بزرگ و برندهای خارجی مشتری‌هایم کم و کم شد تا اینکه دیدم سود که هیچ، از سرمایه‌ام می‌خورم. چند هفته پیش از اینکه بوتیک را ببندم از یکی از مشتری‌هایم پرسیدم چرا دیگر سری به من نمی‌زند؟ او هم بدون رودربایستی جواب داد که از برندها خرید می‌کند آن هم زمانی که در حراج هستند. خب با این وضعیت معلوم است که نمی‌شود کاسبی کرد. حالا هم که مجبورم با ماشین کار کنم تا چرخ زندگی‌ام بچرخد.»\

عقبگردی کنیم به یک هفته و یک ماه و یک سال پیش. آخرین باری که رفته‌ایم بقالی سرکوچه چه زمانی بوده؟ قصابی چطور؟ اصلاً از بوتیک محل‌مان خرید کرده‌ایم؟ سرگردانی بین سنت و مدرنیته حتی در این مسأله هم ریشه دوانده‌. ماجرا، ماجرای‌آش رشته و مگامال است. شاید عده‌ای به خاطر اینکه زمان زیادی برای خرید روزانه نداشته‌ باشند و ترجیح می‌دهند که هر هفته یا ماهی یکبار خرید کلی کنند ولی امان از چشم و هم چشمی و باکلاس بازی. البته بازار آنقدر برای سازندگان مراکز تجاری و خرید مهیاست که هرجایی ساختمانی چند طبقه بالا می‌آورند و اسمش را می‌گذارند مگامال.

راه دور نرویم دور و برمان کلی از این مراکز تجاری و فروشگاه‌های بزرگ مارک هست که بدون درنظر گرفتن جای پارک و بافت شهری فعال شده‌اند و هر روز شاهد حجم سنگینی از ترافیک دور و برشان هستیم.

به‌عنوان مثال مرکز معروف غرب تهران در بزرگراه ستاری که همه کوچه‌های دور و اطرافش پر از ماشین‌هایی است که از نقاط مختلف شهر برای خرید آمده‌اند یا همین فروشگاه برند ترکیه‌ای را که بالاتر از سیدخندان زده‌اند و کلی ماشین آنجا دوبله سوبله پارک می‌کنند و چه ترافیکی راه می‌اندازند بیا و ببین. از زیانی که تولید ملی با ورود برندهای خارجی توسط مگامال‌ها می‌بیند که بگذریم از بین رفتن بنگاه‌های کوچک اقتصادی مثل بقالی‌‌‌‌‌ و کفاشی و قصابی و... هم هدیه دیگر این فروشگاه‌های بزرگ مد روز است.

محمد رضا محسنی کارشناس مسائل شهری می‌گوید: «ابتدا باید به این موضوع پرداخت که دلیل به وجود آمدن مگامال‌ها چیست و اصلاً باید در چه منطقه‌ای از شهر فعالیت کنند؟ آنهایی که تجربه خرید از مگامال‌های خارج از کشور را دارند، می‌دانند که این فروشگاه‌ها معمولاً یا در مرکز شهر قرار دارند یا کاملاً در حاشیه و دارای فضای تفریحی و رفاهی، پارکینگ و امکانات متعدد دیگری هستند که اساساً برای عادلانه شدن دسترسی عموم شهروندان به کالاهای مصرفی شکل می‌گیرند و درعین حال مراقبت می‌شود که به بافت شهری و فروشگاه‌ها و تولیدی‌های کوچک صدمه‌ای وارد نشود.»

وی در ادامه می‌افزاید: «در آلمان حساب می‌کنند که به‌عنوان مثال برای هر هزار نفر به 38 صنف مختلف نیاز هست و به همین نسبت در یک محله با 100 هزار نفر جمعیت چند فروشگاه و چه اصنافی و با چه پراکندگی باید وجود داشته باشد. همه این‌ها برای راحتی شهروندان و جلوگیری از ورشکستگی اصناف است.
 
اگر یک محله به 10 قصابی نیاز دارد، اجازه نمی‌دهند یازدهمی برای خودش قصابی بزند. این نقشه کلی است و بعد با این پایه محاسباتی برای رونق کسب و کار و پوشش نقاط کور مگامال‌ها سر برمی‌آورند.»وقتی به تهران نگاه می‌کنیم و نقشه پراکندگی مگامال‌ها، می‌بینیم آنها از هر کوچه و خیابانی سر برآورده‌اند؛ بافت شهری را به هم ریخته‌اند و کسب و کارهای کوچک را بلعیده‌اند.


(عکس) کنایه مهدی طارمی به منتقدانش

۱۰ خرداد ۱۳۹۶
 
مهدی طارمی پست تازه‌ای در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.
 
مهدی طارمی پس از پیروزی تیمش مقابل لخویا و صعود به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در صفحه شخصی اش پست جدیدی منتشر کرد و در آن به هواداران و منتقدانش نکاتی را گفت. 
 
او که در بازی های قبلی لیگ قهرمانان به خاطر گل نزدن هایش بسیار مورد انتقاد بود و در بازی رفت مقابل لخویا هم یک پنالتی از دست داد، دیشب اما به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد و شاید همین موضوع باعث شد تا در پستی اینستاگرامی با زبان طعنه و کنایه منتقدانش را بنوازد. 
 
او در این پست نوشت: قدرشناس یکدیگر باشیم نه اینکه من بگم عاشق هوادارا و پرسپولیس هستم و بعضی از هوادارنماها فقط تو روزهای خوشی با من باشند. این برد هم تبریک به همه قدرشناسان و قدرنشناسان محترم که از ته دل دوستون دارم.

واکنش طارمی به شکست سنگین استقلال!

- ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

مهدی طارمی در حاشیه نشست پایان بازی برابر لخویا در خصوص شکست استقلال در بازی شب گذشته برابر العین مجبور به واکنش شد.
 
به گزارش خبرنگار ایلنا، خبرنگاران قطری که بابت شکست برابر پرسپولیس ناراحت بودند، فرصت را غنیمت شمردند و به صحبت در خصوص شکست شب گذشته دیگر نماینده ایران پرداختند و از مهدی طارمی درخواست کردند در این خصوص صحبت کند.
 
مهاجم جنوبی پرسپولیس در واکنش به این سوال که نظرش در خصوص شکست سنگین دیگر نماینده ایران در شب گذشته چیست، گفت: ما قهرمان ایران بودیم و از بقیه تیم ها سرتر بودیم که توانستیم به این عنوان برسیم. دیگر تیم های ایرانی نیز خوب هستند و بازی های خوبی در این رقابت ها به نمایش گذاشتند. متاسفانه نتوانستند به خواسته خودشان دست یابند و البته هدف ما این است که تا فینال مسابقات پیش برویم و اکنون که در جمع هشت تیم حاضر شده ایم باید به مراحل بعدی نیز برسیم. خصوصا اینکه با حذف دیگر نمایندگان اکنون چشم همه به پرسپولیس است و ما باید به خواسته آنها نزدیک شویم.

چه‌ کسانی در پنالتی جنجالی طارمی مقصرند؟

- ۰۵ خرداد ۱۳۹۶

مجموعه از عوامل قطعا در اتفاقی که سه‌شنبه گذشته در آزادی رخ داد، دخیل هستند.
 
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مهدی طارمی آقای گل رقابت های لیگ برتر، باز هم پنالتی خراب کرد. او سه شنبه شب مقابل لخویا پنالتی از دست داد و از نظر رسانه ها و هواداران مقصر تساوی تیمش بود. این، دومین پنالتی خراب شده مهدی طارمی بود و حالا مجبور است انتقادها را به جان بخرد. البته او پس از بازی عصبانی بود و به خبرنگاری که از او درباره پنالتی اش پرسید، گفت: «به تو ربطی ندارد.» اما آیا مهدی طارمی مقصر همه این اتفاقات است؟ آیا باید همه کاسه کوزه ها را سر او خرد کرد؟ بی شک باید به این سوال پاسخ منفی داد چراکه مقصران دیگری پشت پنالتی مهدی طارمی هستند. بی شک مقصر اول برانکو ایوانکوویچ است که اجازه می دهد این بازیکن پنالتی نزن، پنالتی تیمش را بزند. اگر یکی مثل کارلوس کی روش روی نیمکت پرسپولیس بود بی شک اجازه نمی داد اتفاق بازی الریان دوباره تکرار شود. مقصر دوم سید جلال حسینی پنالتی زن اول تیم است. طارمی در بازی لخویا به قدری خسته بود که می دانست نمی تواند پنالتی بزند. او از سید جلال خواست پنالتی را خودش را بزند ولی او قبول نکرد. مقصر دیگر کل تیم هستند که قول و قرار گذاشته اند مهدی طارمی را آقای گل آسیا کنند. در واقع پرسپولیس قربانی آقای گلی مهدی شد. حالا یک بار دیگر باید این سوال را مطرح کرد. آیا مهدی طارمی مقصر اصلی اتفاقی است که سه شنبه شب در ورزشگاه آزادی رخ داد؟

واکنش طارمی به پرسپولیسی شدن منشا

- ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶

مهدی طارمی نسبت به حضور گادوین منشا در پرسپولیس واکنش نشان داد.
 
به گزارش خبرآنلاین، هر چند گفته می شود منشا زیر قرارداد داخلی اش با پرسپولیس زده و مدعی شده این قرارداد قبل از شروع رسمی فصل نقل و انتقالات بسته شده، ولی پرسپولیسی ها او را یکی از بازیکنان اصلی فصل آینده خود می دانند و معتقد هستند این مهاجم نیجریه ای در ایران طبق این قرارداد فقط می تواند برای آنها به میدان برود!

بعد از خبر پیوستن منشا به پرسپولیس در فضای مجازی شایعه شد مهدی طارمی به شدت از این موضوع دلخور شده و به دوستانش گفته دیگر جای او در پرسپولیس نیست.
 
این موضوع به گوش خود طارمی هم رسید ولی آقای گل لیگ برتر به این موضوع نیشخندی زد و به دوستانش گفت:چرا بايد دلخور شوم؟سال اول كه كسی مرا نمی شناخت با آن همه مهاجم مطرح آمدم دوستانه رقابت كردم الان بايد دلخور باشم؟قدمش روی چشم!

 

حمایت طارمی از بیرانوند

۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶
اگر اشتباه نکنیم بعد از بازی پرسپولیس و الریان قطر در استادیوم آزادی و آن ضربه پنالتی چیپ مهدی طارمی بود که علیرضا بیرانوند از همبازی خود حمایت کرد. دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس در مصاحبه ی گفت: مهدی طارمی بهترین فوروارد ایران است و گل صعود تیمش در آسیا را هم خواهد زد. 
 
مصاحبه خبرآنلاین با مهدی طارمی را در ادامه بخوانید:
 
قبل از هر چیز آقای گلی لیگ شانزدهم را تبریک می‌گوییم.
ممنون از شما، هیچ عنوان و افتخاری به تنهایی به دست نمی‌آید. همبازیانم و مربیان پرسپولیس در این آقای گلی سهیم و شریک هستند و از همه این عزیزان تشکر می‌کنم.
 
به همین خاطر با جعبه شیرینی سر تمرین عصر یک‌شنبه حاضر شدی؟
بله، گفتم که همبازیانم نقش مهمی داشتند و می‌خواستم به این وسیله کام آنها را هم شاد کنم.
 
می‌دانستی در لیگ برتر فقط رضا عنایتی توانسته عنوان آقای گلی خود را تکرار کند؟
عنایتی هم از فوتبالیست‌های بزرگ این مملکت بوده و هست. همین که این همه سال تداوم داشته، نشان‌دهنده خیلی چیزهاست. کار هرکسی نیست این همه سال در اوج باشد و گل بزند. به او هم خسته‌نباشید می‌گویم.

به فکر هت‌تریک آقای گلی در لیگ برتر نیستی؟
دروغ است اگر بگویم دنبالش نیستم. هت‌تریک آقای گلی خوشحال‌کننده و یک هدف بزرگ می‌‌تواند باشد اما اولویت، دبل قهرمانی پرسپولیس است. شعار هم نمی‌دهم. شما آخرین روز لیگ پانزدهم را به یاد دارید؟
 
بله، بازی با راه‌آهن در هفته آخر که به رغم برد، نتوانستید به عنوان قهرمانی برسید و حریف هم به دسته دوم سقوط کرد.
دقیقاً! آن روز من آقای گل شدم ولی دنیا روی سرم خراب شد. هر کاری می‌کردم، اشک‌هایم بند نمی‌آمد. آقای گلی بدون قهرمانی هیچ لطفی نداشت. حداقل من یکی این اتفاق را تجربه کردم و حرفی که زدم، همین‌جوری و روی هوا نبود. اول دبل قهرمانی پرسپولیس و بعد هت‌تریک در آقای گلی!
 
دبل کردن پرسپولیس در قهرمانی هم به این راحتی‌ها نیست. قبول داری؟
شک نکنید! به دست آوردن عنوان قهرمانی کار سختی است اما حفظ آن به مراتب سخت‌تر است. مطمئن باشید فصل آینده، همه با انگیزه بیشتری جلوی ما بازی می‌کنند و از همین حالا هم می‌دانم تیم‌ها دنبال تقویت خود هستند. به همین خاطر نگاه ما باید رو به جلو باشد و برای حضوری قدرتمندانه در لیگ برتر و آسیا تلاش کنیم.
 
چه شد که بازیکنان پرسپولیس اعتصاب کردند و چه شد که این اعتصاب را شکستید؟
لطفاً سؤال بعدی!
 
چرا؟!
خیلی دوست ندارم در این زمینه صحبت کنم. این مسائل درون‌خانوادگی است و بهتر است داخل خانواده هم بماند!
 
ولی خیلی‌ها...
(حرف‌مان را قطع می‌کند) گفتم که تمایلی ندارم در این رابطه حرف بزنم. اگر سؤال دیگری دارید، در خدمتم!
 
بسیار خوب، حداقل درباره ماجرای علیرضا بیرانوند و مشکلی که با هواداران پیدا کرد، می‌توانی صحبت کنی؟
علیرضا بیرانوند گلر کاردرستی است که توی دلش هیچی نیست. به نظر من مسئله خاصی نبوده و بیشتر یک سوءتفاهم بود. همه ما و هواداران پرسپولیس خوب می‌دانند علیرضا بیرانوند چقدر زحمت کشید و با کلین‌شیت‌های خودش به قهرمانی تیم کمک کرد. این موضوع نباید فراموش شود.
 
شنیدیم امروز هم سر تمرین با هواداران پرسپولیس آشتی کرد و عکس سلفی انداخت.
علیرضا چیزی توی دلش نیست. یک لحظه احساساتی شد و آن مصاحبه را انجام داد. برای خود من هم پیش آمده و سایر بازیکنان هم چنین شرایطی را تجربه کرده‌اند. بعد از اتمام مسابقه و فشار شدیدی که وجود دارد، ممکن است آدم یک حرفی بزند و... بیرانوند هم آن لحظه چیزی را گفت که به ذهنش رسید. او پسر خوب و صادقی است که از لحاظ فنی هم نمره یک است.

ظاهراً در پرسپولیس هم ماندگار شد؟
(به شوخی) کجا برود بهتر از پرسپولیس؟! (می‌خندد و ادامه می‌دهد) علیرضا بیرانوند واقعاً یک فوتبالیست متعصب است و همه دیدیم با دست شکسته برای پرسپولیس تمرین کرد و حتی می‌خواست بازی کند. او پرسپولیس را دوست دارد و به قول خودش تا سال ۱۴۰۰ در پرسپولیس می‌ماند.

بسیار خوب، می‌دانیم که حسابی رئال‌مادرید را دوست داری. وقتی بارسا با گل‌های مسی، رئال را شکست داد، چه احساسی داشتی؟
مهم جام قهرمانی است که به رئال مادرید می‌رسد!

مطمئنی؟ در حال حاضر رئال و بارسا هم‌امتیاز هستند و تیم زیدان فقط یک بازی عقب افتاده با سلتاویگو دارد... سلتا را که می‌برد. من دوست دارم و مطمئن هستم رئال‌مادرید امسال در قهرمانی دبل می‌کند.
سلتا را که می‌برد. من دوست دارم و مطمئن هستم رئال‌مادرید امسال در قهرمانی دبل می‌کند.
 
منظورت هم لالیگاست و هم لیگ قهرمانان اروپا؟!
بله، اگر رئال‌مادرید به امید خدا هم قهرمان لالیگا و هم اروپا شود، چه عالی می‌شود. فصل برای من هم رؤیایی تمام می‌شود.
 
راستی مقابل سیاه‌جامگان هم گل می‌زنی؟
بازی بسیار سختی در مشهد پیش روی ماست. سیاه‌جامگان برای بقا می‌جنگد و کار آسان نیست. امیدوارم بتوانم برای پرسپولیس مثمرثمر باشم و اگر گل هم بزنم که عالی می‌شود.

طارمی آقای گل شد

مهدی طارمی موفق شد با گلزنی در بازی امروز تیمش به عنوان آقای گلی لیگ شانزدهم برسد.
 ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶
مهدی طارمی موفق شد با گلزنی در بازی امروز تیمش به عنوان آقای گلی لیگ شانزدهم برسد.
 
به گزارش خبرآنلاين، مهدي طارمي در ديدار امشب تيمش مقابل ذوب آهن كه با تساوي ٣-٣ به پايان رسيد، موفق به زدن دو گل شد. او با اين دو گل در جدول گلزنان ليگ برتر هجده گله شد و بالاتر از ساسان انصاري و گادوين منشا قرار گرفت. اين در حالي بود كه طارمي در دقايق پاياني نيمه اول بازي يك كارت زرد از داور دريافت كرد و ابهام اين وجود دارد كه او شايد به دليل سه اخطاره شدن بازي هفته آخر ليگ را از دست داده باشد.
 
همين اتفاق باعث شد كه پيش از دو گل طارمي در نيمه دوم بازي، خيلي ها فكر كنند كه او آقاي گلي را هم از دست داده است. اما گلزني مهاجم پرسپوليس در ادامه بازي و البته فرصتي كه ديگر براي انصاري و منشا وجود ندارد، آقاي گلي طارمي را قطعي شد.
 
ساسان انصاري شانزده گله و منشاي پانزده گله به دليل دريافت كارت در بازي امروز تيم هاي شان در هفته آخر فرصتي براي رسيدن به طارمي و آقاي گل شدن را ندارند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا