میلاد علینقی مدیرعامل داتیس خودرو که به عنوان نماینده انحصاری محصولات ولوو هیکو اسپورتیو آلمان در ایران شناخته می‌شود، از نهایی‌شدن ورود محصولات ولوو به ایران خبر داد و گفت: به زودی ستاره‌های ولوو وارد بازار ایران می‌شوند و داتیس خودرو به عنوان نماینده انحصاری این برند آلمانی سوئدی پیش‌ثبت‌نام فروش این خودروها را آغاز می‌کند.

مدیرعامل داتیس‌خودرو با اشاره به همکاری تجاری هیکو اسپورتیور و ولوو سوئد گفت: محصولات ولوو از این پس بنا بر نیاز و درخواست مشتری تولید و وارد کشور می‌شود. به همین دلیل مشتری باید سفارش ساخت خودرو را به نماینده هیکو در ایران ارائه داده و با پرداخت بخش اندکی از مبلغ قرار داد، برای خرید خودرو پیش‌ثبت‌نام کند.

علینقی قرارداد فعلی داتیس خودرو با هیکو اسپورتیو آلمان که به تولید مشترک ولوو با کمپانی ولوو سوئد می‌پردازد را شامل پنج مدل v۴۰،s۶۰،s۹۰،xc۶۰ و xc۹۰ دانست و گفت: با شروع پیش‌ثبت‌نام محصولات ولوو در ایران، شاهد حضور قدرتمند ستاره‌های ولوو در کشور هستیم.

ولوو، (به سوئدی: volvo) شرکت صنایع سنگین سوئدی است، که سازندهٔ خودروهای سنگین و قطعات مربوط به آن می‌باشد. از جمله تولیدات این شرکت تریلی، کامیون، اتوبوس، تجهیزات ترابری و سازه‌ای، سامانه‌های پیش‌رانش دریایی و صنعتی، تجهیزات هوافضا و ارائه خدمات مالی است.

شرکت ولوو در سال ۱۹۲۴ با مشارکت مدیر امور مالی کمپانی اس‌کااف؛ اسار گابریلسن و یکی از مهندسان ارشد این شرکت بنام؛ گوستاو لارسون، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از گروه اس‌کااف راه‌اندازی شد. هدف از تاسیس این شرکت، ساخت خودروهایی بود، که در مقابل سرمای هوای سوئد مقاومت داشته باشند و برای جاده‌های یخ‌زده و ناهموار این کشور بهینه شده باشند.

شرکت ولوو در نهایت در سال ۱۹۲۷ به عنوان یک شرکت خودروسازی، در شهر گوتنبورگ سوئد آغاز به کار کرد. این شرکت در آغاز شاخه‌ای از شرکت بلبرینگ‌سازی اس‌کااف به‌شمار می‌آمد، که در سال ۱۹۳۵ در پی ورود ولوو به بازار بورس اوراق بهادار سوئد، اس‌کااف سهامش در این شرکت را واگذار نمود.

گروه ولوو در سال ۱۹۹۹ اقدام به فروش بخش خودروهای سبک خود، تحت نام ولوو کارز، به ارزش ۶٫۴۵ میلیارد دلار، به شرکت آمریکایی فورد نمود. در سال ۲۰۱۰ میلادی فورد نیز ولوو کارز را با قیمت ۱٫۸ میلیارد دلار به شرکت چینی جیلی فروخت.

در حال حاضر شرکت ولوو تنها تولیدکننده خودروهای سنگین شامل کامیون، اتوبوس و... می‌باشد و بخش خودروسازی آن، توسط شرکت جیلی مدیریت می‌شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا