کارگاه آموزشی سیستم یکپارچه نقل و انتقالات با استقبال باشگاه های لیگ برتری با چاشنی اتفاقات روزهای گذشته برگزار شد.

به گزارش یزد فردا ، کارگاه آموزشی TMS یا سیستم یکپارچه نقل و انتقالات فیفا روز چهارشنبه با حضور مدرسان ایرلندی و سوییسی در تهران برگزار شد. این کارگاه یک روزه با صحبتهای تاج آغاز شد و البته افراد سرشناس دیگری در آن حضور داشتند.
مهدی تاج در ابتدای جلسه ضمن استقبال از انتقادات صورت گرفته در روزهای گذشته از فدراسیون ابراز امیدواری کرد که مسئولین با دقت بیشتری عمل کنند. همچنین رئیس فدراسیون فوتبال ضمن انتقاد از 3 باشگاهی که در این مراسم حضور نداشتند، از اهمیت برگزاری این دوره صحبت کرد.
محمدرضا کسرایی در گفت و گو با ورزش سه درباره این کارگاه یک روزه عنوان کرد: این سیستم اولین بار در سال 2009 مورد استفاده قرار گرفت و از سال 2010 استفاده از آن الزامی شد. فدراسیون فوتبال نیز در همان زمان کارگاه های آموزشی این سیستم را برگزار کرد. متاسفانه در آن زمان با وجود اصرار فدراسیون بسیاری از باشگاه ها از حضور در این کارگاه ها استقبال نمی کردند. کارگاه امروز نیز با توجه به نسل جدید مدیران این سیستم در باشگاه ها با حضور مدرسان بین المللی برگزار شد اما متاسفانه باشگاه های تراکتورسازی، پدیده و سیاه جامگان در این مراسم شرکت نکردند
او همچنین درباره مشکلات برخی تیم ها در استفاده از این سیستم عنوان کرد: متاسفانه باشگاه هایی که ساختار اداری مناسب ندارند، در استفاده از این سیستم دچار مشکل می شوند. البته گاهی تیم های بزرگ نیز به مشکلاتی برخورد کردند و به همین دلیل امسال دوباره بعد از فصل بهار یک دوره تخصصی برگزار کردیم.
سلطانی: مشکل ارنست به زودی حل خواهد شد
جمال سلطانی مدیر سیستم یکپارچه نقل و انتقالات باشگاه فولاد خوزستان درباره مشکلات ارنست مهاجم این باشگاه گفت: مشکل این بازیکن برای حضور در جمع بازیکنان فولاد خوزستان به زودی حل خواهد شد. در این مسیر البته کسرایی و دیگر همکاران بخش بین الملل فدراسیون نیز همکاری کردند و باید بگویم که نزدیک به 70 درصد از مسیر حل این موضوع را با کمک آنها انجام دادیم.
وی در ادامه درباره برگزاری این کارگاه عنوان کرد: این دوره یکی از بهترین دوره هایی بود که برگزار شد. در گذشته این دوره ها در کشوری مانند مالزی با حضور مدرسان فیفا برگزار می شد اما امسال شاهد این موضوع هستیم که این دوره در تهران برگزار شده و همه ابهامات در استفاده از این سیستم نیز بر طرف شده است.
آصفا: استفاده از TMS موضوعی محرمانه است
حامد آصفا نماینده باشگاه سپاهان در این کارگاه آموزشی درباره این کارگاه آموزشی تصریح کرد: حضور رئیس کمیته انطباق و بررسی فیفا که بالاترین مرجع برای حل اختلافات است در این دوره نشان می دهد که این کارگاه در سطح بالایی برگزار شده است. سالانه بیش از 400 هزار نقل و انتقال در فوتبال دنیا با این سیستم ثبت می شود و به همین دلیل این سیستم اهمیت زیادی دارد.
او در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا سپاهان برای استفاده از این سیستم مجبور به ارائه نام کاربری و رمز عبور خود به مسئول امور بین الملل فدراسیون شده است، عنوان کرد: افرادی که این صحبت ها را مطرح می کنند، مطمئنا از نحوه کار با این سیستم آگاهی ندارند. این موضوع برای باشگاه ها موضوعی محرمانه است و در باشگاه سپاهان تنها مدیرعامل به آن دسترسی دارد. کسرایی آشنا ترین فرد به این سیستم است و موضوعاتی که مطرح می شود، بیشتر جنبه رسانه ای دارد.
پیروزان: شایعه کارشکنی را قبول ندارم
محمد مهدی پیروزان نماینده باشگاه سایپا درباره حواشی که این روزها درباره مسئولین امور بین الملل فدراسیون فوتبال مبنی بر کارشکنی آنها مطرح شده، گفت: نزدیک به 5 سال در این سمت فعالیت می کنم و تا به امروز تنها از آقایان کسرایی و مومنی تنها همکاری دیده ام. افرادی که این شایعات را مطرح می کنند، اصلا نحوه کار با این سیستم را بلد نیستند. در طی این مدت هر زمان که به مشکلی برخورد کردیم، دوستان حتی در روزهای تعطیل نیز کمک حال ما بودند.
افضلی: کسرایی در کنار باشگاه ها حضور دارد
نماینده باشگاه استقلال در واکنش به شایعات مطرح شده نسبت به کارشکنی های صورت گرفته در فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در سالهای اخیر که من در باشگاه استقلال حضور داشتم، کارشکنی را مشاهده نکردم. کسرایی در این مدت اگر مشکلی برای باشگاه ها به وجود می آمد، در کنار ما حضور داشتند و به حل مشکلات کمک می کردند.
وی در پایان درباره برگزاری این کارگاه عنوان کرد: حضور مهمانان مهم در این کارگاه نشان می دهد که دوره ای که امروز برگزار شد از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین در پایان این دوره آموزشی از مهمانان آزمونی به عمل آمد که اتفاق بسیار خوبی بود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا