یزدفردا"استاندار البرز از رایزنی با معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر نفت به‌منظور تامین سوخت یارانه‌ای فرودگاه پیام خبر داد.

سیدحمید طهایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: فرودگاه پیام یک استعداد و امکان ارزشمند است که در استان البرز قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه پیام تنها فرودگاه باری بین‌المللی کشور است، گفت: ما به شدت به دنبال این هستیم که این فرودگاه را  وارد عرصه‌های اقتصادی کشور و استان کنیم.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات هم تیمی را تشکیل داده که در آن نشست‌هایی را با مشاورین داخلی و خارجی در ارتباط با این موضوع برگزار می‌کنند.

وی درباره طرح جامع فرودگاه که به صورت اجمالی بوده و امروز عملیاتی می‌شود، گفت: براساس این طرح در چهارچوب قانون این فرودگاه فعال خواهد شد که طرح آن را یک شرکت خارجی عملیاتی و اجرایی می‌کند که اگر چنین اتفاقی رخ دهد یک تحول بسیار عظیمی شکل خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: در این فرودگاه سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند به راحتی سرمایه‌گذاری کنند و بهره‌ استان البرز از این فرودگاه صادرات کالا به نحو مطلوب است.

طهایی با تاکید براینکه در حال حاضر مشکل محاسبه آزاد قیمت سوخت در این فرودگاه وجود دارد، گفت: دولت باید مصوبه‌‌ای صادر کند تا به سوخت این فرودگاه یارانه تعلق گیرد که با چنین اتفاقی مجددا این واحد دوباره شروع به کار خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با صحبت‌هایی که با وزیر نفت و معاون اول رئیس‌جمهور داشته‌ایم قرار براین شد تصمیم‌گیری‌هایی انجام شود تا بتوانیم مجدداً این فرودگاه را احیا کنیم تا دوباره بتواند به فعالیت خود ادامه دهد.

وی افزود: البته شنیده‌ایم که بعضی از مسئولان اقتصادی مانند وزارت اقتصاد و دارایی با این امر مخالفت کرده‌اند ولی در مجموع با پیگیری‌هایی که انجام می‌دهیم امیدواریم این فرودگاه دوباره به فعالیت خود ادامه دهد.

استاندار البرز با اشاره به اینکه فرودگاه پیام یک محور صادراتی هوایی است، گفت: باید بتوانیم یک رقم یارانه‌ای برای این فرودگاه در نظر بگیریم تا با فعال شدن این مرکز بتوانیم از این سرمایه کلان ملی استفاده کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا