کسانی بودند که در پس تحریم دنبال دزدی اموال مردم بودند و 2000 میلیارد و 700 میلیون تومان پول مردم را بردند که البته دولت این پول را از حلقوم آنها بیرون می‌کشد و در برابر تجاوز به اموال مردم یک آن درنگ نمی‌کند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه باید در کشور شرایط را برای کار و فعالیت آماده کنیم و این هدف به دست مردم ایران امکان‌پذیر است،‌ گفت: عده‌ای در کشور تنها هنرشان این است که روح یأس را در جامعه بدمند.
 
به گزارش اعتدال، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز در جمع مردم کرمانشاه با بیان اینکه حل مشکل بیکاری به دست مردم امکان‌پذیر است،‌ اظهار کرد: ما باید در کشور رونق اقتصادی ایجاد کرده و راهی جز تحقق اقتصاد مقاومتی هم نداریم. ما باید شرایط را برای کار و فعالیت در کشور آماده کنیم.
 
وی در ادامه افزود: اما متأسفانه عده‌ای تنها راهی که بلد هستند این است که با صدای بلند سیاه‌نمایی کنند. این عده بسیار اقلیت صدای بلندی دارند و کار بزرگی که ملت انجام داده را نمی‌بینند. ملت ما یک زمانی دست تجاوز عفلقیان را قطع و امروز هم با برجام دست ابرقدرت‌ها، صهیونیست‌ها و آمریکا را قطع کرد.
 
مردم منتظر حکم بازگشت اموال به خزانه هستند
 
رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: مگر کسی پیدا می‌شود که از قطع شدن دست متجاوزان به حقوق  ملت، تثبیت حق هسته‌ای و از بین رفتن تحریم‌ها ناراحت باشد؟ ما در گذشته مجبور بودیم از طریق صرافی‌ها پول را جابجا کنیم، اما امروز این مشکل حل شده و از طریق بانک‌ها این کار را انجام می‌دهیم، اما کسانی بودند که در پس تحریم دنبال دزدی اموال مردم بودند و 2000 میلیارد و 700 میلیون تومان پول مردم را بردند که البته دولت این پول را از حلقوم آنها بیرون می‌کشد و در برابر تجاوز به اموال مردم یک آن درنگ نمی‌کند.
 
روحانی تأکید کرد: مردم منتظر حکم بازگشت اموال به خزانه هستند. مگر مردم فراموش می‌کنند به بهانه تحریم، اموال آنها را غارت کردند.
 
روحانی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به تحولات منطقه، خاطرنشان کرد: ما در کنار کشورهایی هستیم که هنوز فکر می‌کنند با کودتا می‌توان قدرت را جابجا کرد و با تانک و توپ و هواپیما یک حکومت منتخب مردم را سرنگون کرد. آنها هنوز به این نقطه نرسیده‌اند که دوران کودتا و تحمیل توپ و تانک به مردم سر آمده است. امروز تنها صندوق رأی می‌تواند راه‌حل مشکل برای ایران، ترکیه، سوریه، عراق، لبنان، بحرین و یمن باشد.
 
ملت ایران در صف مقدم مبارزه با تروریسم و اشغالگران هستند
 
رئیس دولت یازدهم همچنین با بیان اینکه در سراسر منطقه ایمان، مردم‌سالاری، دموکراسی و احترام به مردم راه‌حل مشکلات است، گفت: مردم ایران هرگاه می‌خواهند سخن خود را به جهانیان برسانند پای صندوق آراء می‌شتابند. امروز منطقه با مشکل تروریسم، اشغالگری و صهیونیسم مواجه است. ما هم در منطقه رژیم کودک‌کش داریم و هم رژیم کودک‌صفت. رژیم‌های کودک‌صفت دنبال لاشه مردگان متعفن تروریسم هستند و با هواپیما مردم بیگناه یمن را به خاک و خون می‌کشند.
 
روحانی تأکید کرد: ما باید مشکلات را با وحدت، ایستادگی،‌ ولایت فقیه، اتحاد و پرچم اسلام، اتحاد و وحدت امت اسلامی حل کنیم. ملت ایران در صف مقدم مبارزه با تروریسم و اشغالگران هستند.
 
به گزارش ایسنا، رئیس دولت تدبیر و امید همچنین با بیان اینکه مردم ایران دارای نقاط قوت فراوانی از قبیل فرهنگ بزرگ، دین‌باوری، وطن‌دوستی، سرمایه انسانی و منابع طبیعی غنی، جایگاه مهم جغرافیای بوده و دارای یک نظام مردم‌سالار با هویت ایرانی و اسلامی هستند، گفت: در عین حال ما کاستی‌ها و مشکلاتی از قبیل آب، محیط زیست، بیکاری، رکود، نامناسب بودن محیط کسب و کار، حمل و نقل و مشکلات منطقه و جهانی داریم.
 
 
تخلفات مربوط به فیش‌های حقوقی به تمام قوا و دستگاه‌ها مربوط است
 
 حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنانش در جمع مردم کرمانشاه تصریح کرد: اولین قدمی که برای استان کرمانشاه و رونق زندگی مردم باید برداریم این است که به بخش کشاورزی و گردشگری‌اش توجه کنیم.
 
وی افزود:استان کرمانشاه بیش از 400 تا 500 میلی متر به طور متوسط باران دارد.جوانان غیور بدانید این دولت نسبت به تمام دولت‌های گذشته برای آنکه آب را در منطقه‌ی غربی کشور به ویژه استان کرمانشاه مهار کند، و کشاورزی را رونق ببخشد و آباد و مدرن کند، همچنین طرح‌های گلخانه‌ای را اجرا و پیاده کند بالاترین سرمایه گذاری را انجام داده است.
 
وی در ادامه گفت: شما در سال‌های آینده شاهد تحولات شرایط آب و کشاورزی در منطقه غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه خواهید بود.دولت یازدهم 8 میلیارد دلار از صندوق توسعه برای مهار آبهای مرزی ایران به ویژه غرب به کشور اختصاص داده است.سال 93 بیش از 600 میلیارد تومان در کرمانشاه و در سال 94 هزار و 400 میلیارد تومان برای طرح کنترل آبها در استانهای غربی سرمایه گذاری شده است.
 
رئیس جمهور ادامه داد:‌ این قول رئیس جمهور به شماست که به زودی شاهد شرایط بهتری در ارتباط با محیط زیست و کشاورزی خواهید بود. در سال جاری دو هزار و 800 میلیارد تومان برای طرح مهار آبهای مرزی اختصاص داده شده که در سال 96 و 97 ، 7 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.شما در سالهای آینده با چهره‌ی جدیدی از کرماشاه روبرو خواهید شد. برای 4 سد مهم استان کرمانشاه 247 میلیارد تومان اختصاص داده شده است. ما از این طریق به فکر اشتغال و آینده جوانان هستیم.
 
وی همچنین گفت:‌244 میلیارد تومان برای آبیاری و برای 30 هزار هکتار مجموعه کشاورزی، 90 هزار اشتغال اختصاص داده می‌شود که از این طریق مشکل اشتغال جوانان مرتفع خواهد شد. و مردم می‌بینند که بیکاری برطرف می‌شود.
 
روحانی با اشاره به شرایط محیط زیست در کرمانشاه اظهار کرد: استانهای مرزی به ویژه استان کرمانشاه با مشکلات محیط زیستی از جمله گرد و غبار و ریزگردها مواجه هستند. یکی از تلاش‌های این دولت در بخش محیط زیست بوده است. دولت از دریاچه‌ای که داشت خشک می‌شد و مستقیم و غیر مستقیم بخش زیادی از مردم را با ریزگردهای نمکش در شرایط سخت قرار می‌داد حفاظت کرد.  مشکلاتی که هوای آلوده برای مردم ایجاد می‌کرد را مهار کرد.
 
وی همچنین تصریح کرد:‌ قبل از دولت یازدهم تنها روزانه دو میلیون لیتر بنزین یورو 4 تولید می شد اما در دولت یازدهم به 25 هزار لیتر در روز رسید تا مردم بتوانند در هوای سالم‌تری زندگی کنند. در گذشته 43 درصد از نیروگاههای کشور از طریق سوخت مایع فعالیت می‌کردند اما طی این مدت تحولی ایجاد شده و هر روز مصرف سوخت مایع کمتر می‌شود.سال گذشته 18درصد و تا پایان امسال ان‌شاء الله استفاده از سوخت مایع به 9 درصد خواهد رسید.این ها تنها بخشی از کارهایی است که برای حل مشکلات محیط زیست انجام داده‌ایم.
 
رئیس جمهور با بیان اینکه برای حل مشکلات ریز گردها با کشورهای همسایه وارد گفت و گو می‌شویم گفت: ریزگردها از کشورهای همسایه عمدتا از کشور عراق، عربستان و اردن وارد کشور می‌شوند. برای حل این مشکل نیازمند اقدامات بین‌المللی و منطقه‌ای هستیم. که فعالیت‌های های سیاسی را در این حوزه آغاز کرده‌ایم و ادامه می‌ دهیم، اما در خود استان‌ها کارهایی باید انجام شود.
 
وی افزود:‌اولین کاری که در خود استان برای حل مشکل ریزگردها باید انجام دهیم این است که سیستم پش بینی بهتری داشته باشیم و زودتر شرایط جوی را به مردم اطلاع دهیم. همچنین برای عایق بندی اماکن عمومی از جمله مدارس، تسهیلات بانکی به مردم بدهیم. تجهیزات درمان و بهداشت هم باید توسعه داده شود و ماسک‌های استانداردی در اختیار مردم قرار گیرد.همچنین آموزش‌های لازم نیز به مردم به ویژه جوانان ، کودکان و سالخوردگان ارائه شود .
 
روحانی با اشاره به مساله‌ی پرداخت‌های غیر متعارف و فیش‌های حقوقی خاطر نشان کرد:‌با کمال صراحت به ملت ایران اعلام می‌کنم در سالهای  گذشته تخلفاتی در تمام دستگاههای کشور رخ داده که فقط به قوه مجریه باز نمی‌گردد. تاکید می‌کنم که این تخلفات به تمام قوا و دستگاه‌ها مربوط است.من در مصاحبه‌ای مفصلا این موضوع را به مردم خواهم گفت که جریان حقوق‌های غیر متعارف چه بوده است و ما باید هه با هم با این تخلفات مبارزه کنیم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: ما دستگاه‌های نظارتی فراوانی داریم که  باید با این مشکلات مبارزه و آن‌ها را حل و فصل می‌کردند که آنها طی این سالها به این موضوعات نپرداختند. از این به بعد باید به چنین مسائلی توجه بیشتی داشته باشند. متاسفانه شکاف‌ها و نقطه‌های مبهمی در قوانین ما وجود داشته که ابتدا باید آنها را اصلاح کنیم.دولت اقدامات فوری برای حل این مشکلات انجام داده که به مردم آنها را خواهیم گفت.
 
رئیس جمهورخطاب به افرادی که شعارهایی در ارتباط با مساله تخلفات مالی سر می‌دادند گفت:‌ راه حل مشکل تخلفات این است که دست به دست هم دهیم. و با آنها مبارزه کنیم . مشکلات با شعار و شعر حل نمی‌شود این دولت همانطور که توانست تورم را تک رقمی کند رونق را به کشور باز می‌گرداند .
 
مردم دزدی‌های گذشته را فراموش نمی‌کنند
 
حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی در ادامه سخنانش در جمع مردم کرمانشاه با بیان اینکه ما لوایح لازم را برای مقابله با حقوق‌های نامتعارف به مجلس شورای اسلامی ارایه می‌دهیم، گفت: راه‌حل این مشکل شفافیت، اجرای قانون و اقدام دسته‌جمعی همه ما است. ما با حمایت اکثریت قاطع مردم و رهبر انقلاب این مشکل را حل می‌کنیم.
 
رئیس جمهور همچنین با اشاره به اینکه در کشور مجموع حقوق بگیران از جمله کارکنان و بازنشستگان حدود 8 میلیون نفر هستند، اظهار کرد: از میان آنها 100، 200 یا 300 نفر تخلف کرده‌اند و بقیه مدیران و کارکنان ما پاک و زحمتکش هستند، بنابراین نباید تخلف چندصد نفر را به سایرین تعمیم دهیم.
 
رئیس دولت تدبیر و امید همچنین افزود: اگر تخلفی انجام شده به این معنا نیست که دزدی‌های گذشته را فراموش کنیم. اگر کسانی هستند که می‌خواهند مسأله فیش‌های حقوقی را ادامه دهند تا دزدی‌های گذشته فراموش شود، مردم این دزدی‌ها را فراموش نمی‌کنند و از دادگاه می‌خواهند که این دزدان را به سزای اعمالشان برسانند. مردم تخلف 3 هزار میلیاردی و 12 هزار میلیاردی را فراموش نمی‌کنند. آمریکا 2 میلیارد دلار از اموال ملت را به خاطر اهمال چند سال پیش می‌خواهد ببرد. مردم ما این قصور را فراموش نمی‌کنند.  
 
روحانی تأکید کرد: دولت قول می‌دهد مسأله حقوق‌های نامتعارف را حل کند. در عین حال دولت تخلفات سال‌های گذشته و مبارزه با فساد را به عنوان یک اصل اساسی از یاد نمی‌برد.
 
رئیس جمهور همچنین با اشاره به برخی مشکلات استان کرمانشاه، گفت: ما برای حل مشکل جوانان کرمانشاه اقدام می‌کنیم و ایجاد منطقه آزاد را در دست مطالعه و اقدام قرار می‌دهیم و تا پایان این دولت راه‌آهن را به کرمانشاه می‌رسانیم. همچنین به پالایشگاه و پتروشیمی هم کمک کرده و گازرسانی را به روستاها توسعه می‌دهیم. در دولت یازدهم حدود 540 روستا در طرح اجرای گازرسانی هستند. در مجموع برای 45 طرح و پروژه به تصویب رسیده در دولت حدود 998 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که این طرح‌ها در سال 95 و 96 اجرایی و عملیاتی می‌شود.
 
 روحانی در ابتدای سخنان خود در جمع مردم کرمانشاه با اشاره به حضور خود در سال 58 و 59 در کرمانشاه و آشنایی با شهید کشوری و شهید شیرودی، گفت: اگر مردم ایران از جنگ هشت‌ساله سخن می‌گویند ما باید در مورد کرمانشاه از تجاوز و ناامنی 10‌ساله سخن بگوییم. 10 سال این مردم در برابر تجاوز گروهک‌های داخلی و سپس در برابر عفلقیان ایستادند و جای جای این سرزمین شاهد دلاوری‌ها و ایستادگی مردم این سرزمین است.
 
روحانی در پایان با بیان اینکه آخرین نقطه‌ای که دشمن مزدور را به زانو درآوردیم در کرمانشاه و عملیات مرصاد بود، گفت: ما دشمن را تعقیب و دست آنها را قطع کردیم و نشان دادیم مردم غیور ایران و کرمانشاه اجازه نمی‌دهند ذره‌ای از خاک این سرزمین در اختیار دشمن قرار گیرد. ارتش،‌ سپاه، ‌نیروی انتظامی و بسیج قهرمانی آفریدند و به جهانیان گفتند ایران همواره مقتدر و پیروز خواهد بود.
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا