انضباط و فرهنگ سازماني بانك صادرات ايران زبانزد است و مطمئن هستم كه طي اين سال‌ها، اين فرهنگ سازماني تقويت شده است.

معاون امور بانكي، بيمه و شركت‌هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي گفت:  انضباط و فرهنگ سازماني بانك صادرات ايران زبانزد است و مطمئن هستم كه طي اين سال‌ها، اين فرهنگ سازماني تقويت شده است.

به گزارش اعتدال، دکتر حسین قضاوی در آیین معارفه مدیرعامل جدید بانک صادرات ايران افزود: اميدوارم با تكيه بر توانمندي‌هاي فراوان اين بانك و بسيج تمامي نيروها و شهرت خوب و شبكه مويرگي و گسترده شعب آن، بانك صادرات ايران بتواند سهم بازار خود و رضايتمندي بيشتر مشتريان را فراهم كند، زیرا شایسته، قرار گرفتن در جایگاه بهتری است.

وی در خصوص مدیرعامل جدید بانک صادرات ايران گفت: آقاي زراعتي را از مدت‌ها قبل مي‌شناسم. ايشان تجربيات اجرايي ارزشمندي در بانك پارسيان، ملت ، شبكه بانكي و حوزه شركت‌ داری  دارند. ازاين‌رو، اطمینان دارم حضورشان در بانك صادرات ايران موجب بركت و تحول اين بانك بزرگ خواهد شد.

معاون امور بانكي، بيمه و شركت‌هاي دولتي وزارت امور اقتصادي و دارايي با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته براي افزايش ثبات اقتصادي كشور افزود: با تلاش، همفكري و تدوين راهبردهاي بازار پول توسط شوراي پول‌و اعتبار، بانك مركزي و وزارت اقتصاد، نوعی ثبات اقتصادی در کشور مستقر شده است. در اولين گام، مؤسسات مالي غيرمجاز ساماندهي شدند و در نتيجه، اقبال مردم براي سپرده‌گذاري در اين مؤسسات كاهش يافت.

این مقام مسئول تقويت بازار بين‌بانكي، كاهش نرخ سود سپرده‌ها و تسهيلات شبكه بانكي و اولويت دادن به پرداخت سرمايه در گردش  را در زمره  اقداماتی برشمرد که بستر رشد اقتصاد ملی  را فراهم کرده است.

محمد شرفشاهي، معاون توسعه و مديريت وزارت امور اقتصادي و دارايي، نيز با اشاره به  اقدامات دولت برای ساماندهی به اقتصاد ملی گفت: اين دولت در شرايط سختي كار خود را شروع كرد و به خاطر شرايط موجود با تدبير مقامات دولتي اقدامات به نحو مطلوب به سرانجام رسيد و موفقيت‌هايي در عرصه سياسي و اقتصادي  از جمله کنترل و کاهش نرخ تورم حاصل شد.

وی افزود: آقاي لل‍ه‌گانی از مديران خوب و موفق شبكه بانكي‌اند و توانمندي‌هاي خوبي دارند. همچنين گزارش هاي خوبي از موفقيت‌هاي اين بانك به گوش مي‌رسيد. اما بنا به شرايط ايجادشده، تصميم گرفتند كه استعفا بدهند و اميد است كه از خدمات ايشان در جايگاه‌هاي ديگر نهايت بهره برده شود.

 این مقام مسئول در خصوص مدیر عامل جدید بانک صادرات گفت: آقاي زراعتي نيز با كوله‌باري از تجربه و دانش، خدمتگزاري صادق براي بانك صادرات ، شبكه بانكي و كشور خواهد بود و اميد است با  مدیریت ایشان و همکاری مجموعه بانک صادرات ايران، شاهد پویایی بیش از پیش این بانک باشیم.

سپس، سياوش زراعتي، مديرعامل جدید بانك صادرات ايران، با اشاره به تاريخچة اين بانك بزرگ و مردمي گفت: بنيانگذاران خلاق و خوش‌فكر بانك صادرات ايران در سال 1331 اين تحليل را از شرايط اقتصادي كشور داشتند كه تنها 15 درصد نقدينگي كشور به بانك‌ها توديع شده و 85 درصد نقدینگی در اختیار سیستم بانکی نیست و استدلال كردند اگر بتوانند يك بانك معتبر و خوشنام تأسيس و اعتماد مردم را جلب كنند، خواهند توانست بخش عمده‌اي از منابع نقد جامعه را جذب و صرف توسعه اقتصادي كشور نمايند.  ابتکار دیگر بانک در دهه 30 ، تاسیس دبیرستان بانکداری بود که بسیار در تامین و آموزش نیروی انسانی متخصص بانک موثر بود.

وي افزود: اين انگيزه و پشتكار بنيانگذاران بانك باعث شد تا در دهه 70  ميلادي، بانك صادرات ايران جزو 100 بانك برتر دنيا  معرفي شود.

مدیرعامل بانک صادرات ايران در ادامه با قدردانی از خدمات لل‍ه‌گانی ادامه داد: فرصت خدمت در بانکی که پایه‌گذاران آن با اهتمام ویژه توانستند سنگ زیر بنای این مجموعه بزرگ را با مشقت اما به درستی و دقت استوار سازند، رسالت بزرگی را متوجه سکاندار این بانک پرآوازه می‌کند.

وي با اشاره به اينكه در بانك صادرات ايران  با سه گروه ذي‌نفع اصلي شامل كاركنان، مشتريان و سهامداران روبه‌رو هستيم، خاطرنشان كرد: ايجاد حداكثر ارزش افزوده براي همه ذي‌نفعان در دستور كار است و در اين ميان، توجه به نيروي انساني به عنوان ارزشمندترين دارايي سازمان، از اولويت‌هاي خاص اين بانك خواهد بود.

زراعتي تصريح كرد: كاركنان ارزشمند، شايسته و توانمند بانك صادرات ايران موقعيت ممتازي را در سطح شبكه بانكي فراهم كرده‌اند كه توجه به تك‌تك آن‌ها را وظيفه اصلي و شرعي خود مي‌دانم.

وي افزود: آموزش در بانك يك اولويت اساسی  است. بر اين اساس، ارتقاي دانش شغلي كاركنان، نخبه‌پروري و شايسته‌سالاري از اولويت‌هاي اصلي ما خواهد بود.
زراعتی ، وصول مطالبات، جذب منابع با احياي بازاريابي نوين و پرداخت تسهيلات براي رونق بخشيدن به توليد و صنعت كشور در راستای اقتصاد مقاومتی ، سه اولویت ديگر بانک دانست که  مدیران و کارکنان باید به جد پیگیر آن باشند.

وی عملکرد بانک متبوعش در عرصه بانکداری الکترونیکی را موفق ارزیابی کرد و افزود: ضمن برنامه‌ریزی برای ارتقای کمی و کیفی این فرايند در عرصه تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با اقتصاد مقاومتي بایستی مديريت بهينه املاك مازاد و تحرك دارايي‌هاي راكد، افزايش درآمد ها  ، افزایش بازده دارايي‌ها و ارتقای بهره‌وری نيز در دستور کار خواهد بود.

مديرعامل بانك صادرات ايران همچنین با تبیین دیدگاه‌های خود در خصوص جایگاه پیشکسوتان اين بانک و ضرورت استفاده بهینه از قابلیت‌ها و اندوخته‌های آنان و سایر تشکل ها  ، بر انضباط، سلامت و شفافیت مالی و اداری ، پیاده‌سازی حاکمیت شرکتی و اهتمام بر لغو محدویت هایی ناشی از تحریم ها در مبادلات بین المللی  تأكيد كرد.

اسماعیل لل‍ه‌گانی، مدیرعامل پیشین، نيز با ابراز تشکر از مجموعه کارکنان بانک صادرات ايران ، گزارشی از عملکرد 16 ماهه خود در اين بانك  ارايه كرد و گفت : رشد 35 درصدي منابع و رسيدن آن به مبلغ 1153 تريليون ريال، رشد 36 درصدي مصارف و كاهش 14 درصدي مانده مطالبات معوق از جمله موفقيت‌هاي بانك صادرات ايران در اين مدت بوده است،  همچنين باوجود شرايط ركود اقتصادي، درآمد بانك 32 درصد رشد داشت و سود خالص پس از كسر ماليات نيز به رشد 45 درصدي دست يافت. بازاريابي تك‌به‌تك و مديران حساب نيز از ديگر برنامه‌هاي موفق اجرا شده در اين بانك بود که با تلاش و همکاری مجموعه انجام پذیرفت.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا