یزدفردا "

✅ حسن روحانی در اولین دوره ریاست جمهوری درحالیکه توسط هیچکدام از احزاب و گروه‌های اصولگرا مورد حمایت قرار نگرفت و اکثر این گروه‌های سیاسی کاندیداهایی را در مقابل وی وارد صحنه انتخاباتی کردند، با حمایت جریان اصلاحات و پس از انصراف تاریخی و تعیین کننده عارف با فاصله اندکی از سایر رقبا توانست 50/7 آراء را کسب کند و بدین ترتیب در همان مرحله اول از طرف اکثریت مردم بعنوان رئیس‌جمهور انتخاب شود.

✅ پس از مرحله دوم انتخابات مجلس برخی از کاندیداهایی که مورد حمایت بودند - بویژه نامزدهای مدعی حزب اعتدال و توسعه- در جریان انتخاب رئیس مجلس از تصمیم ائتلاف امید تبعیت نکردند.

✅ رفتار این 50 نفر که بنظر بنده، عهدشکنی کردند و براساس تصمیم فردی عمل کردند هنوز بدرستی مشخص نیست. اینکه حزب اعتدال و توسعه نتوانسته با انجام هماهنگی و رایزنی به تعهدات ائتلافی خود عمل کند یا این رفتار بصورت برنامه‌ریزی شده و برگرفته از موضع حزب اعتدال و توسعه بوده، هنوز بدرستی روشن نیست.

✅ طی روزهای آینده و یازده ماه باقی مانده تا پایان ریاست جمهوری حزب اعتدل و توسعه که مدعی طرفداری از دولت روحانی است باید نسبت به شفاف سازی این حرکت اقدام کند و در صورت قانع کننده بودن و رفع ابهامات مربوطه، همچنان این حمایت جاری و ساری خواهد بود. اگر این سوءتفاهم برطرف شود بعید می‌دانم اصلاح‌طلبان کاندیدایی مقابل روحانی در انتخابات 96 علم کنند.

✅ دلیل منطقی حمایت اصلاح طلبان از روحانی نه از سر ناچاری بلکه از روی اختیار و تشخیص و در راستای ترجیح منافع ملی به دیدگاه‌های حزبی و کمک به مصالح کشور بود.

✅ در حوزه رفع تحریمها، انجام مذاکره هوشمندانه با قدرتهای جهانی و محو توطئه ایران هراسی که از سوی رژیم صهیونیستی و غربیها علیه کشور ما در عرصه جهانی جاری و ساری بود، از دستاوردهای دولت یازدهم است.

✅ در حوزه اقتصادی روند خسارت بار قبلی متوقف شده و امروز شاهد تلاطم قیمتها نیستیم، از صفهای خرید ارز و سکه خبری نیست و کاهش تورم در حدود 10 درصد، بخشی از مطالباتی است که تحقق یافته اما در حوزه اقتصادی نیمه دوم مشکل یعنی رکود، بیکاری و عدم تحرک اقتصادی همچنان پابرجاست.

✅ در شرایط فعلی تغییری که در هیئت رئیسه صورت گرفته برای اصلاح‌طلبان توفیق است و عارف هم تلاش خود را صرف حفظ و انسجام و افزایش کارامدی فراکسیون امید خواهد کرد. اینکه مسئولیتی در مجلس می‌پذیرد یا خیر نمی‌توانم فعلاً اظهار نظر کنم.

-تسنیم

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا