یزدفردا"وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالانه تروریسم که روز پنجشنبه منتشر شده، با تکرار ادعاهای اثبات نشده، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده است. 

 
به گزارش فارس، وزارت خارجه آمریکا در گزارش تازه‌ای که روز پنجشنبه منتشر کرده با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد. 
 
به گزارش آسوشیتدپرس، گزارش سالانه تروریسم وزارت خارجه آمریکا ایران را علی‌رغم امضای توافق هسته‌ای با گروه 1+5 به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در حمایت از تروریسم قلمداد کرده است. 
 
در بخشی از این گزارش عنوان شده است که ایران «در سال 2015 هم اصلی‌ترین حامی دولتی تروریسم در جهان باقی مانده و مجموعه‌ای از حمایت‌ها از جمله حمایت‌های مالی، آموزش و تجهیزات را به گروه‌هایی در سرتاسر جهان ارائه می‌کند.» 
 
حمایت از حزب‌الله لبنان، گروه‌های مقاومت فلسطینی و گروه‌های عراقی از جمله مواردی است که در این گزارش از آن‌ها تحت عنوان حمایت از تروریسم یاد شده است.  
 
واشنگتن، در این گزارش علاوه بر این، مدعی شده که علی‌رغم گسترش دامنه فعالیت داعش بین سال‌های 2014 تا 2015، وقوع حملات تروریستی به نسبت سال گذشته کاهش یافته است. 
 
جمهوری اسلامی ایران، قاطعانه ادعاها درباره حمایت از فعالیت‌های تروریستی را رد می کند. تهران ضمن یادآوری کمک‌های آمریکا به صدام، دیکتاتور عراق در جریان حمله شیمیایی به روستای حلبچه می‌گوید که خود قربانی تروریسم است.  
 
نشریه «فارین پالیسی» چند سال پیش در گزارشی اختصاصی با استناد به اسناد سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) فاش کرد که آمریکا از حملات شیمیایی عراق به ایران مطلع بوده و حتی با دادن تصاویر ماهواره‌ای به «صدام حسین» در این حملات کمک می‌کرده است
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا