یزدفردا:ماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تحلیل رای مردم تهران به اصلاح طلبان، متهم کردن این لیست به انگلیسی بودن را در رفتار انتخاباتی مردم موثر دانست و بر لزوم بازنگری اصولگرایان در روش هایشان تاکید کرد.


علی مطهری اظهار کرد: رای آوری لیست اصلاح طلبان در تهران به این شکل قابل پیش بینی نبود. من خودم حدس می زدم در تهران 20 نفر از اصلاح طلبان و 10 نفر از اصولگرایان رای بیاورند اما فکر می کنم تخریب هایی که علیه لیست اصلاح طلبان و معتدلین صورت گرفت و آنها را متهم به انگلیسی بودن کردند در نوع رای دادن مردم موثر بود و باعث شد مردم عکس العمل نشان دهند.

وی افزود: برخی مواضع اصولگرایان در چند ماه اخیر مثل نوع برخوردشان با توافق برجام، اجرای برجام یا اظهارنظرها درباره خرید هواپیما نیز در رفتار انتخاباتی مردم تهران موثر بود و مردم را تشویق کرد که به سمت اصلاح طلبان بروند.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم ادامه داد: به نظر من این رای مردم پیام روشنی برای مسئولان و مدیران کشور و فعالان سیاسی دارد. مدیران کشور هم باید به این پیام ترتیب اثر بدهند و هم بدانند با سختگیری های بیجا و تخریب ها نمی توانند شخصیت ها را منزوی کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شاید 10 سال است آقایان علیه آقای هاشمی صحبت می کنند یا اینکه آقای خاتمی را محدود و ممنوع التصویر کردند اما وقتی اینها می گویند به فلان لیست رای دهید عده قابل توجهی از مردم به همان لیست رای می دهند و این نشان می دهد که سیاست های قبلی کارساز نیست و باید روش خود را تغییر دهند و قدری به حقوق شهروندی مردم توجه بیشتری داشته باشند.

وی با تاکید بر ضرورت بازنگری اصولگرایان در اصول، مبانی و روش هایشان، خاطرنشان کرد: بعضی نگاه های اینها نگاه درستی نیست مثلا نگاه شان به اصل ولایت فقیه، مساله حفظ نظام و مساله آزادی بیان، به نظرم دچار کاستی است و باید آن را اصلاح کنند و قدری با مبانی و تفکر شهید مطهری آشنا شوند.

مطهری با بیان اینکه اصولگرایان نباید اجازه دهند تندروهای ابتکار عمل را در میان آنها به دست بگیرند، خاطرنشان کرد: در یک کلام اصولگرایان باید اصولگرای واقعی باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از گفت وگوی خود اضافه کرد: البته من شخصا از اینکه افرادی مثل آقای توکلی به مجلس راه پیدا نکردند متاسفم اگرچه من به روش آقای توکلی هم انتقاد دارم که خودش را در بین ایثارگران و به طور کلی اصولگرایان محصور کرده در حالیکه ایشان افکار اصلاح طلبانه خوبی دارند و به یک معنا اصلاح طلب شمرده می شوند. ای کاش خودش را در بین این گروه ها محصور نمی کرد.

وی اظهار کرد: ان شاءالله همه ما پیام مردم حوزه انتخابیه تهران را خوب شنیده باشیم و از آن عبرت بگیریم و این امر در رفتار آینده ما موثر باشد. 
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا