یزدفردا"خروج یک سامانه بارش زا از آذربایجان غربی و به تبع آن مهاباد، موجب افت ناگهانی دمای هوا در این شهرستان به میزان 15 درجه سانتیگراد شد.


به گزارش ایرنا، کاهش ناگهانی دمای هوا در مهاباد که پس از بارش برف در منطقه به وقوع پیوست موجب برودت هوا و بروز یخبندان در این شهرستان شد به طوری که شهروندان مهابادی دیشب با 13 درجه زیر صفر یکی از شب های سرد سال را پشت سر گذاشتند.

این پدیده موجب یخ بستن سطح بیشتر معابر عمومی و گذرگاه های مهاباد شده و مشکلاتی را برای تردد مردم و عبور و مرور خودروها به وجود آورد.

برودت شدید هوا همچنین موجب یخ زدگی سطح آسفالت جاده های برون شهری مهاباد و کندی تردد خودروها در این مسیرها به ویژه در گردنه های این شهرستان در مناطق کوهستانی و سخت گذر شد.

کاهش ناگهانی دمای هوا در مهاباد باعث شد تا شهروندان مهابادی شعله های بخاری های خود را بالا ببرند که همین امر نیز بر افزایش مصرف گاز شهری تاثیر گذاشت.

کارشناس اداره هواشناسی مهاباد گفت: ورود یک سامانه بارش زا از سمت مدیترانه به آذربایجان غربی و شهرستان مهاباد موجب بارش برف و کاهش ناگهانی دمای هوا در این شهرستان شده است.

مهدی پراوند میزان بارش های چند روز اخیر در مهاباد را 31 میلیمتر اعلام کرد و افزود: با این میزان، مجموع بارش های این شهرستان از ابتدای سال آبی تاکنون به 252 میلیمتر رسید.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود دمای هوا از امروز به تدریج افزایش پیدا کرده و گرمتر شود.

پراوند حداقل و حداکثر دمای هوای مهاباد را در 24 ساعت گذشته به ترتیب 5 و 13 درجه زیر صفر اعلام کرد.

شهرستان مهاباد با 215 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا