یزدفردا"درخواست نواز شریف از ایران و عربستان، نخست وزیر پاکستان روز یک‌شنبه گفت که کشورهای مسلمان باید برای کاهش تنش‌های ایران و عربستان به ایفای نقش بپردازند.

به گزارش  ایسنا به نقل از پایگاه خبری آری نیوز پاکستان، نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان در دیدار با محمدبن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی اعلام کرد که پاکستان از ایران و عربستان دو کشور اسلامی می‌خواهد تا مشکلات‌شان را از طریق گفت‌وگو حل کنند.

وی هم‌چنین بر ضرورت تبدیل سازمان همکاری کشورهای اسلامی به یک سازمان فعال تاکید کرد.

در این دیدار دو طرف در رابطه با روابط دو جانبه و دیگر مسائل منطقه‌یی به بحث و گفت‌وگو پرداختند. نخست وزیر پاکستان قرار است روز دوشنبه به تهران و ریاض سفر کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر از اسلام آباد، بر اساس اعلام شبکه تلويزيوني «جيو» قرار است «نواز شريف» نخست وزير پاکستان روز دوشنبه به تهران و رياض سفر کند.

سخنگوي کاخ نخست وزيري پاکستان در بيانيه اي اعلام کرد: «نواز شريف» در اين سفر با  «حسن روحاني» رئيس جمهور ايران و «شاه سلمان بن عبدالعزيز» پادشاه عربستان ديدار وگفتگو خواهد کرد.  منابع آگاه، سفر نخست وزير پاکستان را تلاش اين کشور براي کاهش تنش ميان عربستان و ايران اعلام کرده اند.

اين درحالي است که سفر وزير دفاع پاکستان به ايران که قراربود اين هفته انجام شود لغو شده است.

نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان ظهر امروز (سه‌شنبه) در صدر هیاتی سیاسی - نظامی وارد تهران شد و در فروگاه مهرآباد مورد استقبال حسین دهقان، وزیر دفاع قرار گرفت.

 
به گزارش فرارو، نواز شریف در جریان سفر یک روزه خود به تهران با اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور و حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان و تعداد دیگری از مقامات عالی‌رتبه مقامات ایرانی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.
 
نواز شریف روز گذشته به ریاض سفر کرده بود و با تعدادی از مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود. گفته می‌شود یکی از اهداف مهم سفر این دیپلمات پاکستانی به تهران و ریاض میانجیگری بین ایران و عربستان سعودی است. عکس های امین جلالی از ورود نواز شریف به تهران را در زیر می بینید.
نواز شریف برای میانجیگیری وارد تهران شد
نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان ظهر امروز (سه‌شنبه) در صدر هیاتی سیاسی - نظامی وارد تهران شد و در فروگاه مهرآباد مورد استقبال حسین دهقان، وزیر دفاع قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، نواز شریف در جریان سفر یک روزه خود به تهران با اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور و حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس‌جمهور کشورمان و تعداد دیگری از مقامات عالی‌رتبه مقامات ایرانی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

معاون آسیا - اقیانوسیه وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته اعلام کرد: فرمانده نیروی زمینی ارتش پاکستان به عنوان بالاترین مقام نظامی این کشور و شماری از مقامات سیاسی به ویژه از وزارت امور خارجه، نواز شریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

او سفر نواز شریف به تهران را مهم دانست و افزود: پاکستان یکی از مهم‌ترین کشورهای همسایه جمهوری اسلامی ایران است و نواز شریف نخستین رییس کشوری است که پس از پیروزی ما در موضوع برجام به کشورمان سفر می‌کند.

نواز شریف روز گذشته به ریاض سفر کرده بود و با تعدادی از مقامات این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود. گفته می‌شود یکی از اهداف مهم سفر این دیپلمات پاکستانی به تهران و ریاض میانجیگری بین ایران و عربستان سعودی است.
نواز شریف و رییس ستاد ارتش پاکستان وارد عربستان شدند
 

نخست‌وزیر و رئیس ستاد ارتش پاکستان برای میانجیگری بین ایران و عربستان وارد ریاض شده‌اند و پس از گفت‌وگو با مقامات ریاض، فردا (سه‌شنبه) به تهران نیز سفر خواهند کرد.

به گزارش تسنیم، «نواز شریف» نخست‌وزیر و ژنرال «راحیل شریف» رئیس ستاد ارتش پاکستان لحظاتی پیش وارد ریاض شده‌اند و پس از گفت‌وگو با مقامات ریاض در مورد تنش‌های موجود این کشور با ایران، به تهران سفر خواهند کرد.

«ناصر جنجوعه» مشاور امنیت ملی، «سرتاج عزیز» مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر و «طارق فاطمی» دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی نیز در این سفر مقامات دولتی و نظامی این کشور را همراهی می‌کنند.

مقامات دولتی و نظامی پاکستان در سفر به ریاض با «ملک سلمان» پادشاه عربستان ملاقات خواهند کرد.

به‌گفته «سرتاج عزیز» مشاور امور بین‌الملل نخست‌وزیر پاکستان، اسلام‌آباد در حال نهایی کردن برنامه‌ریزی دیدارهای نواز شریف و راحیل شریف در ایران و عربستان است.

نخست‌وزیر و رئیس ستاد ارتش پاکستان در دیدار از تهران با «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران ملاقات خواهند کرد.

روابط ایران و عربستان پس از به شهادت رساندن آیت‌الله شیخ «باقر النمر» توسط ریاض تیره شده است.

هدف سفر مقامات دولتی و نظامی پاکستان کاهش تنش‌ها در روابط ایران و عربستان است.

رسانه‌های پاکستانی پیش‌تر از تعلیق سفر وزیر دفاع این کشور به ایران بدون توجیه خبر داده بودند.

«خواجه محمد آصف» وزیر دفاع پاکستان قرار بود 18 ژانویه (28 دی) به ایران سفر کند اما بر اساس گفته‌های منابع دیپلماتیک پاکستان، سفر وزیر دفاع این کشور به تهران توسط نواز شریف به تعویق افتاده است.







سایت خبری یزد فردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا