یزدفردا"طلا در بازار جهانی در پی ادامه ریزش بازارهای سهام که بازگشت سرمایه گذاران به سوی دارایی‌های مطمئن مانند این فلز زرد را بدنبال داشته است، صعود کرد.


به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.4 درصد افزایش یافت و به 1093 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه یک درصد افزایش یافت و از ابتدای سال 2016 تاکنون سه درصد رشد نشان می‌دهد.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.1 درصد افزایش، به 1092 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه 1.6 درصد یا 17.10 دلار افزایش یافته و به 1090 دلار رسیده بود با این همه طلا هفته گذشته 0.7 درصد کاهش داشت.

شمش طلا با خلوص 99.99 درصد در بازار بورس طلای شانگهای حداکثر 0.7 درصد افزایش یافت و به 232.10 یوان در هر گرم (1097 دلار در هر اونس) رسید.

به گفته تحلیلگران، تقاضا برای سرمایه گذاری مطمئن، کاهش ارزش دلار آمریکا و نوسانات بازار سهام در هفته جاری به نفع طلا خواهد بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، سرمایه گذاران از ابتدای امسال با نوسانات شدید بازارهای سهام جهان به دلیل ضعف اقتصادی چین و افت شدید قیمت نفت روبرو شده اند که تقاضای آنها را برای طلا به عنوان پناهگاه مطمئن سرمایه افزایش داده و از قیمت این فلز زرد پشتیبانی کرده است.

آمارهای گردآوری شده از سوی بلومبرگ نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران برای ششمین بار در هفت روز گذشته به دارایی‌های خود در صندوقهای سرمایه گذاری طلا افزوده اند و این دارایی‌ها روز جمعه 4.4 تن افزایش یافت و به 1489.1 تن رسید که بالاترین سطح از اوایل دسامبر بود.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 13.95 دلار رسید. هر اونس پالادیم با 0.3 درصد کاهش، به 493 دلار رسید در حالیکه هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد کاهش، 825 دلار معامله شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا