یزدفردا"گردانندگان شبکه دزدان کف‌زن که در مشهد به کمین توریست‌های خارجی می‌‌نشستند با اقدامات ویژه پلیسی ردیابی شدند.

گردانندگان شبکه دزدان کف‌زن که در مشهد به کمین توریست‌های خارجی می‌‌نشستند با اقدامات ویژه پلیسی ردیابی شدند.
 
به گزارش ایران، رئیس باند، یک زن بود که در صحنه‌های سرقت وقتی می‌دید در خطر محاصره هستند با دروغ‌پردازی سعی در گمراهی دیگران می‌کرد. به گزارش شوک، زن 48 ساله‌ای به نام مریم با همدستی پسر 22 ساله‌ای به نام مهدی و مردی 60 ساله با نام مراد به اجرای دسیسه مکارانه در خیابان‌ها و مناطق تفریحی شهر مشهد اقدام می‌کردند.
 
از چندی پیش پلیس مشهد در جریان کف‌زنی‌های دزدان تردست قرار گرفت که به کمین توریست‌های خارجی نشسته و با طرح دوستی و ادعاهای عجیبی در برابر دیدگان وی پول‌هایش را به سرقت می‌بردند.
 
ریاست این باند برعهده مریم بود و این زن و نوچه‌هایش آخرین بار با شناسایی یک تبعه خارجی نزد وی رفته و با ابراز صمیمیت ادعا کردند قصد سفر به کشور او را دارند و می‌خواهند با اسکناس‌های آنجا آشنا شوند.
 
مسافر 65 ساله که با چهره مهربان این 3 عضو باند روبه‌رو بود و تصور می‌کرد با یک خانواده خونگرم مواجه است در خودروی سواری آنها، بسته اسکناس خارجی کشورش را به مرد داد و مرد کف زن که وسوسه شده بود همه پول‌هایش را به سرقت برد و پا روی پدال گاز گذاشت تا فرار کند.  مرد توریست که می‌دید 450 هزار دینار وی مورد دستبرد قرار گرفته است با داد و فریاد کمک خواست و همزمان پسرجوانی خواست دزد را فراری دهد. رهگذران که می‌دیدند توریست خارجی در دام باند تبهکاری افتاده است دست به کار شدند و اجازه ندادند دزدان فرار کنند.
 
فرمانده پلیس خراسان رضوی گفت: با درخواست کمک مرد خارجی شاهدان صحنه سرقت بلافاصله وارد عمل شدند و همین کافی بود تا دزدان ناکام بمانند.
 
سردار سرتیپ دوم بهمن امیری مقدم افزود: مریم با دیدن این صحنه و برای فراری دادن دو همدستش با سر و صدا ادعا کرده بود شوهرش بیماری قلبی دارد و باید هر چه سریع‌تر او را به بیمارستان برسانند اما مردم گمراه نشده و سد راه فرار دزدان شدند و موضوع را سریع به پلیس 110 اعلام کردند.
 
وی گفت:‌ مأموران کلانتری طرق مشهد بلافاصله وارد عمل شدند و اعضای باند حرفه‌ای را دستگیر کردند.
 
سردار سرتیپ دوم بهمن امیری مقدم تصریح کرد: تحقیقات گسترده‌ از این کش‌روزنان حرفه‌ای با توجه به گزارش چند سرقت مشابه برای کشف دیگر اقدامات مجرمانه آنان ادامه دارد.
 
اعتـراف
مریم به همراه مراد و مهدی با دستور بازپرس دادسرای مشهد پیش روی تیمی از مأموران پلیس آگاهی قرار گرفتند تا پرده از جزئیات اقدامات آنان برداشته شود.
 
کارآگاهان نیز در نخستین اقدام سراغ تحقیق از توریست خارجی رفتند. وی گفت: از کشورم به اینجا برای زیارت مرقد امام رضا(ع) آمده‌ام که روز سرقت در حال گذر از خیابان با این زن و مردان روبه‌رو شدم.
 
 وی افزود: آنها بسیار مهربانانه با من برخورد داشتند و پس از پرس و جو و پی بردن به اینکه از چه کشوری به ایران آمده‌ام زن جوان ادعا کرد می‌خواهد به همراه شوهر و پسرش به کشور ما سفر کند بعد با بیان اینکه پول کشورم را نمی‌شناسد خواستند نمونه‌هایی را به آنها نشان دهم. این مرد خارجی گفت: اصلاً تصور نمی‌کردم این یک ترفند است. 450 هزار دینار اسکناس داشتم که همه را به مرد موسفید دادم او ابتدا به پول‌ها نگاه کرد ناگهان خواست با سرعت فرار کند و وقتی فهمیدم در دام دزدان افتاده‌ام داد و بیداد کردم همزمان پسرجوان که همراه آنان بود تقلا کرد تا زن و مرد را نجات دهد اما مردم کمکم کردند و آنها به دام افتادند.
 
در برابر این ادعاها، مریم که می‌دید چاره‌ای جز اعتراف ندارد، گفت: من به همراه مهدی و مراد و در حالی که سعی می‌کردیم همه تصور کنند اعضای یک خانواده هستیم در خیابان‌های مشهد بویژه برابر هتل‌هایی که محل توریست‌های خارجی است پرسه می‌زدیم و با دیدن مسافران خارجی سراغشان رفته و ابتدا با چرب‌زبانی با همه آنها طرح دوستی می‌ریختیم و بعد به بهانه دیدن اسکناس‌های کشورشان و آشنایی با آن یا کف‌زنی می‌کردیم یا همه پول‌ها را گرفته و پا به فرار می‌گذاشتیم.
 
مراد و مهدی نیز در بازجویی‌ها پذیرفتند که در این سرقت‌ها همراه مریم بوده‌اند و بعد از هر توطئه‌ای هر کدام سهم خود را می‌گرفتند.

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا