یزدفردا:با توجه به اینکه لکسوس اخیرا در بازار ایران با محدودیت‌ فروش رو‌به‌رو بوده و نتوانسته با رقبایش به رقابت بپردازد، خودرویی جدید با نام تجاری NX را راهی بازار کرده است.

 

به گزارش اخبار خودرو ،با توجه به واردات خودروهای ۲۰۱۶ و نسل جدید، رقابتی جدی میان برندهای مختلف در بازار ایجاد شده است. شاسی‌بلندهای کوچک و متوسط این روزها در بازار طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند و شرکت‌های مختلفی از جمله مرسدس بنز و BMW نیز وارد این بازار شده‌اند. با توجه به اینکه لکسوس اخیرا در بازار ایران با محدودیت‌ فروش رو‌به‌رو بوده و نتوانسته با رقبایش به رقابت بپردازد، خودرویی جدید با نام تجاری NX را راهی بازار کرده است.

لکسوس NX خودرویی است که ظاهری مدرن‌تر و جدیدتر نسبت به RX دارد. بسیاری از محصولات شرکت لکسوس با استفاده از طرح‌های محصولات قبلی این شرکت ساخته می‌شوند و این محصول نیز از این قاعده مستثنا نیست، اما شرکت لکسوس اعلام کرده که ۹۰ درصد طراحی این خودرو کاملا منحصر به همین مدل است. این محصول در سه مدل متفاوت NX200t، BX200t Sport، NX300h hybrid  معرفی و عرضه می‌شود. لکسوس برای مدل هیبریدی NX از موتور کمری هیبریدی با حجم ۲٫۵ لیتر استفاده کرده که قدرت ۱۹۴ اسب‌بخار را تولید می‌کند. همچنین برای مدل بنزین‌سوز از یک موتور دو لیتری مجهز به توربوشارژر با قدرت ۲۳۵ اسب‌بخار استفاده کرده‌ است.

این مدل از لکسوس به تازگی وارد بازار کشور شده‌است و انتظار می‌رود با استقبال خوبی رو‌به‌رو شود. مدل‌های ۲۰۱۵ وارد شده به کشور از نوع NX200t و NX300h، که هرکدام به ترتیب با قیمت‌های حدود ۳۶۵ میلیون تومان و ۳۵۰ میلیون تومان عرضه و به ‌فروش می‌رسند. نکته قابل توجه، اختلاف قیمت ۱۵ میلیون تومانی میان این دومدل از NX است، که با توجه به تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و بنزین‌سوز این اختلاف رقم ایجاد شده است.

برای آشنایی بیشتر با محصولات تویوتا در ایران اینجا را کلیک کنید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا