بیوگرافی سریع ترین مدل لامبورگینی ( سستو المنتو)

این اتوموبیل برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۰ رونمایی شد.
 سستو المنتو

سستو المنتو

این اتوموبیل برای نخستین بار در نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۰ رونمایی شد. بدنه یِ آن از فیبرکربن ساخته شده است تا آنرا سبکترین خودرو ساخت لامبورگینی سازد. مانند دیگر ساخته‌های لامبورگینی، سستوالمنتو دارای چهار چرخ گردان است و گفته می‌شود که مجهز به سیستم تعویض دنده‌یِ خودکار نیز می‌باشد.

بر خلاف دیگر لامبورگینی‌ها نام سستوالمنتو برگرفته از نام یک گاو نیست. سستوالمنتو در ایتالیایی به معنای عنصرششم، کربن، است که تمامی بدنه‌یِ این خودرو را می‌سازد. وزن این مدل به لطف استفاده از فیبر کربن به ۹۹۸ کیلوگرم رسیده که با استفاده از موتور ۱۰ سیلندر وی شکل برگرفته از گالاردو به قدرت ۵۷۰ اسب بخار (۱٫۷۵ کیلوگرم در ازای هر اسب بخار) در عرض ۲٫۵ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست میابد. صفر تا صد آن ۲٫۵ ثانیه و حداکثر سرعتش به بیش از360 کیلومتر در ساعت می‌رسد، به این ترتیب سستوالمنتو سریعترین ساخته‌یِ لامبورگینی نام می‌گیرد

این لامبورگینی نسبت به برادر بزرگتر خود یعنی سوپرلگرا Lp-۵۷۰-۴ حدود ۴۰۰ کیلوگرم سبکتر است که باعث شده تا هندلینگ و شتاب به مراتب بهتری نسبت به سوپرلگرا داشته باشد ولی راحتی و ایمنی به استفاده از فیبر کربن در این کانسپت نسبت به برادران بزرگتر خود کمتر است. دیگر عنصر سبک وزن این خودرو آلمینیوم است که این عنصر مهم در عرصه خودروسازی در پوسته موتور، اکسل عقب و سیستم تعلیق به کار رفته و نکته جالب اینجاست که این عنصر با ارزش کربن حتی در سیستم تعلیق هم استفاده شده که این امر باعث شده تا ۳۰ درصد از نمونهٔ تعلیق آلومینیومی مشابه سبکتر باشد.

در این ایتالیایی نوپا از بهترین سیستم انتقال قدرت به چهارچرخ با بالاترین تکنولوژی و همچنین جعبه دنده الکترونیکی E-Gear ۶ سرعته مسابقه‌ای مجهز به پدالهای تعویض دنده از پشت فرمان استفاده شده است.

پژو پارسی که دوست دارد لامبورگینی باشد

 

۵۲۰۲۹۴_۲۳۱

۵۲۰۳۱۶_۵۱۲

 

 

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۴ -


 
 

خودرویی که از فراری و لامبورگینی سریعتر است

شرکت تسلا خودروی الکتریکی تولید کرد که از فراری،بوگاتی و لامبورگینی زود تر شتاب می گیرد.
خودرویی که از فراری و لامبورگینی سریعتر است

به گزارش   خبرآنلاین،مدل جدید تسلا اس پی٩٠دی خودرو الکتریکی ٧،از خودرو های فراری،لامبورگینی و بوگاتی سریع تر شتاب می گیرد.

شتاب این خودرو از حالت کاملا ثابت با ٢.۶ ثانیه به ۶٠ مایل در ساعت می رسد در حالی که شتاب خودرو خانوادگی عادی حدود ٨ ثانیه طول می کشد.

خودروهایی که با سرعت شتاب گرفتن این خودرو می توانند رقابت کنند،  لامبورگینی اونتادر  ۴۰۰ هزار دلاری و بوگاتی ویرون  ٢ میلیون دلاری هستند، که هر دو خودروهای مسابقاتی به حساب می آیند.

خودروهایی که تند تر از خودروی جدید تسلا شتاب می گیرند اندک اند؛ فراری لافراری و پورشه ٩١٨ اسپایدر که خودرو مسابقاتی هیبریدی محسوب می شوند و قیمت آن ها چند برابر تسلا است.

قیمت خودرو الکتریکی خانوادگی تسلا از ١٢٠٠٠٠ دلار شروع می شود.

کشورهایی که خودروهای پرسرعت مسابقاتی می سازند

اولین خودرو سرعتی هندی قرار است توسط مهندس ۲۱ ساله ساخته می شود.

آمریکا خودرو فورد جی تی، انگلیس مک کلارن اف ۱ ٫ آلمان پورش کاررا جیتی و ایتالیا فراری و لامبورگینی را ساخته است.

به گزارش اخبار خودرو به نقل از خبرآنلاین این کشورها در حالی خودرو های پرسرعتی ساخته اند که تاکنون هند خودروی مسابقاتی پر سرعت نساخته است.

سارتام پاول، موسس شرکت ۲۱ ساله تلاش می کندبه کمک مهندس های خودرو موسسه تکنولوژی مانیپال  این روند را تغییر دهند و خودرو پرسرعت را بسازند.

پاول شرکت خود را ام ام ام نامیده است.این خودروساز چند برنامه کلی مدنظر دارد و اگر این برنامه ها انجام شود این خودرو را می تواند در نمایشگاه پاریس رونمایی کند. اسم خودرو خود را «ام-زرو» نامیده است.

مبلغ این خودرو ۱۲۵٫۰۰۰ دلار الی ۱۵۰٫۰۰۰ است که با خودرو های قوی و پر سرعت رقابت می کند.

سیستم های جدیدی که به این خودرو نصب شده است مانند اثر انگشت به جای سویچ استفاده شده و پروفایل راننده را در سیستم خود حفظ کرده است و این شامل تنظیم صندلی و هوا برای شخص مورد نظر است.

 پاول گفت:« ما خودرویی را فراهم خواهیم کرد که بهتر از لامبورگینی عمل کند.»

داشتم برنامه تلویزیونی که راجع به تندترین ماهی در دریا(شمشیرماهیان) نگاه می کردم که از آب و هوا رد می شد و فکر کردیم که دلیل تند بودن سرعت این ماهی را بررسی کنیم.

 

آتش گرفتن لامبورگینی اونتادور پشت چراغ قرمز /فیلم

خودرو لامبورگینی اَونتادرو یکی از بهترین سوپراسپرت‌های حال حاضر جهان است. اما در دوبی در معرض دید همگان ناگهان پیشرانه خودرو شعله‌ور می‌شود که این مساله ضربه بزرگی به نام این خودرو خواهد زد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا