معاون ایران خودرو خبر داد"۶۵هزار نفر ثبت‌نام کردند، ۵۴هزار نفر قرارداد بستند

یزدفردا:براساس مصوبه بانک مرکزی و دستور وزارت صنعت اجرای طرح تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو از صبح روز یکشنبه به پایان رسید و در مدت شش روز اجرای این طرح حدود ۶۵ هزار نفر برای خرید محصولات ایران خودرو ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۵۴ هزار نفر با واریز وجه و ارائه چک‌های اقساط، ثبت نام خود را نهایی کرده و به مرحله قرارداد رساندند.
۶۵هزار نفر ثبت‌نام کردند، ۵۴هزار نفر قرارداد بستند

به گزارش اخبار خودرو ، براساس مصوبه بانک مرکزی و دستور وزارت صنعت اجرای طرح تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی خرید خودرو از صبح روز یکشنبه به پایان رسید و در مدت شش روز اجرای این طرح حدود ۶۵ هزار نفر برای خرید محصولات ایران خودرو ثبت نام کردند که از این تعداد حدود ۵۴ هزار نفر با واریز وجه و ارائه چک‌های اقساط، ثبت نام خود را نهایی کرده و به مرحله قرارداد رساندند.

مصطفی خان کرمی – بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو – با بیان این مطلب گفت: گروه صنعتی ایران خودرو آمادگی کامل برای عرضه تعداد بیشتری از محصولات خود به هموطنان عزیز را داشت اما براساس تصمیم بانک مرکزی اعطای این تسهیلات در سقف ۱۱۰هزار خودرو متوقف شد.

وی افزود: ایران خودرو با تمام توان برای اجرای تعهدات خود در این طرح تلاش خواهد کرد و با یاری خدا، تمام محصولات ثبت نام شده را در کمتر از یک ماه مقرر تحویل خریداران خواهیم داد.

خان کرمی اظهار کرد: حدود ۱۱ هزار نفر از هموطنان مراحل پیش ثبت نام را طی کرده اند که امیدواریم این عزیزان نیز در کوتاه ترین زمان، سایر اقدامات لازم را انجام داده و ثبت نام خود را نهایی کنند، در غیر این صورت امتیاز تسهیلات آنان به سایر هموطنان تخصیص پیدا خواهد کرد.

وی پیش بینی کرد حدود ۸۵ درصد از ۱۱ هزار نفر باقی مانده ثبت نام خود را نهایی کنند که در این صورت تعداد محصولات فروش رفته ایران خودرو در طرح تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی به حدود ۶۴هزار خودرو خواهد رسید.

خان کرمی در پایان از نمایندگی های ایران خودرو در سراسر کشور که با وجود حجم کار زیاد، تلاش خود برای تسهیل فرآیند ثبت نام را به عمل آوردند، تقدیر و تشکر کرد.


 
 

مدیر عامل ایران خودرو خبر داد:گارانتی رانا ۳ ساله و ۵۰۰۰۰ کیلومتر شد

یزدفردا:مدیر عامل ایران خودرو از افزایش گارانتی خودروی رانا از دو سال به سه سال و از ۴۰ هزار کیلومتر به ۵۰ هزار کیلومتر خبر داد.
گارانتی رانا ۳ ساله و ۵۰۰۰۰ کیلومتر شد

به گزارش  ایسنا ،مدیر عامل ایران خودرو از افزایش گارانتی خودروی رانا از دو سال به سه سال و از ۴۰ هزار کیلومتر به ۵۰ هزار کیلومتر خبر داد.

هاشم یکه‌ زارع با بیان این‌که قصد داریم به سمت افزایش کیفیت خودروهای تولیدی خود برویم، اظهار کرد: در اولین حرکت خودروی رانا را انتخاب کردیم که از اسفندماه امسال هر کسی که این خودرو را تحویل بگیرد تا ۱۰ هزار کیلومتر به تعمیرگاه مراجعه نخواهد داشت مگر برای موارد مصرفی مثل تعویض روغن و غیره.

وی افزود: در همین راستا همزمان با روز ملی کیفیت، گارانتی خودروی رانا از دو سال به سه سال و از ۴۰ کیلومتر به ۵۰ کیلومتر افزایش دادیم.

مدیر عامل ایران خودرو با بیان این‌که اعتقاد داریم هر محصول قبل از ورود به بازار باید به این حد کیفی قابل قبول خود برسد، ادامه داد: در مورد رانا این اتفاق نیفتاد و در مقطع قبلی عجله صورت گرفت، بنابراین سعی کردیم با افزایش کیفیت اطمینان روی این خودرو را افزایش دهیم.

به گفته یکه‌زارع پس از خودروی رانا همین برنامه برای خودروی دنا نیز پیاده خواهد شد.

وی همچنین درباره‌ی ارائه تسهیلات ۲۵ میلیون تومانی برای خرید خودرو و نحوه بازپرداخت آن به بانک‌ها گفت: قرار است ما آنچه که به عنوان اسناد تجاری نزد بانک‌ها می‌بریم ظرف ۴۸ ساعت تا سقف ۲۵ میلیون تومان برای هر خودرو به ما پرداخت شود.

مدیر عامل ایران خودرو با بیان این‌که مطالبات قبلی بانک‌ها از خودروساز هیچ ارتباطی با این تسهیلات ندارد، ادامه داد: بانک‌ها در صدد تسویه مطالبات قبلی خود نیستند، چرا که در اصل این تسهیلات به خریدار پرداخت می‌شود.

یکه‌زارع تصریح کرد: اگر چک خریدار برگشت بخورد خودروساز با مردم طرف است هرچند که ما فکر نمی‌کنیم در این باره مشکل زیادی وجود داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به مذاکرات ایران خودرو با شرکت پژو نیز اظهار کرد: مذاکرات انجام شده اما تمام شده نیست. ما مذاکرات را از یکسال و نیم قبل آغاز کردیم و در بین تمام خودروسازان جلوترین کار را از لحاظ قرار‌داد شاید ما داشته باشیم که چند نکته مانده که باید حل شود.

به گفته مدیر عامل ایران خودرو این شرکت در حال حاضر در حال مذاکره با چند شرکت خارجی است که زمانی که به نتیجه برسد اعلام خواهد شد.

یکه‌زارع با بیان این‌که ایران خودرو چهار شریک دارد، افزود: یک شریک دیگر نیز به ما اضافه خواهد شد البته نه تنها پژو، بلکه هر شرکتی که با ایران کار می‌کند می‌داند که بازار ایران بسیار خوب است و در ایران تنها نیست. از سوی دیگر رویه نیز با گذشته که تنها واردات قطعات منفصله انجام می‌شد فرق کرده و این موضوع را همه باید بدانند.

وی در ادامه درباره‌ی فعالیت‌های واوره – طراح آلمانی – که کار خود را در ایران خودرو آغاز کرده است، اظهار کرد: غیر از او افراد دیگری هستند که در مرکز تحقیقات ما کار می‌کنند. تاکنون یک آلمانی دیگر به ما اضافه شده و فعالیت آنها در بخش‌استراتژی محصولات ماست.

مدیر عامل ایران خودرو با بیان این‌که نتایج کاری که این افراد انجام می‌دهند در سال ۱۳۹۶ دیده خواهد شد، گفت: در عین حال بهبودی که در برخی پروژه‌های قبلی ما با نقطه نظرات این فرد انجام شده ۱۰۰ درصد در پروژه‌هایی که سال آینده به نتیجه می‌رسد دیده خواهد شد.

یکه‌زارع افزود: برای مثال در پروژه ۵۰۲ با نظر واوره تغییراتی ایجاد شد که هم برای همکاران ایران خودرو تجربه جدیدی بود و هم آثارش را مردم در سال آینده می‌بینند.

وی درباره‌ سهام ایران خودرو در بورس نیز ادامه داد: به هرحال سهام این شرکت تابعی از وضعیت سهام در بورس است، اما فکر می‌کنم در صنعت خودروسازی شرکت ایران خودرو با برنامه‌ای که دارد در آینده پیشرفت خوبی خواهد داشت.

مدیر عامل ایران خودرو تصریح کرد: در نیمه دوم امسال وضعیت سهام ایران خودرو بستگی به وضعیت کلی بورس دارد، اما نتایج بهتر آن قطعا در سال آینده دیده خواهد شد.

یکه‌زارع با بیان این‌که شرکت بنز نیز در مرحله نهایی مذاکرات قرار دارد، گفت: همه چیز آماده است و بنز نیز به زودی ۳۰ درصد ایدم ما را می‌خرد و دفترش را در ایران باز می‌کند.

فروش اقساطی ایران خودرو متوقف شد/ سایپا ادامه دارد

یزدفردا:پس از اخطار بانک مرکزی به وزارت صنعت در مورد جلوگیری از ثبت نام بیش از ۱۱۰ هزار موردی برای فروش خودرو با تسهیلات بانکی، فروش محصولات ایران خودرو متوقف شد اما سایپا همچنان به فروش خود ادامه می‌دهد.

فروش اقساطی ایران خودرو متوقف شد/ سایپا ادامه دارد

به گزارش  فارس ،در حالی که بانک مرکزی روز گذشته در نامه‌ای به وزارت صنعت، سقف پرداخت وام بانکی خرید خودرو را ۱۱۰ هزار دستگاه اعلام کرد، ثبت نام برای فروش خودرو همچنان ادامه دارد.

در حال حاضر ثبت نام محصولات سایپا در نمایندگی‌ها انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند به جزء تندر ۹۰ و برلیانس، برای خرید محصولات دیگر گروه سایپا اقدام کنند.

در مقابل، شرکت ایران خودرو با صدور اطلاعیه‌ای به تمام نمایندگی‌های این شرکت، پایان فروش محصولات خود را در قالب طرح وام ۲۵ میلیون تومانی اعلام کرد.

نمایندگی‌های ایران خودرو نیز هم اکنون اعلام می‌کنند فروش خودرو در حال حاضر متوقف است.

علی اصغر میرمحمدصادقی، مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی شب گذشته در گفت‌وگویی با پخش خبر تلویزیون گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در تاریخ ۲۲ مهر ماه امسال موجودی خودروهای انبار شده را به میزان ۵۱ هزار دستگاه اعلام کرد و در جریان مذاکرات بعدی در مجموع قرار شد این تعداد به ۱۰۰ هزار دستگاه افزایش یابد.

به گفته وی، با توجه به استقبال قابل توجه هموطنان در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته قبل، در پایان روز سه‌شنبه در جلسه شورای پول و اعتبار مراتب خدمت وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام شد که با توجه به سرعت نام‌نویسی باید دستورات لازم را به نحوی صادر کند که از سقف تعیین شده، فراتر نرود.

وی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است شرکت‌های خودروساز علاوه بر فروش موجودی‌ها، شروع به پیش‌فروش محصولات آتی کردند که به هیچ وجه از ابتدا مدنظر نبوده است.

میرمحمدصادقی افزود: با توجه به ادامه فروش در نمایندگی‌ها در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مراتب به صورت کتبی به مدیران ذی‌ربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام شد ولی با کمال تعجب حتی روز جمعه را نیز به عنوان فروش فوق‌العاده در نظر گرفتند که به هیچ وجه به قرارهای قبلی تطبیق نمی‌کرد،  البته در مراحل بعدی تعداد ۱۰ هزار دستگاه دیگر اضافه شد و در نهایت سقف کلی طرح به میزان ۱۱۰ هزار دستگاه از محل منابع تخصیص داده شده می‌تواند تأمین مالی شود.

وی تصریح کرد: شرکت‌های خودروساز می‌توانند از محل منابع داخلی خودشان نسبت به  فروش با همین روش و یا شیوه‌های دیگری که مصلحت می‌دانند، اقدام کنند،ولی نظام بانکی حداکثر همان ۱۱۰ هزار دستگاه اعلام شده قبلی را می‌تواند تامین کند.

مهدی کساییان، کارشناس بازار سرمایه گفت: سهم ایران خودرو از فروش اقساطی خودرو با تسهیلات بانکی حدود ۵۳ هزار خودرو و سهم گروه سایپا  ۵۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه (پارس پارس خودرو ۸۱۰۰ ، زامیاد ۵۳۰۰ و سایپا۴۳۳۰۰ دستگاه) تعیین شده است.


 
 

تولید ۳ مدل سواری متوقف شد

یزدفردا:مهر ماه امسال تولید سه مدل سواری در کشور متوقف شد.
تولید ۳ مدل سواری متوقف شد

مهر ماه امسال تولید سه مدل سواری در کشور متوقف شد.

به گزارش  ایسنا، براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهر ماه امسال تولید خودروی لیفان ۶۲۰ با موتور ۱۸۰۰ سی‌سی با افت صد درصدی از ۳۳۴ دستگاه در مهر ۱۳۹۳ به صفر کاهش یافت.

در این مدت تولید لیفان X60 نیز با کاهش صد درصدی از ۲۶۹۴ دستگاه در مهر ۱۳۹۳ به صفر رسید.

مهر ماه امسال تولید پژو ۴۰۵ دوگانه‌سوز ایران خودرو مرکزی نیز باکاهش صد درصدی از ۲۹۵۰ دستگاه در مهر ۱۳۹۳ به صفر رسید.


 
 

ایران خودرو اطلاعیه داد:پایان فروش با وام ۲۵ میلیونی

یزدفردا:شرکت ایران خودرو با ارسال اطلاعیه‌ای به تمام نمایندگی‌های این شرکت، پایان فروش محصولات خود را در قالب طرح وام ۲۵ میلیون تومانی اعلام کرد.
ایران خودرو اطلاعیه داد:پایان فروش با وام ۲۵ میلیونی

به گزارش   تسنیم ،ایران خودرو با ارسال اطلاعیه‌ای به تمام نمایندگی‌های این شرکت پایان فروش محصولات خود را در قالب طرح وام ۲۵ میلیون تومانی اعلام کرد.

متن اطلاعیه ایران خودرو به شرح زیر است:

“ضمن تشکر از استقبال گرم و کم نظیر مردم عزیز کشور و سپاس بیکران از اینکه محصولات ما را انتخاب نمودید و همچنین قدردانی از تلاش بی‌وقفه نمایندگی‌های مجاز این شرکت و همکاران محترمشان در سراسر کشور که در کمال خلوص و خدمت پاسخگوی نیاز مشتریان محترم ایران خودرو بودند بدین وسیله به استحضار می‌رساند:  پیرو اطلاعیه مورخ ۲۳/۸/۹۴ بانک مرکزی در خصوص فروش مدت‌دار خودروهای مشمول طرح خرید اسناد تجاری در سقف اعلام شده و پیرو جلسه برگزار شده مسئولین با بانک مرکزی، فروش خودرو از محل این مصوبه متوقف می‌شود. بدیهی است فروش عادی این شرکت کمافی‌السابق ادامه خواهد داشت.”

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا