نماینده ولی فقیه  در استان و امام جمعه یزد در دیدار با جمعی از برگزیدگان و خادمان قرآنی شهرستان اشکذر ضمن خرسندی از پیشرفتهای نخبگان قرآنی این شهرستان؛ حفظ ،تدبر و عمل به قرآن را موجب ارزشمند شدن انسان در دنیا و آخرت دانست

نماینده ولی فقیه  در استان و امام جمعه یزد در دیدار با جمعی از برگزیدگان و خادمان قرآنی شهرستان اشکذر ضمن خرسندی از پیشرفتهای نخبگان قرآنی این شهرستان؛ حفظ ،تدبر و عمل به قرآن را موجب ارزشمند شدن انسان در دنیا و آخرت دانست.

آیت الله ناصری با اشاره به آیه ای از کلام الله مجید که می فرماید:«ان هذا القران یهدی للتی هی اقوم »به ارزش و شرف اعمال بر اساس موضوع و اصل آن اشاره کرد و گفت:ارزش تعلیم و تعلم قرآن به اندازه ارزش خود قرآن است چرا که قرآن کلام خدا،مربوط به خدا و راهنمای سعادت بشر است.

امام جمعه یزد توفیق هم نشینی با قرآن را موجب سعادت دنیا و آخرت دانست و  اضافه کرد:همانگونه که در دنیا انسانها بر اساس دوستانشان سنجیده می شوند در آخرت نیز دوست و آنچه در دنیا مورد حب و تبعیت افراد قرار گرفته است به عنوان امام و یک اصل برای تعیین درجه او لحاظ خواهد شد و چه سعادتی برای انسان از این بالاتر که در دنیا و آخرت همنشین قرآن و ماموم اهلبیت (ع )باشد.

وی ادامه داد: در قیامت به حافظ قرآن گفته می شود قرآن بخوان و بالا برو و به میزان بهره مندی افراد از قرآن برای آنها تعیین درجه و جایگاه می شود.

نماینده ولی فقیه در استان یزد از نخبگان قرآنی خواست قدر توفیق انس با قرآن را بدانند و به ایشان توصیه کرد در راستای حفظ،،تدبر و عمل به قرآن پیشتاز و الگویی برای جذب جوانان به سمت دین و قرآن باشند.

آیت الله ناصری غرور را از دامهای شیطان در مسیر رشد و تعالی انسانها عنوان و بر مبارزه با این رذیله خصوصا در کسوت مسائل معنوی تاکید کرد و با اشاره به سیره نبوی در جذب انسانها به سمت دین با اخلاق حسنه،عطوفت و مهربانی، فروتنی را نشانه درک عظمت قرآن و خدا و بهترین وسیله برای سوق دادن جامعه به سمت اسلام و معنویت دانست.

امام جمعه یزد به مربیان قرآنی نیز توصیه کرد علاوه بر تدریس روانخوانی،مفاهیم و حفظ قرآن نسبت به آموزش اخلاق قرآنی بر اساس روایات اهلبیت (ع )که در ذیل آیات این کتاب الهی ایراد شده است اهتمام ورزند.

شایان ذکر است در حاشیه این مراسم  تعدادی از نخبگان و خادمان قرآنی اشکذر تجلیل شدند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا