دخیل عباس زارع زاده نماینده مردم شهرستان های ابرکوه، خاتم، مهریز، بافق و بهاباد با کارکنان شبکه دامپزشکی ابرکوه دیدار کرد.

در ابتدای این نشست سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ضمن عرض خیر مقدم به نحوه خدمات رسانی شبکه دامپزشکی به دامداران و مرغداران شهرستان و همچنین به بررسی مسائل و مشکلات در حوزه دامپزشکی پرداخت.

دکتر علی فاتحی نیا افزود: وظایف اصلی دامپزشکی تضمین سلامت دام و در پی آن سلامت جامعه می باشد که کارکنان دامپزشکی با انجام عملیات واکسیناسیون دام و طیور نسبت به پیشگیری و کنترل بیماری ها اقدام می نمایند و با نظارت مستمر بهداشتی بر فرآورده های خام دامی سلامت افراد جامعه را تضمین می نمایند.

دکتر فاتحی نیا یادآور شد : با توجه به وجود کشتارگاه سنتی و با در نظر گرفتن جمعیت دامی نسبتا بالای شهرستان، نیاز مبرم به احداث کشتارگاه صنعتی دام وجود دارد که خوشبختانه تا به امروز اقدامات مناسبی توسط فرمانداری، دامپزشكي و شهرداری شهرستان در خصوص فراهم آوردن زیر ساخت های احداث کشتارگاه ایجاد شده  و در حال حاضر بر اساس سياست دولت تنها احتیاج به جلب سرمایه گذاری بخش خصوصي در این زمینه می باشد، که امید است با حمایت نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی در آینده نزدیک به این مهم دست یابیم.

در انتها نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی افزود: خدمات دامپزشکی در شهرستان مناسب بوده و انشاء الله پيگيري مي شود تا در اینده نزدیک کشتارگاه صنعتی دام در شهرستان احداث شود و اميدواريم شهرستان ابرکوه بتواند به عنوان يكي از قطب هاي مهم این صنعت در استان باشد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا