زمان : 23 Bahman 1396 - 23:35
شناسه : 143867
بازدید : 18736
آشنایی با مبانی اسرار تجاری به عنوان  یکی از مصادیق مالکیت فکری (17) مبانی مالکیت فکری آشنایی با مبانی اسرار تجاری به عنوان یکی از مصادیق مالکیت فکری (17) یزدفردا: هر گونه اطلاعاتی که به خودی خود و مستقلا دارای ارزش تجاری میباشند و تاکنون توسط دیگران کشف نگردیده و یا حداقل با زحمت می توانند نسبت به انها اگاهی و شناخت پیدا کنند و محرمانه مانده اند، تحت عنوان اسرار تجاری به عنوان یکی از مصادیق مالکیت فکری مطرح می گردند.

 

 بانو حمیده زابلی – وکیل پایه یک دادگستری یزد -کارشناس ارشد حقوق مالکیت فکری



یزد فردا : امروزه روش های جدید کسب وکار، فرمول های محرمانه در هر صنعتی ، نظریه ها ، طرحها ، نقشه ها ، فهرست مشتریان ، تالیفات منتشر نشده ، اطلاعات مالی و مانند ان سهم عمده ای را در تجارت و مبادلات اقتصادی به خود اختصاص داده است بطوریکه به دارنده خود در بازارهای تجاری یک امتیاز رقابتی اعطا  و او را در جایگاه برتری قرار می دهد. این موارد و هر گونه اطلاعاتی  که به خودی خود و مستقلا دارای ارزش تجاری میباشند و تاکنون توسط دیگران کشف نگردیده و یا حداقل  با زحمت می توانند نسبت به انها اگاهی و شناخت پیدا کنند و محرمانه مانده اند، تحت عنوان اسرار تجاری به عنوان  یکی از مصادیق مالکیت فکری مطرح می گردند.
از انجا که اسرار تجاری صرفا شامل اطلاعات محرمانه بوده و نمی تواند تحت اشکال دیگر مالکیت فکری مانند اختراع ، طرح صنعتی ، نرم افزار و غیره به مالکیت انحصاری در ایند و نیز با توجه به اینکه براحتی ممکن است مورد سرقت واقع شوند میبایست اقداماتی متناسب جهت حفظ محرمانگی انها صورت گیرد تا صاحبان ایده و طرح و یا کارافرینان در راه اندازی کسب و کارهای جدید با امنیت خاطر بتوانند نهایت استفاده را از انها ببرند .


یزدفردا -حمیده زابلی آشنایی با مبانی اسرار تجاری به عنوان  یکی از مصادیق مالکیت فکری (17)
اولین و مهمترین روش حفاظتی از اسرار تجاری ، قراردادن انها در جای امن  و استفاده از سیستم های امنیتی مناسب می باشد . روش دوم انعقاد قرارداد عدم افشا یا حفظ محرمانگی می باشد . باانعقاد این قرارداد به موجب اصل ازادی قراردادها ، طرفین در ان توافق می کنند اطلاعات را محرمانه نگاه داشته و در صورت نقض قرارداد و  افشای انها ، متعهد به جبران خسارت وارده به طرف مقابل میگردند.




مقالات مرتبط:

 مالکیت فکری و اهمیت آن (1)
تاریخ: 05 شهریور 1396 - 23:43

 

 آیا ایده خلاقانه به خودی خود به عنوان اختراع قابل ثبت و حمایت قانونیست؟(2)
تاریخ: 12 شهریور 1396 - 23:27

 

 از طرح جدید محصولات تولیدی خود یا بسته بندی منحصر به فرد آنها محافظت نمایید(3)
تاریخ: 19 شهریور 1396 - 23:35

 علامت تجاری چیست و چه تفاوتی با برند دارد؟ (4)
تاریخ: 26 شهریور 1396 - 23:35

 

چرا ثبت اختراع امری حیاتی و ضروری برای مالک آن محسوب می شود؟ (5)
تاریخ انتشار: 02 مهر 1396 - 23:35

 

 آیا می دانید چه علامت تجاری قابل ثبت و حمایت می باشد؟ (6)
تاریخ: 09 مهر 1396 - 23:35

 

 اهمیت و ضرورت آشنایی با حقوق مالکیت معنوی (7)
تاریخ: 16 مهر 1396 - 23:35

 

 چرا برند معروف اكبر جوجه پس از سي سال ابطال ميشود؟ (8)
تاریخ: 23 مهر 1396 - 23:35

 

 برخی از چالشهایی که در ثبت مالکیت فکری ممکن است با آن روبرو می شوید (9)
تاریخ: 05 آذر 1396 - 23:08

 

 
 گزارش تصویری: آشنایی با موسسه حقوقی بیان، مرکز تخصصی در حوزه مالکیت فکری (10)
تاریخ: 12 آذر 1396 - 23:37

 

 ثبت نشان جغرافیائی تنها راه گریز از خطر دست رفتن سرمایه های ملّی ایران(11)
تاریخ: 19 آذر 1396 - 23:35

 

  نحوه جلوگيري از سرقت اختراع (12)
تاریخ: 26 آذر 1396 - 23:35

 

 

 راهکارهای مقابله با ایده دزدی ودستبرد فکری(13)
تاریخ: 03 دی 1396 - 23:35

 

 

  مجازات های پيش روی ايده دزدی و دستبرد فكری(13)
تاریخ: 03 دی 1396 - 23:35

 

  بي توجهي به اموال فكري ، تهديدي براي شركتها (14)
تاریخ: 24 دی 1396 - 23:35

 

 
 گزارش تصویری: كارگاه آموزشی برند(علامت تجاری) و ويژگی های لازم برای ثبت (15)
تاریخ: 01 بهمن 1396 - 23:

 

  غفلت مالکان برند (16)
تاریخ: 15 بهمن 1396 - 23:35

 

 
  آشنایی با مبانی اسرار تجاری به عنوان  یکی از مصادیق مالکیت فکری (17)
تاریخ: 15 بهمن 1396 - 23:35