زمان : 19 Tir 1403 - 10:39
شناسه : 143711
بازدید : 34599
 غفلت مالکان برند (16) مبانی مالکیت فکری غفلت مالکان برند (16) یزد فردا : درست است که ثبت قانونی آنها مانع بروز برندها ی تقلبی و مشابه در بازار میگردد و باعث ایجاد نوعی اطمینان خاطر برای تولید کننده و مصرف کننده می باشد اما مسئولیت مالک برند با ثبت آن نه تنها خاتمه نمی یابد بلکه شروعی برای مسئولیت وی می باشد.هیچ شخص و یا مرجع خاصی مسئول مراقبت از علامت تجاری ثبت شده , نمی باشد و مالک باید شخصا یا توسط وکیل خود , پلیس و نگهبان برند ثبت شده ی خود باشد تا در صورت سواستفاده و نقض حقوق قانونی بلافاصله موضوع را از طریق مراجع قضایی مورد پیگرد قرار دهد.

 

 بانو حمیده زابلی – وکیل پایه یک دادگستری یزد -کارشناس ارشد حقوق مالکیت فکری

یزدفردا:در عصر برندینگ و قدرت نمایی آنها قرار داریم و مصرف کنندگان به دنبال برند می باشند بطوریکه قاطعانه می توان گفت مهمترین رکن کسب و کارهای امروزی را برندها شکل می دهند به همین دلیل مسئله تقلب و جعل برند به مراتب بیش از گذشته جریان دارد چرا که  تقلب و سواستفاده از برندها بخصوص برندهای مشهور باعث لطمه به اعتبار آنها و از دست رفتن بازار چه در سطح داخلی و چه در سطح خارجی می گردد. ارزش هر برندی در گرو اخذ حقوق انحصاری استفاده از آن است. کسب این حقوق انحصاری برای مالک زمانی محقق می گردد که در هر کشوری که حمایت از ان مدنظر است,به ثبت برسد.
تجار وتولیدکنندگان آنچنان خود را به تولید و  صادرات مشغول نمودند که  از مسائل حقوقی مربوط به برند خود غافل  مانده  و بسیاری از آنان با وجود آگاهی , نسبت به این امر مهم بخصوص در زمینه حمایت از حقوق مالکیت فکری کم توجهی نموده و به  ضرر خود اقدام می نمایند.
درست است که ثبت قانونی آنها مانع بروز برندها ی تقلبی  و مشابه در بازار میگردد و باعث ایجاد نوعی اطمینان خاطر برای تولید کننده و مصرف کننده می باشد اما مسئولیت مالک برند با ثبت آن نه تنها خاتمه نمی یابد بلکه شروعی برای مسئولیت وی می باشد.هیچ شخص و یا مرجع خاصی مسئول مراقبت از علامت تجاری ثبت شده , نمی باشد و مالک باید شخصا یا توسط وکیل خود ,  پلیس و نگهبان برند ثبت شده ی خود باشد تا در صورت سواستفاده و نقض حقوق قانونی بلافاصله موضوع را از طریق مراجع قضایی مورد پیگرد قرار دهد.
مالکان علایم تجاری ثبت شده در صورت مشاهده هر گونه تقلب و استفاده از علایم مشابه خود, در درجه اول جهت حفظ دلایل می توانند  طبق ماده 64 آئین نامه اجرایی قانون ثبت علائم تجاری و اختراعات , تقاضای صدور قرار تامین دلیل و یا توقیف محصولات تقلبی و تقلیدی و یا تقاضای صدور دستور موقت نسبت به عدم ساخت یا فروش یا ورود اجناس تقلبی یا تقلیدی را از مراجع قضایی نموده و سپس برای جبران خسارات وارده مبادرت  به طرح دعوی حقوقی  ویا کیفری نمایند.



مقالات مرتبط:

 مالکیت فکری و اهمیت آن (1)
تاریخ: 05 شهریور 1396 - 23:43

 

 آیا ایده خلاقانه به خودی خود به عنوان اختراع قابل ثبت و حمایت قانونیست؟(2)
تاریخ: 12 شهریور 1396 - 23:27

 

 از طرح جدید محصولات تولیدی خود یا بسته بندی منحصر به فرد آنها محافظت نمایید(3)
تاریخ: 19 شهریور 1396 - 23:35

 علامت تجاری چیست و چه تفاوتی با برند دارد؟ (4)
تاریخ: 26 شهریور 1396 - 23:35

 

چرا ثبت اختراع امری حیاتی و ضروری برای مالک آن محسوب می شود؟ (5)
تاریخ انتشار: 02 مهر 1396 - 23:35

 

 آیا می دانید چه علامت تجاری قابل ثبت و حمایت می باشد؟ (6)
تاریخ: 09 مهر 1396 - 23:35

 

 اهمیت و ضرورت آشنایی با حقوق مالکیت معنوی (7)
تاریخ: 16 مهر 1396 - 23:35

 

 چرا برند معروف اكبر جوجه پس از سي سال ابطال ميشود؟ (8)
تاریخ: 23 مهر 1396 - 23:35

 

 برخی از چالشهایی که در ثبت مالکیت فکری ممکن است با آن روبرو می شوید (9)
تاریخ: 05 آذر 1396 - 23:08

 

 
 گزارش تصویری: آشنایی با موسسه حقوقی بیان، مرکز تخصصی در حوزه مالکیت فکری (10)
تاریخ: 12 آذر 1396 - 23:37

 

 ثبت نشان جغرافیائی تنها راه گریز از خطر دست رفتن سرمایه های ملّی ایران(11)
تاریخ: 19 آذر 1396 - 23:35

 

  نحوه جلوگيري از سرقت اختراع (12)
تاریخ: 26 آذر 1396 - 23:35

 

 

 راهکارهای مقابله با ایده دزدی ودستبرد فکری(13)
تاریخ: 03 دی 1396 - 23:35

 

 

  مجازات های پيش روی ايده دزدی و دستبرد فكری(13)
تاریخ: 03 دی 1396 - 23:35

 

  بي توجهي به اموال فكري ، تهديدي براي شركتها (14)
تاریخ: 24 دی 1396 - 23:35

 

 گزارش تصویری: كارگاه آموزشی برند(علامت تجاری) و ويژگی های لازم برای ثبت (15)
تاریخ: 01 بهمن 1396 - 23:

 

 
  غفلت مالکان برند (16)
تاریخ: 15 بهمن 1396 - 23:35

 

 
  آشنایی با مبانی اسرار تجاری به عنوان  یکی از مصادیق مالکیت فکری (17)
تاریخ: 15 بهمن 1396 - 23:35