برلیانس اچ ۳۲۰ از نظر طراحی بدنه تا حدی به نسل اول ب ام و سری یک شباهت دارد،اما به جای پلت فرم دیفرانسیل عقب ب ام و از ساختار دیفرانسیل جلو با یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک بهره می گیرد.
مشخصات برلیانس H320 و تجربه رانندگی در پیست
به گزارش دنیای خودرو،برلیانس اچ ۳۲۰ از نظر طراحی بدنه تا حدی به نسل اول ب ام و سری یک شباهت دارد،اما به جای پلت فرم دیفرانسیل عقب ب ام و از ساختار دیفرانسیل جلو با یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر و گیربکس چهار سرعته اتوماتیک بهره می گیرد.طراحی ظاهری به خوبی محصولات چانگان نیست،اما جذابیت های خاص خود را دارد و در برخی زوایا تازه و مدرن به نظر می رسد.در فضای داخلی هم استفاده هوشمندانه از پلاستیک و پارچه با تریم داخلی کِرم به چشم می خورد که در مجموع از نظر زیبایی و کیفیت نمره قبولی می گیرد.رانندگی با اچ ۳۲۰ چطور است؟
موتور ۱.۵ لیتری کمی بیش از ۱۰۰ اسب قدرت تولید می کند که برای جثه سبک وزن این هاچ بک چینی کافی است.گیربکس عملکرد نسبتا مناسبی دارد و در مجموع باید گفت که برلیانس H320 تنها خودرو حضار در این تست با نسبت نیرو به وزن قابل قبول است.ترمزها همچون سایر خودروها رضایت بخش به نظر می رسند و فرمان پذیری هیجان انگیز،لذت بخش با چاشنی کم فرمانی فراوان است.با H320 بعد از یکی دو دور به مرحله ای می رسید که در تمامی پیچ ها از شنیدن جیغ تایر لذت ببرید و در تلاشی هیجان انگیز برای غلبه بر کم فرمانی و سبکی محور عقب غرق شوید.به نظر من رانندگی با این ماشین از پژو ۲۰۶ لذت بخش تر است و اگر سایپا بتواند این مدل را با قیمت رقابتی راهی بازار کند،به حاشیه امن فروش انواع پژو ۲۰۶ های بی کیفیت راه خواهد یافت. H320 یک مدل صندوق دار (سدان) هم دارد که در حاشیه تست حضور داشت اما اجازه رانندگی با آن برای ما صادر نشده بود.این مدل هم از طراحی خوب، کیفیت قابل قبول و فضای داخلی نسبتا کافی برای چهار یا پنج سرنشین برخوردار بود و در صورت عرضه می تواند به خودرویی موفق در بازار فروش بدل شود.
از هفته آینده پیش فروش خودروهای جدید برلیانس توسط گروه خودروسازی سایپا آغاز خواهد شد .