به گزارش روابط عمومی آموزش وپرورش استان یزد، معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش استان یزددراین نشست به ضرورت و اهمیت این طرح اشاره کردوهمچنین در رابطه با تحلیل اقتصاد آموزش و پرورش و قانون بهره وری و سیاست های کلان کشور در رابطه با اشتغال مطالبی را بیان کرد.
محمود زارع انواع افت تحصیلی دانش آموزان راشامل افت کمی، کیفی، کلی و جزئی دانست و افزود: مسائل فردی ، آموزشگاهی ، خانوادگی از عوامل افت تحصیلی دانش آموزان می باشد.
وی هدف اصلی طرح نظارت بر رشد و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان را درگیر نمودن مدیران ، معلمان و مشاوران مدارس در هر آموزشگاه در امور تحصیلی دانش آموزان به صورت انفرادی عنوان کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش استان یزد نیز درادامه افزود : توجه مشاوران مدارس به بعد رفتاری ، تحصیلی و شغلی دانش آموزان درتربیت متوازن آنان موثر است.
علی سرداری افت تحصیلی دانش آموزان را یکی از عوامل سرخوردگی و مشکلات عاطفی در زندگی آنان دانست و گفت: مشاوران در مدارس به آن توجه ویژه داشته باشند.
کارشناس مسئول مشاوره تربیتی آموزش وپرورش استان نیز تاکید کرد : مشاوران مدارس، عوامل افت تحصیلی دانش آموزان که نداشتن انگیزه تحصیلی ، عدم برنامه ریزی ، عوامل ذهنی و روانی ، مسائل خانوادگی و ....می باشد را بررسی و به دانش آموزان و اولیاء آنان خدمات راهنمایی و مشاوره ارائه دهند.
ذبیح اله کردآبادی تصریح کرد: درطرح نظارت بر رشد و جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان
جدا از اینکه جنبه تحصیلی مد نظر می باشد توجه به مسائل تربیتی دانش آموزان در اولویت قرار دارد .