به گزارش روابط عمومی این اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، هدف از تشکیل این شورا اطلاع رسانی جامع در بخش های اقتصادی استان در راستای سیاست های وزارت امور اقتصادی و دارایی، هماهنگی و همفکری در این زمینه و انجام برخی فعالیت های مشترک در بخش روابط عمومی می باشد.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد در نخستین نشست این شورا بر همکاری و همفکری دستگاههای اقتصادی تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان به خصوص در زمینه اطلاع رسانی و انعکاس فعالیت ها تاکید کرد و این امر را از برنامه های این مجموعه برشمرد.
" علی نمازی " افزود: فعالیت ها و اقدامات خوبی در این بخش ها صورت می گیرد که باید انعکاس یابد و جامعه بیشتر با آن آشنا شوند.
وی تشکیل شورای یاد شده را گامی مهم برای تحقق اهداف مورد نظر بیان کرد و گفت: روابط عمومی در بخش های اقتصادی باید جایگاه ویژه ای داشته باشند و انتظار این است که فعالان این بخش ها در زمینه اطلاع رسانی عملکرد و فرهنگ سازی برای مشارکت مردم در رونق اقتصادی و سرمایه گذاری بیشتر تلاش کنند.
نمازی، آمادگی این اداره کل را برای همکاری در این زمینه اعلام کرد و گفت: باید شرایطی به وجود آید که بخش های اقتصادی به کمک هم بیایند و با همکاری و همفکری، ساماندهی و رونق اقتصادی استان را شتاب بخشند.
وی توجه روابط عمومی ها به بحث مشارکت مردم در اجرای سیاست های اقتصادی دولت و فراهم کردن زمینه این امر، اعتماد سازی در جامعه، تقویت اطلاع رسانی و همکاری با رسانه ها ، تقویت روابط و ارتباطات درون و برون سازمانی ها و ایجاد حسن رابطه در مجموعه، تغییر فرهنگ سازمانی و ترک عادت های غلط و تقویت ارزش ها را یاد آور شد و از آنها به عنوان ابزار های موفقیت مدیران روابط عمومی یاد کرد.
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: روابط عمومی، مشاور و نزدیکترین فرد به مدیر است و نقش او در موفقیت و ارائه سیمای مناسب از دستگاه بسیار حائز اهمیت است.
وی همچنین با اشاره به نقش مدیران و حمایت آنها از روابط عمومی در تحقق اهداف و برنامه های این بخش تصریح کرد: مدیران نیز باید توجه ویژه ای به بحث روابط عمومی داشته باشند تا شاغلان این بخش بتوانند بهتر عمل کنند.
مدیرکل روابط عمومی استانداری یزد هم در این نشست بر توانمندسازی روابط عمومی ها و تغییر نگرش مدیران نسبت به این بخش تاکید کرد و نقش ایجاد اعتماد و اعتماد سازی توسط روابط عمومی ها را در تغییر نگرش و توجه مدیران به این بخش را مهم ارزیابی کرد و گفت: روابط عمومی ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و اگر بخواهیم این اتفاق بیفتند باید فعالان این بخش پل قابل اعتمادی را ایجاد کنند.
" داوود پاک طینت " با بیان اینکه بسیاری از مدیران نگاه گسترده و علمی به روابط عمومی ها دارند و جاههایی نیز وجود دارد که باید این نگرش تقویت شود افزود: گام اول برای موفقیت روابط عمومی، توجه دادن مدیران به اهمیت این بخش است و در کنار آن ضمن اعتماد سازی، باید توانمندی های خود را عرضه نیز کنیم.
وی با اشاره به فعالیت های تخصصی کار روابط عمومی از جمله افکار سنجی، تعاملات درون و برون سازمانی، به روز رسانی سایت ها و پایگاههای اطلاع رسانی، اطلاع رسانی و خبر نویسی، عکاسی، تشریفات، برگزاری مناسبت ها و غیره گفت: اینکه از او انتظار داشته باشیم در همه این بخش ها ، تخصص لازم را داشته باشند به نظر می رسد انتظار معقول و منطقی نیست ؛ اما آنها باید حداقل های فعالیت های تخصصی خود را بدانند .
مشاور استاندار یزد و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزدگفت: روابط عمومی باید همچون اقیانوسی هر چند کم عمق و دارای همه ظرفیت ها و توانمندی ها قابل ارائه باشد.
وی با قدردانی از دست اندرکاران تشکیل شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی گفـت: این شورا می تواند فرصت خوبی را در اختیار مدیران روابط عمومی های قرار دهد و باید تلاش نمود تا از این فرصت به بهترین نحو استفاده شود.
پاک طینت اضافه کرد: این گونه حرکت ها می تواند در سایر بخش ها از جمله سلامت، رفاه و غیره آغاز شود؛ چرا که هرجا تشکل و صنفی پا در عرصه میدان بگذارد مشکلات آن بخش به آسانی حل می شود و هر چه کارها تخصصی تر دنبال شود به سمت تعالی و موفقیت پیش خواهیم رفت.
وی در پایان از برگزاری انتخابات دوره جدید هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاههای اجرایی در آینده نزدیک خبر داد.
شورای هماهنگی روابط عمومی های بخش های اقتصادی متشکل از مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات کل امور مالیاتی ، امور اقتصادی و دارایی ، بورس، گمرک ، اموال تملیکی و شورای هماهنگی بیمه ها و بانک های استان می باشند.
" احمد جعفری " مدیر روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم با بیان اینکه این استان در زمینه تشکیل و راه اندازی شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در کشور پیشگام است ابراز امیدواری کرد: با همکاری مدیران روابط عمومی این بخش ها بتوان گام های اساسی در زمینه اطلاع رسانی و امور روابط عمومی برداریم.