زمان : 31 Shahrivar 1393 - 11:39
شناسه : 93791
بازدید : 2584
 تاکيد وطرح موضوع محوريت وحدت واتحاد مسلمانان حاشیه نگاری با استاندار یزد در نشست تشریح برنامه های دهه غدیر استان: تاکيد وطرح موضوع محوريت وحدت واتحاد مسلمانان س.م.ا.مدرسي

به نام خدا. تاکيد وطرح موضوع محوريت وحدت واتحاد مسلمانان مطلب بجا واز ابعاد مختلف  , بويژه سياسي, بسياردداراي اهميت است. چنانچه  قران مارا از تفرقه واختلاف بشدت بر حذر داشته وکسانيرا که به اين راه ميروند دچار عذاب عظيم ميکند. واعتصمو بحبل الله جميعا ولا تفرقوا. با شناخت وقدر داني از اين نعمت است که اميد ميرود براه هدايت در اييم. استاندار ارجمند نيز خردمندانه ومنطقي روي اين موضوع بحث ونظرات انگيزشي وخيرخواهانه ايرا براي جهان اسلام مطرح ساخته اند. ولي انجا که گفته شده که در روز غدير پيامبر خدا که................... شخيصيتي را به عنوان وصي خويش و منتخب مردم معرفي ميکند. قدري بايد درنگ کرد. چرا که مباني ان اينگونه نبوده که مفهوم انتخاب در ميان باشد. از جمله دقت فرماييد که :يا ايهاالرسول بلغ ما انزل اليک من ربک وان لم تفعل فما بلغت رسالته, والله يعصمک من الناس, جانشيني امام علي يک ابلاغ الهي است, وگرنه اگر قرار بود معرفي منتخب مردم به عموم باشد چه جاي نگراني پيامبر بود که حق تعالي بفرمايد اورا از خطرات احتمال مردم نگاه ميدارد! نميخواهم در اينجا با استاندار دانشمند مان بحث کلامي بنمايم ولي بليل مسؤليت رسانه اي که داريد وجمله بالارا در خصوص معرفي انتخاب مردم اورده ايد غيراز مبناي اول که انزال خداوندي ميباشد چند مباني ديگر را بنظر ميگذارم:
     من يطع الرسول فقد اطاع الله ومن تولي فما ارسلناک عليهم حفيظا. اين ايه از قران روشنترين دليل بر حجيت سنت پيامبر و قبول احاديث او ست.
    ما اتاکم الرسول فخذوه!   
حال با تدبر در اين دو ايه به اين فراز از گفته زيد بن ارقم توجه کنيد:رسول خدا بعد از حجه الوداع در غدير خم فرمود:
گويا من دعوت شدم واجابت کردم, همانا دو چيز سنگين نفيس در ميان شما گذاشتم که يکي ازان دو از ديگري بزرگتر است, کتاب خدا و عترت خودم. پس بنگريد چگونه با اين دو رفتار ميکنيد. واين دو از هم جدا نميشوندتا بر من در حوض وارد گردند و سپس گفت:همانا خداوند عز وجل مولاي منست ومن مولاي هر مؤمني هستم, وبعد دست علي را گرفت وگفت: من کنت مولاه فهذا مولاه, هر کس من مولاي او هستم, اين ولي اوست.
نکته مهم ديگر  انکه بيعت نوعي قراداد و معاهده ميان بيعت کننده و بيعت پذير است و محتواي ان, اطاعت و پيروي و حمايت و دفاع بيعت کنندگان از بيعت شونده است. واينکه بعضي بيعت را شبيه يا نوعي از انتخابات ميدانند, بنظر ميرسد با توجه با ماهيت انتخاب فرق دارد بلکه درست عکس انست. اين را هم به اشاره بگويم که طبق نظر ايت الله مکارم موضوع ولي فقيه ارتباطي با موضوع بيعت ندارد ودرفقه ما هيچ موردي براي بيعت با غير پيامبر و امام ديده نميشود. اينستکه چه بهتر انکه راه وحدت را از شيوه علامه سترگ  اميني در الغدير يا المراجعات بجوييم, وبا مفهوم انتخاب وانچه درک جاري وکارسازي ما در اداره حکومت ونظام مردمسالار اسلامي ميباشد, در نياميزيم که بر دشواريففهم مطلب و واقع امر ميافزايد.