زمان : 29 Shahrivar 1393 - 21:49
شناسه : 93715
بازدید : 10235
طراحی سیستم سیما تاکسی در سازمان تاکسی رانی طراحی سیستم سیما تاکسی در سازمان تاکسی رانی

مظفر در خصوص فواید به کارگیری سیستم های هوشمند در سازمان تاکسی رانی گفت : از طریق سیستم های نظارتی هوشمند برای اولین بار مرکز کنترل توانسته تاکسی های غایب را شناسایی کند و با توجه به نوع تخلف شناسایی شده برای تاکسیران ، اگر طول مدت غیبت به طور کامل یا تعداد روز های زیاد در ماه باشد، رای صادره در هیات انضباطی ممکن است منجر به خلع ید و واگذاری تاکسی شود .
طراحی سیستم سیما تاکسی در سازمان تاکسی رانی

به گزارش دنیای خودرو ، مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در خصوص مرکز کنترل هوشمند تاکسیرانی گفت : سازمان در دوره جدید  مجهز به سیستم های نوین نظارتی با نصب دوربین های ANPR  و آنتن هایRFID  در ۴۸ پایانه تاکسیرانی خود شده است و از طریق سیستم های نظارتی هوشمند ، حضور و غیاب تاکسی ها به صورت آنلاین و روزانه مورد کنترل قرار می گیرد .

مهندس میثم مظفر در ادامه گفتگو با خبرنگا ما گفت : برای تمامی تاکسی های مشغول به کار در پایانه های تاکسی رانی این اقدامات کنترلی انجام می شود و در صورتی که تاکسی هایی از نظم کافی در عملکرد خود برخوردار نباشند ، اخطار سازمان از طریق سیستم پیامک هوشمند به آنها اعلام می شود .

وی در ادامه افزود : رانندگانی که اخطار دریافت کرده اند به هیات های رسیدگی به تخلف تاکسیرانها احضار می شوند و جرائمی برای این دسته از رانندگان در نظر گرفته شده است که ملزم به پرداخت و رسیدگی به آن خواهند شد .

مظفر در خصوص فواید به کارگیری سیستم های هوشمند در سازمان تاکسی رانی گفت : از طریق سیستم های نظارتی هوشمند برای اولین بار مرکز کنترل توانسته تاکسی های غایب را شناسایی کند و با توجه به نوع تخلف شناسایی شده برای تاکسیران ، اگر طول مدت غیبت به طور کامل یا تعداد روز های زیاد در ماه باشد، رای صادره در هیات انضباطی ممکن است منجر به خلع ید و واگذاری تاکسی شود .

وی در ادامه افزود: بر اساس آیین نامه جدید انضباطی ، اگر تخلفات کمتر باشد منجر به اعمال جرائم نقدی و اختصاص نمره منفی به تاکسیران متخلف خواهد شد . ممکن است تاکسی تغییر کاربری پیدا کرده و در سطوح پایین تر منجربه  ایجاد محرومیت هایی برای راننده تاکسی خاطی شود .

مظفر در خصوص آیین نامه هیات انضباطی گفت : در هیات های انضباطی مجموعه ای از قوانین و ضوابط مصوب شورای اسلامی ملاک عمل خواهد بود و برخورد ها در خصوص سایر تخلف ها نیز مورد بررسی است و برخورد با تاکسیران های متخلف در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم طرح برخورد با متخلفان بتواند ثمرات خوبی در جهت ایجاد امنیت و سلامت شهروندان داشته باشد.

وی در خصوص آی تی بیس کردن تاکسیرانی بیان داشت : در حال حاضر سیستمی به نام ” سیما تاکسی ” در سازمان تاکسی رانی طراحی شده است . این جمله مخفف “سیستم یکپارچه مدیریت اطلاعات ” است و فرایند های کاری فیما بین ۲۴ شرکت خصوصی، مناطق تاکسیرانی و ستاد سازمان به شکل بسیار خوبی آی تی بیس شده و  از این طریق،  از اعمال سلیقه جهت انجام امور اداری تاکسیرانی جلوگیری شده و تمام مراحل و فرایند انجام کارها در سیستم طراحی شده و نیز بخش پرداخت وجوه از جانب تاکسیران در این سیستم فراهم آمده است.

مظفر در خاتمه گفت : برخی معتقدند که تاکسیرانی باید به عنوان مشاغل سخت طبقه بندی شود و این امر نیاز به اقدامات کارشناسی و مصوبات مجلس شورای اسلامی و نیز وزارت کار دارد و اگر قرار باشد روزی بر اساس قوانین مشاغل سخت و زیان آور به حرفه تاکسی رانی نگاه شود مستلزم بررسی هایی است چرا که ممکن است به رفاه تاکسیران منجر نشود .