یزدفردا "مرتضوی با انتشار متنی، به گزارش تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی واکنش نشان داد.
لذا بهمنظور جلوگیری از مخدوش شدن خدمات مدیران سختکوش سازمان تأمین اجتماعی و تنویر افکار عمومی و احراز واقعیت، توجه آن مرجع محترم را به موارد ذیل جلب مینمایم:
یزدفردا با توجه به پاسخگویی مرتضوی به اکثر موارد طرح شده ودر راستای اطلاع رسانی دقیق به صورت مجزا، بخش های مختلف نامه مرتضوی منتشر می نماید .
«نحوه درج مطالب در گزارش تحقیق و تفحص مجلس نسبت به تشکلهای کارگری رقیب «حزب خانه کارگر» که آقای محجوب نیز عضو هیأت مدیره آن هستند به گونهای است که گویا تحقیق و تفحص و ابزار مجلس در اختیار حزب خانه کارگر بوده تا رقیب خودشان را به هر طریق ممکن و با استفاده از جایگاه مقدس مجلس در افکار عمومی تخریب و از صحنه رقابت خارج نمایند.»
16- در خصوص پرداخت بن و کارت هدیه بانکی به کانون انجمنهای صنفی کارگران کورهپز خانههای استان تهران که از شرکای اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی محسوب میشوند بگونهای عمل شده که یکبار جمع مبلغ پرداخت شده را آوردهاند و در ذیل آن بعنوان 9 سند مبالغی که مسئول این کانون به زیرمجموعههای خود پرداخت و رسید آن را به سازمان ارائه داده است را بعنوان پرداخت مجزا تلقی نمودهاند حال آنکه این کانون کارگری مبلغ دریافتی را به حدود هشت تشکل زیرمجموعه خود پرداخت و به موجب اسناد ارائه شده به حدود 300 خانواده نیازمند و بیسرپرست از مجموعه کارگران کوره پز خانهها که جزء مستحقترین اقشار جامعه هستند پرداخت و رسید آن را با ذکر شماره بیمه شدههای مذکور ارائه داده است بنابراین پرداخت مذکور از محل غیرشمول مطابق با موازین قانونی صورت گرفته است.
17- در بند 35 صفحه 12 نمایندگان عضو هیأت تحقیق و تفحص به اشتباه اعلام نمودهاند که مبلغ 96 میلیون تومان به آقای علیاکبر خبازها بابت مساعدت به کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است و این هیأت از خزانهدار کانون مذکور استعلام نموده و آنها گفتهاند مبلغ یاد شده تحویل کانون نگردیده است و بدین نحو اتهام سوءاستفاده مالی و خیانت در امانت به ایشان وارد شده است.
اینجانب با آقای خبازها تماس گرفتم و در این رابطه سوال کردم به موجب اسناد ارائه شده در پی تقاضای اولیه کانون فوق، دستور مساعدت صادر شده ولکن از سوی امور مالی سازمان تأمین اجتماعی هیچگونه وجهی در این رابطه پرداخت نشده و اساساً ادعای مذکور کذب و عاری از حقیقت است.
هیأت تحقیق و تفحص مجلس محترم بجای استعلام از امور مالی کانون مذکور میبایست ابتدا از امور مالی تأمین اجتماعی استعلام میکرد که آیا چنین وجهی از حساب سازمان پرداخت شده است یا خیر؟ نحوه پردازش و اتهام زدن به رئیس کانون مورد اشاره و چاپ و انتشار عمومی آن در شأن و جایگاه مجلس نیست.
18- در رابطه با اجاره یک باب ساختمان به جامعه اسلامی کارگران با مسئولیت جناب آقای صابر و همچنین موضوع مجمع عالی نمایندگان کارگر با مسئولیت جناب آقای یاراحمدیان که دو تشکل کارگری و مرتبط با سازمان تأمین اجتماعی هستند ایراد شده که مبلغ کارشناسی شده پائینتر از نرخ واقعی روز میباشد که دراین مورد اولاً: چون کارشناسی رسمی دادگستری نظرداده هرگونه ادعایی به تشخیص کارشناس رسمی مربوط می شود.
ثانیاً اجاره دادن ساختمانهایی که خالی و بلااستفاده هستند به تشکلهای رسمی کارگری به موجب مقررات سازمان همواره مقارن با مساعدت واعطای تخفیف بوده است. لذا در این ارتباط با ملاحظه اسناد و مدارک مربوطه هیچگونه تخطی از مقررات قانون صورت نگرفته که مستوجب اعلام عمومی باشد.
19- در رابطه با جبهه متحد کارگران ایران اسلامی در این گزارش به مواردی اشاره شده که لازم است پاسخ داده شود.
در رابطه با این جبهه که رقیب حزب خانه کارگر تلقی شدهاند در این گزارش آمده است که فاقد ثبت دفتر رسمی و حداقلهای قانونی است. در این خصوص آنچه مربوط به سازمان تأمین اجتماعی میشود این است که پنج تشکل رسمی و قانونی و فعال جامعه کارگری و بازنشستگان همکار سازمان و کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران کل کشور با مراجعه به سازمان تأمین اجتماعی اعلام داشتهاند که به موجب صورتجلسه و توافق انجام شده این تشکلهای کارگری و بازنشستگی قصد دارند در لبیک به پیام رهبر معظم انقلاب در سال حماسه سیاسی فعالیت اجتماعی و تبلیغاتی داشته و مجموعه آنان به صورت متحد بنام جبهه متحد با نمایندگی آقای برهانی فعالیت کنند. چند صورت جلسه در این ارتباط از سوی تشکلهای مورد اشاره به پیوست تقدیم میگردد.
اینکه در گزارش تحقیق و تفحص مجلس آمده است که این جبهه و مجموعه در هنگام انتخابات فعال بوده و بعد از آن تعطیل شده است علی فرض صحت، کشف جدیدی نبوده و ریاست محترم جمهوری جناب حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی در مصاحبه رسمی و عمومی خود اعلام نمودند که در ایران فعالیت کل احزاب مثل دکانی است که هنگام انتخابات کرکره خود را بالا میزنند و درب مغازه را آب و جارو کرده فعال میشوند و بعد از انتخابات کرکره را پایین کشیده و تعطیل میشوند، چنانچه در رابطه با این جبهه مطلب تحقیق و تفحص مجلس صحیح باشد این مورد هم یکی از مصادیق مطلب مورد اشاره رئیس جمهور محترم خواهد بود.
همچنین در خصوص اینکه این جبهه هزینه آگهی روزنامه خورشید را نیز نپرداخته است اینجانب از مدیر مسئول روزنامه خورشید جناب آقای تقویفرد استفسار نمودم نامبرده این موضوع را دروغ دانسته و به موجب مدارک ارائه شده که به پیوست تقدیم میگردد اعلام نمودند که جبهه مذکور در پی نامه روزنامه خورشید و ارائه فاکتور، مبلغ درخواستی را از طریق بانک سامان پرداخت و رسید بانکی آنرا ارائه نموده است.
(مستندات، پیوست شماره 11)
تدوین مطالب کذب و عاری از حقیقت در این گزارش که مأمورین و پرسنل به کار گرفته شده با مشخصات پیوست از سوی خانه کارگر انتخاب و این مطالب را جمع آوری نمودند در رابطه با جناب آقای عباسی و جناب آقای برهانی که در انتخابات یک ماه قبل کانونهای کارگری کشور بالاترین رأی را به دست آورده و پیروز انتخابات مذکور شدند این شائبه را ایجاد مینماید که تحقیق و تفحص در این بخش به وسیلهای برای تخریب رقبای انتخاباتی و صنفی تبدیل شده است.
20- در صفحه 11 این گزارش عنوان شده که مبالغ پاداش کارکنان به مناسبت عید مبعث در محل سالن نگین آنهم در جشن آئین افتتاح جبهه متحد کارگران ایران اسلامی روز جمعه مورخ 17/3/92 اعطا شده است حال آنکه به موجب اسناد پیوست این پرداختها در تاریخهای 16 و 18 و 19 خرداد ماه به پرسنل مورد نظر پرداخت گردیده و ارتباطی با مراسم روز جمعه و آئین افتتاح جبهه مورد اشاره نداشته است مضافاً اینکه مراسم جشن مبعث در روز جمعه به قدری مورد استقبال تشکلها بوده که سالن، ظرفیت استقرار کامل مدعوین را نداشته و مراجعهکنندگان در خیابانهای اطراف، پشت درهای بسته معطل ماندند لذا نیازی به موضوع یاد شده جهت ایجاد انگیزه شرکت در این مراسم نبوده است. (مستندات، پیوست شماره 12)
نکته شایان توجه اینکه حدود 80 درصد گزارش تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی که در 84 صفحه چاپ و منتشر شده است مربوط به شرکتهای تابعه سازمان تأمین اجتماعی که دارای هیأت مدیره مستقل و مدیرعامل مشخص بوده و بر اساس قانون تجارت اداره میشوند. همانگونه که استحضار دارید مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی مثل وزیر یک دستگاه دارای اختیارات کامل از جهت عزل و نصب و دخالت در امور زیرمجموعه سازمان تأمین اجتماعی نیست و اختیارات او محدود و تعریف شده میباشد و از نظر قانونی مدیرعامل مجری تصمیمات هیأت مدیره بهشمار میرود. اعضای هیأت مدیره شستا بعنوان بزرگترین شرکت سرمایهگذاری سازمان تأمین اجتماعی از سوی هیأت مدیره سازمان انتخاب و از سوی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأیید میگردند و مدیرعامل سازمان هیچگونه حق رأی در این انتخاب ندارد همچنان که مدیرعامل فعلی سازمان نیز حتی بعنوان عضو هیأت مدیره شستا انتخاب نشده و در اداره مجموعه مذکور حتی بعنوان هیأت مدیره دخالتی نمیتواند داشته باشد.
مضافاً در بسیاری از شرکتها، سازمان تأمین اجتماعی بعنوان یکی از سهامداران محسوب و چون مالکیت سازمان از طریق واگذاری سهام دولت در این شرکتها بعنوان رد دیون، ایجاد شده و دولت با سایر نهادها و ارگانهای مشابه نیز چنین واگذاریهایی داشته در اینگونه شرکتها سازمان به اندازه سهام خود عضو هیأت مدیره انتخاب و معرفی میکند، آن هم از طریق هلدینگ مربوطه و با تصویب هیأت مدیره مافوق قانونی آن شرکت همچنین رسیدگی به جریان مالی شرکت (ترنول) از سوی حسابرسان رسمی مورد تأیید سازمان حسابرسی و وزارت امور اقتصاد و دارایی انجام میشود و نتایج آن در مجمع عمومی صاحبان سهام، هر سال یکبار موردرسیدگی کامل قرار میگیرد این موضوع در خصوص شرکتهای بورسی متعلق به سازمان تأمین اجتماعی افزون تر نیز بوده و صورتهای مالی این شرکتها در دورههای سه ماهه به سازمان بورس جهت بررسی ارائه میگردد و در دورههای شش ماهه مورد حسابرسی مجدد قرار میگیرد و در این خصوص به موجب قانون تجارت و ساختار سازمان تأمین اجتماعی مدیرعامل هیچگونه مدخلیت و اختیار تصمیمگیری و به تبع آن مسئولیت قانونی ندارد و مسئولیت تخلف احتمالی در هر یک از شرکتهای مذکور صرفنظر از صحت و سقم گزارش تحقیق و تفحص هیچگونه ارتباطی با اینجانب بعنوان مدیرعامل و سرپرست سازمان تأمین اجتماعی نداشته و به موجب قانون تجارت مسئولیت آن متوجه مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت مورد اشاره و حسابرسی قانونی و مجمع عمومی آنان است. بنابراین در این گزارش نباید بگونهای رفتار میشد که تصور شود مسئولیت همه مطالب مذکور در گزارش (تخلفات احتمالی مورد ادعا) برعهده مدیرعامل سازمان است.
همچنین رفع نواقص قانون تجارت که موجب تسهیل در نظارت بر اینگونه شرکتها میشود. بیش از ده سال است که در دستورکار مجلس شورای اسلامی قرار دارد و قانون تجارت فعلی با توجه به اینکه در هشتاد سال قبل تصویب شده اصلاحات آن تاکنون در مجلس شورای اسلامی به نتیجه نرسیده است.
موارد کم اهمیت و بدیهی دیگری نیز در این گزارش وجود دارد که با وجود ارائه اسناد و مدارک قانونی به آن توجهی نشده و مشابه موارد فوقالذکر است که پرداختن به آن موجب تطویل کلام میگردد اینجانب آمادگی دارم تا در صورت صلاحدید هیأت رئیسه محترم در هر جلسهای که لازم میدانند حاضر و نسبت به این گزارش توضیحات کامل و دلایل و مدارک قانونی خود را ارائه نمایم. (مستندات، پیوست شماره 13)
در پایان با عنایت به اینکه به مصداق من لم یشکرالمخلوق لم یشکرالخالق اعتقاد دارم باید از تلاشهای شبانهروزی و صادقانه مدیران سازمان و سایر همکاران اداری تقدیر و تشکر کرد و با عینک عدم رؤیت خدمات بدنبال سیاهنمایی و بزرگ کردن برخی مطالبی که به مدیران سختکوش ستادی سازمان ارتباطی ندارد موجبات ظلم و اجحاف در افکار عمومی نسبت به آنان فراهم نگردد.
اقداماتی که در یکسال و نیم گذشته به سرانجام رسیده و موجب رضایتمندی بیمهشدگان و بازنشستگان عزیز کشور گردیده است حاصل تلاش همه پرسنل سازمان بوده که البته برخی مدیران محترم ستادی سازمان در آن نقش ویژه و مؤثری داشتهاند. بعنوان نمونه:
افزایش حقوق بازنشستگان سراسر کشور به میزان 18 درصد در سال 1391 و افزایش مجدد آن به میزان 25 درصد در سال 1392 و تعیین حداقل حقوق به میزان هفتصدهزار تومان، اخذ مصوبه از دولت محترم پس از سالها مناقشه در سازمان تأمین اجتماعی در خصوص مطالبات سازمان از دولت که در همه دورهها موجب اختلاف فیمابین و تنشهای رسانهای و مطبوعاتی بود در دوره مذکور و با پیگیریهای اینجانب ختم به خیر گردید و دولت با تصویب نامه شماره 258443/ت47970/هـ و تصویبنامه شماره 26912/ت47970/هـ مورخ 16/2/1391 ضمن قبول دیون مورد مناقشه مذکور آن را تثبیت و با تصویب واگذاری سهام 22 ردیف در مصوبه دولت قبول نمود که سازمان تأمین اجتماعی 35 هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارد و نسبت به پرداخت این بدهی هیأت وزیران مصوبه مذکور را ابلاغ نمودند و در مصوبه دوم در تاریخ 16/2/1391 با پیگیریهای اینجانب هیأت وزیران سازمان خصوصیسازی را موظف نمود باقیمانده سهام دولت در شرکتهای جدول مورد تقاضای تأمین اجتماعی را مستقیماً به صندوق تأمین اجتماعی منتقل نماید.
در طول یکسال و نیم گذشته شاهد تلاش شبانهروزی مدیران محترم و سایر پرسنل سازمان در گرفتن این مطالبات بودیم به نحوی که معاونت محترم اقتصادی سازمان اعلام نمودند که سهام 42 شرکت دولتی در راستای تلاش مذکور بصورت قطعی و با اتمام تشریفات سازمان خصوصیسازی به نام سازمان تأمین اجتماعی گردیده است.
اخذ مصوبه از هیأت وزیران دال بر انتقال قطعی معادن شماره 2 و شماره 3 (گل گهر سیرجان) که از معادن استراتژیک سنگ آهن کشور محسوب میشود و طی مصوبه شماره 99996/ت 48485/هـ مورخ 20/3/92 هیأت محترم دولت در پی نامهنگاریها و پیگیریهای ویژه اینجانب به سازمان تأمین اجتماعی اقدامات مهم و ویژهای است که دهها هزار میلیارد تومان ارزش مالی دارد. واگذاری مجموعه هتلهای هما در سراسر کشور اعتبار و آبرویی برای سازمان تأمین اجتماعی بوده که علاوه بر منافع و درآمد و ارزش مالی آن در مناسبتهای مختلف جهت برگزاری مراسم و سمینارهای اداری و استفاده پرسنل سازمان، خدمات ویژهای را به مجموعه تأمین اجتماعی ارائه مینماید. واگذاری 56 درصد از شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) و شرکتها و کارخانجات فولادی کشور از جمله:
الباقی سهام دولت در شرکت فولاد خوزستان
الباقی سهام دولت در شرکت فولاد اصفهان
الباقی سهام دولت در شرکت ملی صنایع مس ایران
نیروگاه طوس
نیروگاه تبریز
سنگ آهن شرق ایران (تهیه و تولید مواد اولیه فولاد خراسان)
شرکت پترو پارس
گروه صنعتی عالم آراء
طراحی، مهندسی و ساخت تجهیزات و ابزار آلات سایپا
شرکت کار گاز سیستم
شرکت گل نقش طوس
شرکت کارتک سیستم
شرکت توسعه صنایع گاز لنگرود
فولاد زاگرس
توسعه صنایع غذایی بم
شرکت توسعه صادرات صنعتی
شرکت توسعه علوم زمین
شرکت رینگ چرخ آلومینیومی گسترش گام آفرین
موسسه تحقیقات و کاربرد مواد معدنی ایران
شرکت پلیمر صنعت جنوب
شرکت بهرهبرداری از شبکه آبیاری و زهکش میناب رود
شرکت گسترش پلیمرهای شیمیایی خلیج فارس
موسسه تحقیقات و توسعه فناوری ریلی ایران
شرکت آبفر
شرکت گسترش چراغ دانش
شرکت مدیریت تولید برق طوس
نیروگاه بندرعباس
هلدینگ خلیج فارس (صنایع پیتروشیمی خلیج فارس)
الباقی سهام قابل واگذاری دولت در بانک تجارت
الباقی سهام قابل واگذاری دولت در بانک صادرات
الباقی سهام قابل واگذاری دولت در پست بانک
شرکت ملی انفورماتیک
شرکت پاک مایه کرمانشاه
شرکت فولاد مبارکه اصفهان
شرکت مدیریت تولید برق بندرعباس
پالایشگاه بندرعباس که در مصوبات دولت آمده و سهام آن از سوی سازمان خصوصی سازی به سازمان تأمین اجتماعی انتقال یافته و مراحل اداری و اجرایی آن انجام شده است از اقدامات ویژه و مهمی است که در یکسال و نیم گذشته موجب غنیسازی منابع مالی و ثروت سازمان تأمین اجتماعی گردیده و با امعاننظر به مجموع اقداماتی که در جهت غنیسازی منابع ملی و ثروت سازمان در یکسال و نیم گذشته صورت گرفته تصدیق خواهید نمود که در هیچ دوره مشابهی نظیر و نمونه نداشته است و در هیچ سالی به اندازه دوره مذکور شاهد افزایش اموال سازمان چه از نظر اهمیت و چه از نظر میزان نبودهایم.
صرفنظر از اقدامات ویژه مذکور پیگیریهای اینجانب درخصوص جلوگیری از برخی هزینهها و پرداخت پارهای وجوه نیز موجب صرفهجویی در هزینهها و نهایت غنی شدن منابع سازمان تأمین اجتماعی شده است.
بعنوان نمونه همانگونه که استحضار دارید در اوایل سال 1391 مالیات بر ارزش افزوده پرداخت دیون دولت به مبلغ حدود 600 میلیارد تومان برای سال 1388 قطعیت یافته و با صدور اجرائیه متعاقب آراء قطعی کمیسیونهای مربوطه در وزارت اقتصاد و دارایی دستور توقیف حسابهای سازمان از سوی این وزارتخانه جهت برداشت مبلغ مذکور صادر گردید، اینجانب با بهرهگیری از تجارب حقوقی و قضایی خود در این رابطه پیگیری نموده و با ارائه لوایح قانونی شاهد جلسات مهمی در دولت بودیم و پس از کسب نظر کمیسیونی که به ریاست معاونت اول رئیسجمهور و معاونت حقوقی و مسئولین وزارت اقتصاد و دارایی تشکیل گردید موضوع با استفاده از اصل 134 قانون اساسی به هیأت محترم دولت ارجاع شد و پس از یک دوره پیگیری حقوقی از جمله نامه مفصل اینجانب خطاب به معاون اول رئیس جمهور به شماره 2645/91/1000 مورخ 23/3/1391 که در جلسه اجرای اصل 134 قانون اساسی به موجب مستندات موجود، استدلال اینجانب پذیرفته شد و در پیگیری بعدی با متقاعد نمودن هیأت محترم وزیران، شاهد مصوبه شماره61814/ ت47780/ هـ مورخ 2/4/1391 بودیم که طی آن سازمان تأمین اجتماعی بطور کلی از پرداخت مالیات مذکور معاف گردید و تأمین اجتماعی در سنوات آتی نیز از پرداخت چنین مالیاتهایی معاف شد که محاسبه آن تا پایان سال 1391 بیش از پنج هزار میلیارد تومان میشود.
بنابراین قابل کتمان و چشمپوشی نیست که به نتیجه رساندن چنین امور مهمی برای سازمان منافع مستمری در بر دارد که در سالهای آتی نیز تأمین اجتماعی از آن بهرهمند خواهد بود.
مقارن همین اقدامات شاهد افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران از چهارصد میلیارد تومان به دو هزار میلیارد تومان بودیم تا این بانک که تمام سهام آن متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است بتواند با سایر بانکهای تراز اول کشور رقابت نماید.
آنچه در ملاحظه این گزارش موجب تعجب و تأسف میگردد این است که در رابطه با واگذاری معادن شماره 2 و 3 سیرجان (گلگهر) که در دولت آقای دکتر احمدینژاد برای رد بخشی از دیون دولت طی مصوبه شماره 99996/ت48485/هـ به سازمان تأمین اجتماعی منتقل گردید در دولت جدید به موجب مصوبه شماره 11936ت48485 عملیات واگذاری لغو شده است. اعتراض هیأت تحقیق و تفحص مجلس در این رابطه به بند 16 صفحه 83 در سه خط و نیم خلاصه شده و در خصوص لغو این واگذاری که حدود پانزده هزار میلیارد تومان ارزش دارد رسیدگی و اعلام نظر ننمودهاند مشخص نگردید به چه دلیلی این واگذاری لغو شده و این اموال که متعلق به سازمان شده و در جهت رد دیون، ارزش بسیار زیادی دارد با چه توجیهی از سازمان تأمین اجتماعی پس گرفتهاند. ای کاش جناب آقای محجوب به اندازهای که برای پرداخت 4 میلیون تومان پاداش و مزایای انگیزشی به مدیران و پرسنل سازمان در چند صفحه قلم فرسایی نموده و ایراد ناموجه گرفتهاند و جلوی نام مدیران سه علامت تعجب درج کردهاند در خصوص لغو واگذاری و انتقال این دو معدن استراتژیک و با ارزش از حقوق تأمین اجتماعی، کارگران عزیز و بازنشستگان گرامی دفاع میکردند.
بنا به مراتب فوق نظر به اینکه در آئیننامه داخلی مجلس به تأسی از احکام دین مبین اسلام که هرگونه شایعهسازی، شایعهپذیری و شایعهگستری را محکوم نموده تا آبروی افراد، شخصیتها و جوامع حفظ شود برای افرادی که از تریبون مقدس مجلس شورای اسلامی اسم و مشخصات آنان اعلام شود حق پاسخگویی قائل شده خواهشمند است به استناد ماده 76 آئیننامه داخلی مجلس و دستور امام راحل بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این رابطه مقرر فرمائید جوابیه مذکور از تریبون مجلس شورای اسلامی در پاسخ به مطالب کذب و عاری از حقیقت و هتک حیثیت ناروا، قرائت گردد.
مزید توفیقات شما را در اجرای عدالت و پاسداشت موازین اخلاقی از درگاه ایزد منان مسألت مینمایم
مخاطبان یزدفردا متن کامل دفاعیه و پاسخ مرتضوی به گزارش تحقیق و تفحص مجلس را در "اینجا" می توانند بخوانید .
مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید