زمان : 28 Aban 1392 - 12:23
شناسه : 79898
بازدید : 4369
اجرای " رادیو صبحگاه " در دبیرستان شاهد اجرای " رادیو صبحگاه " در دبیرستان شاهد

  دانش آموزان دبیرستان پسرانه شاهد شهید رمضان زاده ناحیه یک یزد پنجمین برنامه " رادیو صبحگاه"  را اجرا کردند .

مدیر دبیرستان شاهد هدف از اجرای این برنامه را ایجاد تنوع در برنامه صبحگاه مدرسه ذکرکرد و افزود : با همراهی جمعی از دانش آموزان و همکاری دبیر ادبیات دبیرستان ، این برنامه هر هفته یکبار اجرا می شود .

" مجید رهبران " جامعه پذیری و اجتماعی کردن دانش آموزان را از دیگر اهداف این برنامه دانست و گفت : دانش آموزان در تهیه ، تدوین و اجرای این صبحگاه که به سبک یک برنامه رادیوئی 15 دقیقه ای است ، مشارکت می کنند و اخبار جاری مدرسه و برنامه های آتی را به اطلاع دانش آموزان می رسانند .

رهبران ، ایجاد شور و نشاط در دانش آموزان ، خارج شدن مراسم صبحگاه از حالت یکنواختی و اطلاع رسانی مناسب را از دیگر دستاوردهای این برنامه دانست و اظهار داشت : از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون 5 برنامه بدین سبک اجرا ،  که مورد استقبال دانش آموزان و کادر مدرسه قرار گرفته است .

دبیر ادبیات این دبیرستان نیز برگزاری کلاس آموزشی برای عوامل اجرائی " رادیو صبحگاه  " را یادآور شد و گفت : مقدمات کار از تابستان امسال آغاز و به دانش آموزان داوطلب در زمینه های  گویندگی ،‌ صدا برداری و فنی آموزش های لازم ارائه گردیده است .

" احمد رضا قدیریان " در مورد چگونگی اجرای این برنامه گفت : در این طرح ، صبحگاه مدرسه در قالب یک برنامه رادیوئی 15 تا 20 دقیقه ای برنامه ریزی شده است و با سلام و صبح به خیر مجری آغاز و به دنبال آن آیاتی از قرآن کریم تلاوت می گردد .

وی افزود : قرائت اخبار هفته گذشته مدرسه ، ارائه گزارش های کوتاه از برنامه های برگزارشده ، قرائت اسامی برترین ها در مسابقات و آزمون ها همراه با ذکر یک حدیث از دیگر برنامه های این صبحگاه است .

قدیریان ، ایجاد ارتباط زنده تلفنی با دانش آموزان موفقی که از این دبیرستان فارغ التحصیل شده اند را از دیگر برنامه های رادیو صبحگاه دانست و اظهار داشت : به منظور الگو سازی برای دانش آموزان و استفاده از تجربیات دانش آموزان موفق ، هر هفته با یکی از این عزیزان مصاحبه ای در قالب یک ارتباط تلفنی برگزار می شود .

یکی از دانش آموزان این دبیرستان نیز ،  برگزاری صبحگاه به سبک رادیوئی را کاری جدید در مدرسه خود خواند و افزود : من و هم کلاسی هایم در روزی که صبحگاه بدین شکل برگزار می شود زمان سپری شده را حس نمی کنیم و با دقت بیشتری صبحگاه را دنبال می نمائیم .

این دانش آموز آگاهی از برنامه های آتی مدرسه را از مهم ترین دستاوردهای این صبحگاه دانست و گفت : در این برنامه ،‌ ما دانش آموزان در جریان جزئیات اخبار و برنامه های آموزشی و پرورشی مدرسه قرار می گیریم .

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید