زمان : 03 Aban 1392 - 01:24
شناسه : 78885
بازدید : 5204
راه رسيدن به وحدت آشنائى و عمل به سنت پيامبر حماسه غدير و آشكار شدن توطئه هاى پنهان راه رسيدن به وحدت آشنائى و عمل به سنت پيامبر محمد دشتى

نام كتاب : حماسه غدير و آشكار شدن توطئه هاى پنهان
نام مؤ لف : محمد دشتى
پيش گفتار
راه رسيدن به وحدت
آشنائى و عمل به سنت پيامبر
امروزه براى جهان اسلام با تمام تفاوتهاى قومى و نژادى و جغرافيائى ، و براى هفتاد و سه فرقه كه با نام اسلام بر روى كره زمين زندگى مى كنند، آنچه كه ضرورت دارد، و يك اصل حياتى به شمار مى آيد، ((وحدت و برادرى )) است .
تا امكانات بالفعل ، و بالقوه جهان اسلام ، و سرزمينهاى مسلمين ، در جهت نشر و گسترش و تداوم اسلام بكار گرفته شود، و سلطه اجانب و ابرقدرتها از سرزمين هاى اسلامى ، و از ذخائر و معادن مسلمين ، رخت بربندد زيرا:
تلخى جدائى و تفرقه را همه چشيدند
و حوادث ناگوار جدائيها را همه ديدند، و قرنها به عزا و ماتم نشستند و با همه امكانات نتوانستند در برابر مشتى يهود، و صهيونيستهاى غارتگر و مهاجم از آزادى و استقلال خود دفاع نمايند، و شاهد تاراج اموال مسلمانان ، و قتل عامهاى خونين نباشند.
در صورتيكه اگر همه مسلمانان باهم متحد و هماهنگ باشند!
و همه امكانات مادى و معنوى خود را در راه عظمت اسلام و مسلمين بكار گيرند.
هيچ ابرقدرتى نمى تواند بر جان و مال و نواميس مسلمين تعرض نمايد.
راه رسيدن به وحدت
ملل اسلامى ، و مسلمين سراسر جهان با شيوه ها و روشهاى گوناگونى مى توانند به وحدت و برادرى دست يابند كه يكى از آنها، وحدت در ((عقيده و آرمان )) است .
زيرا اختلافات در ايدئولوژى ، و مبانى فكرى ، به اختلاف در رفتارها، كنش ها و واكنش ها كشانده مى شود.
همه مى پرسند:
آيا راهى براى وحدت در عقيده و آرمان وجود دارد؟
آيا مى شود به يك تفكر ناب اسلامى دسترسى پيدا كرد؟
آيا ممكن است تمام ملل و فرق اسلامى متحد گردند؟
و به اصول و مبانى واحد فكرى ، به آئين و مذهب واحد، به آداب و رسوم واحد، فكر كنند؟، و هماهنگ گردند؟ و همه اختلافات از ميان برود؟
پاسخ سئوالات ياد شده روشن است زيرا:
اگر سيره ، و راه و رسم رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) را بدرستى بررسى نمائيم ، آنگونه كه بود و مى نمود، شناسائى كنيم
راه رسيدن به ((وحدت )) آسان است
زيرا ممكن است ، دانشمندان اسلامى در بررسى و تفسير و تبيين آيات كلى و عام و متشابه قرآن ، دچار اختلافات فكرى گردند، و هر كدام بر اساس ‍ توانائيهاى علمى خود اظهار نظرى متفاوت با ديگران مطرح نمايند.
اما در بررسى سيره نبوى ، راه و رسم پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم )، اظهار نظرها، عملكردها، تاءييدها و تشويق هاى آن بزرگ پيامبر الهى ، نمى توانند دچار اختلاف شوند.
زيرا رفتار رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) ابهام و ترديد ندارد.
تفسير و تبيين متفاوت نخواهد داشت .
و جاى هيچگونه شك و ترديدى نيست .
حال كه همه فرق اسلامى ، پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) را قبول دارند
و به آن حضرت احترام مى گذارند
و به او عشق مى ورزند.
و از سراسر جهان به زيارت او مى روند
بايد با سخنان و رفتار و كردارش آشنا گردند، و آن را بكار گيرند
كه همه اختلافات فكرى ، در تمام هفتاد و سه فرقه موجود، برطرف خواهد شد
اگر رسول گرامى اسلام تشكيل حكومت داد، و سرپرستى امت اسلامى را به عهده گرفت ، و جنگ و صلح داشت
پس هيچكس ترديدى ندارد كه :
ديانت عين سياست ، و سياست عين ديانت است
و اسلام از سياست جدا نيست
و سكولاريسم ، يك توطئه غربى و عوامل غرب در جوامع دينى شرق است
در بررسى احكام دينى كه در فرق اسلامى با تفاوتهاى فراوانى موجود است ، با همين روش موفق خواهيم بود كه بدانيم :
رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) چگونه نماز مى خواند؟
چگونه وضوء مى گرفت ؟
چگونه به حج مى رفت ؟
چگونه سجده مى كرد؟
كه با پيروى از سنت پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) اختلافات از ميان رخت برمى بندد.
ضرورت آشنائى و عمل به سنت پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم )
آشنائى با سيرت رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) پايان دهنده همه تفرقه ها، و اختلافات فكرى ، عقيدتى است ، كه براى حل تضادها، و ريشه كن شدن اختلافات ميان صفوف مسلمين ، حضرت اميرالمؤ منين (عليه السلام ) براى هدايت شورشيان خوارج ، ابن عباس را اعزام مى دارد، و به او رهنمود مى دهد كه :
با قرآن بحث گفتگو نداشته باش ، زيراى بسيارى از خوارج قرآن مى خوانند، حافظ قرآن مى باشند، و گفتگوى شما نتيجه اى نخواهد داشت ، لكن با احاديث و روايات و سنت پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) با آنان بحث و گفتگو كن كه نمى توانند از آن بگذرند، زيرا قرآن كلى و عام است ، و هركس ‍ مى تواند به نفع خود ((تفسير به راءى كند))، اما سنت رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) صريح و روشن است ، و هرگونه ابهام و ترديدى را ريشه كن مى سازد.
به ابن عباس فرمود:
لاتخاصمهم بالقرآن فان القرآن حمال ذو وجوه تقول و يقولون ، و لكن حاججهم بالسنة فانهم لن يجدوا عنها محيصا.
(با خوارج با آيات قرآن مناظره نكن چرا كه قرآن معانى گوناگون دارد، تو چيزى مى گوئى و آنها چيز ديگر، لكن با سنت پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) بحث كن كه در برابر راه و رسم روشن پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) پاسخى نخواهد داشت )(1)
دانشمندان اهل سنت كه رسول خدا را قبول دارند
و خود را با نام ((سنت )) شناساندند (طرفداران راه و رسم پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم )
و آنقدر عاشق پيامبرند كه اصحاب او را نيز محترم مى شمارند
حتى آنها را كه چند روزى هم با پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) بودند بزرگ مى شمارند، و سخنانشان را مى پذيرند.
پس بايد سفارشات رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) در حجة الوداع را بپذيرند كه :
در سرزمين ((جحفه )) در ((غدير خم )) على (عليه السلام ) را به امامت مسلمين برگزيد
و همه 120 هزار حاجى از مراسم برگشته ، با على بيعت كردند
و تمام اصحاب رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) دست بيعت با على (عليه السلام ) دادند
و همه حاضران ، اين واقعه را نقل كردند، در كتابها نوشتند.
و حديث غدير را حفظ كرده ، سينه به سينه منتقل نمودند
و شعراى بنام عرب در آن هنگام شعرها سرودند
اگر پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) محترم است ، و قول و فعل او حجت است
پس غدير خم ، و سخنان رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) در ولايت على بن ابيطالب (عليه السلام ) ، و رفتار آن بزرگ پيامبر در بيعت با على (عليه السلام ) حجت است .
يك حقيقت غير قابل انكار است
و باور آن جزو اعتقاد و ايمان است
و جاى هيچگونه ابهام و شك و ترديدى نيست
و هيچكس سخنان صريح و روشن رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) را نمى تواند، با تفسير و تحليل متفاوت يا ((تفسير براءى )) مغرضانه بيالايد
از اين رو بسيارى از اصحاب رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) با همين روشن بحث مى كردند و مخالفان و منكران ولايت على (عليه السلام ) را به ياد حماسه غدير و سخنان و بيعت آن روز پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) با على (عليه السلام ) مى انداختند، و سپس مى گفت چه جوابى داريد؟
چرا سفارش پيامبر (صلى الله عليه و آله و سلم ) را از ياد برده ايد؟
به اميد روزى كه در عمل به سنت رسول خدا (صلى الله عليه و آله و سلم ) هماهنگ گرديم ، تا وحدت امت اسلامى را در سراسر جهان نظاره گر باشيم . انشاءالله .
محرم الحرام 1375 شمسى
قم - محمد دشتى .

خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید