سازمان صدا و سیما ، گویا قصد ندارد روش های مغرضانه و جانبدارانه سیاسی را کنار بگذارد و اجازه دهد "رسانه ملی" ، واقعاً ملی باشد ، گو این که برخی مدیران این سازمان ، آن را ملک به ارث رسیده از پدرشان می دانند و به خود اجازه می دهند هر کاری خواستند با این سرمایه متعلق به همه ملت انجام دهند.
آخرین نمونه از اقدامات صدا و سیما ، تلاش آشکار اداره كل پخش اخبار این سازمان برای انجام القائات انتخاباتی به نفع کاندیدایی است که برخی مدیران این اداره کل ، نسبت به او ارادت دارند و می کوشند هزینه این ارادتمندی را از جیب مردم و به وسیله رسانه ملی پرداخت کنند!
کسانی که این روزها برنامه های انتخاباتی صدا و سیما را می بینند ، به خوبی در می یابند که تلاش سازمان دهی شده و البته غیرهوشمندانه ای برای تحمیل سعید جلیلی -که مراد برخی مدیران این بخش است - صورت می گیرد.
مثلاً وقتی در بخش های خبری 21 و 20:30 ، خبرهای مربوط به میتینگ های تبلیغاتی و سفرهای استانی کاندیداها پخش می شود ، جمعیت نشسته در پای سخنرانی جلیلی به تصویر کشیده می شود ولی برای سایر کاندیداها که عمدتاً جعیت بیشتری مخاطبشان هستند ، از تصاویر بسته جمعیت ، یا از خود کاندیدا که در پشت تریبون است یا از کاندیدا در حالی که از خودرو پیاده می شود و نظایر این استفاده می شود تا در نهایت ، این قضاوت برای مخاطب عامی شکل گیرد که جلیلی با اقبال عمومی بیشتری مواجه است و بقیه کاندیداها مورد توجه رأی دهندگان نیستند ، هر چند در عالم واقع ، چند برابر گزینه شخصی برخی مدیران سیما رأی داشته باشند!
گزارش دهی از مناظره های کاندیداها نیز مشمول این روش غیراخلاقی و غیرقانونی است. صدا و سیما از یک سو ، برای رعایت عدالت بین کاندیداها ، سیستم های تشخیص دهنده صدای کاندیداها را به کار می گیرد و هزارم ثانیه را نیز محاسبه می کند تا همه به یک اندازه از این تریبون استفاده کنند ولی وقتی در بخش های دیگر ، گزارش مناظره را پخش می کند ، حرف های کاندیداهای دیگر را تقطیع کرده و ثانیه های اندکی را از بخش های خاصی از سخنان آنها بر روی آنتن می برد و سپس با چینش حرف ها و واکنش ها در یک تدوین جدید ، بخش بیشتری از سخنان جلیلی را پخش می کند و در این بازی تصویری و کلامی که به مدد تدوین مجدد و تقطیع هدفمند انجام می شود چنین القا می کند که برنده مناظره ، گزینه محبوب آقایان سیماست!
واقعاً کسی که ظرفیت و تقوای این را ندارد که بتواند امیال شخصی خود را در یک رسانه متعلق به عموم مردم ، مهار کند و بی طرفی پیشه نماید ، آیا می تواند معتمد عموم مردم باشد و اخبار درست را به آنها برساند؟!
اگر محاسبه هزارم ثانیه ای زمان کاندیداها در مناظره ، قسم حضرت عباس صدا و سیما باشد ، بی گمان ، بخش های خبری و گزارشی این رسانه ، دم خروسی است که بیرون می زند تا نشان دهد ترک عادت واقعاً موجب مرض است و صدا و سیما هم نمی خواهد عادت بی عدالتی و بی تقوایی سیاسی را ترک کند.
اگر صدا و سیما ، شبکه خصوصی آقای ضرغامی یا آقای جلیلی یا همان مدیران اداره کل اخبار بود ، نقدی بر آنها وارد نبود ولی مسأله اینجاست که آقایان رسماً از بیت المال ، سوء استفاده می کنند و عین خیالشان هم نیست.
بعد از تحریر:
گفت: ... و بدبخت تر کسی است که برای دنیای دیگران ، آخرت خود را بفروشد!
منبع:عصر ایران