يزدفردا "مدیرکل راه وترابری استان یزد گفت: در سفراستانی رییس جمهوربه یزد14 مصوبه در بخش حمل ونقل به تصویب رسیده است که 5 مصوبه در حمل و نقل ريلي ، 4 مصوبه در حمل ونقل هوایی و 5 مصوبه در بخش راه و ترابري مِی باشد..
سید محمد میرسعیدی که به همراه معاونین اداره کل راه وترابری در جمع خبرنگاران سخن می گفت،اظهارداشت: منظور کردن كنار گذر شهرهاي زارچ و اشكذر،انجام مطالعه امكان سنجي ارتقاء راههاي ترانزيتي به بزرگراه محور یزد-بافق وتفت-ابرکوه وسورمق، مطالعه و پيشبيني اعتبار براي محور دیهوک-راورطبس، طرح احداث راه اصلي بهاباد - نايبند و كمك به مطالعه واجراي محور هاي ابرکوه - مروست، ابركوه - جرقويه و ندوشن - وزرنه،طبس-بشروئیه وپیرحاجات به عشق آباد از جمله مصوبات در بخش حمل ونقل جاده ای است
علی كلانتري معاون راهدری اداره کل راه وترابری استان یزدگفت: بهبود وضعيت جادهها نيازمند افزايش اعتبارات نگهداري است و در غير اينصورت عمده فعاليت نگهداري راهها انجام نخواهد شد.
وي در جمع خبرنگاران اظهارداشت: عمده فعاليت بخش راهداري در زمينه نگهداري بيش از ده هزار كيلومتر راه همسنگ در زمنیه های روكش آسفالت، خريد تجهيزات ايمني ،خط كشي و تعميرات صورت گرفته است.
وي افزود: متاسفانه با توجه به اعتبارات بسيار پايين اين بخش سال گذشته تنها 212 كيلومتر از راههاي استان روكش آسفالت شدندکه فاصله زیادی با متوسط500 كيلومتر روكش ساليانه دارند که در صورت ادامه اين روند اسنهلاك راهها بيشتر خواهد شد.
كلانتري اظهار داشت: عمر مفيد روكش آسفالت 8 تا 10 سال و عمرخط سرد جادهها 9 تا 12 ماه ميباشد وبرای نگهداری مناسب راهها این اداره کل نیازمند اعتبارات کافی است
معاون راهداری خاطرنشان کرد: نصب علائم و ايمني راهها و خط كشي و لكه گيري جادهها به تناسب ميزان اعتبارات صورت ميگيرد اما بهبود وضعيت جادهها با توجه به نياز استان به راه نيازمند افزايش اعتبارات نگهداري است و در صورتي كه اين اعتبارات تخصيص نيابد عمده فعاليت نگهداري راهها انجام نخواهد شد...
سيدباقر صحيح النسب معاون راهسازی اداره کل راه وترابری استان یزد در این نشست مطبوعاتی اظهارداشت: با توجه به موقعيت استان در مركز ايران و وجود بزرگراههايي نظير تهران - بندرعباس اين استان را به عنوان يك گلوگاه و چهارراه مواصلاتی حائز اهميت نموده است.
وي تاکید کرد:حوزه راهسازي مسئوليت تهيه طرحها و نقشههاي استاني و ملي توسط مهندسين مشاور را به عهده دارد و اجراي اين پروژهها به عهده پيمانكاران استاني وملي ميباشد.
وي افزود: اجراي اكثر پروژه هاي راهسازي اداره كل راه و ترابري به صورت پيماني است و نظارت بر آن توسط اداره كل صورت ميگيرد
صحيحالنسب اظهار داشت:از سال گذشته تاكنون 303 كيلومتر راه ملي ، 84 كيلومتر راههای اصلی وفرعی در حال ساخت است.
معاون راه روستایی اداره کل راه وترابری استان یزد نیز در این نشست تصریح کرد:نبودن چارت تشكيلاتي و پست سازماني پس از گذشت 4 سال از تاريخ ادغام در اين اداره كل از مشكلات راه روستايي است.
ميرجليلي گفت:استان يزد بيش از یک هزارو790 كيلومتر راه آسفالته روستايي دارد كه اكثر اين جادهها بيش از 10 سال است كه از احداث ان گذشته و 50 درصد آن نياز به بازسازي و روكش مجدد دارد.
وي خاطرنشان کرد: 90 درصد از روستاهاي بالاي 20 خانوار از راه روستايي مناسب برخوردارند
ميرجليلي ادامه داد:راه روستايي با مشكلات بسياري روبروست كه از آن جمله ميتوان وجود معادن وتردد بارهاي غيرمجاز از اين راههاست
میرجلیلی تاکید كرد: سال گذشته اجراي 19 پروژه راهسازي با طول170 كيلومتر و 16 پروژه آسفالت با طول 87 كيلومتر از عمده فعاليتهاي راه روستايي بوده است
معاون اداری ،مالی اداره کل راه وترابری استان یزد نیز در این نشست خاطرنشان کرد:این اداره کل از 3 سال پیش تاکنون اقدامات برجسته ای در زمینه بهره وری وتعدیل نیرو ونظام آراستگی ونظام پیشنهادات داشته است
سعید برازنده مقدم با بیان اینکه اداره کل راه وترابری در جشنواره شهید رجایی در 5 سال گذشته در ردیف5 دستگاه برتراستان بوده است،خاطرنشان کرد:عارضه یابی،رضایت سنجی کارکنان،شناسایی نقاط قوت وضعف،استقرار نظام جامع مدیریت کنترل پروژه،استقرار نظام ارزیابی عملکرد از جمله اقدامات این معاونت به شمار می رود.
وي كمبود اعتبارات جاري را ار مهمترين مشكلات اداره كل دانست واشاره نمود راه وترابري استان ووزارت راه وترابري در رديف هاي اخر پرداختها قرار دارند.
يزدفردا